WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany gwint , uszkodzona sruba
Autor Wiadomość
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

miałem dokładnie taki sam problem, tylko w crossie. 3 śruby poszły lekko a 4 się zapiekła. Przekręciło mi się gniazdo imbusa, pozniej podszlifowałem z obu stron na klucz płaski. Niestety ta metoda choć obiecująca, też nic nie dała. Materiał śruby jest zbyt miękki.

Pomogło kupienie wiertełek 2mm, 3mm, 4mm i 5mm. Najpierw nawierć łeb śruby prosto w gniazdo imbusa,wiertłem 5, albo nawet 6) tak żeby odpadł. Jak już go zerwiesz zdejmij tarczę i nawierć centralnie najmniejszym wiertełkiem. (nie pamiętam czy w GSie też śruby przechodzą na wylot przez mocowania?) Nastepnie wierć na wylot kolejnymi wiertłami, jak przewiercisz 4ką , weź 5mm i nawierć tylko trochę, tak by zgwintu w piaście zaczęły wychodzić zwoje - wydrap je czymś i wkręć nową śrubkę (wcześniej psikaj wd40) Jak nowa śrubka złapie gwint przekręcaj aż wyjdzie razem z resztką śruby po drugiej stronie.
U mnie pomogło w 100% oszczędzając gwint w piaście.
 
 
Liver Sausage
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Maj, 2009   

Albo skombinuj sobie coś podobnego do tego:
http://irma.pl/4404/wykre..._5szt_5405b.htm
;)

Wykrętaki do zerwanych śrub..jpg
Plik ściągnięto 5111 raz(y) 13,9 KB

 
 
animal
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Maj, 2009   

Liver Sausage napisał/a:
Albo skombinuj sobie coś podobnego do tego:
http://irma.pl/4404/wykre..._5szt_5405b.htm
;)


Dobra rzecz, sam używam, choć to tania chińszczyzna radzi sobie nawet z upartymi śróbami.
Aha i w miare możliwości jak wykręcisz już tą starą to przegwintuj otwór gwintownikiem o takiej samej średnicy, żeby resztki syfu co tam siedzi usunąć.
 
 
Miden
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Maj, 2009   

Liver Sausage napisał/a:
Albo skombinuj sobie coś podobnego do tego:
http://irma.pl/4404/wykre..._5szt_5405b.htm
;)


A ta śruba nie ma zbyt małej średnicy? i w dodatku jest bardzo twarda, więc taki wykrętak fajna rzecz (myślałem o tym) ale dla większych i bardziej miękkich śrub (tak mi sie wydaje).


metalbeast - dzięki :) spróbuje i tak. Z tym, że także mam złe wrażenie, że te śruby (2 się wykręciły) są strasznie twarde, więc zacznie znosić wietrło (a nie mam stołu, a kąt prosty - musi być idealny)


Ale się urządziłem no... :zalamany:
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Maj, 2009   

ja rozwiercałem w crossie i szło jak w masło. Nie sądzę, że w GSie są inne, też są 4 i jeśli się nie mylę są tej samej średnicy. Pół godziny i miałem oczyszczony gwint i nową śrubę. Nawet gwitu nie uszkodziłem, a robiłem to ręczną wiertarką akumulatorową.
Trochę zniosło najmniejsze wiertło, przez co największe szło nie w osi, ale jak tylko się przewierciłem i został półksiężyc ze śruby to szyszła gładko, razem ze zwojami które zostały w gwincie piasty.
 
 
Miden
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Cze, 2009   

Witam,
to ja poraz drugi.

Wszystko dlatego, że: dokręcałem tarcze hamulcową z tyłu moto, jednak ona i tak gdzies miala luz wiec dokrecalem ja dalej i nadal byl luz zniknął ( przedniej tarczy zaznaczylem stare polozenie, tylnej niestety zapomniałem... więc nie znam "orginalnego" miejsca tarczy.) no i dokrecalem śrubami tą tylczą tarcze, co by luz zniknal i w koncu jedna ze srub pękła... część mam w ręce, część jest w feldze....

Macie jakiś pomysł? wkręcić nową śrube, a stara się gdzieś "wykręci"? prejdzie to?

