Jak uszykowac Suzuki na wiosne;)
Odpowiedz do tematu

:
midd napisał/a:
Cytat:
Nie rozumiem ludzi którzy się tak z tym brandzlują, szczególnie jak mają nastoletnie maszyny.
Prawdopodobnie nawet po 15 tyś km bez wymiany oleju nic by się nie stało z silnikiem. Tylko ten olej musi tam być w takiej ilości w jakiej powinien.


no mnie też to zawsze rozwalało - a autach dzisiejszym standardem jest przegląd co 30 kkm a w niektórych 50 kkm

a w moto czy nowe czy stare to co 6 kkm - nieliczne wyjątki mają co 12..

widać ze albo to polityka firm albo w motocyklach postęp w tej materii się zatrzymał w latach 80


Chyba różnica miedzy motami a puszkami wynika głównie z obrotów w jakich normalnie silniki pracują. Co 12tkm wymianę oleju mają głównie moty chłodzone płynem, powietrzaki/olejaki mają zwykle co 6tkm (wyższa temperatura robocza oleju).

A w osobowkach... to w jakich zalecają przeglądy co 50tkm :szok: ?

"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
hehe gdyby wymieniać olej w samochodzie co 50 tys to z silnikiem można by sie szybko pożegnać:P nawet 30 juz juz sporo , są oleje longlife ale i tak lepiej zmienić co 10 tys i byc spokojnym że olej świerzy , to nie jest majątek.

:
Cytat:
A w osobowkach... to w jakich zalecają przeglądy co 50tkm


miałem na myśli generalnie samochody niekoniecznie osobówki np. fiat ducato 3.0 jtd gdzie wymianę oleju przewiduje się co 45 tys. km ale tez np. mini cooper wymiane przewiduje co 40 tys.

Cytat:
Chyba różnica miedzy motami a puszkami wynika głównie z obrotów w jakich normalnie silniki pracują.


no wiadomo w moto silniki są bardziej wysilone natomiast na przestrzeni prawie 25 lat jakie dzieli np gs500 z np. kawa er-6 spodziewałbym się chociaż niewielkiego wydluzenia przebiegów miedzy wymianą tymczasem i tu i tu co 6 kkm.

:
wniosek jest jeden... GS jest naprawdę udaną konstrukcją :rotfl:

5*
:
miziel napisał/a:
Ale pamiętajcie, ze GS jest dość starą konstrukcją i myślicie, ze wtedy też było takie myślenie jak dzisiaj? Mi się wydaje, zę w latach 90 raczej nie myślało sie dzisiejszymi kategoriami i to co było pdawane w serwisówkach było dla dobra moto a nie portfela serwisu :)

Tutaj masz sporo racji. Ale myślę że i wtedy producenci się zabezpieczali chociaż napewno nie tak bezczelnie jak teraz.

Zauważ jednak inną ciekawą rzecz. Sami użytkownicy kupują cudowne oleje i wlewają do silnika setki złotych podczas gdy producent podaje minimum, które spełnia dziś każdy olej.
Reklama robi swoje.

midd akurat w przypadku silnika gsa mnie nie dziwi aż tak bardzo konieczność sprawdzania zaworów co 6 tyś. Pomimo że nie jest wysilony to jednak dość archaiczna konstrukcja, która rządzi się swoimi prawami.
Chociaż jak porównać do 24 tyś Hondy cb 500 mam pewne wątpliwości.
Chodzi mi bardziej o to z jakim ciśnieniem niektórzy podchodzą do tego że trzeba co 6 tyś robić bo silnik nie wytrzyma kolejnego tysiąca km na starym oleju.

Piter napisał/a:
hehe gdyby wymieniać olej w samochodzie co 50 tys to z silnikiem można by sie szybko pożegnać:P nawet 30 juz juz sporo , są oleje longlife ale i tak lepiej zmienić co 10 tys i byc spokojnym że olej świerzy , to nie jest majątek.

