WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RedShadow
Sro 29 Maj, 2013
Kompendium wiedzy o hamulcach - dyskusja
Autor Wiadomość
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1316
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Gdyby ktoś chciał coś dodać/poprawić to zapraszam. Artykuł ma trafić na portal i służyć wszystkim, a ja sam specjalistą nie jestem. To co napisałem to moje doświadczenia plus to co wyczytałem na forum, dlatego jeśli napisałem jakieś głupoty to bez krępacji można mi to wytknąć ;)
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 45
Posty: 1873
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Smarowanie smarem miedzianym zamieniłbym na smar do zacisków hamulcowych - kosztuje stosunkowo niewiele i wystarcza na dłuuugo...

Do tego dopisałbym troszkę o tłoczkach.
 
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1316
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

simin napisał/a:
Smarowanie smarem miedzianym zamieniłbym na smar do zacisków hamulcowych

Zmieniłem.
A co do tłoczków to nie wiem co możnaby dopisać.
Edit: całą dyskusję usunę żeby na koniec został sam artykuł.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2140
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

To ja mam pytanie trochę inne maści. Czemu jako polecane dałeś klocki o twardości HH? Z tego co można przeczytać itp są to klocki dedykowane do sportu, jak sam zauważyłeś długo się nagrzewają i niszczą bardziej tarcze. Nie lepsze by były standardowe FA? Raczej mało osób wykorzystuje GS'a do sportu, prędzej do turystyki. A lepiej żeby klocki starczyły na mniej km, niż wymieniać tarcze... Mimo iż w GSie z przodu jest tylko jedna, to nadal jest to spory koszt.

Myślę, że w tym przypadku HH jest przesadzone trochę.
Pozdro :)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1316
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

A przeczytałeś wszystko ze zrozumieniem? HH jest w nawiasie, żeby było wiadomo że jedne i drugie pasują, a dalej jest opisana różnica między nimi ;)
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 45
Posty: 1873
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

RedShadow napisał/a:
A co do tłoczków to nie wiem co możnaby dopisać.

Coś w stylu:

Tłoczki hamulcowe:
Jednym z kluczowych elementów układu hamulcowego są tłoczki. Podczas konserwacji układu hamulcowego należy zwrócić na nie szczególną uwagę, ponieważ pracują one częściowo na zewnątrz i zaniedbanie ich czyszczenia może doprowadzić do wysuniętego tłoczka w zacisku co znacznie przyspieszy zużycie wszystkich elementów układu, a w skrajnych przypadkach uniemożliwi dalszą jazdę.

Przy pracy na zużytych klockach znacznie większa część tłoka jest narażona na warunki zewnętrzne i osiadają na niej różnego rodzaju zanieczyszczenia. Założenie nowych klocków z pominięciem czyszczenia tłoczków spowoduje zatem, iż zabrudzona ich część będzie musiała pracować w zacisku co może doprowadzić do zniszczenia uszczelek lub wspomnianego zapieczenia tłoczka.

Do czyszczenia uciążliwych zanieczyszczeń z powierzchni tłoczka można wykorzystać pastę polerską. Należy unikać "zdrapywania" ponieważ zarysowanie powierzchni tłoczka może uszkodzić uszkodzić uszczelkę i spowodować wyciek płynu hamulcowego.

Im dłużej będziemy odkładali czyszczenie tłoczków i prowadnic tym trudniej będzie je wyjąć z zacisku, a co za tym idzie ryzyko uszkodzenia któregoś elementu wzrasta.




PS: Naskrobałem co mi do głowy przyszło - być może trochę przekoloryzowałem. :) Językowo też da się to zapewne poprawić.

Można też napisać coś o tych uszczelkach przy tłoczkach, że trzeba na nie uważać bo są wykonane z gumy która jest odporna na działanie płynu hamulcowego, i ich wymiana jest dość kosztowna.
Ostatnio zmieniony przez simin Wto 21 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2140
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

RedShadow napisał/a:
A przeczytałeś wszystko ze zrozumieniem? HH jest w nawiasie, żeby było wiadomo że jedne i drugie pasują, a dalej jest opisana różnica między nimi ;)


Tak, przeczytałem i według mnie piszesz tylko o HH. A gdzie samo FA? Już nie będę się czepiał o te inne, ale ktoś (laik np. jak ja) może pomyśleć, że skoro takie moderator zawarł w artykule to "poleca" je. Rozumiesz o co mi chodzi. :)
Chce pomóc, a nie się przyczepić :P
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2261
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

simin napisał/a:
Smarowanie smarem miedzianym zamieniłbym na smar do zacisków hamulcowych - kosztuje stosunkowo niewiele i wystarcza na dłuuugo...

A ja dodałbym drugi sposób czyli nie smarowanie tłoczków żadnymi smarami bo w żadnym swoim pojeździe nigdy nie smarowałem tłoczków i nie było żadnych problemów z hamulcami.

Do pomiaru tarczy hamulcowej należy używać mikrometra, pomiary patykiem lub zamiennie suwmiarką są równie miarodajne.

RedShadow napisał/a:
Ważny jest też brak luzów na nitach tarczy hamulcowej (dopuszczalne są minimalne ruchy poprzeczne)

Nie do końca się zgodzę bo miałem w GS'ie dwie tarcze i zarówno tarcza zużyta jak i w bardzo dobrym stanie miały podobny luz promienisty, macając tarcze innych GS'ów było podobnie. Nie wydaje mi się aby takie coś dyskwalifikowało tarczę. Co innego jeśli tarcza stuka na wybojach czy w czasie hamowania.

Wrzuciłbym jeszcze zdjęcie typowej tarczy hamulcowej tylnej dla GS'a, czyli jedne wielkie fale z dopiskiem, że jest to niebezpieczne i należy ją jak najszybciej wymienić zwłaszcza kiedy na motocyklu jeździmy z pasażerem.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2140
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

tmi napisał/a:
Do pomiaru tarczy hamulcowej należy używać mikrometra, pomiary patykiem lub zamiennie suwmiarką są równie miarodajne.


A Twoim zdaniem suwmiarka elektroniczna jest do d.. czy ok?
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1316
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Suwmiarka ogólnie nie nadaje się nie ze względu na swoją precyzję, tylko miejsce pomiaru.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 99
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 30
Posty: 1617
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Dokładnie. Standardową suwmiarką ponieważ zmierzysz rant nie grubość części tarczy po której trze klocek.

Taką da się:
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2140
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Ok, czaję, dzięki za wyjaśnienie. :)
Dzięki, że dodałeś prócz HH zwykłe :P
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
KATANA 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 958
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Owe tarcze hamulcowe łączone na nitach nazywamy tarczami hamulcowymi "pływającymi". I ze swej zasady funkcjonowania (tych tarcz), pewny zakres luzu mają mieć.... w granicach przyjętej normy fabrycznej.
Ostatnio zmieniony przez KATANA Wto 21 Maj, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 28
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1316
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

A jesteś w stanie napisać jak można stwierdzić czy luz jest w dopuszczalnych granicach? Z tego co wyczytałem to w zasadzie powinien on być niewyczuwalny przy "ręcznym" ruszaniu tarczą.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 45
Posty: 1873
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Maj, 2013   

Zwykła suwmiarka na końcu ma bolec do mierzenia głębokości - przy odrobinie pomysłowości i matematyki można zmierzyć grubość.

Nie będzie to oczywiście tak dokładne jak taką suwmiarką jaką podrzucił Machu, ale z grubsza wynik uzyskamy prawidłowy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.