WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Co po GS ? Co na drugie moto ?
Autor Wiadomość
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Yamaszka Fazerek FZ6 bajeczna maszynka, z silnikiem YZF-R6 co prawda z małymi modyfikacjami... ale dwa w jednym jest, i to w wydaniu pod turystykę. Ewentualnie np. hondzine Varadero 1000 ze znanym silniczkiem ze sportów hondy VTR 1000 SP1-ki czy 2-ki. Co tam jeszcze.... Yamaszka TDM, jeżdziłeś bmką F650, to może coś większego z tej marki np BMW R1150GS. Suzuki DL 650/1000 V-Strom... i wiele wiele innych. W każdym razie te motocykle jak i inne podobne turystyki oferują wszystko to co dotyczy prawdziwego dorosłego turystyka, a już w 100% zapewniają odpowiednią moc/moment co pozwoli na utrzymanie odpowiedniego tempa w podróży/zwłaszcza w grupie. Raczej preferujesz wygodną turystykę tak?, więc szukaj dorosłego wygodnego/komfortowego turystyka. Co prawda sporty też można zaliczyć do tzw. szybkiej turystyki np. taką ciężką Hayke, jednak w takim zestawieniu jeśli chodzi o wygodę podróżowania, to kierowca jak i plecaczek/pasażer trochę już ucierpią na brak większego komfortu jazdy. W ubiegłym sezonie miałem okazje potestować yamaszke XT 1200 Z Super Tenere na kardanie- jednym słowem sprzęcik super, tylko te szprychy kół trochę denerwowały, bo potrafiła się któraś ze szprych poluzować :zdziwko: , dlatego yamaha zaleca ich kontrolę co kilka tyś km. no i to co mnie najbardziej zdziwiło... to nie zawsze silnik startował po pierwszym suwie sprężania, tak jakby z pewnym opóźnieniem choć nie zawsze, a jest to silnik na zasiłce elektronicznego wtrysku, mój gaźnikowiec pali za każdym razem od przysłowiowego dotknięcia. Ale wrażenia bardzo pozytywne z jazdy, jest to maszyna idealnie przeznaczona na długie/dalekie wypady.

Oczywiście powyższych motocykli nie polecam bezpośrednio tym osobom którzy w swojej "czasami" krótkiej karierze mieli tylko gsa 500 i chcą się przesiąść na inne moto. Ale komuś kto ma już trochę praktyki w różnych motocyklach... jak najbardziej.

PS. Powodzonka w poszukiwaniach.
Ostatnio zmieniony przez KATANA Pią 05 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

KATANA napisał/a:
Ewentualnie np. hondzine Varadero 1000 ze znanym silniczkiem ze sportów hondy VTR 1000 SP1-ki czy 2-k

Varadero ma silnik z hondy vtr ale 1000F firestorm, w sp1 i 2 był całkiem inny silnik.
_________________
VTR1000F
 
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Kolega podał wszystkie motocykle z kierownicą sportową, my mu wszystkie z turystyczną :P
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


Ostatnio zmieniony przez squarek Pią 05 Kwi, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Zgadza się, różnią się między sobą konstrukcją, między innymi skok/średnica tłoka, oraz użyciem w VTRSP tulei cylindrowych ze spieku ceramiczno-aluminiowego zamiast żeliwa, i jeszcze kilku innych rzeczy. Dzięki kysa za słuszne zwrócenie uwagi.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

squarek napisał/a:
Kolega podał wszystkie motocykle z kierownicą sportową, mu mu wszystkie z turystyczną

Ponieważ kolega podał, że:

Cytat:
Coraz częściej jeżdżę z plecaczkiem i niestety obecny motocykl przy próbach dalszej podróży z bagażami męczy mnie jak i moją drugą połówkę.

Dlatego ja osobiście nie rozumiem dlaczego ponad połowa motocykli w zestawieniu to motocykle o przeznaczeniu sportowym.

