WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kempes
Wto 09 Kwi, 2013
Rozciagniecie lancucha
Autor Wiadomość
krs
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   Rozciągnięcie łańcucha

Hej,

ok 2 miesiący temu konserwowałem łańcuch - porzadnie wyczyściłem go naftą, nasmarowałem Motulem Chain Lube Road i naciągnąłem (miał ok 50mm luzu, po regulacji ok 25mm).
Od tamtej pory kilka razy go sprejowałem (ale nie przez ostatnie 3-4 tygodnie).

Teraz łańcuch ma znowu (na oko, nie mierzyłem) 50mm luzu, a przejechałem zaledwie ok 1000 kilometrów (nie mieszkam w PL).
Od 1,5 miesiąca codziennie parkuję Suzie w zapylonym miejscu (pył popiołowy). Na pewno jest to zabojcze dla lancucha (i w ogole mechanicznych czesci) ale czy moze spowodowac takie wyciagniecie lancucha w tak krotkim czasie? Moze to byc ze starosci (wg poprzedniego wlasciciela łancuch byl wymieniany w 2012 ale nie wiem na ile to prawda)?
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Może łańcuch jest nierówno wyciągnięty (dość typowa sprawa) i mierzysz za kazdym razem w innym miejscu? Najłatwiej to zaobserwować gdy postawisz moto na centralnej podstawce i zakręcisz kołem do tyłu- wtedy w dolnym biegu łańcuch jest luźny.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Zależy ile km nakulałeś na obecnym napędzie. Przy większych przebiegach może dojść do znacznego zużycia elementów łańcucha najbardziej wrażliwych tj. o-ringi/rolki/sworznie/tulejki, przez co rozciągnięcie łańcucha w krótkim czasie jest możliwe. Najłatwiej ustalić stopień zużycia łańcucha, odciągając go od tylnej zębatki. Jeżeli łańcuch podczas tej kontroli odstaje zbytnio od zębatki, to znaczy że łańcuch kwalifikuje się do wymiany. Oczywiście napędy łańcuchowe wymieniamy kompletem tzn. zębatki oraz łańcuch.
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 23 Mar, 2013   

Łańcuch rozciąga się najszybciej przez chwilę zaraz na początku i pod koniec swojego żywota. Jako, że Twój jak napisałeś do nówki zaliczyć nie możemy pewnie zaczął się kończyć. Z jednej strony to dziwne jeśli prawdą jest, że był wymieniany w zeszłym roku. Ale z drugiej mój YBN rozleciał się całkowicie po dwóch miesiącach - 6tyś km.
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Co to za łańcuch? firma i rodzaj?

Łańcucha się NIE CZYŚCI. Niczym. Zestaw napędowy podczas pracy oczyszcza się sam i nie ma potrzeby ingerować w niego agresywną naftą, która wypłukuje smar z wewnątrz rolek. Dla estetów nafta+szmatka i wyczyszczenie z zewnątrz co się da, a najlepiej to nie zaniedbywać łańcucha, połowa sukcesu do tego to unikanie syfiatych smarów z puszek, a jedynie korzystanie z tego co zaleca producent każdego łańcucha czyli olej silnikowy lub olej przekładniowy.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

tmi napisał/a:
co zaleca producent każdego łańcucha czyli olej silnikowy lub olej przekładniowy.


Akurat DID zaleca czyszczenie naftą i smarowanie olejem przekładniowym lub odpowienim smarem "z puszki" :cool: ale fakycznie przyznam C rację, że zbytni pedantyzm szkodzi.
_________________

 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

Co do oleju silnikowego, to testowałem ten sposób niedawno. Po niecałych 100km spokojnej jazdy nadawał się do ponownego naciągnięcia! Masakrycznie się rozciągną! Olej w ogóle się nie kleił do niego, łańcuch sprawiał wrażenie mokrego, a nie nasmarowanego. Spora część z kapała z łańcucha na podłogę. Zdecydowanie odradzam.

Po kolejnym smarowaniu normalnym smarem do łańcucha "szybkość rozciągania" wróciła do normy. Wniosek - ten sposób nie jest dobrym sposobem na oszczędzanie niestety. :(

Co do oleju przekładniowego, to niestety nie mam takiego w garażu, ale jestem ciekawy jak się sprawuje. Ktoś testował?

Jeśli chodzi o czyszczenie łańcucha, to pomimo że wiem, że sporo osób twierdzi, że jest to zbędne sam czyszczę go z trzy razy w sezonie naftą, pędzelkiem i na koniec szmatką. Chyba nie wydłuża to jakoś specjalnie życia łańcuchowi, ale cóż - złoty DID zobowiązuje. ;)

I ważne - uważajcie na artykuły i filmy krążące w sieci z poradami jak to najlepiej czyścić łańcuch WD-40 lub benzyną lub jak go smarować towotem. :zdziwko: Można na takie trafić nawet na poważnych portalach motocyklowych. :wstyd:

Tutaj jest niezły film o smarowaniu i czyszczeniu łańcucha w moto ---> KLIK :)

Złoty DID GS500.jpg
Plik ściągnięto 435 raz(y) 137,59 KB

_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

leon napisał/a:
Co do oleju silnikowego, to testowałem ten sposób niedawno. Po niecałych 100km spokojnej jazdy nadawał się do ponownego naciągnięcia! Masakrycznie się rozciągną! Olej w ogóle się nie kleił do niego, łańcuch sprawiał wrażenie mokrego, a nie nasmarowanego. Spora część z kapała z łańcucha na podłogę. Zdecydowanie odradzam.

