WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Naciaganie lancucha.
Autor Wiadomość
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   Naciąganie łańcucha.

Panowie właśnie naciągałem łańcuch i mam takie pytanie i wydaje mi sie że znam odpowiedż ale pewności nigdy za wiele.Czy pod nakrętką tylnego koła macie podkładkę?.Bo ja sie troche przeraziłem jak zobaczyłem nakrętkę wrzynającą sie w tą blaszkę ze znakiem.I tak mi coś ostatnio zaczeło wibrować motągiem,może tylne koło dostało przekosu i żę zębatka poszła sie.....
I MOŻE OGÓLNIE KTOŚ DODA COŚ OD SIEBIE.
Wiem że naciągając łańcuch na nóżce centralnej zostawić trzeba trochę więcej luzu na łąńcuchu niż zalecane2-3cm. bo po stawieniu motąga na koła wachacz troche naciąga łańcuch.
Może można kupić nową nakrętkę i te blaszki ze znakami?
ps.teraz jak jadę pomału bez kasku (jazda próbna) to trekoczą zebatki o łańcuch .Komplet czeka nowy na wymianę ale tylnia zębatka i łańcuch nie są jeszcze dojechane.
Wiem że wymieniając przednią zębatkę trzeba wymienić komplet bo to inaczej sensu nie ma. :?
 
 
FoX
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

czytałem w instrukcji o tych zębatkach i mam taką wiedzę jak ty - laikową :)
Jak Ci zębatki trekaczą o łańcuch to chyba żeś coś źle poskręcał...
 
 
satrion
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

o ile się nic nie zmieniło łańcuch naciąga się na bocznej stopce a nie centralnej ze względu na że wahacz trochę naciąga łańcuch jak już napisał cygan. w przeliczeniu to wychodzi 40-50 mm na centralnej.
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

PANOWIE A CO Z TYMI PODKŁADKAMI ? MACIE NIE MACIE?nie chciałbym zygzakowania zaliczyć przy 160km/h np.
 
 
jakubgs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

ja mam nakretki z takim duzym kolnierzem
 
 
kikon18
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

a o co chodzi z tym 2-3 cm luzu w łacuchu ?? jak sie to sprawdza ?? jak jest zalozony łańcuch to jesli go pociągne na dół to ma 2-3 cm pójsc w dół czy tam w góre ?? bo nie czaje :d i jeszcze jedno pytanko :D bo mi włąsnie łancuch szczela bo jest naciągniety, wiec kupiłem nowy cały zestaw z zebatkami i bede zakładał w tygodniu, i nie wiem czy mam smarowac łańcuch odrazu czymś czy narazie nie, bo moze jest fabrycznie nasmarowany i wystarczy powiedzmy na te 1000 km katalogowe do kolejnego smarowania ?? ?
 
 
jankees
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

kikon18 napisał/a:
a o co chodzi z tym 2-3 cm luzu w łacuchu ?? jak sie to sprawdza ?? jak jest zalozony łańcuch to jesli go pociągne na dół to ma 2-3 cm pójsc w dół czy tam w góre ?? bo nie czaje :d

dokładnie kolego ma mieć luz ,a co do smarowania to moim zdaniem nie zaszkodzisz tym że posmarujesz :wink:
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007   

nakrętka z kołnierzem jest ok -to ja mam kaszne ktoś możę założył nakrętkę od zlewu???!!!!!
dzięki!
ps.
łańcuch sprawdza sie jak moto stoi na kołach lub na nóżce bocznej jak kolega satrion napisał i mierzy sie jego wychył góra dół na środku pomiedzy dwoma zębatkami (lub w miejscu gdzie wychył jest możliwie największy).można na oko określić mniejwięcej te 2-3cm ale dla pewnośći można użyć miarki jakiejkowiek :wink: lub sówmiarki.
Ostatnio zmieniony przez cygan Pon 17 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomektychy
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

a co do smarowania łańcucha...jeżeli zaczyna Ci się świecić musisz posmarować. Też jestem laikiem jednak dałem sobie radę w ocenie kiedy trzeba użyć już smaru-także Ty też pewnie słusznie to ocenisz:) zależy gdzie jeżdzisz tak często trzeba smarować. Ja ostatnio smarowałem po 250 km...a teraz użyłem innego smaru (castrol) i jak narazie się nie świeci po przejechaniu ponad 300km:)
 
 
milowski
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   

No z tego co ja wiem to naciąg powinno się spr po tym jak wsiądziesz na moto, a smarowanie łańcucha powinno się wykonywac co 400-500km. A przed smarowaniem powinno się łańcuch umyc.
A co się tyczy nowego napędu, to jest on nasmarowany.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007   Re: Naciąganie łańcucha.

