jak zbudowac wlasne wakuometry |
Autor |
Wiadomość |
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008 jak zbudować własne wakuometry
|
|
|
znalezione na innym forum
http://www.virago.com.pl/...der=asc&start=0
tak tanie że az warto spróbowac
Cytat: | Ano ,idziemy do motoryzacyjnego i kupujemy wężyk przezroczysty fi wewn 5 mm grubościenny jakieś 3 m.
Następnie do apteki i fundujemy sobie 2 igły do strzykawek o jak najmniejszej średnicy wewnętrznej.Nie pamiętam rozmiaru,ale włos chyba nie przejdzie .Farmaceutki bywają sympatyczne ) . Można przy okazji zakupić strzykawkę 10 ccm.
Z igieł odcinamy końcówkę np nożyczkami ,tylko ostrożnie,żeby nie zmniejszyć światła/przekroju.Chodzi o to żeby przy wciskaniu w wężyk nie zrobić dziurki.Końcówkę plastikową docinamy nożykiem/żyletką tak żeby z trudem wcisnąć w końcówki wężyka tak na ok 5-10 cm .Przed tym jednak wstrzykujemy (ta strzykawka 10 ccm się przyda) olej silnikowy do wężyka ,taki jaki mamy aktualnie w motorze.
Rozpalamy sprzęta do normalnej temperatury.Gasimy i zdejmujemy zaślepki gumowe z króćców.Nakładamy nasz wakuometr i po uruchomieniu już wszystko widać.Regulujemy śrubką międzygażnikową lewo-prawo do czasu, aż olej w rurce pozostanie stabilny.Można wspomagać się śrubą obrotów gdyby gasł.
Nie jest to mój pomysł-wyczytałem gdzieś.Ale z igłami do strzykawek zamiast starych dysz gaźnikowych to chyba Trade Mark MÓJ ci on
Satysfakcja gwarantowana [...] |
Cytat: | Wiosna nastała i nasze dywagacje teoretyczne należało wdrożyć w życie.
A, że wątek nam się nieco przykurzył, proponuję oto fotorelacje z mojej budowy i użycia wakuometru.
Najpierw kombinujemy ze sklepu motoryzacyjnego 5mm wężyk przeźroczysty:
W aptece kupujemy igły do strzykawek najmniejsze jakie mają (minimum 2, ale radzę wziąć 4 aby nie latać ponownie niepotrzebnie, kosztują grosze)
Igła w całej okazałości:
Metalową igłe należy odciąć w miarę blisko plastikowej nasadki (aby nie rozharatała nam wężyka). Tak to ma wyglądać:
Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nie zgięliśmy przelotu wystarczy nasadzić końcówkę na strzykawkę i sprawdzić czy powietrze swobodnie przelatuje.
Plastikowy płaszczyk z drugiej strony należy ściąć czymś ostrym, aby wyglądało to tak:
Wężyk napełniamy ok 50ml zużytego oleju silnikowego (ważne aby napełnić wężyk olejem _przed_ nałożeniem igiełek) i pozwalamy mu spokojnie opaść:
Przygotowane wcześniej końcówki strzykawek wpychamy w oba końce wężyka. Ja użyłem do tego klucza imbusowego i wepchałem jak najdalej się dało.
Tak wyglądają końce wężyka z zapuszczonymi tłumikami z końcówek strzykawkowych:
Sposób podłączania do króćców gaźnikowych:
Troszkę szerszy kadr (nie przejmujcie się że nie macie takich rurek jak ja, to część systemu odzysku spalin który jest w viraszkach rodem z ameryki):
Jedziemy z koksem. Na rozgrzanym motorku regulujemy śrubkę:
i dopóty poziom oleju w rurce nie wyrówna się i nie będzie stabilny (nie będzie go ssało w górę lub w dół):
|
|
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
No no wlasnie przeczytalem na ich forum caly watek i musze przyznac ze znakomity pomysl:)
Cos czuje ze na wiosne kazdy bedzie ganial do motoryzacyjnego po rurki i do apteki po igly |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
No to banalna sprawa a ktora przy gaźnikach to srubka międzygażnikowa? |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
właśnie może jakiś rysunek, czym pokręcić i gdzie podłączyć
super sprawa. Sam sobie takie coś zrobię i moto będzie zawsze elegancko wyregulowane. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
Tym kręcisz
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
czyli śruba mieszanki biegu jałowego, tak myslałem |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
Hmmm z tego co mi wiadomo to kolega pokazał śrubę regulacji składu mieszanki, która ma być wykręcona fabrycznie o 2,5 obrotu i są 2 takie jedna na gaźnik i są one od DOŁU gaźnika skierowane pionowo. Natomiast do SYNCHRONIZACJI gaźnika służy śruba która jest u GÓRY czyli jak podepniemy wakuometry to mniej więcej na środku między 2 gaźnikami pod kątem jest taka śruba ze sprężyną i ona ustawia położenie PRZEPUSTNIC "klapkowych" względem siebie i dzięki temu synchronizuje się gaźniki, a tą śrubę którą kolega zaznaczył najlepiej ustawić na fabrykę czyli 2,5 obrotu wykręcona w jednym i drugim gaźniku przed synchronizacją, generalnie synchronizacją powinno się raczej robić na końcu regulacji gaźnika.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
qazzz
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: GTC
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
Oto moja konstrukcja,troche bardziej ucywilizowana,ale nadal prosta,łatwa i tania w wykonaniu
http://images29.fotosik.p...88aa19f2med.png
Miałem tylko kłopot z dławikami,aby odczyt był dokładniejszy,ale widze ze końcówki od tych igieł rozwiązały by problem
Tutaj link w podobnym temacie:
http://forum.motocyklisto...21&hl=wakuometr
Tylko podcisnienie regulujemy śrubką między gaźnikami,patrząc od góry,śrubka ta reguluje położenie przepustnic,reguluje sie to po to aby podcisnienie w każdym gaźniku było takie same,krecimy i oglądamy wskazania wakuometrów. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
no dokładnie, paie mr0zd nie kręć. Poza tym przy działającym silniku ciężko by sie dostać od dołu. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
Czyli kręcimy tym?
Chodzi o tą śrubę w kółeczku |
|
|
|
|
qazzz
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 32 Skąd: GTC
|
Wysłany: Czw 06 Lis, 2008
|
|
|
Dokładnie ta |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2008
|
|
|
A moze ktos wrzucic fote i zaznaczyc gdzie przy gaznikach podlacza sie obie rurki???? |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Gru, 2008
|
|
|
Zaraz koło śrubki mocującej plastikowe pokrywy membram masz zaślepiony kominek.
To są właśnie króćce do których podpinasz się z wakuometrem. |
|
|
|
|
barteq [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Mozecie mi powiedzieć jak kręcić tą śrubką, żeby nie ściągać baku? Silnik ma pracować podczas regulacji, czyli musi miec paliwo.
Mysle że trzeba tylko unieśc lekko bak, ale nie jestem pewny. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Najłatwiej zrobić tzw tymczasowy bak, butelka, dziurka i wlewamy tam paliwo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|