Stelaze pod kufry |
Autor |
Wiadomość |
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013
|
|
|
Wszystko ładnie pięknie, ale moim zdaniem powinno to być też zamocowane gdzieś w połowie siedzenia (jak praktycznie wszystkie stelaże oprócz firmy SW Motech).
Ja miałem stelaż Five Stars pod kufrem centralnym i jak dużo jeździłem z mocno obciążonym kufrem to na poprzeczce od uchwytu pasażera zaczęły pojawiać się pęknięcia. Miejsce montażu uchwytu pasażera jest dosyć słabe w GS'ie.
Zobaczymy jak będzie u Ciebie w trakcie użytkowania. Zaglądaj często pod siedzenie i sprawdzaj czy nic niepokojącego się nie dzieje. |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013
|
|
|
yaszczi napisał/a: | Wszystko ładnie pięknie, ale moim zdaniem powinno to być też zamocowane gdzieś w połowie siedzenia (jak praktycznie wszystkie stelaże oprócz firmy SW Motech).
|
No właśnie zasugerowałem się firmą SW Motech, której stelaże wykorzystują tylko mocowanie pod siedzeniem. Five Star też jako główne mocowanie zakładają dwie śruby uchwytu pasażera.
Mimo wszystko na pewno będę bacznie monitorował co się dzieje pod siedzeniem bo to fabryczne mocowanie uchwytu pasażera to w tym momencie najsłabsze ogniwo układu. |
_________________
|
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Sro 03 Kwi, 2013
|
|
|
dymny napisał/a: | bo to fabryczne mocowanie uchwytu pasażera to w tym momencie najsłabsze ogniwo układu. |
może warto je wzmocnić ? ja nie zdążyłem, bo sprzedałem GS'a |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
Cynio [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013 Stelaż pod kufer centralny AWINA na 2 kaski
|
|
|
Chciałbym się pochwalić ze rozpocząłem pracę nad stelażem do kufra centralnego. Stelaż będzie wykonany z profilu zamkniętego 20x20mm. Całość konstrukcji na której będzie umocowana płyta pod kufer będzie przyspawana do podstawy z blachy o gr 4mm i przykręcona w miejsce uchwytu. Po ukończeniu prac wrzucę foto jak wyszło. Mam nadzieję ze mocowanie tylko na tych dwóch śrubach którymi był przykręcony uchwyt wytrzyma ciężar kufra i załadunku. Jeśli ktoś bawił się w coś podobnego to poproszę o fotki i komentarze jak wam się to sprawuje. Pozdrawiam |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 28 Gru, 2013 Re: Stelaż pod kufer centralny AWINA na 2 kaski
|
|
|
Cynio napisał/a: | Chciałbym się pochwalić ze rozpocząłem pracę nad stelażem do kufra centralnego. |
Na wstepie powiem, że chwali się że probujesz coś samemu majstrowac
Nie chce się znowu wymądrzać, ale taki temat już jest stworzony i nawet tam co nieco pisalem
Informacji szukaj w wątku pt."Stelaż do kufra" ewentualnie w wątku "Pytanie o kufer" jakaś dyskusja na temat stelaży się przewinęła.
Mój pospawany amatorsko, wytrzymał do tej pory ponad 6tys km bez żadnych pęknięć - zarówno stelaża zadupka jaki samego stelaża kufra. Ważne, żeby zamontować nie tylko do śrub uchwytu pasażera, ale i do tych dwóch dodatkowych wsporników poniżej (tak robi np. firma SW Motech). |
_________________
|
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Od razu CI powiem że stelaż mocowany tylko do śrub uchwyu pasażera nie wytrzyma. Sam miałem tak zrobiony przez poprzedniego właściciela i wyrwał się razem z kawałkiem ramy do którego mocowany jest wlasnie uchwyt pasażera. Jak zacząłeś robić to rób z porządniejszym mocowaniem.
Wydaje mi się że blacha 4 mm to zbędny ciężar. Wystarczy cieńsza albo zrezygnuj z blachy a płytę przymocuj w inny sposób tak by zredukować ciężar stelaża.
