WORD Opole
Odpowiedz do tematu

Nick126
[Usunięty]
: WORD Opole
Witam, czy jest ktoś kto niedawno zdawał w WORD Opole?
Jak to wygląda? Bo z tego co widzę, słyszę i czytam - wszędzie i każdy ma inaczej :zdziwko: Jeżeli ktoś był niech opisze jak zdajemy, za niedługo przede mną egzamin i chciałbym być jak najlepiej przygotowanym.

Mjut
[Usunięty]
:
Nick, miałeś już teorię? Chciałbym wiedzieć ile się czeka. Bo w szkole jazdy do której chodzę(Rondo Koźle) jedna osoba miała w piątek teorię i praktyczny już w czwartek. Nie wiem czy po prostu zwolnił się termin, czy tak szybko jest egzamin. Jestem ciekaw, bo sam niedługo mam teorię.

Nick126
[Usunięty]
:
Jest tak szybko, mogłem mieć po 2 dniach już. :)

:
Nick126, a co chcesz wiedzieć, ja zdawałem w 2010 to chyba nic się nie zmieniło do dzisiaj :)

VTR1000F
Nick126
[Usunięty]
:
Krok po kroku najlepiej :)
Kiedy kierunkowskazy, obroty przez ramię itp. - na placu, przy 8 i slalomie.

:
O w mordę jeża nie wiedziałem, że masz tak słabą wiedzę o egzaminie, gdzie się uczysz? Jak chcesz to dam ci namiar na gościa co ci wszystko pokaże jak jest na egzaminie i da ci na pewno dobrą lekcję

VTR1000F
Nick126
[Usunięty]
:
Tzn. wiedzę mam, ale nie wiem na ile jest ona poprawna bo każde źródło (filmiki instruktażowe na yt, książki z kursu, instruktor) podaje inne informacje i pojawiły się wątpliwości. Oczywiście najbardziej ufam instruktorowi, ale pytam dla pewności :)
Uczę w AUTOMOTOR. np. 8 robimy bez kierunkowskazów i z obrotem w stronę pachołka (2x na każde koło) - w książce jest napisane, że używamy kierunkowskazy, na filmiku z yt gościu odwraca się w przeciwnym kierunku jak u nas. Więc trochę nieścisłości jest.

:
Szczerze to nie chce mi się za dużo pisać ale jak chcesz to możemy się umówić na jakiś browar i możemy pogadać. Kupiłeś już moto?

Ps: czy twojej szoły nie jest właścicielem pan Korkosz?

VTR1000F
Nick126
[Usunięty]
:
Poszło PW ;)

Aga:)
[Usunięty]
:
Ajć, nie oglądaj żadnych filmików tylko sobie namieszasz w głowie, słuchaj tylko instruktora on wie co jest na egzaminie. Ja zaufałam swojemu, robiłam tak jak mnie uczył, i zdałam za pierwszym razem. Poz zadaniu teorii na jazdę czekałam ponad 3 tygodnie. Najważniejsze chyba to żeby głową kręcić prawie cały czas, upewniać się czy możesz zrobić to czy tamto, bo to dosyć istotny element na egzaminie.

:
Nick126, proponuję wybrać się do WORD'a i poobserwować przebieg egzaminu, przynajmniej w Wawie jest to możliwe. Problem ze slalomem i ósemką jest taki, że instrukcja egzaminacyjna sobie a egzaminatorzy sobie.
Zasadniczo są to dwa różne zadania egzaminacyjne, ale wielokrotnie spotkałem się z sytuacją, że egzaminator łączy je razem (wjazd na ósemkę slalomem, 5 ósemek, zjazd slalomem), do tego różni egzaminatorzy mają różne zapatrywania co do migania i odwracania głowy na ósemce, jedni każą i kierunek i odwracanie ale tylko w prawo (przejazd przez skrzyżowanie równorzędne) inni chcą w obie strony a jeszcze inni nie chcą nic, naprawdę dużo zależy od zwyczajów panujących w danym WORDzie.

Naprawdę spacer do WORDa i to kilka razy w ciągu dnia aby trafić na różnych egzaminatorów i być przygotowanym na każdą ewentualność sposobu wykonywania tych zadań.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Mjut
[Usunięty]
:
Mi instruktor mówił, że w Opolu przynajmniej instruktor Ci powie czy robisz ósemkę razem ze slalomem, czy osobno. Co do odwracania głowy, to uczono mnie tylko w prawą stronę 4 razy na jedną rundkę. Czyli na ósemce muszę obrócić głową w prawą stronę 20 razy. Z tego co widzę to Nick ma egzamin przede mną, powodzenia. :)

@up.
W Opolu raczej nie ma takiej możliwośći. Wszystko dzieje się na zamkniętej hali, jedyne co można obserowować to ruszanie ze wzniesienia. ;d

Nick126
[Usunięty]
:
Dokładnie tak jak pisze studi - co WORD to inne zasady. No ale nic - pójdę i zrobię jak mnie uczono, jak zdam to opiszę dla następnych :)

:
Mjut napisał/a:
Co do odwracania głowy, to uczono mnie tylko w prawą stronę 4 razy na jedną rundkę

Nie w prawo tylko do wewnątrz ósemki i na wysokości pachołka, czyli cztery razy na jedną ósemkę.

VTR1000F
Nick126
[Usunięty]
:
- dajesz dowód
- sprawdzasz wylosowane sprzęty
- przygotowujesz pojazd do jazdy: naciąg łańcucha, płynność kierownicy, amortyzatory, przepychasz motor (ja miałem z garażu, byłem bez kasku, normalnie chyba masz być już w zapiętym kasku i przed ruszeniem motoru z nóżki obróć się przez ramię!)
- wsiadasz na motor kończysz przygotowanie, czyli lusterka, odpalasz, obracasz się przez lewe ramię (ja robiłem lewe-prawe-lewe)
- jazda prosto do ostatniego pachołka, zawrócić za nim (obrót i kierunkowskaz) i jechać wzdłuż slalomu (prosto), wjechać na 8 (4 obroty na jedną 8 ) i zrobić ile karze (mi powiedział: "ok to już było ostatnie, proszę wyjechać z 8"), wyjechać prosto, obok pachołków
- zawrócić za ostatnim (obrót/kierunkowskaz)
- slalom (obroty przy pachołkach) tam i powrót
- zatrzymanie za ostatnim pachołkiem
- podjechać na wzniesienie (przed ruszeniem obrót)
- hamowanie - tu nie ma filozofii :)
Tak było w moim przypadku, później miasto.
Jeździłem na srebrnym i jechał płynnie, na 8 musiałem nawet dodawać hamulca (nożnego), jedynie miałem problemy z biegami na mieście, ale to nie problem z 2 ruszyć :rotfl:
Pamiętać o obrotach i zapięciu kasku! Na tym oblali ludzie z mojej grupy.
Każdy z egzaminatorów wymagał czego innego/w innej kolejności.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.