GS gymkhana |
Autor |
Wiadomość |
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
Wyższe obroty?
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle.
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca.
P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
Turlaj się na jałowych bez operowaniem gazem, hamulcem czy sprzęgłem. Pierwszy bieg i jazda na spokojnie. Jeśli plac nie jest równy to moto w danym kierunku może wtedy lekko szarpać z racji, że za wolne obroty i "wzniesienie", ale jak plac równy to spokojnie moto na 1 się turla. Ewentualnie zawsze możesz też podkręcić sobie wolne obroty (jeśli masz za niskie). Oczywiście jak moto zimne to też będzie szarpać. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
Taką technikę to sobie później będziesz stosować. Z resztą nie wiadomo jaką ósemkę on wykonuje, bo nie widać. Jeśli 1 to Tobie za wolno to możesz wrzucić sobie 2 bieg, ale wg. mnie najpierw opanuj to robić na 1 biegu i prawidłowo balansować, a później próbuj przy wyższych prędkościach. Z resztą nie tędy droga tzn.? Co masz na myśli?
[ Dodano: Nie 08 Mar, 2015 ]
Można to robić z tylnym hamulcem, sprzęgłem i gazem, ale wtedy przyspieszasz na prostym odcinku, przyhamowujesz, wciskasz sprzęgło i łuk praktycznie pokonujesz na sprzęgle po czym ponownie przygazówka itd., ale to jest ta trudniejsza sprawa |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
Ostatnio zmieniony przez Wilk Nie 08 Mar, 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
Bo takie turlanie się na jedynce to każdy głupi zrobi, to samo na drugim biegu. Chodzi mi bardziej o odpowiednie operowanie manetką gazu itd.
Poczekam jeszcze na wypowiedź yaszcziego bo on w tym "siedzi"
@ Gość na filmiku mówił, żeby nie używać sprzęgła tylko gaz i hamulec. |
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105
Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=ltY4o2P13lQ
Można i gaz i sprzęgło albo gaz i hamulec albo gaz i sprzęgło. Jak wygodniej i optymalniej.
Cytat: |
Warto testować ustawienia na ósemce i slalomach. W celu ich ustawienia dobrze jest korzystać z pachołków oznaczonych tak, jak to później będzie wyglądało na zawodach. Na początku nie ma co się wczuwać w osiągnięcie znacznego pochylenia, warto przyzwyczaić się do motocykla. Ósemki warto robić w różnych konfiguracjach:
- na wolnych obrotach bez użycia gazu,
- na wyższych wolnych obrotach bez użycia gazu i z regulacją prędkości tylnym hamulcem,
- na normalnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- na podwyższonych wolnych obrotach z regulacją gaz / sprzęgło,
- jedną ręką na wolnych obrotach...
|
|
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2015
|
|
|
Ten gość nie jest żadnym autorytetem w sprawach prowadzenia motocykla...
Read, a tak szczerze, to zastanawiałeś się co chcesz osiągnąć kręcąc się jak gówno w przeręblu robiąc te ósemki?
W ruchu ulicznym to się nie przyda bo z robienia ósemek jedyne co wyniesiesz to bardzo złe nawyki uniemożliwiające sprawne zawrócenie motocyklem na jak najmniejszej przestrzeni.
Chyba, że chodzi tylko o wyczucie motocykla, ale nie wydaje mi się bo byś nie pytał o szczegóły.
Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
tmi napisał/a: |
Lepiej poćwiczyć coś co się przyda czyli ciasne nawroty U wokół pachołka, a nie wokół siłowego wymuszenia po szerokim promieniu (wewn. koło ósemki) i o stałym pochyleniu. |
Nie zgadzam się.
Każde ćwiczenie wykonywane na 1. bez gazu, hamulca, sprzęgła jest równie bez sensu.
Jak już kręcisz ósemki to ćwicz tak żeby się czegoś nauczyć.
Wrzuć 2. bieg, działaj ze sprzęgłem, odpuszczaj gaz przed zakrętem, dodawaj żeby prostować moto.
I nie podkręcaj wolnych obrotów. Jak w mieście będziesz chciał zawrócić nie będziesz się bawił chyba przy gaźnikach żeby moto nie zgasło bez gazu... |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Te ósemki, które nagrałem to tylko ot tak popróbować tą technikę z tylnym hamulcem bo właśnie usłyszałem od gościa z filmiku. Ale wg. mnie szkoda tylnego hamulca ... Więc to nagrane ot tak na spontanie Ale nie ukrywam, chciałbym nauczyć się dobrze ciasnych nawrotów bo to czasem by się przydało na ulicy.
Simin, to tylnego hamulca nie dotykać ? |
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105
Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Czemu nie dotykać?
