Cze¶æ i czo³em!
Macie jakie¶ pomys³y co zrobiæ z wyp³owia³ym lakierem? Naczyta³em siê o pastach polerskich do odnawiania lakieru. Kupi³em to. Nasmarowa³em. I poza tym ¿e teraz mogê siê w b³otniku wrêcz przejrzeæ to wiêkszych zmian nie widaæ... Najgorzej to wygl±da przedni b³otnik który po prawdzie zawsze mo¿na wymieniæ. Bak od góry te¿ ¼dziebko przy³apa³o, ale tragedii nie ma. Zadupki lekko wiêc nimi siê nie przejmuje.
GS z 1992, czerwony.
Czekam na propozycje.
Pozdrawiam!
Odpowiedz do tematu
: Wyp³owia³y lakier czerwonego GS'a
:
Cze¶æ
Niestety muszê Ciê rozczarowaæ ale widzia³em ju¿ osobi¶cie mnóstwo Suzuki w czerwonym lakierowaniu z wyp³owia³ym lakierem. Jest to niestety defekt , to samo dzieje siê w jajkach i bandziorach z pocz±tku produkcji. Pointa te¿ nie jest pocieszaj±ca poniewa¿ ten lakier o którym mowa to dwusk³adnikowy akryl ( baza a na ni± clar) , a procesowi blakniêcia podlega niestety baza która znajduje siê pod clarem. Wszelkiego rodzaju zabiegi pielêgnacyjne ( pasty woski, polerki) dzia³aj± tylko na clar czyli warstwê ochronn± bazy. Efekt tego taki ¿e spolerujesz b³otnik czy bak tak ¿e siê w nim przejrzysz ale mankamentu wyblakniêcia siê nie pozbêdziesz. Jedyn± droga ucieczki to ponowne polakierowanie elementu.
Ps. Widzê ¿e kolega nowy to zapraszamy do przywitalni.
Niestety muszê Ciê rozczarowaæ ale widzia³em ju¿ osobi¶cie mnóstwo Suzuki w czerwonym lakierowaniu z wyp³owia³ym lakierem. Jest to niestety defekt , to samo dzieje siê w jajkach i bandziorach z pocz±tku produkcji. Pointa te¿ nie jest pocieszaj±ca poniewa¿ ten lakier o którym mowa to dwusk³adnikowy akryl ( baza a na ni± clar) , a procesowi blakniêcia podlega niestety baza która znajduje siê pod clarem. Wszelkiego rodzaju zabiegi pielêgnacyjne ( pasty woski, polerki) dzia³aj± tylko na clar czyli warstwê ochronn± bazy. Efekt tego taki ¿e spolerujesz b³otnik czy bak tak ¿e siê w nim przejrzysz ale mankamentu wyblakniêcia siê nie pozbêdziesz. Jedyn± droga ucieczki to ponowne polakierowanie elementu.
Ps. Widzê ¿e kolega nowy to zapraszamy do przywitalni.
:
Hym, hym... Ot zagadka rozwi±zana. Wiêc pozostaje malowanko od nowa. Zamówiê sobie lakier (baza + klar) i na spokojnie sobie zrobiê b³otnik. Nad bakiem trzeba bêdzie pomy¶leæ ¿eby nie spierniczyæ. Niby wyp³owia³o mi tylko od góry. Po bokach mam naklejki i lakier w porz±dku. Z jednej strony szkoda zdzieraæ. Z drugiej strony z³± praktyk± jest wydzieranie i ponowne lakierowanie tylko kawa³ka. Je¿eli dorwê gdzie¶ naklejki to zrobiê ca³y bak. A jak nie to bêdê my¶la³ dalej.
:
fajnie by by³o jakby¶ wrzuci³ fotki tego niesympatycznego zjawiska.
Mój poprzedni post napisa³em w oparciu o to ¿e masz lakier orygina³ na motocyklu.
Mój poprzedni post napisa³em w oparciu o to ¿e masz lakier orygina³ na motocyklu.
:
Jutro wrzucê bo muszê cykn±æ. Ale lakier raczej orygina³. Bo zdjêcia które teraz mam to s± zdjêcia zrobione po ciemku w ¶wietle ¿arówki wiêc za du¿o nie zobaczysz.
[ Dodano: Nie 12 Sty, 2014 ]
No to proszê obiecane zdjêcia.
