WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
GS gymkhana
Autor Wiadomość
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Wyższe obroty? :o
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle. :)
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca. :)

P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. :)
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Ale przepustnica ma być cały czas otwarta czy turlać się na jałowych ?
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Turlaj się na jałowych bez operowaniem gazem, hamulcem czy sprzęgłem. Pierwszy bieg i jazda na spokojnie. Jeśli plac nie jest równy to moto w danym kierunku może wtedy lekko szarpać z racji, że za wolne obroty i "wzniesienie", ale jak plac równy to spokojnie moto na 1 się turla. Ewentualnie zawsze możesz też podkręcić sobie wolne obroty (jeśli masz za niskie). Oczywiście jak moto zimne to też będzie szarpać. ;)
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Ale takie turlanie się na 1 biegu to prawie stoisz w miejscu więc raczej nie tędy droga, tutaj nasz kolega z forum stosuje inną technikę ( też widać, że używa tylnego hamulca ) https://www.youtube.com/watch?v=6s4q4xqJZxE
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
Ostatnio zmieniony przez Read Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Taką technikę to sobie później będziesz stosować. :P Z resztą nie wiadomo jaką ósemkę on wykonuje, bo nie widać. Jeśli 1 to Tobie za wolno to możesz wrzucić sobie 2 bieg, ale wg. mnie najpierw opanuj to robić na 1 biegu i prawidłowo balansować, a później próbuj przy wyższych prędkościach. Z resztą nie tędy droga tzn.? Co masz na myśli?

[ Dodano: Nie 08 Mar, 2015 ]
Można to robić z tylnym hamulcem, sprzęgłem i gazem, ale wtedy przyspieszasz na prostym odcinku, przyhamowujesz, wciskasz sprzęgło i łuk praktycznie pokonujesz na sprzęgle po czym ponownie przygazówka itd., ale to jest ta trudniejsza sprawa :P
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Bo takie turlanie się na jedynce to każdy głupi zrobi, to samo na drugim biegu. Chodzi mi bardziej o odpowiednie operowanie manetką gazu itd.

Poczekam jeszcze na wypowiedź yaszcziego bo on w tym "siedzi"

@ Gość na filmiku mówił, żeby nie używać sprzęgła tylko gaz i hamulec.
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

https://www.youtube.com/watch?v=ltY4o2P13lQ

Można i gaz i sprzęgło albo gaz i hamulec albo gaz i sprzęgło. Jak wygodniej i optymalniej.

Cytat:

Warto testować ustawienia na ósemce i slalomach. W celu ich ustawienia dobrze jest korzystać z pachołków oznaczonych tak, jak to później będzie wyglądało na zawodach. Na początku nie ma co się wczuwać w osiągnięcie znacznego pochylenia, warto przyzwyczaić się do motocykla. Ósemki warto robić w różnych konfiguracjach:

- na wolnych obrotach bez użycia gazu,
- na wyższych wolnych obrotach bez użycia gazu i z regulacją prędkości tylnym hamulcem,
- na normalnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- na podwyższonych wolnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- jedną ręką na wolnych obrotach...
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015   

Read napisał/a:

Tutaj gość też mówi właśnie o tej technice

https://www.youtube.com/watch?v=pUi-2Ry6uZw

Ten gość nie jest żadnym autorytetem w sprawach prowadzenia motocykla...

Read, a tak szczerze, to zastanawiałeś się co chcesz osiągnąć kręcąc się jak gówno w przeręblu robiąc te ósemki?

W ruchu ulicznym to się nie przyda bo z robienia ósemek jedyne co wyniesiesz to bardzo złe nawyki uniemożliwiające sprawne zawrócenie motocyklem na jak najmniejszej przestrzeni.

Chyba, że chodzi tylko o wyczucie motocykla, ale nie wydaje mi się bo byś nie pytał o szczegóły.

Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

tmi napisał/a:

Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu.


Nie zgadzam się.

Każde ćwiczenie wykonywane na 1. bez gazu, hamulca, sprzęgła jest równie bez sensu.

Jak już kręcisz ósemki to ćwicz tak żeby się czegoś nauczyć.
Wrzuć 2. bieg, działaj ze sprzęgłem, odpuszczaj gaz przed zakrętem, dodawaj żeby prostować moto.

I nie podkręcaj wolnych obrotów. Jak w mieście będziesz chciał zawrócić nie będziesz się bawił chyba przy gaźnikach żeby moto nie zgasło bez gazu...
 
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Te ósemki, które nagrałem to tylko ot tak popróbować tą technikę z tylnym hamulcem bo właśnie usłyszałem od gościa z filmiku. Ale wg. mnie szkoda tylnego hamulca ... Więc to nagrane ot tak na spontanie :P Ale nie ukrywam, chciałbym nauczyć się dobrze ciasnych nawrotów bo to czasem by się przydało na ulicy.