Hamować można przodem, tyłem albo silnikiem. Sprawdź jak ci najwygodniej, kiedy moto jest najstabilniejsze i tak rób.
Ale hamowanie z przegazówką jest dla mnie bez sensu... |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
przeciwsiad- pewnie. Do wolnych ciasnych manewrów jak najbardziej...
Aczkolwiek chyba nie zdarzyło mi się go wykonywać przy normalnej jeździe... Do zawracania nie trzeba tyłka przestawiać...
Poza tym warto najpierw wyćwiczyć wolne manewry siedząc bez wiercenia, a potem je zacieśniać dodając przeciwsiad.
Balansowanie ciałem w momencie gdy jedziesz na 1 czy 2 bez gazu ( i do tego z podkręconymi wolnymi obrotami :O ) jest bez sensu.
Polecam zapisać się na jakieś doszkalanie. Ja przeciwsiadu uczyłem się na Kulikowisku - i ćwiczenia które tam się wykonuje pokazują jak bardzo ta technika umożliwia zacieśnienie zakrętu... Właściwie można zawracać na ścieżce rowerowej |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Przeciw siad-przeciw balans to wszystko jest balans ciałem tzn. wykorzystując ciężar naszego ciała. Balans jest po prostu określeniem ogólnym. Przeciwsiad to nie jest balans ciałem? Jest to balans ciałem. Żeby nie balansować ciałem musiałbyś albo zamocować sobie jakieś odważniki i je przesuwać albo zsiąść z moto i patrzeć jak moto sobie samo jeździ.
Jakkolwiek nie nazwać poszczególnych operacji utrzymania równowagi/balansu na motocyklu z wykorzystaniem przesunięcia, zmiany pozycji itd. motocyklisty to jest to balans ciałem w ujęciu ogólnym. Logicznie rzecz biorąc.
Na doszkalaniu maja np. ujęte:
Cytat: |
Jazda powolna
+balansowanie na progu równowagi, szczególnie istotna umiejętność przy manewrach w miejskim ruchu drogowym);
+Jazda z minimalną szybkością na pierwszym biegu-balans ciała ,praca kierownicą. Jazda pierwszym biegiem. Operowanie gazem i hamulcem jednocześnie. Przejazd przez,,tunel”.
+Balans ciała .Seria bardzo ciasnych zakrętów .Równowaga chwiejna. Ciasny slalom.
+Podejmowanie ręką pachołków z ziemi.
+Jazda na motocyklu na stojąco. Prowadzenie motocykla jedną -prawą ręką .Naprzemienne dodawanie i odejmowanie gazu. Balans ciała wzdłuż linii motocykla. Przyśpieszanie,hamowanie,praca manetką gazu.
+Ściana- cykl przejazdów przed tzw ścianą z pachołków- ciasne skręty- balans ciała. Ćwiczenie równowagi,oraz tzw miękkiego sprzęgła.
|
|
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
komandosek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 09 Cze 2011 Pochwał: 2 Posty: 195 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 09 Mar, 2015
|
|
|
Wilk napisał/a: | Wyższe obroty?
Zapinasz 1 i wsio. Na gymkhane niektórzy podkręcają wolne obroty na np. 1500 rpm i tyle.
Ósemkę czy to nową czy to starą (zwłaszcza starą) robić z wciśniętym hamulcem to błędna technika. Przy starej ósemce jak i nowej zapina się tyko 1 bieg i spokojnie się wykonuje manewry bez dotykania sprzęgła czy hamulca.
P.S.
Na tym filmiku on wykonuje inne manewry niż ósemka. Co innego slalomy itd., a co innego ósemka. |
1500? Ja ustawiałem 5000
[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Nie słuchaj tych opowieści, tylnego hamulca używa sie zawsze i wszędzie. I podczas szybkiej jazdzy, i jazdy manewrowej.
Tu chodzi o to, że hamulec jest dokładniejszy niż manetka. To tylnym hamulcem delikatnie regulujesz obroty (oprócz hamowania). Przedniego hamulca używa się wtedy, gdy dohamowujesz składając się w zakręt.
Potem go powoli puszczasz. Nie robisz tego gwałtownie by nie zabujało motocyklem - bo wtedy gleba jest bliżej niż dalej
Zdrówka życzę
[ Dodano: Pon 09 Mar, 2015 ]
Tak na oko to dobrze siedzisz. Pamiętaj by w miarę możliwości trzymać się nogami za bak, pracować na podnóżkach, siedzieć tam gdzie kończy sie Twoja czesc siedzenia i albo przyśpieszać albo hamować.
Motocykl nie lubi jazdy na luzie, sero |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|