PS: Celowo post pod postem.
Ca³o¶æ,
B³otnik,
Te¿ b³otnik,
Bak,
Te¿ bak.
[ Dodano: Nie 12 Sty, 2014 ]
No to proszê obiecane zdjêcia.
PS: Celowo post pod postem.
Ca³o¶æ,
B³otnik,
Te¿ b³otnik,
Bak,
Te¿ bak.
:
dok³adnie to o czym pisali¶my wy¿ej.
jedyna ucieczka to ponowne lakierowanie.
Tylko rozumiem Twój ból bo masz elementy w oryginale.
jedyna ucieczka to ponowne lakierowanie.
Tylko rozumiem Twój ból bo masz elementy w oryginale.
:
co za bzdury..
baza to lakier jedno skladnikowy czyli 1k a clar to 2k bo ma utwardzacz.
jescze wieksza bzdura!
blaknie a raczej mêtnieje bezbarwny!
dok³adnie! wiec z jakiej racji matowieje niby baza?
bo do tego s± odowiednie pasty, maszyny i "procedury" zw³aszcza jak lakier jest mocno utleniony.
Chemical, zamiast siaæ m³odemu takie bzdury zapoznaj siê z detalingiem lub lakiernictwem..
dziekuje to tyle odemnie.
Chemical napisa³/a: |
lakier o którym mowa to dwusk³adnikowy akryl |
baza to lakier jedno skladnikowy czyli 1k a clar to 2k bo ma utwardzacz.
Chemical napisa³/a: |
procesowi blakniêcia podlega niestety baza która znajduje siê pod clarem. |
blaknie a raczej mêtnieje bezbarwny!
Chemical napisa³/a: |
Wszelkiego rodzaju zabiegi pielêgnacyjne ( pasty woski, polerki) dzia³aj± tylko na clar czyli warstwê ochronn± bazy. |
Chemical napisa³/a: |
Efekt tego taki ¿e spolerujesz b³otnik czy bak tak ¿e siê w nim przejrzysz ale mankamentu wyblakniêcia siê nie pozbêdziesz. |
Chemical, zamiast siaæ m³odemu takie bzdury zapoznaj siê z detalingiem lub lakiernictwem..
dziekuje to tyle odemnie.
wykonuje przeróbki motocykli.
Mo¿liwo¶æ wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kura¶
Mo¿liwo¶æ wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kura¶
:
gdyby tak by³o to wystarczy³by poler claru i by³oby po problremie.
Lakier dwusk³adnikowy mia³em na my¶li baza + clar a nie tak jak w przypadku zwyk³ych lakierów renowacyjnych gdzie k³adziesz odrazu kolor.
Bzdura jakich ma³o. We¼ to m³odemu zrób operuj±c tylko clarem to dam Ci za to 1000 PLN. Chyba nie zdajesz sobie sprawy o czym piszesz albo nie widzia³e¶ tego efektu na ¿ywo. A ja widzia³em i próbowa³em ju¿ to polerowaæ i niestety nic to nie daje.
Cytat: |
blaknie a raczej mêtnieje bezbarwny! |
gdyby tak by³o to wystarczy³by poler claru i by³oby po problremie.
Lakier dwusk³adnikowy mia³em na my¶li baza + clar a nie tak jak w przypadku zwyk³ych lakierów renowacyjnych gdzie k³adziesz odrazu kolor.
Kura¶ napisa³/a: |
bo do tego s± odowiednie pasty, maszyny i "procedury" zw³aszcza jak lakier jest mocno utleniony. |
:
Chemical, polerowale¶ ok rozumiem ¿e maszynowo i jakimi¶ agresywnymi pastami np fg500, do jakich temp nagrzewa³ siê lakier?
¿e niby co?
Je¶li na gsie jest bezbawrny lakier to wystarczy zmierzyæ czujnikiem jego grubo¶æ i wiadomo na ile mo¿na sobie pozwoliæ.
nie chce wdawaæ siê w zbêdn± dyskusjê bo ona i tak do niego nie zaprowadzi.
chcesz zobaczyæ prawdziw± korektê lakieru to wejd¼ na to forum http://forum.kosmetykaaut.pl/ i sobie choæby poogl±daj, pó¼niej zainwestuj w odpowiedni± chemie i dzia³aj- zdziwisz siê ¿e je¶li mleczko k2 z tesco nie daje rady to nale¿y lakierowaæ.
m³ody dj_s, jak bêdzie chcia³ to te¿ przestudiuje tamto forum i sam dokona wyboru.