Pozdrawiam |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Podkopnik napisał/a: | Sam miałem tak zrobiony przez poprzedniego właściciela i wyrwał się razem z kawałkiem ramy do którego mocowany jest wlasnie uchwyt pasażera | zasadnicze pytanie ile kg było wożone..jestem święcie przekonany że sporo za dużo. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Podkopnik napisał/a: |
Wydaje mi się że blacha 4 mm to zbędny ciężar. Wystarczy cieńsza albo zrezygnuj z blachy a płytę przymocuj w inny sposób tak by zredukować ciężar stelaża.
Pozdrawiam |
Jesli chodzi o górę (pod płytę) to 4mm to z dużo, ja w swoim w ogóle zrezygnowałem z robienia całej płyty stalowej pod płytą Givi.
Jesli chodzi o podstawę przykręcaną do ramy motocykla to blacha 4mm to moim zdaniem za mało (no chyba że masz kawałek jakieś mocnej stali np. typu Domex 700 ). Ja dałbym w tym miejscu jakiś profil prostokątny - chociażby 30x10. Będzie on na pewno wytrzymalszy na skręcanie od kawałka zwykłej blachy.
Obowiązkowo mocowanie w 4 punktach (dwie śruby uchwytu pasażera oraz 2 śruby tych wpornikach poniżej). |
_________________
|
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
dymny napisał/a: | w tym miejscu jakiś profil prostokątny - chociażby 30x10. Będzie on na pewno wytrzymalszy na skręcanie od kawałka zwykłej blachy. | profila nie dokrecisz tak mocno to raz, dwa przy takich wymiarach pewnie ścianka bedzie kolo 1,5 -2mm wiec papier, ja stosowałem płaskownik bodajrze 5czy 6mm i chyba 50mm szeroki- przy normalnym uzytkowaniu czyli np 5-7kg na bagazniku czy kufrze nie bylo opcji żeby coś się wyrwało. |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
Kuraś napisał/a: | dymny napisał/a: | w tym miejscu jakiś profil prostokątny - chociażby 30x10. Będzie on na pewno wytrzymalszy na skręcanie od kawałka zwykłej blachy. | profila nie dokrecisz tak mocno to raz, dwa przy takich wymiarach pewnie ścianka bedzie kolo 1,5 -2mm wiec papier, ja stosowałem płaskownik bodajrze 5czy 6mm i chyba 50mm szeroki- przy normalnym uzytkowaniu czyli np 5-7kg na bagazniku czy kufrze nie bylo opcji żeby coś się wyrwało. |
Oczywiście masz racje u siebie rozwiercałem profil 40x20 i w otworach montażowych wstawiłem tulejkę, która później zaspawałem. Normalnie profil przy mocnym przykręceniu by się zgiął.
Jesli da blache tak jak mówisz 5-6mm to też będzie dobrze |
_________________
|
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013
|
|
|
dymny napisał/a: | w otworach montażowych wstawiłem tulejkę | to juz jest ok |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
Talibek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Bardzo ciekawy i pomocny temat! Sam biore sie na dniach za prace nad stelażem do mojej Zuzi i pochwale sie tym co wyjdzie:) Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
Talibek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Lut, 2015
|
|
|
Tak jak pisałem zabrałem się za stelaż i efekt jest super
Nowe foty
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img] |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016
|
|
|
Mój nowy nabytek - Shad S0GS51ST:
Wygląda solidnie, teraz tylko muszę przymocowac płytę do kufra i nie jestem przekonany, czy stelaż nie jest za blisko siedzenia. Jak zrobię przymiarkę i się okaże, że jednak jest za blisko to będzie trzeba pokombinować i trochę odsunąć kufer do tyłu.
EDIT:
Zamontowałem płytę w najmniej inwazyjny sposób (bez wiercenia w stelażu), ale zgodnie z przypuszczeniami jest za blisko kanapy i jazda w 2 osoby jest męcząca. Będę musiał ją odsunąć do tyłu jakieś 10 cm:
|
|
|
|
|
|
Tacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Mar 2016 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016
|
|
|
No to i ja odkopię. Czy jest ktoś aktualnie kto się zajmuje zrobieniem stelaża pod płytę na monolock (przed chwilą napisałem maila do "Motostel" i czekam na odpowiedź)?Lub czy któryś z forumowiczów podjął by się zrobienia takowego do mojej Suzi z '92 ? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|