Rozrzad
Odpowiedz do tematu

: Rozrząd
Dzwoniłem do serwisu i wiem ile co kosztuje. Jedynie pozycja nr 1 jest nie z Suzuki, bo można kupić markowy dobry zamiennik.
1. Łańcuch rozrządu (DID) 150 zł
2. Napinacz łańcucha (Suzuki) 300 zł
3. Uszczelka pod napinacz (Suzuki) 15 zł
4. Ślizg łańcucha tylny (Suzuki) 190 zł
5. Ślizg łańcucha przedni (Suzuki) 130 zł

Suma: 785 zł

Pytanie: Co jeszcze potrzeba albo co warto przy okazji wymienić?

Powoli zastanawiam się nad wymianą kompletnego rozrządu stąd moja ciekawość.
Cena wysoka bo tylko ASO wchodzi w grę. Brak zamienników kompletnego rozrządu.

pootietang
[Usunięty]
:
były chyba z 3 tematy o rozrządzie.

hubertgontarz napisał/a:
Co jeszcze potrzeba albo co warto przy okazji wymienić?

Breżniew napisał/a:

Aby wymienić ślizgacz od strony napinacza , trzeba rozpołowić silnik. Po rozpołowieniu wymienisz tez łańcuch z fabrycznym zakuciem. Przy okazji wymienisz simmeringi w skrzyni.

:
Rozumiem że koszt samych części to 1000-1200 zł.
Ok. 800 zł rozrząd, do tego dodać simmeringi, uszczelki silnika.

Wiem że były. Czytałem.
Temat ma być o tym ile co kosztuje do rozrządu.
Bo to nie wymiana żarówki kontrolki luzu za 50 groszy.

:
masz przebieg 20 000 km i chcesz sie ładowac w taki koszt :zdziwko:

z doswiadczenia wiem że taka profilaktyczna wymiana dla samej wymiany jest bezsensownym wydawaniem kasy

BTW liczyłes sobie koszt 1 przejechanego przez Ciebie km ...

wg mnie pytanie powinno byc jakie sa objawy potrzeby wymiany rozrzadu i co zrobivc by w takie koszty sie nie ładowac

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Czysto teoretycznie się zastanawiam nad tym.
Szacuje że 20 licznikowe, 40 - 50 rzeczywiste (nie oszukujemy się, Leon ma rzeczywisty przebieg, większość nie ma i tyle, nie dojdzie się do tego ile GS-a, no chyba że silnik padnie to wiesz że nie masz 20 tys. km tylko co najmniej 100 tys. i więcej)

Breżniew pisał żeby długość łańcucha zmierzyć.
Rozumiem że wymiana dla samej wymiany to nie ma sensu, bo równie dobrze mogę zamówić nowe felgi, nowe linki wszystkie, położyć nową instalację elektryczna, nowe lampy kupić, nową półkę, nowe lagi, nowy tylni amortyzator, nowe opony, nowe siedzenie, nowy bak, nowe manetki, nowe klamki hamulca i sprzęgła, nowe ..., nowe ... i zamiast zapłacić 5199 dolarów + sprowadzenie nowego GS-a + cło itd. to suma części jest większa niż 20 tys. zł.

Mnie zastanowiło to że raz na jakiś czas ostatnimi czasy słyszę cykanie na wolnych obrotach. Nie jest to standardowy dźwięk pracy silnika GS-a. Nie jest to szum ani stukot. Chciałbym dojść co to jest i jakie mogą być koszta.

Może to być kwestia napinacza, łańcucha.
Koszta jak widać duże (połowa GS-a z rocznika '90).

pootietang
[Usunięty]
:
niepotrzebnie tracisz czas na takie przemyślenia, wsiadaj na moto i korzystaj z pogody zamiast myśleć jaki w rzeczywistości masz przebieg :rotfl: :rotfl:
zmierz łańcuch i wtedy będziesz wiedział czy kasę wydać na rozrząd czy np na jakiś fajny ciuch motocyklowy ;)
jeśli chodzi o napinacz to może się zaciął i wystarczy go odblokować

:
Rozumiem. Jeźdżę. Nie martwcie się o to.
Kolejne 300 km przez weekend zrobione, na liczniku 21500 (jak kupiłem było 18800).

Link do podobnego tematu zarzucam:
http://www.bractwo-suzuki...d9f944c433fad42

marek75
[Usunięty]
:
Podczas komleksowego przeglądu mojej GS przy 43.700 km, mechanik określił, że łańcuch rozrządu był już wymieniany (motor z NIemiec od I właściciela, serisowany). GS bardzo zadbana i spokojnie jeżdżona.

:
bardzo fajnie że założony został ten temat, ja myślę o wymianie mego rozrządu w gs tylko mam pytanie czy to ma sens? w przypadku rocznika 1989? Bo tez się waham co do tego wydać 1000zł na części pojeździć sezon i znów mi coś rozwali się? Np tłoki popękają korbowód trzaśnie czy coś jeszcze. W przypadku mojego rocznika można się tego spodziewać bo nie wiadomo jak on był wcześniej traktowany. Jest sens robić ten rozrząd? czy olać to i jeździć do awarii? A co się stanie wtedy jak pojeżdżę z tym dalej? Jak mogę sprawdzić czy mam oryginalny łańcuch czy był on już zmieniany wcześniej???

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
callum
[Usunięty]
:
A czy ktoś wie, przy ilu km przebiegu (rzeczywistego :D ) powinno się, zgodnie z podręcznikiem serwisowym, wymieniać rozrząd?

:
A zapomniałem dodać jeszcze w nawiązaniu do mojego poprzedniego postu że na rocznik 1989 mam przebieg 75 000km to dużo czy mało???

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
JunioRRex
[Usunięty]
:
ani nie mało, ani nie duzo :)

hubert
[Usunięty]
:
TO TYLKO 3250KM ROCZNIE :zdziwko:

:
Nie wiem, nie wiem, może powinno być 175 000km ja nie wiem jaką przeszłość miało moje moto wiec pytam, a może był licznik cofnięty, stan w jakim jest na to sugeruje. Temu też pytam o ten rozrząd jak go najlepiej zweryfikować w jakim jest stanie.

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
scratch
[Usunięty]
:
a co się może stać kiedy rozrząd przeskoczy?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.