Po kolejnym smarowaniu normalnym smarem do łańcucha "szybkość rozciągania" wróciła do normy. Wniosek - ten sposób nie jest dobrym sposobem na oszczędzanie niestety.


Użyte smarowidło nie ma aktualnego wpływu na rozciąganie łańcucha gdyż ono ma za zadanie smarować tylko rolki (obracające się pierścienie przy zazębianiu się o tryby) i ułatwiać "przesuwanie" się łańcucha po nich.

Na rozciąganie ma wpływ utwardzenie sworzni łańcucha i ich nasmarowanie (nie przez nas tylko fabrycznym smarem) oraz czystość i szczelność podczas ich pracy za które odpowiadają gumowe uszczelki X-ring, O-ring.


Oleju silnikowego nigdy nie używałem bo on ma za małą lepkość, zawsze używałem oleju przekładniowego.
 
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

jacek napisał/a:
Na rozciąganie ma wpływ utwardzenie sworzni łańcucha i ich nasmarowanie (nie przez nas tylko fabrycznym smarem) oraz czystość i szczelność podczas ich pracy za które odpowiadają gumowe uszczelki X-ring, O-ring.


Widocznie inaczej to działa w przypadku łańcucha bezoringowego na którym przetestowałem w/w smarowanie olejem. Co do chemiczno-fizycznych reakcji, to nie mam pojęcia jak to działa. Wiem tylko, że tak jak napisałem po niecałych 100km łańcuch wisiał jak gumka od majtek. Na drugi dzień zrobiłem podobny dystans, w podobnych warunkach w podobnym stylu jazdy i wszystko było OK. :)
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

łańcuch bezorignowy tu zupełnie inna sprawa i przy nim oczywiście ma wpływ na rozciąganie jego nasmarowanie przez nas i jego czystość. Przy takim łańcuchu niezastąpione są pełne osłony (takie jak były w MZtkach)
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

leon napisał/a:
Co do oleju przekładniowego, to niestety nie mam takiego w garażu, ale jestem ciekawy jak się sprawuje. Ktoś testował?

Ja, w GS'ie, Hipol nie pamiętam jaka lepkość. Wyglądał łańcuch tak: https://picasaweb.google.com/106229129879086945496/SuzukiGS500E?authkey=Gv1sRgCLOjxfu90Z6QzQE#5639974693463201842 ale o tym juz było setki razy na forum. Ogólnie mi ten sposób pasuje, a puszek nigdy nie używałem.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

krs a jaki masz łańcuch? Jak jakieś tanie badziewie to możesz go czyścić i pryskać codziennie i nic nie pomoże. Miałem kiedyś do czynienia z kiepskiej jakości łańcuchem i niestety żadne zabiegi nie pomagały.
Poza tym obejrzyj zębatki. Może np mała jest bardzo zużyta a to też robi swoje.
 
 
kiler 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 21 Paź 2010
Pochwał: 1
Posty: 219
Skąd: Starachowice/Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

tmi, możesz zdradzić w jaki sposób smarujesz hipolem? ;) Wystarczy strzykawka i kilka kropel na zębatke?
 
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

nawet jak posmarujesz tylko kilka rolek to reszta też dostanie oleju, sam wypróbuj to sie przekonasz jak zobaczysz łancuch po jezdzie
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 24 Mar, 2013   

paweu napisał/a:
tmi, możesz zdradzić w jaki sposób smarujesz hipolem? Wystarczy strzykawka i kilka kropel na zębatke?

Strzykawka jest nieprecyzyjna.
Najlepiej mieć coś podobnego jak to http://pl.strima-atelier....arka-125-ml.jpg moto na centralkę i dziubek oprzeć na łańcuchu tak żeby olej zleciał na zewnątrz i do wewnątrz tak jak pokazane na obrazku:

delikatnie nacisnąć i kręcić kołem ręką (nigdy przy pracującym silniku!). Wystarczy jeden pełny obrót łańcucha po jednej i drugiej stronie. Im mniej oleju tym lepiej. Nadmiar zebrać szmatką. Najlepiej smarować po jeździe kiedy łańcuch jest ciepły. Olej w czasie jazdy dostanie się tam gdzie powinien. Po pierwszej przejażdżce jak oleju było za dużo wystarczy przetrzeć felgę szmatką (bawełnianą czystą i suchą lub lekko nasączoną naftą), a przy okazji i łańcuch, zębatkę, a nawet piastę wtedy wygląda to tak jak na mojej fotce. Nie będzie nigdy konieczności podchodzić z naftą i pędzelkiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.