WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zebatki zdawczej
Autor Wiadomość
jocker01
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Maj, 2010   

dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska. Tak wiec pozostaja mi dwa rozwiazanie: pierwsze jest takie ze zdejme zebatke, odpale silnik, wlacze bieg i pila badz pilnikiem odciac kawalek tego pierscienia, na tyle duzy zeby nie uszkodzic przykrytych zebow na walku, nastepnie spilowac jeszcze troche z tej czesci ktorej odcialem, nalozyc spowrotem dostawac do tej czesci ktora zostala na walku a potem zalozyc zebatke z mlodszego rocznika i powinno byc git. Albo kupic drugi silnik z bardzo dobrym walkiem (1998 a moj jest 1993) ale czy to ma sens? Powiem szczerze ze nie czuje sie na silach aby wyciagac caly silnik z ramy a potem rozpinac rozrzad aby rozpolowic silnik i wymieniac ten walek. Wiem ze to chce zrobic wyglada jak partyzantka ale wole wybrac mniejsze zlo. Wzasadzie moge jezdzic tak jak jest az sie rozpadnie albo jak robia niektorzy dostawac zebatke do walka ale kolejna wymiana zebatki przez nastepnego wlasciciela bedzie sie z koniecznoscia wymiany tego walka badz zezlomowania MOTOCYKLA bo naprawa nie bedzie sie oplacac. Pozdrawiam Jocker01
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 01 Maj, 2010   

jocker01 napisał/a:
dzieki Brezniewowi zostalem poinformowany ze usuniecie sila tego pierscienia moze spowodowac uszkodzenie lozyska co wiaze sie z kosztem 150zl bo pierscien jest doprawany do lozyska.


Tuleja dystansowa jest wciśnięta na wałek na prasie więc bez jej użycia nie dasz rady zdjąć tulei. Sama tuleja dociska łożysko do podtoczenia na wałku. Wszelki manipulacje typu młotek , ściągacz do łożysk itp. uszkodzą same łożysko.
Materiał z jakiego wykonano tuleję jest bardzo twardy więć zapomnij o brzeszczocie , czy pilniku. jedyne wyjście to demontaz wałka z silnika, wycisniecie na pracie tulei , skrócenie jej na odpowiedni wymiar na tokarce i ponown wcisniecie na wałek przy uzyciu prasy.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
jocker01
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Maj, 2010   

dobre wiesci. Udalo mi sie wpilowac w tuleje, polowe mam juz wciete. na 6 biegu walek obraca sie dosc szybko ale mozna utrzymac brzeszczot, pilowalem jakis 5 minut, zrobilem przerwe bo niechcialem przegrzac silnika, reszte zrobie jak dostane zebatke ( sroda najwczesniej ) zalaczam fotki :

pozdrawiam Jocker01
 
 
jocker01
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Maj, 2010   

niestety nie udalo mi sie usunac ten tuleji. ale skoro juz mialem to naciete to doszedlem do wniosku ze musze to zrobic, bo pozatym mialem zamowiona grubsza zebatke. grubosc tuleji to 5mm wiec zmierzylem ile sie juz wcialem ku mojej uciesze juz bylo 5mm wiec zwiazlem nasadke 24mm i delikatnie mlotkiem dobilem ja do reszty tuleju, odslonilo mi sie 1mm nowych zebow na walku. Powtorzylem ta czynnosc jeszcze dwa razy i sie udalo! zalozylem grubsza zebatke i ladnie sie zapiela na segerze. caly dzien roboty, dwa brzeszczoty i sporo napojow :D ale cel osiagniety. wszystkim tym ktorzy sie do tego zabieraja zycze powodzenia, naprawde ciezka praca ale napewno latwiejsza jak wyciaganie silnika i rozpolawiania. Pozdrawiam Jocker01
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 05 Maj, 2010   

ciekawe w jakim stanie masz teraz łożysko wałka zdawczego...
 
 
 
jocker01
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

zadnych luzow nie czuje czyli wydaje mi sie ze jest ok.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

To że nie masz luzu teraz nie znaczy że w niedalekiej przyszłości sie on nie zrobi jak potraktowałes łożysko młotkiem. Jak bedziesz miał zaraz wyciek z simmeringa tego wałka to nawet go nie wymieniaj tylko odrazu bierz sie za rozbieranie silnika i wymiane łożyska. Poza tym zebatka ma miec odpowiedni luz osiowy na wałku.
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

Zabrałem się dziś za przygotowanie moto do zimy i wygląda na to, że znalazłem przyczynę terkotania.

