Kupno Gs-a 500 i pomoc.
Odpowiedz do tematu

tnt
[Usunięty]
: Kupno Gs-a 500 i pomoc.
Witam!
Zamierzam kupić Suzuki Gs 500 i w związku z tym jutro jadę oglądać oto ten motor:
http://allegro.pl/suzuki-...3400949300.html
Moje pytanie to takie co o nim sądzicie z ogłoszenia i na co patrzeć i o co warto pytać przed kupnem oraz jak przeprowadzić jazdę próbną.
Z góry dziękuje.

Riva
[Usunięty]
:
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1567

Tu masz wszystko napisane.
A ten z tego ogłoszenia nie ma ciężarków kierownicy, naklejek na zadupkach, emblematów na silniku, nieoryginalne lusterka, nie wiem co to czerwone coś na manetce (tuningowa? :D )

szczególną uwagę zwróć na dot opon i tarcze hamulcowe (przód ważniejszy, drogi, tył tanio można dorwać). No i prace silnika :rotfl:

tnt
[Usunięty]
:
No to go kupiłem i chyba jest problem z zaworami lub gaźnikiem bo nie są wyregulowane. W momencie gdy odpaliłem motor nagrzał się i już zaczynam jazdę to delikatny ruch manetką i sam wchodzi do góry do około 6000 rpm oczywiście da się utrzymać na 4000 rpm ale jest ciężko po za tym przy zmianie biegu motor zamiast zejść z obrotów to on pozostaje na takich samych co po prostu daje "kopa", "zryw" nie wiem jak to nazwać. Co to może być? Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu gdy silnik jest zimny też nie równo jakoś chodzi a do tego długo się nagrzewa.

[ Dodano: Pon 22 Lip, 2013 ]
No to go kupiłem i chyba jest problem z zaworami lub gaźnikiem bo nie są wyregulowane. W momencie gdy odpaliłem motor nagrzał się i już zaczynam jazdę to delikatny ruch manetką i sam wchodzi do góry do około 6000 rpm oczywiście da się utrzymać na 4000 rpm ale jest ciężko po za tym przy zmianie biegu motor zamiast zejść z obrotów to on pozostaje na takich samych co po prostu daje "kopa", "zryw" nie wiem jak to nazwać. Co to może być? Dodam jeszcze że zaraz po odpaleniu gdy silnik jest zimny też nie równo jakoś chodzi a do tego długo się nagrzewa.

:
Kupiłeś coś takiego i teraz się zastanawiasz co jest nie tak? :looka:
Oglądałeś go w ogóle przed kupnem ?

Nie wiem o co chodzi ale z tego co ja rozumiem to może masz za wysokie obroty ustawione. Wsadź rękę pod gaźniki i tam masz pokrętło, może trzeba zmniejszyć.

tnt
[Usunięty]
:
Sam się wkręca na obroty nawet po zmniejszeniu obrotów pokrętłem i czasami na luzie zatrzymują się obroty na 3000 rpm i nie schodzą dopiero po wrzuceniu biegu zmniejszają się. Dodam że dziś nagle zaczął prychać, kichać i zgasł po zalaniu silnika na kraniku odpalił i tylko tak dojechał. Myślałem może że już jest mało paliwa i przełączyłem na rezerwę ale to nic nie dało. Może to być również zapchany kranik?

:
Ponawiam pytanie oglądałeś przed kupnem?

Moja propozycja jest taka żebyś na ten temat porozmawiał ze sprzedającym. Na umowie powinno być napisane coś w tylu "Sprzedający oświadcza, że pojazd nie ma wad technicznych" lub coś podobnego. Jeżeli coś jest nie tak to wal do sprzedającego.
W tym momencie to może być wszystko więc zanim zaczniesz tracić czas na szukanie przyczyn pogadaj z poprzednim właścicielem.

:
Oddaj moto do mechniora na wymiane filtru powietrza, sprawdzenie lewego powietrza, luzy, gaźniki i bedzie dzialac.

Jesli masz brudne gaźniki to pewnie i zawalilo kranik.

Ostatnio zmieniony przez danny Wto 23 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
Kupiłeś moto - powinieneś od razu zrobić zawory i gaźniki.

Po tym możesz zacząć się zastanawiać czy coś jest nie tak...

tnt
[Usunięty]
:
Kupiłem zaledwie 3 dni temu a niby to zawory były wyregulowane więc gaźnik został.

