WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Test zestawu naprawczego opony
Autor Wiadomość
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

gacek778 A jakie te dunlopy miałeś? I w takim razie co sądzisz o łataniu i klejeniu przednich opon?

Jestem bardzo ciekawy Twojej opinii. :D
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
ajr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

sporo też zależy od sytuacji, jak ktoś wyląduje na totalnym zadupiu to raczej nie będzie sobie nie siedział na kamieniu i rozmyślał czy to przód czy tył tylko będzie próbował zakleić :)
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

ajr napisał/a:
sporo też zależy od sytuacji, jak ktoś wyląduje na totalnym zadupiu to raczej nie będzie sobie nie siedział na kamieniu i rozmyślał czy to przód czy tył tylko będzie próbował zakleić :)

Oczywista sprawa. Przecież mówimy tutaj o zestawach, które pozwalają gdzieś w trasie przy okazji przebicia opony jakoś ją pozszywać i dojechać do celu. Osobiście uważam, że fajnie połatać oponę i jechać dalej a nie siedzieć i rozpaczać, że to przednia opona nie do naprawy.
 
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

Oj pany, mi chodziło o jeżdżenie na połatanym przodzie, a nie dojazd do celu... Już zrozumiano? :P
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

Gacek - coś takiego może chyba zdarzyć się w każdej oponie...

Ja z czymś takim oddałem swoje opony na gwarancję (czekam jeszcze na odpowiedź).
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

Piotras_5 napisał/a:
gacek778 A jakie te dunlopy miałeś?

Dunlop Arrowmax GT501J DOT 0210 więc raczej nie jakaś stara. Myślałem że to uszkodzenie ale cały czas się zastanawiałem w co miałbym wjechać że pod taki kątem guma jest rozcięta. Wulkanizator mi powiedział że to defekt opony a nie uszkodzenie jako takie.
Wszystko by było OK jakby nie to że na innym forum gościowi się na takiej samej gumie z tyłu robi to samo.
Co najmniej dziwna sprawa jak dla mnie.
No i kupując taką oponę nie wiesz nawet że ma w sobie taki defekt, dopiero jak się wyciera to dziadostwo się odsłania.

Piotras_5 napisał/a:

I w takim razie co sądzisz o łataniu i klejeniu przednich opon?

Tu już bym bardziej uważał chociaż jak sięgam pamięcią zawsze mnie trafiało bo łapałem kapcia z tyłu i trzeba było wszystko rozkręcać :rotfl:
W tej materii nie mam żadnych doświadczeń i bardzo mi z tym dobrze, z tylnym kapciem da się jakoś kawałek wrócić.

simin napisał/a:
Gacek - coś takiego może chyba zdarzyć się w każdej oponie...

Też tak myślałem... do czasu. Jak wyżej napisałem.
Tym razem pierdykam i kupuję zwykłe Maxxisy. Szkoda przepłacać, ważne żeby były świeże.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Sie, 2013   

gacek778 napisał/a:
Też tak myślałem... do czasu. Jak wyżej napisałem.
Tym razem pierdykam i kupuję zwykłe Maxxisy. Szkoda przepłacać, ważne żeby były świeże.
Ja miałem coś podobnego w pirelli sport demon, więc nie jest to wada konkretnego modelu, tylko konkretnego egzemplarza opony.

Jak mówię - ja kupiłem nowe, a swoje odesłałem na gwarancję, i mam nadzieję że zwrócą mi kasę.
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

simin, nie pocieszyłeś mnie :kwasny:
Moim zdaniem to dość poważna wada i niby da się z tym jeździć pytanie tylko kto dając powiedzmy 300 złotych za gume chce dostać taki chłam i kulać się z myślą czy to kiedyś nie pierdyknie na zakręcie :kwasny:
Eh szkoda nerwów i szkoda kasy bo chyba marka opon nie jest gwarantem czegokolwiek.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

gacek778 napisał/a:
Eh szkoda nerwów i szkoda kasy bo chyba marka opon nie jest gwarantem czegokolwiek.
Wada fabryczna może zdarzyć się w produkcie każdej firmy. To rozwarstwienie nie pojawia się od razu - stopniowo się pogłębia, więc ryzyko nagłego pierdyknięcia jest raczej niewielkie.

Trzeba oczywiście od czasu do czasu spojrzeć na opony czy wszystko jest ok, ale i tak się spogląda czy nie ma gwoździa, wkręta czy innej kości w środku.