cygan napisał/a:
Panowie właśnie naciągałem łańcuch i mam takie pytanie i wydaje mi sie że znam odpowiedż ale pewności nigdy za wiele.Czy pod nakrętką tylnego koła macie podkładkę?.Bo ja sie troche przeraziłem jak zobaczyłem nakrętkę wrzynającą sie w tą blaszkę ze znakiem.I tak mi coś ostatnio zaczeło wibrować motągiem,może tylne koło dostało przekosu i żę zębatka poszła sie.....
I MOŻE OGÓLNIE KTOŚ DODA COŚ OD SIEBIE.
Wiem że naciągając łańcuch na nóżce centralnej zostawić trzeba trochę więcej luzu na łąńcuchu niż zalecane2-3cm. bo po stawieniu motąga na koła wachacz troche naciąga łańcuch.
Może można kupić nową nakrętkę i te blaszki ze znakami?
ps.teraz jak jadę pomału bez kasku (jazda próbna) to trekoczą zebatki o łańcuch .Komplet czeka nowy na wymianę ale tylnia zębatka i łańcuch nie są jeszcze dojechane.
Wiem że wymieniając przednią zębatkę trzeba wymienić komplet bo to inaczej sensu nie ma. :?


Przednia zębatka zużywa sie dużo szybciej niż reszta napędu więc można ja śmiało wymienić bez łańcucha i zębatki tylnej jesli sa jeszcze dobre. Łańcuch wymieniasz jesli jest nierówno wyciągnięty, ma uszkodzenia rolek , zatarty lub brak juz miejsca na naciąg. Jeśli wymieniasz łancuch to i obie zebatki.
Poza tym zębatka zdawcza zaczyna sie zużywać na wielowpuście wałka zdawczego. Powoduje to hałas w czasie jazdy. Podobnie zużyte zęby w kształcie piły powoduja głośna pracę.
Koło lepiej ustaw mierząc odległość od felgi do wahacza z obu stron a nie patrz na znaki w podkładkach . One sa tylko po to by ułatwic ustawienie ale nie dokładnie.
Luz łańcucha skontroluj w kilku miejscach obracajac koło bo w jednym miejscu moze byc za duzy a w innym za mały. Jesli sa to duze róznice to wymiana.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   Re: Naciąganie łańcucha.

cygan napisał/a:
o
Wiem że naciągając łańcuch na nóżce centralnej zostawić trzeba trochę więcej luzu na łąńcuchu niż zalecane2-3cm.

w instrukcji jest wyraźnie napisane że reguluje się si sprawdza luz na nóżce bocznej. jeśli chodzi o "wrzynającą się podkładkę" to zapewne za mocno dokręciłeś koło, powinno być przykręcone momentem 78N-m
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   Re: Naciąganie łańcucha.

pootietang napisał/a:
cygan napisał/a:
o
Wiem że naciągając łańcuch na nóżce centralnej zostawić trzeba trochę więcej luzu na łąńcuchu niż zalecane2-3cm.

w instrukcji jest wyraźnie napisane że reguluje się si sprawdza luz na nóżce bocznej. jeśli chodzi o "wrzynającą się podkładkę" to zapewne za mocno dokręciłeś koło, powinno być przykręcone momentem 78N-m



Tylko że tam nie było mowy o wrzynjącej się podkłdce tylko nakrętce. :wink: Podkładki tam długo nikt nie zakładał.Teraz juz jest.
Mam klucz dynamometryczny ale do tego raczej nie trzeba filozofi no chyba że ktoś naprawdę nie ma czucia. :wink:
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Paź, 2007   Re: Naciąganie łańcucha.

cygan napisał/a:

Mam klucz dynamometryczny ale do tego raczej nie trzeba filozofi no chyba że ktoś naprawdę nie ma czucia. :wink:


nie każdy na co dzień śrubki dokręca a wiele nie trzeba żeby przesadzić(troszkę śrubek w zyciu już ukręciłem :lol: )
jeśli chodzi o podkładkę to nie doczytałem :oops: ale sam raz za mocno koło dokręciłem bo aż wygięło blaszkę pod nakrętką ale odkręciłem, blaszkę wyprostowałem i wziąłem klucz dynamometryczny na wszelki wypadek. :D
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Nie 12 Paź, 2014   

Breżniew napisał/a:
Koło lepiej ustaw mierząc odległość od felgi do wahacza z obu stron a nie patrz na znaki w podkładkach


Kolejny kotlet do mojej kolekcji ;)
Macie jakiś patent na w/w ustawianie koła?

Ciężko mi wejść z suwmiarką od strony wydechu a i tak zauważyłem, że pomiar nie jest dokładny. Zależy jak się suwmiarka ułoży :/

Zawsze staram się zrobić to najdokładniej jak się da, potem jeszcze mierzenie gwintów na śrubach regulacyjnych i 'organoleptyczne' patrzenie na koło od tyłu.

Często po regulacji łańcucha czuję się niepewnie na moto... jakby mi ktoś koło odkręcił i podejrzewam, że to kwestia ustawienia zbieżności.

Nie wiem, może tylko ja robię to w jakiś dziwny sposób ale tak jak pisałem wyżej, zależy jak suwmiarka ułoży się na wahaczu, w którym miejscu itp...

Proszę podzielcie się sugestiami.
Jak Wy to robicie?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.