Zerwany gwint , uszkodzona sruba |
Autor |
Wiadomość |
dolo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010
|
|
|
miałem podobny problem, też w aucie tyle ze mi sie oderwała czesc świecy gdzie nasadza sie klucz a reszta została w głowicy czyli nie było żadnej możliwosci wsadzenia klucza. Wiec troche młotka dobić świece do głowicy podkładka sie spłaszczyła i świeca puściła, tylko jeszcze przecinak w środek świecy wbiłem i poszło potem sprężara i ewentualny syf z cylindra wydmuchać i jeszcze rozrusznikiem na koniec dla pewności |
|
|
|
|
pompel [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010
|
|
|
a mi sie w zeszłym roku tak ułamała świeca żarowa, że potrzeba było ściągać cały blok ale jakoś to olałem i jeżdżę już 2 zimę z magicznym preparatem o magicznej nazwie "SAMOSTART"... -15 stopnia na placu i bez grzania odpala u mechanika mówili że taka o zabawa od 200 - 400 (200 pan Tadek z garażu, 300 - 400 u normalnego mechanika) |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Lut, 2010
|
|
|
Dzięki za rady, jednak poradziłem sobie sam w troche inny sposób.
Zostawiłem ten bałagan na noc mocno spryskany wd-40.
Przyszedłem wytarłem wszystko co zostało, nabiłem mniejszą nasadkę 16 i poszło.
Jeszcze raz dzięki. |
|
|
|
|
majkelmu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010
|
|
|
Ja dziś wymieniałem tarczę przednią. I jedyne czego sie obawiałem to właśnie ukręcenia śrub, bądź przekręcenia gniazda imbusa. Na początku śruby ani drgnęły. Ostukałem je dobrze młotkiem i zalałem WD-40. Po odczekaniu ponownie spróbowałem je wykręcić i tym razem 4 "poszły" jedna dalej stawiała opór. I niestety stało się to czego się obawiałem, obrobiło się gniazdo na imbus. Strasznie miękkie te śruby. Ale udało mi się rozwiązać ten problem "wbijając" w to miejsce torxa. Po odkręceniu przeczyściłem wszystkie śruby z resztek starego kleju, wymieniłem tarczę i wkręciłem wszystkie śruby oprócz tej z uszkodzonym imbusem na Loctite 510, zabezpieczając przed odkręceniem. Tą śrubę z obrobionym gniazdem mam zamiar wymienić na nową. |
|
|
|
|
animal [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Panowie, przy wymianie oleju zerwałem część gwintu (ok połowę) w deklu miski olejowej (śróba cała ale po odkręceniu wyszła z nią taka mała sprężynka ). Dokręciłem śróbę z powrotem z dość mocną siłą, nie tak mocno, jak była poprzednio, bo boję się ukręcić całkowicie ten gwint...
Jak radzicie wymienić dekiel miski na nowy, czy mogę z tym jeździć? Nie chciałbym podczas jazdy rzygnąć olejem |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Pierwszy raz zmieniałeś sam olej? Może ktoś wcześniej zerwał gwint, a ta sprężynka to wkładka do gwintów (wygląda tak: http://www.otelo.com.pl/p...ef-23340.html). Ja na twoim miejscu zrobiłbym nowy gwint i dopasował śrubę spustową od innego moto. |
|
|
|
|
animal [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Olej zmieniałem już 3 raz, teraz nie mam pojęcia co się stało, może przesadziłem z siłą
Nie lepiej wymienić miskę olejową na nową? Widziałęm taką za 25zł...
Tylko nie wiem gdzie taką uszczelkę dostanę, a nie wiem czy mam takie wysokie umiejętności, żeby ją samemu wyciąć...
Niestety nie była to ta wkładka, tylko ścięte aluminium |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Do przegwintowania i tak powinieneś ściągnąć miskę żeby to było porządnie zrobione, a 25 zeta to na tyle mało że chyba nie warto się babrać i lepiej wymienić. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Liver Sausage napisał/a: | Do przegwintowania i tak powinieneś ściągnąć miskę żeby to było porządnie zrobione, a 25 zeta to na tyle mało że chyba nie warto się babrać i lepiej wymienić. |
Racja, myślałem że miska jest droższa. |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lut, 2011
|
|
|
Nawet się nie zastanawiaj i wymień miskę. Jazda z niepewnym korkiem spustowym grozi śmiercią jak olej wycieknie pod tylne koło podczas jazdy brrrrr. |
|
|
|
|
budrys_69 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011 Prawdopodobnie urwany gwint śruby.
|
|
|
potrzebuję pomocy otóż dziś kiedy dłubałem sobie przy moim GSie zauważyłem, że nie mogę odkręcić jednej śruby. Tej na przedstawionej ilustracji musiałem dziś zdjąć bak i ni wuj nie mogłem tego zrobić przez to, że nie mogłem odkręcić plastiku.. Pytanie moje jest następujące co mam z nią zrobić
|
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011
|
|
|
Próbowałeś ją złapać mocno kombinerkami i odciągając na zewnatrz próbowac wykrecać? Jeśli to nie poskutkuje, to raczej tylko rozwiercanie śruby, chyba że z drugiej strony idzie ją jakoś złapać i wykręcić czymś. Ew. mozna ściąć główkę delikatnie szlifierką, zdjąć boczek i potem próbowac to dalej wykręcac jakoś. No chyba że już ktoś wcześniej załatwił tne gwint i z drugiej strony śrube trzyma nakrętka, sprawdź to. Pozatym bak da się zdjąć nie odkręcając tych boczków, trzeba delikatnie je odginać i powoli wyciągac bak zeby niczego nie porysować. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
budrys_69 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011
|
|
|
wiesz w sumie to ten bak ro zrobiłem jakoś tak jak napisałeś właśnie. teraz mnie ta śruba martwi. Od środka nie ma żadnej nakrętki śruba kręci się jak chce w lewo i prawo. |
|
|
|
|
DARO13 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011
|
|
|
Nie ma z drugiej strony śruby żadnej nakrętki ? Nie możliwe Weź tak to z drugiej strony próbuj ją wypychać a w tym samym zasie odkręcać |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2011
|
|
|
Tam jest nakrętka przyspawana od środka czy tam gwintowany otwór, spróbuj ją czymś podważyć od środka i wykręcić, może gwint załapie. A jak nie to zetnij delikatnie łeb. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|