Ja byłem bardzo zadowolony z trzymania opon dlatego kupiłem identyczne jak wcześniej.
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Może i niewielkie ale jednak nie wygląda to za ciekawie. Powierzchnia tego rozwarswienia jest spora więc mam też pewne obawy.

Ale tak jak napisałeś trzeba opony oglądać żeby później nie mieć nie przyjemnych niespodzianek w trasie. To zajmuje tylko chwilę.

A ja raczej nie kupię Dunlopów bo nie są jakieś za rewelacyjne i jeszcze ten feler. Chyba jak już napisałem łyknę Maxxisy w przyszłym sezonie albo Duro chociaż o tych muszę jeszcze poszukać opinii. Ale to już rozmowa bardziej w temacie o oponach a nie o łataniu więc nie będziemy tu robić offa.

Swoją drogą ciekawe jak autorowi będzie się spisywała ta reperowana opona.
 
 
Pawlo7721
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sie, 2013   

Koledzy co jest z tymi pirelli sport demon ja również miałem takie nacięcie myślałem, że wjechałem na coś ostrego, ale to raczej nie możliwe pod tym kątem. Nieświadomy usterki opony jeździłem tak wiele kilometrów i z nie małymi prędkościami aż tu kolega któregoś dnia pyta czy nie boje się na takiej oponie jeździć :przestraszony: Mogłem w to nacięcie palca włożyc. Wymieniłem na używkę BRIDGESTONE BATTLAX 120/60/17 szersza i niższa, ale efekt pozytywny zupełnie inna jazda na zakrętach. PIRELLI NIE POLECAM :zly:
 
 
Areckiii
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Niedawno uczestniczyłem w kursie doszkalającym i jednym z wielu tematów poruszanych przez R.Górskiego z motoszkola.pl były właśnie zestawy naprawcze. Wniosek z całej rozmowy był taki, że oponę którą potraktujemy preparatem w sprayu (pianka czy inne cuda które wypełniają ją od środka) możemy potem naprawić u wulkanizatora. Natomiast użycie szydła (czyli wyrąbanie większej dziury niż mamy) dyskwalifikuje potem oponę z wszelkich napraw.

Totalnym brakiem zdrowego rozsądku jest dla mnie jeżdżenie z tak naprawioną oponą (spray albo 'kołek') dalej niż do przysłowiowego pierwszego serwisu.

Jak napisałem wyżej nie jest to moja teoria, ale ma dla mnie sens, a i prowadzący sprawiał wrażenie człowieka z rozległą wiedzą ;)
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013   

Nie zaprzeczam i pewnie sam nie jeździłbym długo z tak naprawioną oponą w motocyklu, ale bardziej przemawiałoby do mnie poparcie tego jakimiś obserwacjami/testami itp. Tak jak napisałem wcześniej w poście - u taty w samochodzie właśnie w taki sposób naprawił wulkanizator oponę, przejechane na niej już jest kilka tyś km i nic złego się póki co nie dzieje.
 
 
 
ajr
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Cytat:
Wniosek z całej rozmowy był taki, że oponę którą potraktujemy preparatem w sprayu (pianka czy inne cuda które wypełniają ją od środka) możemy potem naprawić u wulkanizatora. Natomiast użycie szydła (czyli wyrąbanie większej dziury niż mamy) dyskwalifikuje potem oponę z wszelkich napraw.


rozwiń myśl dlaczego dyskwalifikuje, bo wg tego rozumowania jeżeli najadę na śrubę grubszą od szydła mogę ja zakleić pianką i da się naprawić u wulkanizatora a jak najadę na mniejsza i trochę ja powiększę szydłem to już jest bleee ?
 
 
Areckiii
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Sie, 2013   

Wiadomo, że wszystko zależy od tego jakiej wielkości masz dziurę w oponie. Jeśli najedziesz na coś grubego to ani pianka ani ten sznurek Ci mogą nie pomóc. Najczęściej w kołach lądują wkręty, gwoździe i tego typu rzeczy, więc ja rozumiem to w ten sposób, że pianka jest wyjściem mniej inwazyjnym przy niewielkim otworze. Weź także pod uwagę, że coś może wejść w oponę nie pod kątem prostym i wtedy musisz szydłem dłubać dziurę wzdłuż opony i z małej dziurki może się zrobić spory ubytek.

Tak jak pisałem wcześniej nie są to moje słowa, nigdy nie miałem 'przyjemności' używać żadnego z tych rozwiązań i przytaczam tylko słowa mądrzejszych od siebie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.