Koledze nie da się czegokolwiek sensownego doradzić bo sam nie wie czego chce, jednak jeśli już to bym powiedział, że VFR lub jajko z tego zestawienia, bo reszta kłóci się z pasażerem + kuframi i dalekimi podróżami. Rynek jest bogaty w motocykle potrafiące zaspokoić takie potrzeby (transalp, varadero, v-strom itp.), ewentualnie można to godzić motocyklami typu Fazer czy VFR lub jajko. Ale r6? gix? zxr?...
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
bombki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Pochwał: 4
Posty: 483
Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

KATANA i tmi mają racje.
Levciu jak ja kupowałem moto po GSie to miałem podobny problem jak Ty. Wiedziałem, że będę tym motocyklem sporo jeździł w dalsze trasy, ale chciałem też coś co przypomina sportowy motocykl. Wybrałem Thundercata i teraz wiem, że to nie był w 100% trafiony zakup.
NIE DA SIĘ (cytując klasyka) motocyklem nieturystycznym komfortowo podróżować. Jak jesteś przekonany, że podróże to Twoja bajka to posłuchaj rad osób, które Ci dobrze życzą i wybierz rasowego turystę. Za jakiś czas, wraz z plecaczkiem nam podziękujecie ;)
_________________
SÓZÓCKI --> JAMACHA
 
 
 
Levciu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Dzięki za wasze odpowiedzi, musze przyznać, że daliście mi dużo do myślenia ;)

Jeśli chodzi o wymienione przeze mnie motocykle to są to maszyny na których przejechałem przynajmniej po 50 km i są w moim pułapie cenowym, a takie kwiatki jak r6, gsx-r czy ninja pojawiły się tylko z mojej ciekawości jak się tym jeździ.

Celowo nie wymieniłem tych motocykli, na których jeździłem tylko chwilę, bo trudno było by mi się o nich wypowiedzieć, a wśród nich był też bandit, hornet, er6 no i fazer, którego po waszych wypowiedziach będę chciał objeździć dokładniej.

Na pewno po moich doświadczeniach z BMW F650 wiem, że nie podobają mi się motocykle w tym typie.


bombki napisał/a:
Wiedziałem, że będę tym motocyklem sporo jeździł w dalsze trasy, ale chciałem też coś co przypomina sportowy motocykl.

Chyba czytasz mi w myślach ;) Dodałbym tylko, że chciałbym, aby motocykl, który wybiorę, przy dodatkowym obciążeniu w postaci pasażera i bagażu, był na tyle elastyczny, aby móc nim bez problemu wyprzedzać na trasie, a gdy jadę w pojedynkę potrafił dostarczyć emocji, ale bez takich skrajnych jakie towarzyszyły mi przy prowadzeniu R6 czy Kawasaki.

Jeśli chodzi o pozycję na motocyklu oraz rodzaj kierownicy to najbardziej podobało mi się na Suzuki GSX 750F i Hondzie VFR i to właściwie te maszyny brałem pod uwagę dodając jeszcze Thundercata.

Muszę przyznać, że najbardziej w głowie zawróciła mi VFR’ka. Kiedy pożyczyłem ją na dzień nie sądziłem, że zrobię na niej ponad 400 km z bananem na ustach. Podobało mi się tak bardzo, że w następny weekend poleciałem na niej z plecaczkiem nad morze. Gdybym miał wtedy kasę to pewnie bym ją kupił i nie było by tematu. Teraz jednak zastanawiam się czy przypadkiem nie ma lepszych motocykli w zasięgu mojego budżetu (ok. 10 tys zł) i spełniających moje wymagania. Teraz sam nie wiem, czy szukać konkretnie VFR’a lub GSX’a czy też jeszcze popróbować Fazera, DL’a czy Varadero :)
_________________
Komar 3 => okres chiński (2 skutery) => BMW F650 => Suzuki GS 500E
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