Luz promieniowy na zębatce zdawczej, poniżej link do filmiku:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

i teraz pytanie czy wałek mówi już "do widzenia" czy może zębatka nie daje już rady?
Aktualnie siedzi JT 16 zębów. Przy kupnie moto łańcuch był nowy i zębatka też wydaje się w miarę świeża.

Może zastosowanie lepszej zębatki załatwi sprawę?
Moto już odstawione w zimowy sen lista zakupów na wiosnę już pokaźna :zalamany:
Czy zakładając, że cały napęd jest w miarę nowy, muszę wymieniać komplet czy wystarczy zębatka?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

zdejmij zębatkę i zobacz czy na wałku wieloklin jest w takim stanie jak na początku wałka gdzie nie ma zębatki. U mnie jest jej jeszcze z 40%, terkocze i wnerwia ale jeździ :) Taka przypadłość GS-ów :( Nowa zębatka nie wiele pomoże.
_________________
My Suzi
.

.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

To są właśnie zębatki JT. Im większy luz miałeś przez zużycie zębatki tym mocniej niszczyłeś wieloklin wałka zdawczego. Napewno wymiana zębatki pomoże ale lepiej zrób zdjęcie aparatem samego wałka
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 12 Gru, 2013   

Na razie nie mam jak sprawdzic bo moto "zaplombowane" w garazu na zime.
Na weekendzie popatrze.

Mam nadzieje ze obedzie sie bez wymiany walka. Nie wiem czy sam dam rede to ogarnac.
Bardzo trzeba sie w serducho zaglebiac?

Lista zakupow robi sie powoli straszna cenowo :(
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Jeśli masz na myśli wymianę wałka zdawczego to nie jest to takie trudne. Potrzeba będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

KATANA napisał/a:
będzie do tego celu wyjąć silnik i go zdemontować/rozpołowić.


i tego nie jestem pewien, czy dam rade.
Wyjac nie problem ale grzebac sie w bebechach troche boje.Z rozrzadem sie bawilem, zerwany gwint od polpanewki naprawilem ale jakos operacja na otwartym sercu mnie przeraza lekko.

Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

godofrock90 napisał/a:
Powiedz mi czy duzo "rzeczy" trzeba wyjac ze srodka zeby moc sie dostac do walka?

Jak rozpołowisz silnik masz go na wierzchu od razu...

Serwisówkę ściągnij zobacz jak to wygląda...
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Z grubsza samo otwieranie bloku silnika wygląda tak:

Silnik na stole cylindrami do dołu (olej silnikowy wcześniej spuszczony), następnie odkręcasz wszystkie pokrywy/dekle boczne silnika. Następnie odkręcasz wszystkie śruby łączące kartery bloku silnika, wymagany będzie także demontaż kosza sprzęgłowego ponieważ pod koszem sprzęgłowym znajduje się płytka zabezpieczająca łożysko podporowe wałka sprzęgłowego, druga płytka znajduje się również po stronie zębatki zdawczej- tą płytkę również trzeba odkręcić aby można było otworzyć blok silnika. Jest jeszcze śruba schowana pod silnikiem rozrusznika- ją także należy odkręcić. Częściowo będziesz musiał zdemontować wałek wybieraka biegów i jeszcze kilka innych drobniejszych rzeczy. Oprócz wiedzy manualnej, musisz dodatkowo uzbroić się w serwisówkę. I teraz to co najważniejsze.... kiedy już dostaniesz się do skrzyni biegów musisz pamiętać o tym aby nie popełnić najmniejszego błędu podczas wymiany wałka zdawczego. Wszystkie koła zębate/podkładki/zabezpieczenia pierścieniowe mają wrócić na swoje pierwotne miejsce. Musisz również znać/zapamiętać położenie wałka wybieraka biegów tzn. skrzynie dla łatwiejszej obsługi demontujemy i składamy w pozycji skrzyni "luz". Przy montażu skrzyni/zamykaniu silnika musisz zwrócić szczególną uwagę na ustawienie/położenie widełek, które mają wejść w odpowiednie wycięcia kół zębatych. Popełnienie jednego błędu przy obsłudze skrzyni biegów spowoduje ich nieprawidłowe działanie/uszkodzenie, lub nawet całkowity brak możliwości włączenia biegu/biegów. Po wstępnym zamknięciu silnika sprawdzasz działanie skrzyni biegów "na sucho" tzn. sprawdzasz wszystkie biegi włączając je ręcznie pokręcając wałkami. Jeżeli wszystko działa tak jak przed demontażem- czyli prawidłowo, to kontynuujesz dalszy montaż silnika. Z góry uprzedzam przed podjęciem działań w myśl "same dobre chęci nie wystarczą".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.