Simin, to tylnego hamulca nie dotykać ?
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Czemu nie dotykać?

Hamować można przodem, tyłem albo silnikiem. Sprawdź jak ci najwygodniej, kiedy moto jest najstabilniejsze i tak rób.

Ale hamowanie z przegazówką jest dla mnie bez sensu...
 
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Przeciwwaga to podstawa czyli m.in. przekładanie masy na zewnętrzny podnóżek i wyciąganie moto gazem (inaczej trzeba będzie podeprzeć się nogą).

https://www.youtube.com/watch?v=-WrMZEjMQbw

Jak chcesz naprawdę ciasno zawracać:
https://www.youtube.com/watch?v=iC2--qvqstY
:hyhy:
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

przeciwsiad- pewnie. Do wolnych ciasnych manewrów jak najbardziej...

Aczkolwiek chyba nie zdarzyło mi się go wykonywać przy normalnej jeździe... Do zawracania nie trzeba tyłka przestawiać...

Poza tym warto najpierw wyćwiczyć wolne manewry siedząc bez wiercenia, a potem je zacieśniać dodając przeciwsiad.

Balansowanie ciałem w momencie gdy jedziesz na 1 czy 2 bez gazu ( i do tego z podkręconymi wolnymi obrotami :O ) jest bez sensu.


Polecam zapisać się na jakieś doszkalanie. Ja przeciwsiadu uczyłem się na Kulikowisku - i ćwiczenia które tam się wykonuje pokazują jak bardzo ta technika umożliwia zacieśnienie zakrętu... Właściwie można zawracać na ścieżce rowerowej :P
 
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Przeciw siad-przeciw balans to wszystko jest balans ciałem tzn. wykorzystując ciężar naszego ciała. Balans jest po prostu określeniem ogólnym. Przeciwsiad to nie jest balans ciałem? Jest to balans ciałem. Żeby nie balansować ciałem musiałbyś albo zamocować sobie jakieś odważniki i je przesuwać albo zsiąść z moto i patrzeć jak moto sobie samo jeździ. ;)

Jakkolwiek nie nazwać poszczególnych operacji utrzymania równowagi/balansu na motocyklu z wykorzystaniem przesunięcia, zmiany pozycji itd. motocyklisty to jest to balans ciałem w ujęciu ogólnym. Logicznie rzecz biorąc. :)

Na doszkalaniu maja np. ujęte:

Cytat:

Jazda powolna

+balansowanie na progu równowagi, szczególnie istotna umiejętność przy manewrach w miejskim ruchu drogowym);

+Jazda z minimalną szybkością na pierwszym biegu-balans ciała ,praca kierownicą. Jazda pierwszym biegiem. Operowanie gazem i hamulcem jednocześnie. Przejazd przez,,tunel”.

+Balans ciała .Seria bardzo ciasnych zakrętów .Równowaga chwiejna. Ciasny slalom.

+Podejmowanie ręką pachołków z ziemi.

+Jazda na motocyklu na stojąco. Prowadzenie motocykla jedną -prawą ręką .Naprzemienne dodawanie i odejmowanie gazu. Balans ciała wzdłuż linii motocykla. Przyśpieszanie,hamowanie,praca manetką gazu.

+Ściana- cykl przejazdów przed tzw ścianą z pachołków- ciasne skręty- balans ciała. Ćwiczenie równowagi,oraz tzw miękkiego sprzęgła.
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
komandosek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 09 Cze 2011
Pochwał: 2
Posty: 195
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015   

Wilk napisał/a:
Wyższe obroty? :o
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle. :)
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca. :)

P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. :)


1500? Ja ustawiałem 5000 :P

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Nie słuchaj tych opowieści, tylnego hamulca używa sie zawsze i wszędzie. I podczas szybkiej jazdzy, i jazdy manewrowej.

Tu chodzi o to, że hamulec jest dokładniejszy niż manetka. To tylnym hamulcem delikatnie regulujesz obroty (oprócz hamowania). Przedniego hamulca używa się wtedy, gdy dohamowujesz składając się w zakręt.
Potem go powoli puszczasz. Nie robisz tego gwałtownie by nie zabujało motocyklem - bo wtedy gleba jest bliżej niż dalej :)

Zdrówka życzę

[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Tak na oko to dobrze siedzisz. Pamiętaj by w miarę możliwości trzymać się nogami za bak, pracować na podnóżkach, siedzieć tam gdzie kończy sie Twoja czesc siedzenia i albo przyśpieszać albo hamować.

Motocykl nie lubi jazdy na luzie, sero :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.