Klucz dynamometryczny
Odpowiedz do tematu

miziel
[Usunięty]
: Klucz dynamometryczny
Witajcie :)
Przymierzam się powoli do zakupu owego klucza. Powiedzcie mi czy to jest coś warte? Bo nie ukrywam dawać 100zł za "prawdziwy" mi sie nie usmiecha...

http://allegro.pl/klucz-d...2595749533.html

Pzdr i dzięki za opinie :)

:
Pierwszy raz widzę takie "cudo", ale ja bym tego nie kupił. Zauważ, że w GS'ie większość śrub należy dokręcać ze stosunkowo małym momentem. Rozrzut wynosi zazwyczaj kilka Nm (np. 20-24Nm, a nie 80-100Nm). Dlatego trzeba używać dobrego klucza z mniejszym zakresem (czyli też mniejszym błędem ustawienia wartości). W przypadku tego klucza dokładność jest pewnie marna.
Kup dobry klucz to posłuży ci długie lata, a taki badziew odpuść.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Ja mam taki klucz. Dokładności na pewno mu brakuje, ale jak chcesz coś dokręcić powiedzmy ~ 100 Nm i różnica 10 nie będzie drastyczna to można z niego skorzystać.

Ale tak żeby dokręcać śruby z niewielkim momentem gdzie wymagana jest dokładność bym jednak kupił lepszy.

Szejku
[Usunięty]
:
Jeżeli chcesz sobie strzelać w stopy to proszę bardzo. Lepiej kupić raz a porządnie i mieć święty spokój na x lat niżeli pluć sobie w brodę bo ukręciliśmy śrubę/przeciągnęliśmy gwint ;) .

lomax
[Usunięty]
:
Ja raz dawno temu kupiłem taki:

Wtedy jeszcze nie miałem GSa, kupiłem z myślą o samochodzie. Jak go wziąłem do ręki to stwierdziłem, że jednak podziękuję. Jakość wykonania bardzo słaba a w dodatku miał jakąś dziwną podziałkę. Nie było bezpośrednio w Nm tylko w jakichś tam innych jednostkach i trzeba było siedzieć z dołączoną książeczką i przeliczać jednostki :rotfl: Oczywiście go oddałem.
Kiedyś rzuciłem okiem na momenty dokręcenia przy takich typowych prostszych czynnościach serwisowych dla GSa i znalazłem w miarę odpowiedni klucz. Większość ma 40-210 Nm i to jest za dużo. Z kolei 6-30 Nm to za mało. Kupiłem więc taki taki:

Po pierwsze w miarę optymalny zakres czyli 19-110 Nm, po drugie mam względne zaufanie do tej marki (klucz ma świadectwo kalibracji), a po trzecie cena jest w miarę przystępna. Klucz ma normalną podziałkę, którą posługuje się w intuicyjnie. Używałem już kilka razy przy moto i mogę polecić :ok:
PS. Kłopotliwa jest tylko jego końcówka czyli 3/4. Mam klucze na 1/2 i 1/4 więc musiałem dokupić takie przejściówki (kilka zł) i wszystko gra.

:
Lomax wie co dobre .Polecam Jonnesway dobra firma , sam takiego używam. Polecam też firmę Hazet choć to jest już wysoka półka

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
miziel
[Usunięty]
:
OK, dziękuję za opinie :) 150zł jeszcze lepiej ale pomysle nad nim bo wyglada porządnie :) ew mam pomysł co chciałbym na gwiazdkę ;p

a zapytam tu odrazu, żeby nie zakładac juz nowego temat. Jakie jeszcze specjalstyczne klucze itp są potrzebne aby samemu serwisować gsa? Bo w zimie chciałbym sam sobie posprawdzać zawory itp to bym sobie powoli kompletował :)

:
Do GS'a właściwie wystarczy podstawowy zestaw kluczy, nasadek, kluczy imbusowych i.... śrubokręt :P .
Do zaworów może przydać się specjalny klucz (koszt ~50 zł + przesyłka) do wciskania popychaczy. Chociaż podobno da się to zrobić bez tego klucza (nie sprawdzałem, wolałem kupić i mieć spokój).

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
i kij od szczotki rozkręcania lag:P

patrząc na to czego mi brakuje to szczelinomierz, i niestety ale będę musiał się zaopatrzyć w klucze nasadowe, bo zwykłe nie daja rady często:/

"In this wild and woolly universe, there are three things you can count on: your brains, your bros and your bike!"
:
Tadeusjus napisał/a:
i kij od szczotki rozkręcania lag:P

nie zawsze wystarczy, w razie czego jakaś rura ze spłaszczonym końcem, albo przyspawaną dużą nakrętką (nie pamiętam rozmiaru) na pewno dadzą radę ;)

"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
:
Jak myślicie warto zainwestować w takie urządzenie :
http://e-rolmet.pl/dynamo...neo-p-2075.html
http://www.youtube.com/watch?v=mbI2sZeb8LY

:
Moim zdaniem nie - zakres 27-135 nie pokrywa zakresów potrzebnych w gs'ie i kosztuje więcej niż porządny klucz dynamometryczny, firma Neo nie jest chyba najwyższą półką narzędzi.

Wolalbym kupić jonnesway 19-110 Nm jak ktoś wyżej za jakieś 150 zł.

:
szkoda kasy i takim wielkim nie wszędzie dojdziesz

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
ziomek4000 napisał/a:
szkoda kasy i takim wielkim nie wszędzie dojdziesz

Czyli co proponujesz skoro ta opcja jest dla Ciebie kiepska?
Opinie czytałem i klucze JONNESWAY cieszą się jednak dobrą renomą, więc nie wiem czemu Ci nie odpowiadają...

Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
:
ziomek4000 napisał/a:
szkoda kasy i takim wielkim nie wszędzie dojdziesz

Lencol ten post chyba był do mnie.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.