Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zebatki zdawczej
Odpowiedz do tematu

jocker01
[Usunięty]
:
dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska. Tak wiec pozostaja mi dwa rozwiazanie: pierwsze jest takie ze zdejme zebatke, odpale silnik, wlacze bieg i pila badz pilnikiem odciac kawalek tego pierscienia, na tyle duzy zeby nie uszkodzic przykrytych zebow na walku, nastepnie spilowac jeszcze troche z tej czesci ktorej odcialem, nalozyc spowrotem dostawac do tej czesci ktora zostala na walku a potem zalozyc zebatke z mlodszego rocznika i powinno byc git. Albo kupic drugi silnik z bardzo dobrym walkiem (1998 a moj jest 1993) ale czy to ma sens? Powiem szczerze ze nie czuje sie na silach aby wyciagac caly silnik z ramy a potem rozpinac rozrzad aby rozpolowic silnik i wymieniac ten walek. Wiem ze to chce zrobic wyglada jak partyzantka ale wole wybrac mniejsze zlo. Wzasadzie moge jezdzic tak jak jest az sie rozpadnie albo jak robia niektorzy dostawac zebatke do walka ale kolejna wymiana zebatki przez nastepnego wlasciciela bedzie sie z koniecznoscia wymiany tego walka badz zezlomowania MOTOCYKLA bo naprawa nie bedzie sie oplacac. Pozdrawiam Jocker01

:
jocker01 napisał/a:
dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska.


Tuleja dystansowa jest wciśnięta na wałek na prasie więc bez jej użycia nie dasz rady zdjąć tulei. Sama tuleja dociska łożysko do podtoczenia na wałku. Wszelki manipulacje typu młotek , ściągacz do łożysk itp. uszkodzą same łożysko.
Materiał z jakiego wykonano tuleję jest bardzo twardy więć zapomnij o brzeszczocie , czy pilniku. jedyne wyjście to demontaz wałka z silnika, wycisniecie na pracie tulei , skrócenie jej na odpowiedni wymiar na tokarce i ponown wcisniecie na wałek przy uzyciu prasy.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
jocker01
[Usunięty]
:
dobre wiesci. Udalo mi sie wpilowac w tuleje, polowe mam juz wciete. na 6 biegu walek obraca sie dosc szybko ale mozna utrzymac brzeszczot, pilowalem jakis 5 minut, zrobilem przerwe bo niechcialem przegrzac silnika, reszte zrobie jak dostane zebatke ( sroda najwczesniej ) zalaczam fotki :

pozdrawiam Jocker01

jocker01
[Usunięty]
:
niestety nie udalo mi sie usunac ten tuleji. ale skoro juz mialem to naciete to doszedlem do wniosku ze musze to zrobic, bo pozatym mialem zamowiona grubsza zebatke. grubosc tuleji to 5mm wiec zmierzylem ile sie juz wcialem ku mojej uciesze juz bylo 5mm wiec zwiazlem nasadke 24mm i delikatnie mlotkiem dobilem ja do reszty tuleju, odslonilo mi sie 1mm nowych zebow na walku. Powtorzylem ta czynnosc jeszcze dwa razy i sie udalo! zalozylem grubsza zebatke i ladnie sie zapiela na segerze. caly dzien roboty, dwa brzeszczoty i sporo napojow :D ale cel osiagniety. wszystkim tym ktorzy sie do tego zabieraja zycze powodzenia, naprawde ciezka praca ale napewno latwiejsza jak wyciaganie silnika i rozpolawiania. Pozdrawiam Jocker01

:
ciekawe w jakim stanie masz teraz łożysko wałka zdawczego...

jocker01
[Usunięty]
:
zadnych luzow nie czuje czyli wydaje mi sie ze jest ok.

:
To że nie masz luzu teraz nie znaczy że w niedalekiej przyszłości sie on nie zrobi jak potraktowałes łożysko młotkiem. Jak bedziesz miał zaraz wyciek z simmeringa tego wałka to nawet go nie wymieniaj tylko odrazu bierz sie za rozbieranie silnika i wymiane łożyska. Poza tym zebatka ma miec odpowiedni luz osiowy na wałku.

:
Zabrałem się dziś za przygotowanie moto do zimy i wygląda na to, że znalazłem przyczynę terkotania.

