Zakup motocykla z za granicy
Odpowiedz do tematu

: Zakup motocykla z za granicy
Snajper napisał/a:

http://www.suzukicycles.com/products/GS500FK7 - tutaj malowanie GS 500F 2006-08r. Niewielka pomoc, ale podobno liczą się chęci.


Jakim cudem nowka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?!

Nie jeźdź szybciej niż myślisz
:
GSadmirer napisał/a:
Jakim cudem nówka GS 500F kosztuje zaledwie 5,200$ ?!


Nie wkurzaj mnie! Nie drąż tematu! Nie odpowiadajcie mu! To pomyłka i tyle! Za kilka dni poprawią!

:
GSadmirer dolicz do tego koszty sprawdzenia (miejsce w kontenerze) akcyze Vat i koszty przerejestrowania
wyjdzie podobnie a bez gwarancji

przy wiekszych droższych motocyklach ta różnica jest wieksza
zreszta sami zobaczcie
www.ebay.com jakie są ceny w stanach i policzcie po niskim kursie $

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
@Yarccom

badz tak mily i mi to szybciutko oblicz :D

Nie jeźdź szybciej niż myślisz
:
tu wrzuce jak to sie wylicza

Cytat:
Etap I - USA
Zakładam, że pojazd jest już w twoim posiadaniu i że masz już
CERTIFICATION OF TITLE oraz USED VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE lub
inny dokument potwierdzający nabycie pojazdu w USA. Z tymi dokumentami
udajesz się do wybranej firmy spedycyjnej, która zapakuje twój pojazd w
kontener i wyśle statkiem do Gdyni - koszt ok. 650$. Firma spedycyjna
załatwia kontrolę eksportową - na dokumentach amerykańscy celnicy
przybiją stempel, że samochód lub motocykl przeszedł odprawę celną i
oddadzą je z powrotem. Z firmy spedycyjnej powinieneś dostać BILL OF
LADING czyli rachunek za transport - będzie potrzebny w Polsce do
ustalenia WARTOŚCI CELNEJ. Dokumenty zabierasz do Polski.

Etap II - Gdynia
Firma spedycyjna w PL przyjmująca kontener z pojazdem powinna powiadomić
cię kiedy masz się zgłosić po odbiór. Warto jednak samemu dowiadywać się
o terminy. Jeżeli pojazd jest bez tablic, trzeba załatwić lawetę. Lawetą
udajesz się do Gdyni do firmy spedycyjnej z dokumentami z USA oraz
dowodem osobistym. Potrzebny będzie też numer NIP. W firmie spedycyjnej
podpisujesz protokół odbioru dokładnie opisujący uszkodzenia pojazdu
podczas transportu lub ich brak oraz płacisz za usługę rozładunku -
270$. Spedycja da Ci także dokumenty z rozładunku kontenera potrzebne do
odbioru samochodu z PLACU SAMOCHODOWEGO. Ze wszystkimi do tej pory
zgromadzonymi papierami udajesz się do wybranej AGENCJI CELNEJ , która
za ok. 250zł wypełni Ci SAD na TRANSFER CELNY. AGENCJA CELNA oblicza
WARTOŚĆ CELNĄ pojazdu, na która składają się: cena widniejąca na USED
VEHICLE AGREEMENT AND BILL OF SALE, cena wpisana w BILL OF LADING, oraz
cena na rachunku za rozładunek w Polsce. Podane wartości sumuje się i
mnoży po kolei przez 1.1 (cło 10%), następnie przez 1.031 lub 1.131
(akcyza na samochody do poj. 2000ccm=3.1%, powyżej tej pojemności
13.6%), a na koniec przez 1.22 (podatek VAT 22%). UWAGA ! W przypadku
motocykli nie ma akcyzy, a cło wynosi 9%. Jeżeli zaś pojazd został
wyprodukowany w kraju należącym do Wspolnot Europejskich nie ma cła
wogóle. Kwota jaką otrzymasz minus WARTOŚĆ CELNA = ZABEZPIECZENIE CELNE.
Jeżeli nie masz BILL OF LADING możesz napisać oświadczenie o kosztach
transportu jakie poniosłeś. Z wypełnionym SADem idziesz do kasy URZĘDU
CELNEGO gdzie płacisz ZABEZPIECZENIE CELNE i dostajesz papier
potwierdzający ten fakt. Po wizycie w kasie AGENT CELNY prowadzi cię do
CELNIKA, gdzie dostajesz papier pozwalający ci wjechać lawetą na tzw.
PLAC SAMOCHODOWY. Na PLACU SAMOCHODOWYM dajesz papiery w biurze komu
trzeba i możesz zacząć załadunek. Ładujesz pojazd i odjeżdżasz
powiadamiając kogo trzeba na bramie.

