Przesunięty przez: kempes Nie 04 Sie, 2013 |
brak iskry po upadku |
Autor |
Wiadomość |
konrad9510 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013 brak iskry po upadku
|
|
|
Witam,
Znalazłem GS 500 w przystępnej cenie z przebiegiem 11 tyś km.
Pojazd jest uszkodzony, a mianowicie po upadku znikły iksry, silnik podobno kręci itd. tylko brak iskry.
Czy jest jakaś możliwość, abym na miejscu podczas oględzin mógł zdiagnozować czy to wina modułu czy cewek ? Ponieważ nie wiem czy ryzykować. I kolejna sprawa podczas kręcenia rozrusznika można jakieś ewentualnie stuki wyłapać ? Bo ryzyko trochę jest czy dalej w silniku coś nie jest. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
Częściowo możesz wykorzystać informacje z tego opisu: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=12200
Być może doszło do uszkodzenia któregoś z czujników od zapłonu, przy klamce sprzęgła, lub stopce bocznej. Te części również warto sprawdzić.
Właściwie do kontroli wystarczy multimetr/neonówka. Dokonujesz pomiaru rezystancji induktorów, cewek zapłonowych.
Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewek WN wynosi 3.0-3.6 Ω, rezystancja wtórna 18-30 Ω.
Rezystancja induktora impulsów 250-420 Ω.
Możesz sprawdzić czy, i jakie napięcie pojawia się na zaciskach cewek WN, kabli koloru białego, oraz czarnożółtego (są to kable impulsowe od modułu zapłonowego)
Dla ułatwienia polecam ściągnąć sobie serwisówkę, w której opisano co i jak sprawdzić.
Moto które planujemy zakupić i nim jeździć powinno być w pełni sprawne i przygotowane do obejrzenia. Jako "uszkodzone po glebie" nie wiemy czy coś więcej oprócz tej iskry. Co do dźwięków/stuków, to zanim silnik uruchomimy sprawdzamy poziom oleju/płyn chłodniczy itp (w zależności jakie moto). Najlepiej rozpocząć kontrolę (silnika) od uruchomienia silnika zimnego, a nie już wcześniej rozgrzanego. Po chwili należy wykonać jazdę próbną rozgrzewając silnik do temperatury pracy, i kontrolujemy zachowanie silnika podczas jazdy (przyspieszanie/hamowanie), kontrolując podczas jazdy działanie skrzyni biegów, kontrolując działanie sprzęgła. Kontrolujemy reakcję silnika na obrotach jałowych tzn, czy płynnie i szybko wkręca się na obroty, oraz czy tak samo z tych obrotów schodzi do ustalonych obrotów jałowych. Między innymi po jeździe próbnej stwierdzimy, czy całe moto/silnik nadaje się do jazdy, czy też nadaje się... ale na części zamienne. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|