:
Jak kupujesz to nie ma że niby były wyregulowane.

Skontrolować nie zaszkodzi.

: odp
Dałeś sporo i powinien być BDB !! ! proponuję zadzwonić do sprzedającego i zapytać kiedy i czy regulował gaźniki i czy może już takiego coś mu się zdarzyło
A gdyby nie odbierał na początku sprawdź detale :
rozczepiona linka od gazu lub ssania nie odbija do końca ,
regulacja gaźników,
wymiana zaworków
zawory można sprawdzić samemu 15 minut pracy i nawet trzeba bo będziesz pewny co masz

kranik sprawdzisz odłączając przewody paliwowe i podłączysz je np. do pojemnika w którym będzie benzyna ale gdyby kranik lub gaźnik był zatkany nie wchodziłby na obroty z powodu braku paliwa lub pracował nie równo

Ostatnio zmieniony przez keraj33 Wto 23 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz
: Re: odp
keraj33 napisał/a:
Dałeś sporo i powinien być BDB !! ! proponuję zadzwonić do sprzedającego i zapytać kiedy i czy regulował gaźniki i czy może już takiego coś mu się zdarzyło

Właśnie o to chodzi. Jeżeli motocykl miał być sprawny i sprzedający nic nie wspominał to ma jeździć.

danny, simin czy 2 dni po kupnie zostawialiście motocykl w warsztacie bo przestał jeździć? :przestraszony:
No bez jaj. Regulacje NALEŻY wykonać ale dla własnego bezpieczeństwa i świętego spokoju ale nie dlatego że po zakupie motocykl przestał działać.
A jak jest spadaczone coś więcej to gość ma wyłożyć za regulacje, naprawę i wtedy dopiero dzwonić po tygodniu do sprzedającego (a ten jeszcze się wypnie i powie że mechanik zepsuł)? Gdzie tu sens?

Nie wiem jak się goście umówili (bo kolega tnt nie chce odpowiedzieć na pytanie czy widział co kupuje) ale ja bym walił do sprzedającego z konkretnymi zapytaniami póki czas.
Jakbym dał za motocykl 2 tyśki to bym może robił problemów ale chyba wykładając 4,5 klocka nie chcemy chyba kupić szrota.

:
gacek778 napisał/a:
danny, simin czy 2 dni po kupnie zostawialiście motocykl w warsztacie bo przestał jeździć?
No bez jaj. Regulacje NALEŻY wykonać ale dla własnego bezpieczeństwa i świętego spokoju ale nie dlatego że po zakupie motocykl przestał działać.

Oczywiscie masz racje. Ja swojej CBFkie jeszcze na sprawdzenie "po kupnie" nie oddalem, ale chodzi jak szatan i taka ja kupilem. PS: tak zbeiram sie zeby ja oddac ale cierpie na brak kasy :D

Nalezy wziasc pod uwage ze kolega najprawdopodobniej zrobil blad nie sprawdzajac dostatecznie moto przy kupnie, a ze teraz "czasu nie wrocisz", to jedyne wyjscie to oddanie moto do mechaniora.

Nie ma wiec co krzyczec, ze za pozno, niestety kazdy uczy sie w wiekszosci na wlasnych bledach i miejmy nadzieje ze przy nastepnym kupnie kolega bedzie bardziej uwazny przy sprawdzaniu moto.

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
Cytat:
Oczywiscie masz racje. Ja swojej CBFkie jeszcze na sprawdzenie "po kupnie" nie oddalem, ale chodzi jak szatan i taka ja kupilem. PS: tak zbeiram sie zeby ja oddac ale cierpie na brak kasy :D

aaaa widzisz czyli nic co ludzkie nie jest ci obce :rotfl:
Też tak miałem.

:
Ludzie, nad czym my tu w ogóle rozmawiamy?

Po zrobieniu gaźników i zaworów można się zastanawiać czy coś jest nie tak.

Moto było kupione nie nowe, te czynności trzeba zrobić i tyle.

Zakładam że kupujący odpalał moto jak je kupił więc jakikolwiek roszczenia do sprzedającego są bezpodstawne.

Zatem zanim będziesz czyścił kraniki itp - zrób gaźniki i zawory!!!

I nie ma tu dalej nad czym się zastanawiać.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.