Etap III - docelowy Urząd Celny
Ze wszystkimi papierami idziesz do AGENCJI CELNEJ gdzie za ok. 80zł
AGENT CELNY wypełni SAD potrzebny do ostatecznej odprawy. W międzyczasie
trzeba napisać oświadczenie jakie koszty poniosłeś w związku z
transportem z Gdyni. Z wszystkimi papierami udajesz się do URZĘDU
CELNEGO, gdzie zgłaszasz się do ostatecznej ODPRAWY CELNEJ. Wjeżdzasz na
plac URZĘDU CELNEGO, podając na bramie nr rejestracyjny lawety. Do
URZĘDU CELNEGO warto jechać rano aby uniknąć kolejek. Po zgłoszeniu
trzeba swoje odczekać zanim przyjdzie CELNIK i obejrzy pojazd. CELNIK
odczytuje numer VIN, stan licznika i robi kilka fotek. Po tym wszystkim
trzeba znowu poczekać, aż CELNIK zastanowi się czy WARTOŚĆ CELNA jest
prawidłowa. Jak już się zastanowi, przychodzi i każe podpisać dokumenty
potwierdzające rewizję i ustalające ostateczną WARTOŚĆ CELNĄ. Jeżeli
trzeba coś dopłacić kieruje nas do kasy . Po dopłaceniu otrzymujesz
ZIELONY PAPIER, potwierdzający dokonanie odprawy celnej. Koniec clenia :)

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
To teraz policzmy to jeszcze spokojnie:

Zakup GS500F '08 - 5,200$
Zapakowanie na kontener+wysyłka do Gdyni - $650
Usługa rozładunku - 270$
Cło 9% wartosci lub 0% jesli pojazd zostal wyprodukowany w UE. A mi sie wlasnie wydaje ze produkcja Suzuki GS F zostala przeniesiona przez dzaponcow do Hiszpani :!: A skoro ESP nalezy do UE, to oznacza to 0%:) Ale zaluzymy, ze nie. 9% wartosci to inaczej - 500$
Wypelnienie dokumentow SAD do odprawy celnej 35$

Podsumowujac 5,200+650+270+35= 6,155$

Dolar stoi na dzien dzisiejszy po 2,30. Czyli daje nam to 14,156 zl. + ewentualne 1150zl(500$) za clo.
Ostatecznie 15tys 300zl. Nowka w Polsce kosztuje 19,999zl :) Czyzby 5 tys. zysku :?:
Poprawcie mnie jesli sie myle 8)

P.s. Czy salon nam zapakuje ten moto na statek, czy musimy byc na miejscu?
P.s.2. Fajnie by bylo, gdyby mozna go zabrac samolotem :wink:

Nie jeźdź szybciej niż myślisz
:
i tak ze wszystkim z USA
moto auta HIFI kompy itp itd
tylko miec tam kogoś kto by to wysyłał

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
A teraz najlepsze...
U nas najnizsza stawka to chyba 5 zl za godzine -> przeliczajac 2$

