Gdzie naprawiac?? |
Autor |
Wiadomość |
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008 Gdzie naprawiać??
|
|
|
Muszę oddać motocykl do naprawy:/ wymiana teleskopu, pierscieni, regulacja gaź itp. Jaki warsztat w Poznaniu polecacie i co myślicie o HRG?? |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
Nie polecam HRG. Dlaczego, pisałem na FM.
Jest podobno kilka dobrych miejsc, ale nie będę Ci polecał niesprawdzonych warsztatów. Poprzeglądaj fora. |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
spróbuj na polnej 40, maja tam tez serwis. Co prawda ja ta bylem w innej sprawie (dealer Shoei) ale jak sie popytalem o GS to chcieli np za czyszczenie/regulacje/synchro gaznikow 200-220. Malo to nie jest:) w Hardzie chca mniej. Jezdzij pytaj sie, próbuj a sie dowiesz.
Liberty (obecny dealer Suzu) tez ma serwis mozesz kuknac, Dabrowskiego 200 iles |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008 Re: Gdzie naprawiać??
|
|
|
_Malin_ napisał/a: | Muszę oddać motocykl do naprawy:/ wymiana teleskopu, pierscieni, regulacja gaź itp. Jaki warsztat w Poznaniu polecacie i co myślicie o HRG?? | a mozna wiedziec dlaczego zmieniasz pierscienie? co jest tego przyczyna? bo jesli chcesz zmniejszyc spalanie oleju to sama wymiana moze nic nie dac. |
|
|
|
|
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
No właśnie głownie o ten olej chodzi. Dlaczego miałoby nic nie dać?? przecież olej zawsze najbardziej przez pierscienie pali. Jak ostatni pierscień jest mocno zuzyty to bedzie dużo oleju brał. wycieków raczej nie zauważyłem. |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
bo ja tez mam podobny problem gadalem z mechanikiem i powiedzial ze po wymianie moga szybko wrocic do stanu starych. to zalezy jeszcze od zuzycia cylindra. olej tracimy rowniez przez zly stan uszczelniaczy zaworowych. wydaje mi sie ze pierscienie mozna sprawdzic wykonujac pomiar kompresji gdy jest ok wtedy pozostaja uszczelniacze. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
na dabrowskiego kolo botanika w poznaniu masz autoryzowany serwis SUZUKi tam ci napewno wszystko dobrze zrabia ale serwis jak to serwis sporo bierze |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
_Malin_ napisał/a: | No właśnie głownie o ten olej chodzi. Dlaczego miałoby nic nie dać?? przecież olej zawsze najbardziej przez pierscienie pali. Jak ostatni pierscień jest mocno zuzyty to bedzie dużo oleju brał. wycieków raczej nie zauważyłem. |
Pierścienie w gsie szybko nie padają . Jesli juz sa tam straty oleju to zużyty jest cylinder i tłok. Sama wymiana pierścieni nic nie da a moze zaszkodzić. Zmierz najpierw kompresję. potem próba olejowa. Jesli cisnienie jest ok to nie ruszaj cylindrów i tłokow z pierścieniami.
Wymień uszczelniacze zaworowe. One najbardziej puszczaja olej do komory spalania.
Prosty test - w motocyklu który juz trochę postał nie odpalany np kilka dni, odkręcasz wydech i zdejmujesz gaźniki. zaglądasz do kanałów i przy mocno puszczających uszczelniaczach widac mokre trzonki zaworów.
Przy zdjetej do wymiany uszczelniaczy głowicy można zdjąc cylinder i tłoki i pomierzyć wszystko. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
a gdzie mozna kupic to urzadzenie do mierzenia kompresji i ile to kosztuje? |
|
|
|
|
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
To urządzenie jest dość drogie http://www.auto-narzedzia...916-000-00.html choc wydaje mi sie ze ta cena troche wygórowana i napewno idzie dostać taniej, a pomiar wygląda następująco.
-po pierwsze wyregulwane zawory
-silnik rozgrzany
-wykecasz swiece
-przpustnica otwarta w celu lepszego napełnienia cylindrów
-koncówkę próbnika wciskasz w otwór swiecy i kręcisz rozrusznikiem aż wskazówka się zatrzyma
tego typu cwiczenia robiłem w szkole więc jutro zanim pojade do warsztatu podjade do zaprzyjaznionego nauczyciela i wykonam sobie sam tą próbe za darmo Breżniew a wiesz może jakie cisnienie w gsie powinno być?? |
|
|
|
|
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
juz znalazłem 10-14atm z tym że róznica pomiędzy cylindrami nie powinna być większa niż 10% |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
Potem wlewasz kilka ccm oleju do cylindra i mierzysz cisnienie jeszcze raz. jak wzrost ciśnienia będzie duży po wlaniu oleju to masz juz wypracowany cylinder , tłok i pierścienie.
wtedy trzeba kupić nad wymiarowe tłoki z pierścieniami i zrobić szlif cylindrów. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
_Malin_ [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
Doładnie tak jak mówisz A taki cały komplet naprawczy + szlif ile może kosztować? |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2008
|
|
|
sezrg napisał/a: | na dabrowskiego kolo botanika w poznaniu masz autoryzowany serwis SUZUKi tam ci napewno wszystko dobrze zrabia ale serwis jak to serwis sporo bierze |
nie zgodzę się z tym, znajomy oddał tam bandita na rozrząd i dwa tyg robili!!! poza tym do dzisiaj się o zlecenie prosi. ja z nimi też miałem przebojem
HRG raczej odradzam za to o panu marku z opolskiej słyszałem kilka pozytywnych opinii ale sam jeszcze nie dawałem tam sprzęta. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
|
|
|
|
|