Imho za 10k da rade dostac VFRe okolo 2000 rocznika, wiec czemu w to nie wbijasz?
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 05 Kwi, 2013   

VFR'a poliftowa jest mega fajna :D Fakt, ciężkie jak skurw...yn, ale wiadomka, coś za coś.
Kwestią jest też spalanie, waga i jaką masz prędkość "przelotową"? Jeśli z pasażerem nie przekraczasz 130-140 to z doświadczenia polecam bandita. Większe mogą być już problematyczne, ale wtedy dobrym wyborem będzie właśnie VFR lub Fazer. Wiadomo, że im większe moto to i spalanie idzie w górę. Także powodzenia w szukaniu nowego moto. ;)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Nie wiem jeśli VFR Ci się podoba to szukaj takiego motocykla, jeśli jeszcze ma być sportowy wygląd, a przy tym ma być wygodnie i komfortowo to szukaj też Fazera. Ale naturalnie 1000 bo ma jeździć we dwójkę i do tego bagaże.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Levciu, myślę że podobne dylematy ma całkiem sporo motocyklistów. Dla nich są takie motocykle jak właśnie fazer, bandit, vfr, itp. Zarówno sporty jaki i typowe turystyki wybierają (raczaj) osoby, które konkretnie wiedzą czego oczekują od motocykla. Jeśli kupisz właśnie taki "uniwersalny" motocykl to ciągle będziesz miał otwartą drogę do dalszego wyboru. Chyba najgorszym wyjściem może być kupienie sporta/turystyka i w połowie sezonu szukanie czegoś innego bo okaże się "że to jednak nie to".
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
pajoski
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Kwi, 2013   

Gsx-f 650 za ok 13 tys masz moto w idealnym stanie z 2008r z małym przebiegem, moto ciężkie ale wygodne w trasy z plecaczkiem silnik niby 86km ale bardzo elastyczny jak na 4 rzędowa. Weź pod uwage jeszcze ten model.
 
 
Andy 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 14 Lut 2012
Pochwał: 26
Posty: 510
Skąd: Łomża
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

Gad demet... Naprawdę nie wiem co na drugie... Przy niedzieli prawdopodobnie pieczone ziemniaki + karkówka i na pewno gin z tonikiem :rotfl: , a tak na serio to sam mam dylemat-SVka czy Fazer? Wiem, wiem to odwieczne pytanie na wszystkich forach także do zlotu postaram się zdecydować :oczami: ...
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

polecam mizerię z ziemniakami
_________________
5*
 
 
Levciu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013   

Dzięki Panowie za wasze wypowiedzi. Za to właśnie uwielbiam to forum, szybkie odpowiedzi z konkretnymi propozycjami, co najważniejsze zazwyczaj uargumentowanymi ;)

Mam już nakręconego Fazera 1000 i być może Bandita 1200, więc teraz tylko czekam na to, aż śnieg u mnie trochę stopnieje :)

pajoski Co do Gsx-f 650 to niestety zbyt mocno wchodzi w mój zapasowy budżet, który zazwyczaj przeznaczam na wymianę płynów, ewentualnie części i jakieś dodatki, więc w moim wypadku raczej odpada.

Andy W twoim wypadku radziłbym dobrze objeździć oba motocykle, jeśli będziesz miał taką możliwość. Ja po swoich doświadczeniach z BWM F650 wiem, że motocykl, który bardzo podobał mi się z opisów i pobieżnego oglądania, już w czasie użytkowania okazał się tym niewłaściwym. Jeśli chodzi o te dwie konkretne maszyny, to dłużej do czynienia miałem tylko z SV’ką po której zakochałem się w silnikach w układzie V. Z drugiej strony Fazer bardziej przypadł m do gustu z wyglądu i całkiem fajne się sprawoał, kiedy testowałem go na parkingu ;)
_________________
Komar 3 => okres chiński (2 skutery) => BMW F650 => Suzuki GS 500E
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.