Czy u nich ktos pracuje za 2$/h ? :x

Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
:
Dla tego niektórzy kupują nowe moto sprowadzane do Polski przez prywatnych importerów . Cena w porownaniu do salonów duzo niższa i jest gwarancja importera.
Jest firma ze Słupska wykonująca takie usługi - Andrzej Bogusławski.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
GSadmirer napisał/a:
...Ostatecznie 15tys 300zl. Nowka w Polsce kosztuje 19,999zl :) Czyzby 5 tys. zysku :?:


Nówka w Polsce kosztuje 17.500zł. O ile jeszcze są w naszym kraju jakieś nowe GSy, bo w połowie stycznia były tylko trzy ostatnie sztuki w Gorzowie Wielkopolskim. Nie wiem czemu katalogi podają cenę 19.000zł z hakiem.

Czyli podsumowując zaoszczędzilibyśmy ok 2200zł. A od tego trzeba by jeszcze odjąć pewnie koszty załatwiania, jeżdżenia, gonienia, itp + zawsze stanie się coś co w życiu nie powinno by się stać. :?

:
cena GS-a i innych sprzętów jest tak niska m.in ze względu na podatki oraz bardzo duży popyt. Kupują dużo. Często zmieniają itd.

:
leon napisał/a:

Nówka w Polsce kosztuje 17.500zł. O ile jeszcze są w naszym kraju jakieś nowe GSy, bo w połowie stycznia były tylko trzy ostatnie sztuki w Gorzowie Wielkopolskim. Nie wiem czemu katalogi podają cenę 19.000zł z hakiem.


Heh kiedys i nawet spotkalem sie z cena 16.500 (salon w lodzi bodajze). Ale zarowno ta i ta twoja wartosc 17.500 to bylo z reguly za roczniki "przezimowane". A w katalogu nadal widnieje 19.999zl 8)

Nie jeźdź szybciej niż myślisz
:
He, he, akurat właśnie w Łodzi kupiłem sprzęta i dokładnie tak jak piszesz był przezimowany. I kosztował 17.500zł i na większy opust nie było szans. Wiesz - zakończenie produkcji, i tak zejdzie nawet za 18 kawałków. Jak rezerwowałem na początku stycznia były dwa, jak odbierałem 15.01 został już tylko mój. Ale kask wynudziłem :D I to nawet przyzwoity.

hubertgontarz napisał/a:
cena GS-a i innych sprzętów jest tak niska m.in ze względu na podatki oraz bardzo duży popyt. Kupują dużo. Często zmieniają itd.


Co do pierwszej części to się zgodzę, co do drugiej to nie do końca. Popyt faktycznie jest duży, ale w całej branży motocyklowej, a co za tym idzie jest spora konkurencja. I to jest właśnie przyczyną niskich cen. Konkurujące firmy obniżają ceny żeby klient trafił właśnie do nich, a nie gdzie indziej. Sam popyt spowodował by raczej wzrost cen.

raszek
[Usunięty]
: Rejestracja motocykla z Włoch
Witam przymierzam sie do kupna motocykla z przyprowadzonego z włoch ale kupić go od handlarza w polsce. Czy ktoć ma doświadczenie jak to wygląda. Czytałem gdzieś że trzeba a raczej włoch musi wymeldować ten motocykl u siebie, podobno nie zawsze jest umowa kupna-sprzedaży bo we włoszech tego nie potrzeba jest tylko jakiś akt własności czy jakoś tak ale u nas do rejestracji chyba jest to potrzebna.

jeśli coś zamieszałem to poprawcie mnie

pOzdrO

Robi28
[Usunięty]
:
do rejestracji potrzebujesz dowód rejestracyjny + tłumaczenie (dowód jest wielki jak obrus świąteczny)
umowę z zagranicy najlepiej
przegląd
vat 25 ze skarbowego
koszt rej. 188 PLN


To co se tam Makaroniarz zrobił wymeldował czy nie ciebie nie interesuje

Pozdro z wydziału komunikacji :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.