No i pytanie na temat bezpieczeństwa.
Jak bardzo niebezpieczne jest jeżdzenie gdy na tylnej tarczy przymocowanej na 4 śruby, jedna się urwała (część mam w ręce, część w feldze) i czy teraz bicie tarczy będzie moglo byc bardzo niebezpeiczne czy nie? (czyli czy jadąc na moto tarcza nie bedzie uderzala o klocki? = nie bedzie samo hamować?.. tak zeby nie wyszło ze jadac nagle sie zblokuje tylnne koło... )

pozdrawiam
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Nie 14 Cze, 2009   

Miden napisał/a:
Macie jakiś pomysł? wkręcić nową śrube, a stara się gdzieś "wykręci"? prejdzie to?

takie coś nie przejdzie .
Przyznam się że nie czytałem całego tematu ale proponuję:
- Zakupić w Castoramie lub innym Obiku komplet WYKRĘTAKÓW (nie koniecznie jakiś ful wypas hiper profesjonalny) Wystarczy zwykły za parę złotych.
- wiertarka w dłoń i nawiercić zerwaną śrubę wewnątrz felgi (delikatnie żeby nie uszkodzić gwintu w feldze)
- użyć wykrętaka (wkręca się odwrotnie niż śruba - po jego zablokowaniu w otworze wykręcić) Operację wykonać ostrożnie, żeby nie ułamać wykrętaka. Jest wykonany z twardej i kruchej stali.
 
 
 
Miden
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Cze, 2009   

K2 - też nie głupie, dzięki ;)

a co jest lepsze? wykrętak czy też może rozwiercenie śruby?
 
 
Liver Sausage
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Cze, 2009   

Jak rozwiercisz śrubę to może też gwint dostać. Wykrętak lepszy bo zostawia gwint w spokoju ;)
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Nie 14 Cze, 2009   

Miden napisał/a:
K2 - też nie głupie, dzięki ;)

a co jest lepsze? wykrętak czy też może rozwiercenie śruby?


Jak chcesz to zrobić profesjonalnie to razwiertakiem.
Jak nie masz narzędzi a mimo wszystko chcesz to zrobić - to rozwiercasz śrubę.
Tylko:
- przy rozwiercaniu musisz uważać żeby wiertło Ci nie zjechało i nie uszkodziło gwintu w kole
- po rozwieceniu nie masz pewności że cała śruba (a raczej jej pozostałości) będzie chciała wyjść. Czasem gwint zerwanej śruby zakleszcza się w "ratowanym" gwincie.
 
 
 
Miden
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Cze, 2009   

Ok udało się :) dzięki za pomoc.

Co prawda dopiero kosztowało mnie to 3 wywiertaki ( i 3 są do wyrzucenia, ta sruba była cholernie twarda :( ) jednak najważniejsze jest to, że w końcu się udało.

Jakby był jakiś chętny będę mógł wstawić "zniszczone" wykrętaki. A była to klasa "Wyższa chińska" :D Innych nie mieli niestety, więc kupiłem najdroższą chińszczyznę jaka była w castoramie.

Ogółnie to świetny pomysł, ale myśle, że przede wszystkim do miększych śrub.
 
 
knapior
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Lip, 2009   zerwana sruba

zauwazylem ostatnio ze brakuje jednej srubki od miski olejowej i byl takze ubytek oleju czy oprocz rozwiercania i gwintwania jest na to jakis sposob dodam ze chcialem dosztukawac srubke ale gwint zostal w srodku czyli srubka musiala ulamac sie w polowie aktualnie zawinalem srubke szmatka i jako tako wkrecilem i sie trzyma i niekapie ale to nie jest dobre rozwiazanie na dluzsza mete a moze by ja tak przykleic?
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Pon 13 Lip, 2009   

próbować wykręcić śrubę za pomocą wykrętaka. Niedawno ktoś na forum miał podobny problem.
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
pili5
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Sty, 2010   

Witam
Dziś zdjąłem tłumik aby go pomalować i przy odkręcaniu śrub (tych w głowicy) dwie mi się ukręciły. Wystają koło 1mm nakręcam nakrętki zaspawywuję i nic to nie daje (spawy puszczają)

Prosiłbym o jakieś rady :)
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lut, 2010   

Panowie, mam problem. Co prawda nie związany z motocyklem ale jednak jest.
Wymieniałem świece w samochodzie. Jedna nie chciała się odkręcić. Najpierw sie ułamała, a potem nasadka zaczeła mi przeskakiwać, a teraz to juz wogole jest do dupy. :wstyd:
I teraz nie wiem co robić. Rozwiercać to? Boję się, że środek jest za miękki i żadnym wykrętakiem tego nie wykręce, a zwykłym kluczem nie mam jak tam sięgnąć bo dekiel jest tak dziwnie wyprofilowany. :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.