Kierunki led
Odpowiedz do tematu

:
Set3, to jest jak z malowaniem aluminium "przecież kur*a wszystko można" ale to na inny temat leon, ja widziałem to na forum SV :)
a przerywacz 2 pinowy już nie musi być masowany więc odpada jeden kabel :)

GS 500 SF
:
Set3 napisał/a:
Co powiesz na przechodzenie przeglądu angielskiego motocykla z angielską lampą przednią.

Tego się bałem, ale diagnosta nawet nie spojrzał na lampę :)
A co do kierunkowskazów to ja na przykład wolę jak się wyraźnie zapalają i gasną (czyli to co LEDowe robią lepiej niż zwykłe), ale żeby nie mrugały jak głupie tylko żeby ten czas świecenia był jednak zauważalny (a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację).

:
Thomson napisał/a:
a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację
dokładnie jak piszesz, albo oporniki równolegle do diod aby za imitować te pozostałe 20W na każdym kierunku, albo elektroniczny przerywacz, który miga tak samo niezależnie od obciążenia.
No i w GS'e dochodzi jeszcze kontrolka kierunków, którą trzeba przerabiać przy LEDach a bez oporników.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
dziś liczyłem z minutnikiem i mam 38 cykli na minutę więc zmienię przerywacz na jakiś z większą liczbą albo z regulacją i dostosowaniem do moich wymogów

studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?

GS 500 SF
:
Cytat:
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ?

Wiem ;)

...


a tak na poważnie, ponieważ w GS'e przerywacz jest dwupinowy (wejście i wyjście) i nie ma osobnego wyjścia na kontrolkę, kontrolka wpięta jest między prawe kierunki, a lewe, i te które aktualnie nie działają zamykają obwód kontrolki do masy, dla tego po włożeniu kontrolki LED świeci ci się tylko "w jedną stronę", a jeśli są kierunki LED, to potrafią się świecić przez to obie strony, gdyż dla prądu jakie pobierają LEDy ta żarówka stanowi zwarcie.

Jeśli chcesz stosować kierunki LED bez rezystorów i ze zmienionym przerywaczem musisz przerobić zasilanie kontrolki. Należy oba kable idące do kontrolki podłączyć do zwykłych diod prostownicznych, w celu separacji, a następnie wyjścia tych diod zewrzeć ze sobą i podłączyć jako jeden biegun kontrolki, drugi dorobionym przewodem dołączyć do masy.

Poszukaj we wcześniejszych postach moich lub breżniewa, rysowany był schemat jak ma to wyglądać.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi, leci + :oczami:
a co do tych schematów to widziałem a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez :P więc zostaje mi zmienić przerywacz

GS 500 SF
:
BociekPL napisał/a:
a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez :P

Lepiej chyba jednak ją mieć bo jak kiedyś zapomnisz wyłączyć kierunkowskaz i będziesz dojeżdżał do skrzyżowania to ktoś może sobie pomyśleć, że skręcasz i wyjedzie Ci prosto przed nos :/

:
w sumie, nie jednak nie, kierunkowskazy będę miał tak umieszczone że będę widział czy są on/off


edit:
Hmmm zastanawia mnie pewna rzecz, bo w niektórych motocyklach jest osobna "lampka" pokazująca skręt w lewo <- oraz w -> prawo i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?

GS 500 SF
:
Zrobiłem kierunki że cykle między nimi są odpowiednie, dodatkowo światła awaryjne ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik oraz zamontowałem obrotomierz :)

GS 500 SF
:
Cytat:
ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik

Albo poszukaj zespolonego od innego moto ze zintegrowanym wyłącznikiem awaryjnych, albo możesz kupić dodatkowy wyłącznik akcesoryjny na kierę - może coś sobie dobierzesz np. z oferty larsson'a, myślę, że nie tylko w Polsce są one dostępne, w sumie i tak biorą wszystko z niemcowni, a producent tych zespolonych to Włoch http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=Domino

BociekPL napisał/a:
i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ?

tak, wtedy do oryginalnych kabelków idących do kontrolki podłączasz dwie kontrolki (prawą i lewą) a drugie ich bieguny razem do masy.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
studi, dobrze myślisz z tym wyłącznikiem, ja zobaczę jak to będzie :) , wiem ze w sklepach motoryzacyjnych są czasem jakieś małe i łatwe do zamontowania więc z tym będzie spoko :) myślę też o przycisku N2O ;) opcji jest wiele

a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało

GS 500 SF
miziel
[Usunięty]
:
Cytat:
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało

Popularne kiedyś światełka co była np z bryloczkami do telefonów w części nowych smartfonów nie działają lub działają tylko w trybie 2G, testowane ostatnie ze znalezionym takim breloczkiem w szafie.
Dla przykłądu: Xperia Sola na zasięgu HSDPA lub 3G nie działa na EDGE lub GPRS (2G) działa. Galaxy s3 mini nie działa w żadnej konfiguracji :P

Zauważcie, ze mając włączony sygnał 3G w głośnikach także nie pojawia się to irytujące sprzężanie ;)

:
ja tylko do se w995 ^^

GS 500 SF
WojtekP
[Usunięty]
:
Proszę o pomoc elektronicznych użytkowników :)
wpadłem na pomysł zrobienia sobie dodatkowych diodowych kierunków w lusterkach ( nie wiem jak skryje kabel jeszcze :( ) pytanie moje brzmi czy jest możliwość podłączenia układu aby listwa diodowa którą podłączę pobierała opór z kierunkowskazów "żarówkowych" i z tą samą cyklicznością zapalały się i gasły? czy konieczne jest tutaj zakupienie magicznego pudełka i podłączenie go w układ.

:
wystarczy podłączyć pod kable idące do kierunków standardowych.

Jeśli nie likwidujesz oryginalnych kierunkowskazów to nie musisz zmieniać przerywacza.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.