Snajper napisał/a: |
http://www.suzukicycles.com/products/GS500FK7 - tutaj malowanie GS 500F 2006-08r. Niewielka pomoc, ale podobno liczą się chęci. |
Jakim cudem nowka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?!
Snajper napisał/a: |
http://www.suzukicycles.com/products/GS500FK7 - tutaj malowanie GS 500F 2006-08r. Niewielka pomoc, ale podobno liczą się chęci. |
GSadmirer napisał/a: |
Jakim cudem nówka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?! |
Cytat: |
Etap I - USA
Zakładam, że pojazd jest już w twoim posiadaniu i że masz już CERTIFICATION OF TITLE oraz USED VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE lub inny dokument potwierdzający nabycie pojazdu w USA. Z tymi dokumentami udajesz się do wybranej firmy spedycyjnej, która zapakuje twój pojazd w kontener i wyśle statkiem do Gdyni - koszt ok. 650$. Firma spedycyjna załatwia kontrolę eksportową - na dokumentach amerykańscy celnicy przybiją stempel, że samochód lub motocykl przeszedł odprawę celną i oddadzą je z powrotem. Z firmy spedycyjnej powinieneś dostać BILL OF LADING czyli rachunek za transport - będzie potrzebny w Polsce do ustalenia WARTOŚCI CELNEJ. Dokumenty zabierasz do Polski. Etap II - Gdynia Firma spedycyjna w PL przyjmująca kontener z pojazdem powinna powiadomić cię kiedy masz się zgłosić po odbiór. Warto jednak samemu dowiadywać się o terminy. Jeżeli pojazd jest bez tablic, trzeba załatwić lawetę. Lawetą udajesz się do Gdyni do firmy spedycyjnej z dokumentami z USA oraz dowodem osobistym. Potrzebny będzie też numer NIP. W firmie spedycyjnej podpisujesz protokół odbioru dokładnie opisujący uszkodzenia pojazdu podczas transportu lub ich brak oraz płacisz za usługę rozładunku - 270$. Spedycja da Ci także dokumenty z rozładunku kontenera potrzebne do odbioru samochodu z PLACU SAMOCHODOWEGO. Ze wszystkimi do tej pory zgromadzonymi papierami udajesz się do wybranej AGENCJI CELNEJ , która za ok. 250zł wypełni Ci SAD na TRANSFER CELNY. AGENCJA CELNA oblicza WARTOŚĆ CELNĄ pojazdu, na która składają się: cena widniejąca na USED VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE, cena wpisana w BILL OF LADING, oraz cena na rachunku za rozładunek w Polsce. Podane wartości sumuje się i mnoży po kolei przez 1.1 (cło 10%), następnie przez 1.031 lub 1.131 (akcyza na samochody do poj. 2000ccm=3.1%, powyżej tej pojemności 13.6%), a na koniec przez 1.22 (podatek VAT 22%). UWAGA ! W przypadku motocykli nie ma akcyzy, a cło wynosi 9%. Jeżeli zaś pojazd został wyprodukowany w kraju należącym do Wspolnot Europejskich nie ma cła wogóle. Kwota jaką otrzymasz minus WARTOŚĆ CELNA = ZABEZPIECZENIE CELNE. Jeżeli nie masz BILL OF LADING możesz napisać oświadczenie o kosztach transportu jakie poniosłeś. Z wypełnionym SADem idziesz do kasy URZĘDU CELNEGO gdzie płacisz ZABEZPIECZENIE CELNE i dostajesz papier potwierdzający ten fakt. Po wizycie w kasie AGENT CELNY prowadzi cię do CELNIKA, gdzie dostajesz papier pozwalający ci wjechać lawetą na tzw. PLAC SAMOCHODOWY. Na PLACU SAMOCHODOWYM dajesz papiery w biurze komu trzeba i możesz zacząć załadunek. Ładujesz pojazd i odjeżdżasz powiadamiając kogo trzeba na bramie. Etap III - docelowy Urząd Celny Ze wszystkimi papierami idziesz do AGENCJI CELNEJ gdzie za ok. 80zł AGENT CELNY wypełni SAD potrzebny do ostatecznej odprawy. W międzyczasie trzeba napisać oświadczenie jakie koszty poniosłeś w związku z transportem z Gdyni. Z wszystkimi papierami udajesz się do URZĘDU CELNEGO, gdzie zgłaszasz się do ostatecznej ODPRAWY CELNEJ. Wjeżdzasz na plac URZĘDU CELNEGO, podając na bramie nr rejestracyjny lawety. Do URZĘDU CELNEGO warto jechać rano aby uniknąć kolejek. Po zgłoszeniu trzeba swoje odczekać zanim przyjdzie CELNIK i obejrzy pojazd. CELNIK odczytuje numer VIN, stan licznika i robi kilka fotek. Po tym wszystkim trzeba znowu poczekać, aż CELNIK zastanowi się czy WARTOŚĆ CELNA jest prawidłowa. Jak już się zastanowi, przychodzi i każe podpisać dokumenty potwierdzające rewizję i ustalające ostateczną WARTOŚĆ CELNĄ. Jeżeli trzeba coś dopłacić kieruje nas do kasy . Po dopłaceniu otrzymujesz ZIELONY PAPIER, potwierdzający dokonanie odprawy celnej. Koniec clenia |
GSadmirer napisał/a: |
...Ostatecznie 15tys 300zl. Nowka w Polsce kosztuje 19,999zl Czyzby 5 tys. zysku |
leon napisał/a: |
Nówka w Polsce kosztuje 17.500zł. O ile jeszcze są w naszym kraju jakieś nowe GSy, bo w połowie stycznia były tylko trzy ostatnie sztuki w Gorzowie Wielkopolskim. Nie wiem czemu katalogi podają cenę 19.000zł z hakiem. |
hubertgontarz napisał/a: |
cena GS-a i innych sprzętów jest tak niska m.in ze względu na podatki oraz bardzo duży popyt. Kupują dużo. Często zmieniają itd. |