Problem z miska olejowa |
Autor |
Wiadomość |
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014 Problem z miską olejową
|
|
|
Witam
Dzisiaj zabrałem się za wymianę oleju aby rozpocząć sezon, lecz przy odkręcaniu korka zaniepokoiły mnie na gwincie pakuły i jakieś ślady sylikonu, więc założyłem filtr oleju i nadeszła pora na przykręcenie korka i tu zaczął się problem Gwint w misce olejowej jest zerwany, oraz na korku spustu oleju widać, że na samym końcu były przeciągnięte 3 zwoje. Co z tym fantem radziliście by zrobić ? Tak myślałem aby prze gwintować na większy rozmiar ( tylko jaki ? ) lub zakup używanej miski. Mam też pytanie czy da się uniknąć odkręcania kolektorów przy demontażu miski, ponieważ jak te śruby przy głowicy nie były ruszane mogą wyniknąć kolejne problemy oraz czy przy montażu miski olejowej uszczelnią się ją sylikonem czy uszczelką ?, ponieważ na Larssonie nie widziałem tego typu uszczelki.
Proszę o pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014
|
|
|
Kup inna miskę lub przegwintuj na inny rozmiar tą uszkodzoną ,poszukaj większej śruby spustowej od innego moto i pod nią nagwintuj otwór.
A co do uszczelnienia miski to jest uszczelka , dostaniesz ją w aso |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014 Re: Problem z miską olejową
|
|
|
dawid96 napisał/a: | Witam
Tak myślałem aby prze gwintować na większy rozmiar ( tylko jaki ? ) lub zakup używanej miski. |
Standardowo w GSie jest M14x1,25, wiec jeśli zdecydujesz się na przegwintownie to na np. M16x1,5
Jeśli zdecydujesz się na wymianę miski to obawiam się, że bez odkręcania kolektorów się nie obejdzie (smok trochę wystaje). Przynajmniej ja jak wymieniałem miskę to odkręcałem kolektory.
Co do uszczelki to jw. albo ASO albo samemu wyciąć z papieru uszczelkowego. |
_________________
|
|
|
|
|
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
A czy wykonanie uszczelki z gambitu będzie ok? |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
Lepiej pomęczyć się z kolektorami niż później płakać ,że Ci się silnik zatarł bo po gwintowaniu miałeś opiłki metalu w misce . Uszczelka na pewno jest dostępna w larssonie, jeżeli nie ma jej w wersji solo to jest w zestawie uszczelek dla gs'a za bodajże 350zł. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
dawid96 napisał/a: | A czy wykonanie uszczelki z gambitu będzie ok? |
Gambit to chyba nazwa firmy a nie materiału, wiec nie wiem co masz dokładnie na myśli.
Papier klingerytowy tzw. uszczelkowy 0,5mm da radę.
Powiem Ci (co może forumowi mechanicy uznają za herezję ), że zwykła tektura typu plecy z bloku technicznego, na czyste odtłuszczone powierzchnie i przy delikatnym zwilżeniu czarnym silikonem wysokotemperaturowym też da radę. Zrobiłem na takim uszczelnieniu 13tys. km.
Szejku napisał/a: | Uszczelka na pewno jest dostępna w larssonie, jeżeli nie ma jej w wersji solo to jest w zestawie uszczelek dla gs'a za bodajże 350zł. |
Niedostępna w wersji solo, a płacić 350zl za zestaw po to żeby mieć kawałek papierowej uszczelki... co kto lubi
Jesli juz larsson to ew. papier na uszczelki |
_________________
|
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
Dymny zgadzam się z Tobą.
Są wg mnie uszczelki ważne. takie jak głowicy i gumowa dekla głowicy. Te musimy kupić przy wymianie.
Uszczelki dekli bocznych są z kolei tanie. Można je kupić ale można też zrobić samemu.
Ale nie ma nawet w ofercie uszczelek mniej ważnych. Takich jak miski olejowej oraz napinacza łańcuszka rozrządu.
Pytanie dlaczego ich nie ma. Bo nie ma zapotrzebowania. Koszt zrobienia takiej uszczelki to kilka złoty. Można np kupić specjalną tekturę do uszczelek.
http://netbiker.pl/produk...5-mm-450x1000mm
do tego jeszcze trzeba oczywiście posmarować je pasta silikonową. http://netbiker.pl/produk...ikonowa-curil-t
Co do miski olejowej. Na 100 proc musisz ją zdemontować. Ja jestem praktykiem ale i mam wiedzę z informacji od moich klientów. I od nich się ucze jakie popełnili błędy i co to przez to sobie narobili. Miałem klienta który kupił ode mnie silnik właśnie przez śrubkę spustową miski olejowej. Odkręciła mu się w czasie jazdy. Olej w czasie jazdy stracił w kilka minut. Zatarł silnik stanął i koniec było już jazdy.