Za dużo reklam kolego, marketingowcy spisali się na medal :)
Możesz nie wymieniać w ogóle. Są tacy co jeżdżą i nie narzekają. Poczytaj w internecie na ten temat. Znam osoby, które przez kilka lat nie wymieniały i silniki w ich samochodach jeżdżą bezawaryjnie.
Wszystko jest potrzebne ale umiar też.
Możesz ten olej wymieniać co 1000 km ale to i tak twojemu silnikowi nie pomoże.

:
midd napisał/a:
no wiadomo w moto silniki są bardziej wysilone natomiast na przestrzeni prawie 25 lat jakie dzieli np gs500 z np. kawa er-6 spodziewałbym się chociaż niewielkiego wydluzenia przebiegów miedzy wymianą tymczasem i tu i tu co 6 kkm.


u zielonych chyba coś się ruszyło, bo luz zaworowy przy ER6F raz na 24kkm :)

Nie jeźdź szybciej niż myślisz
:
Cytat:
Za dużo reklam kolego, marketingowcy spisali się na medal :)
Możesz nie wymieniać w ogóle. Są tacy co jeżdżą i nie narzekają. Poczytaj w internecie na ten temat. Znam osoby, które przez kilka lat nie wymieniały i silniki w ich samochodach jeżdżą bezawaryjnie.
Wszystko jest potrzebne ale umiar też.
Możesz ten olej wymieniać co 1000 km ale to i tak twojemu silnikowi nie pomoże.
gacek No tak są tacy co nie wymieniaja wogóle , zaraz sie znajda tacy co powiedzą ze nie warto wymieniac opon klocków napędów itp . http://www.wiocha.pl/471794 . Każdy robi ze swoim moto jak uwaza i moze miec swoje zdanie.

:
Piter napisał/a:
No tak są tacy co nie wymieniaja wogóle , zaraz sie znajda tacy co powiedzą ze nie warto wymieniac opon klocków napędów itp . http://www.wiocha.pl/471794
Bardzo ładny i pracochłonny rat ;)

Wracając do oleju: http://motoryzacja.interi...-jezdzi,1546529

XR&XR&FE
:
Kiepski przydkład. Te samochody nawet na oleju po frytkach by jeździły :P

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
gacek778 napisał/a:

midd akurat w przypadku silnika gsa mnie nie dziwi aż tak bardzo konieczność sprawdzania zaworów co 6 tyś. Pomimo że nie jest wysilony to jednak dość archaiczna konstrukcja, która rządzi się swoimi prawami.
Chociaż jak porównać do 24 tyś Hondy cb 500 mam pewne wątpliwości.


to że jest takie zalecenie żeby sprawdzać co 6tys zawory w GSie nie znaczy że trzeba będzie je wogole regulować. Takie częste regulacje tyczą się niedawno składanego silnika po jakims tam remoncie. Silnik który ma kilka dziesiąt tysiecy i luz zaworowy w srodkowym przedziale normy może niepotrzebowac regulacja przez następne kilka dziesiąt tyś ale sprawdzić nie zaszkodzi.

:
U siebie sprawdzałem co 8-10 tys. i zawory po takim przebiegu wymagały jednak regulacji.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
jazzy39
[Usunięty]
:
W tym tyg daję go do synchronizacji;) A jeszcze mam takie pytanie bo dzisiaj mam zamiar zamówić olej do mojej suzi http://allegro.pl/olej-mo...3064886226.html dobry wybór? ten filtr tez daję radę?

:
Olej jak olej. Filtr jak filtr. Daje rade :P

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
tmi napisał/a:
U siebie sprawdzałem co 8-10 tys. i zawory po takim przebiegu wymagały jednak regulacji.


to pewnie zależy od tego na jaki sie silnik trafi. Ja miałem doczynienia z kilkoma ale tylko ze starszymi 91-93r i te po 10tys potrafił sie 1 zawór o 0,01mm zmienić.

a o ile Ci się zmienił luz i na ilu zaworach?

:
A może tendencja do wydłużania przebiegów między wymianami oleju ma właśnie na celu wygenerować większe zyski (aby ładnie orżnąć klienta - raz a dobrze, a nie po 200zł raz na 6/12tkm) :P ?

"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.