Chemical napisa³/a: |
We¼ to m³odemu zrób operuj±c tylko clarem |
Je¶li na gsie jest bezbawrny lakier to wystarczy zmierzyæ czujnikiem jego grubo¶æ i wiadomo na ile mo¿na sobie pozwoliæ.
nie chce wdawaæ siê w zbêdn± dyskusjê bo ona i tak do niego nie zaprowadzi.
chcesz zobaczyæ prawdziw± korektê lakieru to wejd¼ na to forum http://forum.kosmetykaaut.pl/ i sobie choæby poogl±daj, pó¼niej zainwestuj w odpowiedni± chemie i dzia³aj- zdziwisz siê ¿e je¶li mleczko k2 z tesco nie daje rady to nale¿y lakierowaæ.
m³ody dj_s, jak bêdzie chcia³ to te¿ przestudiuje tamto forum i sam dokona wyboru.
wykonuje przeróbki motocykli.
Mo¿liwo¶æ wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kura¶
Mo¿liwo¶æ wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kura¶
:
Kura¶, powiedz mi czy mia³e¶ kiedykolwiek w rêce czerwony element Suzuki z efektem jaki opisany jest w temacie lub czy ogl±da³e¶ dok³adnie zdjêcia które m³ody podczepi³ ?
Wiem o jakim procesie blakniêcia piszesz, ale tutaj nie pomagaj± ¿adne zabiegi na clarze.
Zreszta temat czerwonego lakieru na motocyklacg Suzuki by³ ju¿ poruszany tylko nie wiem czy akurat na tym czy na innym forum.
Wiem o jakim procesie blakniêcia piszesz, ale tutaj nie pomagaj± ¿adne zabiegi na clarze.
Zreszta temat czerwonego lakieru na motocyklacg Suzuki by³ ju¿ poruszany tylko nie wiem czy akurat na tym czy na innym forum.
:
Poczyta³em trochê na forum które zosta³o wskazane, w szczególno¶ci przyklei³em siê do opisu polerowania polerk± obrotow±.
No ale co w koñcu blaknie? W sumie to bezbarwny z natury nie mo¿e zblakn±æ a jedynie zmêtnieæ, ale wiadomo o co chodzi.
Gdzie¶ na którym¶ forum o Hondzie go¶ciowi w samochodzie te¿ z czerwonego zrobi³ siê ró¿owy prawie ¿e. I tam te¿ pisali ¿e po polerce karoseria nabra³a po³ysku, ale kolor nie wróci³. I to niby te¿ by³ przypadek gdzie na w³a¶ciwy kolor naniesiony by³ jeszcze klar. W sumie u mnie podobnie.
No ale co w koñcu blaknie? W sumie to bezbarwny z natury nie mo¿e zblakn±æ a jedynie zmêtnieæ, ale wiadomo o co chodzi.
Gdzie¶ na którym¶ forum o Hondzie go¶ciowi w samochodzie te¿ z czerwonego zrobi³ siê ró¿owy prawie ¿e. I tam te¿ pisali ¿e po polerce karoseria nabra³a po³ysku, ale kolor nie wróci³. I to niby te¿ by³ przypadek gdzie na w³a¶ciwy kolor naniesiony by³ jeszcze klar. W sumie u mnie podobnie.
:
Kolega ma fiata punto kolor równie¿ czerowny i lakier tak samo wyp³owia³. Zrobi³ polerkê (obrotówk±) na chwilê by³o lepiej ale po kilku miesi±cach znowu zrobi³o siê to samo...
Nie zag³êbiaj±c siê w to co i dlaczego wyblak³o jedno jest pewne. Malowania nie unikniesz...
Nie zag³êbiaj±c siê w to co i dlaczego wyblak³o jedno jest pewne. Malowania nie unikniesz...
