Zerwany gwint , uszkodzona sruba
Odpowiedz do tematu

dolo
[Usunięty]
:
miałem podobny problem, też w aucie tyle ze mi sie oderwała czesc świecy gdzie nasadza sie klucz a reszta została w głowicy czyli nie było żadnej możliwosci wsadzenia klucza. Wiec troche młotka dobić świece do głowicy podkładka sie spłaszczyła i świeca puściła, tylko jeszcze przecinak w środek świecy wbiłem i poszło potem sprężara i ewentualny syf z cylindra wydmuchać i jeszcze rozrusznikiem na koniec dla pewności ;)

pompel
[Usunięty]
:
a mi sie w zeszłym roku tak ułamała świeca żarowa, że potrzeba było ściągać cały blok :D ale jakoś to olałem i jeżdżę już 2 zimę z magicznym preparatem o magicznej nazwie "SAMOSTART"... -15 stopnia na placu i bez grzania odpala :D u mechanika mówili że taka o zabawa od 200 - 400 (200 pan Tadek z garażu, 300 - 400 u normalnego mechanika)

Irek
[Usunięty]
:
Dzięki za rady, jednak poradziłem sobie sam w troche inny sposób.
Zostawiłem ten bałagan na noc mocno spryskany wd-40.
Przyszedłem wytarłem wszystko co zostało, nabiłem mniejszą nasadkę 16 i poszło.
Jeszcze raz dzięki.

majkelmu
[Usunięty]
:
Ja dziś wymieniałem tarczę przednią. I jedyne czego sie obawiałem to właśnie ukręcenia śrub, bądź przekręcenia gniazda imbusa. Na początku śruby ani drgnęły. Ostukałem je dobrze młotkiem i zalałem WD-40. Po odczekaniu ponownie spróbowałem je wykręcić i tym razem 4 "poszły" jedna dalej stawiała opór. I niestety stało się to czego się obawiałem, obrobiło się gniazdo na imbus. Strasznie miękkie te śruby. Ale udało mi się rozwiązać ten problem "wbijając" w to miejsce torxa. Po odkręceniu przeczyściłem wszystkie śruby z resztek starego kleju, wymieniłem tarczę i wkręciłem wszystkie śruby oprócz tej z uszkodzonym imbusem na Loctite 510, zabezpieczając przed odkręceniem. Tą śrubę z obrobionym gniazdem mam zamiar wymienić na nową.

animal
[Usunięty]
:
Panowie, przy wymianie oleju zerwałem część gwintu (ok połowę) w deklu miski olejowej (śróba cała ale po odkręceniu wyszła z nią taka mała sprężynka ;/ ). Dokręciłem śróbę z powrotem z dość mocną siłą, nie tak mocno, jak była poprzednio, bo boję się ukręcić całkowicie ten gwint...
Jak radzicie wymienić dekiel miski na nowy, czy mogę z tym jeździć? Nie chciałbym podczas jazdy rzygnąć olejem ;/

:
Pierwszy raz zmieniałeś sam olej? Może ktoś wcześniej zerwał gwint, a ta sprężynka to wkładka do gwintów (wygląda tak: http://www.otelo.com.pl/p...ef-23340.html). Ja na twoim miejscu zrobiłbym nowy gwint i dopasował śrubę spustową od innego moto.

animal
[Usunięty]
:
Olej zmieniałem już 3 raz, teraz nie mam pojęcia co się stało, może przesadziłem z siłą ;/
Nie lepiej wymienić miskę olejową na nową? Widziałęm taką za 25zł...
Tylko nie wiem gdzie taką uszczelkę dostanę, a nie wiem czy mam takie wysokie umiejętności, żeby ją samemu wyciąć...

Niestety nie była to ta wkładka, tylko ścięte aluminium :/

Liver Sausage
[Usunięty]
:
Do przegwintowania i tak powinieneś ściągnąć miskę żeby to było porządnie zrobione, a 25 zeta to na tyle mało że chyba nie warto się babrać i lepiej wymienić.

:
Liver Sausage napisał/a:
Do przegwintowania i tak powinieneś ściągnąć miskę żeby to było porządnie zrobione, a 25 zeta to na tyle mało że chyba nie warto się babrać i lepiej wymienić.


Racja, myślałem że miska jest droższa.

Kubunia
[Usunięty]
:
Nawet się nie zastanawiaj i wymień miskę. Jazda z niepewnym korkiem spustowym grozi śmiercią jak olej wycieknie pod tylne koło podczas jazdy brrrrr.

budrys_69
[Usunięty]
: Prawdopodobnie urwany gwint śruby.
potrzebuję pomocy otóż dziś kiedy dłubałem sobie przy moim GSie zauważyłem, że nie mogę odkręcić jednej śruby. Tej na przedstawionej ilustracji :( musiałem dziś zdjąć bak i ni wuj nie mogłem tego zrobić przez to, że nie mogłem odkręcić plastiku.. Pytanie moje jest następujące co mam z nią zrobić :)


:
Próbowałeś ją złapać mocno kombinerkami i odciągając na zewnatrz próbowac wykrecać? Jeśli to nie poskutkuje, to raczej tylko rozwiercanie śruby, chyba że z drugiej strony idzie ją jakoś złapać i wykręcić czymś. Ew. mozna ściąć główkę delikatnie szlifierką, zdjąć boczek i potem próbowac to dalej wykręcac jakoś. No chyba że już ktoś wcześniej załatwił tne gwint i z drugiej strony śrube trzyma nakrętka, sprawdź to. Pozatym bak da się zdjąć nie odkręcając tych boczków, trzeba delikatnie je odginać i powoli wyciągac bak zeby niczego nie porysować.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
budrys_69
[Usunięty]
:
wiesz w sumie to ten bak ro zrobiłem jakoś tak jak napisałeś właśnie. teraz mnie ta śruba martwi. Od środka nie ma żadnej nakrętki śruba kręci się jak chce w lewo i prawo.

DARO13
[Usunięty]
:
Nie ma z drugiej strony śruby żadnej nakrętki ? Nie możliwe ;) Weź tak to z drugiej strony próbuj ją wypychać a w tym samym zasie odkręcać ;)

Kat
[Usunięty]
:
Tam jest nakrętka przyspawana od środka czy tam gwintowany otwór, spróbuj ją czymś podważyć od środka i wykręcić, może gwint załapie. A jak nie to zetnij delikatnie łeb.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.