Po zdemontowaniu sam zobaczysz i zastanów się nad naprawą lub wymianą całej miski.
Odkręcenie kolektorów wydechowych to nie jest taka tragedia jak się na początku wydaje. Tylko trzeba kupić imbus nasadke na klucz grzechotkę napić go na wbijam młotkiem przy okazji stukając młotkiem w nasadkę imbusową wzruszam ją. Jak jest zjechany otwór w tej śrubie to wtedy większy kłopot. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
Ostatnio zmieniony przez Set3 Nie 02 Mar, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
Co do robienia uszczelek "starym indiańskim sposobem" to jeszcze dobrze pod tym względem jako uszczelka miski olejowej nadaje się cienki korek grubości tak 1-2mm często używany do ocieplania lub jako podkładki na stół do jedzenia. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
studi napisał/a: | Co do robienia uszczelek "starym indiańskim sposobem" to jeszcze dobrze pod tym względem jako uszczelka miski olejowej nadaje się cienki korek grubości tak 1-2mm często używany do ocieplania lub jako podkładki na stół do jedzenia. |
Owszem, jednak nie do zastosowania w tym przypadku.
Polecam najprostszy i najmniej pracochłonny sposób. Wystarczy kupić uszczelkę gotową, która jest dostępna osobno. A jeżeli tak bardzo zależy aby zaoszczędzić na uszczelce, to wystarczy ją wykonać z klingierytu- ale uprzedzam....klingieryt też kosztuje. |
|
|
|
|
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
Wkręciłem dziś świece z idealnym takim gwintem i trzyma, spróbuje kupić nowy korek bo może, że na tym gwint wywalony to nie trzyma |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014
|
|
|
KATANA mam prośbę. Powiedz mi gdzie uszczelkę miski olejowej będę mógł kupić. Wyślij mi link. Wiem że w dużym zestawie się znajduje ale chcę tylko 1 uszczelkę. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014
|
|
|
Dzisiaj zdemontowałem miskę i gwint jest totalnie łysy, jutro dam to do roboty. Największy teraz problem mam z uszczelką, nie ma ich po prostu nigdzie a kupno kompletu za 400zł mija się z celem aby mieć jedną uszczelkę. Czy orientuje się ktoś gdzie mogę kupić pojedynczą sztukę lub z czego ją wykonać aby służyła tak jak oryginalna ? Ostatnie pytanie, ponieważ mam możliwość napawania i nagwintowania na org. rozmiar lub prze gwintowanie na M16x1,25 , co będzie lepszym rozwiązaniem ? |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014
|
|
|
dawid96 napisał/a: | Największy teraz problem mam z uszczelką, nie ma ich po prostu nigdzie a kupno kompletu za 400zł mija się z celem aby mieć jedną uszczelkę. Czy orientuje się ktoś gdzie mogę kupić pojedynczą sztukę lub z czego ją wykonać aby służyła tak jak oryginalna ? Ostatnie pytanie, ponieważ mam możliwość napawania i nagwintowania na org. rozmiar lub prze gwintowanie na M16x1,25 , co będzie lepszym rozwiązaniem ? |
Największy problem to ty masz z czytaniem z rozumieniem i z poszanowaniem naszego czasu jaki spędziliśmy na pisaniu Tobie odpowiedzi.
Moim zdaniem lepiej przegwinować. Nie lubię się powtarzać, bo co do rozmiaru to też Ci już pisałem w PW - jak znajdziesz korek M16x1,25 to taki zrób. Większość korków spustowych M16 jest ze skokiem 1,5. |
_________________
|
|
|
|
|
derq007 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Mar, 2014
|
|
|
Ja mam uszczelkę wyciętą z "gambitu" grubości 0,5 mm takim jak tu:
http://allegro.pl/gambit-...4009310661.html
W zeszłym sezonie zrobiłem 8kkm i zero wycieków. Pod napinacz łańcuszka rozrządu też wycinałem uszczelkę z tego materiału. |
|
|
|
|
dawid96 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014
|
|
|
Kupiłem tekturę uszczelkową Reinz'a + sylikon także Reinz, a ty masz na sucho czy także z sylikonem ? Bo tak myślę czy dać z czy bez |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|