Witam,
znalazłem w necie bardzo ciekawy projekt/artykuł dotyczący zmiany wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej wału korbowego.
Projekt raczej ma niewiele wspólnego z naszym GSem, ale z powodzeniem (wg. opisu) można go wykorzystać w różnego rodzaju dwusuwach typu jawa, mz itd.
Tutaj link do całego artykułu
Cechy urządzenia:
-Realizacja zmiennego wyprzedzenia zapłonu w zakresie od 0 do 180 stopni od 400 do 12000 obrotów.
-Wpisywanie mapy zapłonu z komputera.
-Zmiana map i regulacja wyprzedzenia zapłonu w czasie jazdy.
-Odcięcie zapłonu powyżej pewnych obrotów.
-Odłączanie cewki zapłonowej przy niepracującym silniku.
-Funkcja snopu iskier. Podczas rozruchu świeca podaje nie jedną, a kilkanaście iskier w celu pewniejszego zapłonu mieszanki.
-Funkcja immobilisera.
-Wbudowany miniaturowy stroboskop do kontroli poprawności działania.
-Zarówno dla instalacji 6 i 12 V.
Odpowiedz do tematu
: VARAN (akronim od VARiable ANgle) - bardzo ciekawy projekt
:
Wydaje się być fajnym rozwiązaniem W wolnej chwili poczytam sobie o tym. Dzięki za link .
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Odpowiedz do tematu
z tego co słyszałem GS ma zmienne wyprzedzenie zapłonu do 4tyś obrotów a poźniej jest już stałe