VARAN (akronim od VARiable ANgle) - bardzo ciekawy projekt
Odpowiedz do tematu

: VARAN (akronim od VARiable ANgle) - bardzo ciekawy projekt
Witam,

znalazłem w necie bardzo ciekawy projekt/artykuł dotyczący zmiany wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego.

Projekt raczej ma niewiele wspólnego z naszym GSem, ale z powodzeniem (wg. opisu) można go wykorzystać w różnego rodzaju dwusuwach typu jawa, mz itd.

Tutaj link do całego artykułu

Cechy urządzenia:

-Realizacja zmiennego wyprzedzenia zapłonu w zakresie od 0 do 180 stopni od 400 do 12000 obrotów.
-Wpisywanie mapy zapłonu z komputera.
-Zmiana map i regulacja wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy.
-Odcięcie zapłonu powyżej pewnych obrotów.
-Odłączanie cewki zapłonowej przy niepracującym silniku.
-Funkcja snopu iskier. Podczas rozruchu świeca podaje nie jedną, a kilkanaście iskier w celu pewniejszego zapłonu mieszanki.
-Funkcja immobilisera.
-Wbudowany miniaturowy stroboskop do kontroli poprawności działania.
-Zarówno dla instalacji 6 i 12 V.

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
Wydaje się być fajnym rozwiązaniem :) W wolnej chwili poczytam sobie o tym. Dzięki za link ;) .

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
z tego co słyszałem GS ma zmienne wyprzedzenie zapłonu do 4tyś obrotów a poźniej jest już stałe

:
Podobny układ, ale wymagający elektronicznego impulsatora zamiast platynek.

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.