Luz promieniowy na zębatce zdawczej, poniżej link do filmiku:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

i teraz pytanie czy wałek mówi już "do widzenia" czy może zębatka nie daje już rady?
Aktualnie siedzi JT 16 zębów. Przy kupnie moto łańcuch był nowy i zębatka też wydaje się w miarę świeża.

Może zastosowanie lepszej zębatki załatwi sprawę?
Moto już odstawione w zimowy sen lista zakupów na wiosnę już pokaźna :zalamany:
Czy zakładając, że cały napęd jest w miarę nowy, muszę wymieniać komplet czy wystarczy zębatka?

Bikes are awesome!
:
zdejmij zębatkę i zobacz czy na wałku wieloklin jest w takim stanie jak na początku wałka gdzie nie ma zębatki. U mnie jest jej jeszcze z 40%, terkocze i wnerwia ale jeździ :) Taka przypadłość GS-ów :( Nowa zębatka nie wiele pomoże.

:
To są właśnie zębatki JT. Im większy luz miałeś przez zużycie zębatki tym mocniej niszczyłeś wieloklin wałka zdawczego. Napewno wymiana zębatki pomoże ale lepiej zrób zdjęcie aparatem samego wałka

:
Na razie nie mam jak sprawdzic bo moto "zaplombowane" w garazu na zime.
Na weekendzie popatrze.

Mam nadzieje ze obedzie sie bez wymiany walka. Nie wiem czy sam dam rede to ogarnac.
Bardzo trzeba sie w serducho zaglebiac?

Lista zakupow robi sie powoli straszna cenowo :(

Bikes are awesome!
:
Jeśli masz na myśli wymianę wałka zdawczego to nie jest to takie trudne. Potrzeba będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.

:
KATANA napisał/a:
będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.


i tego nie jestem pewien, czy dam rade.
Wyjac nie problem ale grzebac sie w bebechach troche boje.Z rozrzadem sie bawilem, zerwany gwint od polpanewki naprawilem ale jakos operacja na otwartym sercu mnie przeraza lekko.

Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?

Bikes are awesome!
:
godofrock90 napisał/a:
Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?

Jak rozpołowisz silnik masz go na wierzchu od razu...

Serwisówkę ściągnij zobacz jak to wygląda...

:
Z grubsza samo otwieranie bloku silnika wygląda tak:

Silnik na stole cylindrami do dołu (olej silnikowy wcześniej spuszczony), następnie odkręcasz wszystkie pokrywy/dekle boczne silnika. Następnie odkręcasz wszystkie śruby łączące kartery bloku silnika, wymagany będzie także demontaż kosza sprzęgłowego ponieważ pod koszem sprzęgłowym znajduje się płytka zabezpieczająca łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, druga płytka znajduje się również po stronie zębatki zdawczej- tą płytkę również trzeba odkręcić aby można było otworzyć blok silnika. Jest jeszcze śruba schowana pod silnikiem rozrusznika- ją także należy odkręcić. Częściowo będziesz musiał zdemontować wałek wybieraka biegów i jeszcze kilka innych drobniejszych rzeczy. Oprócz wiedzy manualnej, musisz dodatkowo uzbroić się w serwisówkę. I teraz to co najważniejsze.... kiedy już dostaniesz się do skrzyni biegów musisz pamiętać o tym aby nie popełnić najmniejszego błędu podczas wymiany wałka zdawczego. Wszystkie koła zębate/podkładki/zabezpieczenia pierścieniowe mają wrócić na swoje pierwotne miejsce. Musisz również znać/zapamiętać położenie wałka wybieraka biegów tzn. skrzynie dla łatwiejszej obsługi demontujemy i składamy w pozycji skrzyni "luz". Przy montażu skrzyni/zamykaniu silnika musisz zwrócić szczególną uwagę na ustawienie/położenie widełek, które mają wejść w odpowiednie wycięcia kół zębatych. Popełnienie jednego błędu przy obsłudze skrzyni biegów spowoduje ich nieprawidłowe działanie/uszkodzenie, lub nawet całkowity brak możliwości włączenia biegu/biegów. Po wstępnym zamknięciu silnika sprawdzasz działanie skrzyni biegów "na sucho" tzn. sprawdzasz wszystkie biegi włączając je ręcznie pokręcając wałkami. Jeżeli wszystko działa tak jak przed demontażem- czyli prawidłowo, to kontynuujesz dalszy montaż silnika. Z góry uprzedzam przed podjęciem działań w myśl "same dobre chęci nie wystarczą".

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.