WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jak przyspieszac GSem - pytanie natury technicznej.
Autor Wiadomość
yezozwierz 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 23 Maj 2013
Pochwał: 3
Posty: 212
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej.

Posiadam GS500E, wersja odblokowana na 46KM, według katalogu powinien w około 6 sekund osiągać 100km/h. Mój model ma ponadto założoną większą zębatkę z tyłu więc liczyłem że będzie zbierał się nawet lepiej niż seria. Wiadomo ma już swoje lata (91r). No ale zapiałem telefon na bak z gps'em i aplikację do mierzenia i... Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s....... Nie mam doświadczenia jak powinien chodzić GS, to mój pierwszy motocykl, stąd byłem bardzo zaskoczony takim wynikiem, odczuwalnie wydawało mi się że trwa to krócej ;) Ktoś ma jakieś podpowiedzi jak przyspieszać, co robię źle? A może katalogowe wartości trzeba włożyć między bajki? Nie wiem czy mój gs jest słaby poprostu czy ja nie umiem jeździć :)
 
 
Ryder
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Taki wynik to zapewne kwestia twojego startu :]
Trzeba poćwiczyć,nie nauczysz się tego w 1 niedzielę :rotfl:
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Przełączaj bez sprzęgła biegi to zejdziesz poniżej 6s :hyhy: :rotfl:
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
yezozwierz 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 23 Maj 2013
Pochwał: 3
Posty: 212
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ;) ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak :P
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Poszukaj na Yt: http://www.youtube.com/watch?v=aq54mo7KBgw :P
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Pojeździsz trochę to się nauczysz. Zaraz wpadnie jakiś "mądry" i Ci źle doradzi to będziesz się zbierał po glebie.

Pozdro & poćwicz trochę sam, wprawa przyjdzie z czasem. :)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

yezozwierz napisał/a:
To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ;) ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak :P


Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c

oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw

ale tak jak pisali poprzednicy - nic wcześnie i na siłę, bo będzie katastrofa.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
Nozownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Chrupq napisał/a:
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c


A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

może się też przydać jak np. przy parkingówce klamka sprzęgła się weźmie złamie, a trzeba gdzieś dojechać.
 
 
 
jacusb 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Chrupq napisał/a:
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw


Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Cytat:

A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?


Ponoć bezsprzęgłowe wrzucanie wyższych biegów oszczędza skrzynię i sprzęgło.

jacusb napisał/a:
Chrupq napisał/a:
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw


Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?


sprzęgło motocyklowe działa trochę inaczej niż samochodowe :)

Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki :) Czasami takie operowanie sprzęgła na wyższych biegach będzie efektywniejsze/szybsze niż redukcja o dwa-trzy biegi w dół.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
jacusb 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42
Dołączył: 27 Kwi 2012
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Chrupq napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki


W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

jacusb napisał/a:
Chrupq napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki


W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.


Z tego co mówił, to jego ninja największy moment/moc ma dużo wyżej. Redukcja biegu na 2 dała by mu jakieś 6tys obrotów, więc nadal cieńko z mocą (a czas na redukcję poświęcić trzeba).
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

Cytat:
Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s


to tylko sekunda gorzej od tego co powinno być a to co powinno być jest mierzone w idealnych warunkach (np. bez wiatru) przez profesjonalnego motocyklistę który np. w momencie startu leży na baku.

wiec raczej wynik dobry i za dużo tu nie zdziałasz.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
yezozwierz 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 23 Maj 2013
Pochwał: 3
Posty: 212
Skąd: małopolskie
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013   

No to koledzy mam jeszcze jedno pytanie.. Przy ok 160km/h wskazowka predkosciomierza zaczyna mi szalec - gora/dol , gora/dol.. Lata strasznie. Ale chyba jak odpuszcze gaz i zaczne hamowanie silnikiem to sie stabilizuje.. O co chodzi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.