Cz³owiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
Nie spotka³em siê z tym ¿eby wyblak³a baza pod lakierem bezbarwnym.. Niby jak to mia³o by byæ mo¿liwe? Co do samej polerki to tak jak koledzy pisz±, jak u¿yjesz nab³yszczacza z woskiem carnauba to nic Ci to nie da, poza swieceniem siê jak psu.. Ja proponujê papier wodny 2500 na pocz±tek, troszkê ale DELIKATNIE zmatowiæ wszystko a potem mleczka ale POLERSKIE, czyli posiadaj±ce w³asciwo¶ci ¶cierne. I wiadomo ¿e efekt nie utrzyma siê na lata, a to dlatego ¿e lakier ju¿ zwyczajnie stary.
Tak wogóle proponujê sprawdziæ czy to baza czy akryl (i tu kolega chemical te¿ nie ma racji mówi±c o lakierach 'renowacyjnych', jest mnóstwo lakierów akrylowych gdzie k³adzie siê odrazu kolor i to z dobrych firm i ze ¶wietn± trwa³o¶ci±). Sprawdziæ to mo¿esz albo mleczkiem ¶ciernym albo gdzie¶ w ma³o widocznym miejscu delikatnie papierem sciernym takim P1500 na przyk³ad, ro¿kiem przejedziesz po lakierze, jak papier siê zabarwi na czerwono to masz akryl i mo¿esz ¶mia³o na ostro i du¿o polerowaæ (tylko na krawêdzie trzeba uwa¿aæ). Jak nie bêdzie nic albo bêdzie bia³y slad to znaczy ¿e to lakier bazowy czyli pokrywany lakierem bezbarwnym. I wtedy trzeba uwa¿aæ ¿eby siê do bazy nie dotrzeæ przy polerce. Tyle odemnie
Tak wogóle proponujê sprawdziæ czy to baza czy akryl (i tu kolega chemical te¿ nie ma racji mówi±c o lakierach 'renowacyjnych', jest mnóstwo lakierów akrylowych gdzie k³adzie siê odrazu kolor i to z dobrych firm i ze ¶wietn± trwa³o¶ci±). Sprawdziæ to mo¿esz albo mleczkiem ¶ciernym albo gdzie¶ w ma³o widocznym miejscu delikatnie papierem sciernym takim P1500 na przyk³ad, ro¿kiem przejedziesz po lakierze, jak papier siê zabarwi na czerwono to masz akryl i mo¿esz ¶mia³o na ostro i du¿o polerowaæ (tylko na krawêdzie trzeba uwa¿aæ). Jak nie bêdzie nic albo bêdzie bia³y slad to znaczy ¿e to lakier bazowy czyli pokrywany lakierem bezbarwnym. I wtedy trzeba uwa¿aæ ¿eby siê do bazy nie dotrzeæ przy polerce. Tyle odemnie
Suzuki GS500E '91 Yamaha YZF 750R '93
:
Ch³opaki sory ale nie wiecie o co kaman. Czerwony lakier na Suzuki mia³ defekt i nie mo¿na go porównywaæ z ¿adnym z innej marki. Polerka tez tu nic nie da. Wygl±da to tak "jakby "zaznaczam "jakby" baza chcia³a siê utleniæ i robi³a sie jakas mikro poduszka pod clarem . Poleruj±c ten element nie zlikwidujemy tego zjawiska. ¯aden wosk , ¿adne mleczko.
Kto z Was wogóle widzia³ to na wlasne oczy na czerwonym lakierze w Suzuki ?
Pewnie nikt. Ja sam jak to pierwszy raz zobaczy³em pomyslalem spoko poler, G3,G10 , wozsk i po problemie. NIE . Tego siê mechanicznie nie uratuje.
Dj's jak mo¿esz to wrzuæ lepszej jako¶ci fotki ¿eby ch³opaki zrozumieli o co chodzi.
Kto z Was wogóle widzia³ to na wlasne oczy na czerwonym lakierze w Suzuki ?
Pewnie nikt. Ja sam jak to pierwszy raz zobaczy³em pomyslalem spoko poler, G3,G10 , wozsk i po problemie. NIE . Tego siê mechanicznie nie uratuje.
Dj's jak mo¿esz to wrzuæ lepszej jako¶ci fotki ¿eby ch³opaki zrozumieli o co chodzi.
:
Odpowiedz do tematu
Wrzucê lepsiejsze foty w weekend, bo w tygodniu to wychodzê z domu jeszcze jak jest ciemno a wracam jak ju¿ jest ciemno.