Czy skladacie sie na zakretach? |
Autor |
Wiadomość |
Irys
Model GSa: Brak moto
Wiek: 36 Dołączyła: 01 Wrz 2009 Pochwał: 12 Posty: 1105 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012
|
|
|
O właśnie, właśnie... 2 tygodnie posiadania GSa to jeszcze daleka droga żeby "nauczyć" się maszyny i mieć do niej zaufanie. I jak już pisaliśmy, zwróć uwagę na opony i stan techniczny moto. |
_________________
|
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Nie 02 Wrz, 2012
|
|
|
opony nowe jakieś chińskie shinko czy coś, główka ramy jeszcze ok, w piątek byłam u mechaniora na regulacji luzu główki ramy. drgania występowały na zakrętach w koleinach więc może to jest przyczyna.
edit: ciśnienie było 2,3 i 2,9. zmniejszyłam do 2,2 i 2,5. chyba trochę lepiej. |
|
|
|
|
jinjun [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
|
|
|
Sprawdzałaś na pewno na zimnych oponach? Nawet jak jedziesz łagodnie to opony się nagrzewają, bo gaz zawarty w nich zmienia swoje ciśnienie np. na dziurach i pracuje. |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
|
|
|
Opony się nagrzewają, bo gaz zmienia ciśnienie? Ciekawa teoria... |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
sziwu
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 29 Dołączył: 14 Paź 2011 Pochwał: 7 Posty: 339 Skąd: Skarżysko-Kamienna
|
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
|
|
|
No patrz, a ja całe życie myślałem, że opona nagrzewa się poprzez pracę gumy w punkcie stylu z asfaltem |
_________________ |
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
|
|
|
noga ze mnie z fizyki była wielka, ale jest nadzieja : D |
|
|
|
|
Turos [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
heh jeśli gaz zmienia ciśnienie to też może wytwarzać ciepło spróbujcie sprężyć mocno powietrze w jakimś pojemniku i sprawdzicie czy puszka zmieniała swoją temp.
termodynamika |
|
|
|
|
muminek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 336 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
no ale chyba jednak głównym czynnikiem jest tu tarcie opony o asfalt a może w mniejszym stopniu termodynamika, jak już. nie wiem, noga ze mnie jak juz mówiłem. |
|
|
|
|
Turos [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
Generalnie tak, raczej chodzi o tarcie |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
Gaz wytwarza ciepło przy sprężaniu, ale w momencie rozprężania to ciepło oddaje, tak więc przy zachowaniu kształtu opony temp. zostanie niemal taka sama.
Edit: Oczywiście przy jeździe temp. taka sama nie zostaje bo dochodzi wspomniane już tarcie |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
Vardoger
Model GSa: GS 500F
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2012 Pochwał: 1 Posty: 5 Skąd: Cambridge UK
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
Opony nagrzewają się równierz przez tarcie, ale w skali micro - wewnątrz gumy /struktury opony, (oczywiście pomijam tarcie o asfalt, - np ciężarówki nie pala gumy he he), (ilość ciepła od sprężania gazu jest znacznie mniejsza ), łatwo to było zaobserwować jak pamietam w starych autosanach - opony aż parowały.
Pzdr |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2012
|
|
|
Nawet jeśli nie pali się gumy to i tak występują minimalne uślizgi, które powodują wytwarzanie ciepła. |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
vespkon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012
|
|
|
Dobra, bo temat się rozjeżdża.
jinjun napisał/a: | Sprawdzałaś na pewno na zimnych oponach? Nawet jak jedziesz łagodnie to opony się nagrzewają, bo gaz zawarty w nich zmienia swoje ciśnienie np. na dziurach i pracuje. |
Puenta powinna być taka, że im bardziej opona się nagrzewa (przede wszystkim na skutek tarcia - bez jaj, że na dziurach Wam się tak gumy nagrzewają ), tym bardziej rośnie ciśnienie wewnątrz, w związku z czym sprawdzamy ciśnienie w zimnych oponach. |
|
|
|
|
jodla007 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2012 GS500 Zamykanie opon.
|
|
|
Witam !
Jestem tu całkiem nowy na forum, Gs-a mam od połowy maja i tak gdzieś sie zarejestrowałem. Przejechałęm jak do dnia dzisiejszego ponad 7k z czego prawie półtora klocka z eindhoven w holandji do białegostoku. Moje pytanie brzmi co robię źle - zamykam tylną oponę ( prawie brak do końca od 3-5 milimetrów po każdej stronie ), problem polega na przodzie bo tam mam miejscami ponad 1cm. Składam się na zakrętach nawet na krzyżówkach ale ciągle mi brakuje z przodu - Dlaczego ? Trochę o gumach przód pirelli diablo rosso 2 wymiar standard ciśnienie 2.4. Tył pirelli sport demon ciśnienie 2,7. Nie wiem jak zamknąć przód. Co do wcześniejszych wypowiedzi i tematów w tym poście przeczytałem pierwsze 4 strony i dalej mi się nie chciało, z pytań na które mogę odpowiedzieć to zawsze używamy przeciwskrętu a naciskanie na zewnętrzny podnużek ma za zadanie zblokowanie nogi między zbiornikiem a pegiem. W celu ustabilizowania maszyny w zakecie, Zawsze przed zakrętem jest redukcja i hamulec a gdy zaczynamy się składać jest systematyczne dodawanie gazu (odczuwalne odkręcanie) no i dupa wędruje jeszcze przed zakrętem na koniec siedziska ( o tym trzeba pamiętać inaczej przy końcówce zakrętu zaczynają się małe problemy ze stabilnością i uczucie podrywania motoru. Proszę o konkretne odpowiedzi na moje pytanie i pozdrawiam wszystkich którzy posiadają tą samą pasję |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 10 Lis, 2012
|
|
|
3-5 mm to hektar jeszcze przed Tobą
ćwicz ćwicz
zamknięcie opony nie zrobi z Ciebie Rossiego |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|