KATANA dziekuje za konkretna odpowiedz (po raz kolejny).
Troszke mnie przeraza ogrom i precyzja pracy.
Pewnie bym sobie poradzil ale cien watpliwosci zostaje wiec raczej nie bede sie czepiac.
Miejmy nadzieje, ze wymiana zebatki zalatwi sprawe (znacie jakies godne polecenia?)
Postaram sie jutro o fotki wielowpustu.
W przypadku, gdy wymiana zebatki nie zalatwi calkowicie sprawy, czy sa jakies konekwencje jezdzenia na wyrobionym walku? Poza denerwujacym terkotaniem
Zakladajac, ze walek i naped spisany na straty?
Chodzi mi glownie o usterki w podzespolach silnika, skrzyni, lozyska itp.
Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla
Odpowiedz do tematu
:
Bikes are awesome!
:
Zrób zdjęcia wielowypustu zębatki, oraz wałka zdawczego. Określimy na ich podstawie stopień zużycia tych części, i podejmiemy decyzję co dalej z tym fantem.
:
nie...
weź serwisówkę, przeczytaj co i jak i ostrożnie podejdź do tematu.
Koszta jakie będziesz miał to wałek skrzyni ( http://netbiker.pl/produk...krzyni-biegow-i ), uszczelki pod dekle, simmeringi i to właściwie tyle.
Jeśli masz tak zjechany wałek że w miarę nowa zębatka lata (niezależnie jakiej firmy) to będzie szybko się dalej zużywał i zjeżdżał kolejne zębatki w ekspresowym tempie.
Ale jak było powiedziane wcześniej: zrób najpierw zdjęcia samego wałka...
godofrock90 napisał/a: |
Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla |
nie...
weź serwisówkę, przeczytaj co i jak i ostrożnie podejdź do tematu.
Koszta jakie będziesz miał to wałek skrzyni ( http://netbiker.pl/produk...krzyni-biegow-i ), uszczelki pod dekle, simmeringi i to właściwie tyle.
Jeśli masz tak zjechany wałek że w miarę nowa zębatka lata (niezależnie jakiej firmy) to będzie szybko się dalej zużywał i zjeżdżał kolejne zębatki w ekspresowym tempie.
Ale jak było powiedziane wcześniej: zrób najpierw zdjęcia samego wałka...
:
Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu
Bikes are awesome!
:
a czy ja mówię o oddaniu do serwisu?
Samemu można to zrobić...
godofrock90 napisał/a: |
Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu |
Samemu można to zrobić...
:
Zgadza sie, ale nie bardzo czuje sie 'na silach' zeby samemu sie za to zabrac.
Nie ma co gdybac, jutro sprawdze wielowpust, zrobie zdjecia, bedzie jasne i cos wymyslimy
Dzieki za dotychczasowa pomoc
Nie ma co gdybac, jutro sprawdze wielowpust, zrobie zdjecia, bedzie jasne i cos wymyslimy
Dzieki za dotychczasowa pomoc
Bikes are awesome!
:
Sprawdzilem w koncu walek zdawczy.
Ksztalt wielowpustu na powierzchni roboczej rozni sie troche o tego u nasady, dodatkowo przy docisnieciu zebatki do konca walka luz znika wiec wyglada na to, ze walek sie skonczyl
Niestety nie moge wstawic zdjec bo komputer mi padl.
Jezeli sa chetni to moge wyslac na maila.
Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Znalazlem firme Renthal, nieznacznie drozsza od Sunstara a opinie z tego co wyszukalem ma b. dobre.
Spotkaliscie sie kiedys z ta firma?
Ksztalt wielowpustu na powierzchni roboczej rozni sie troche o tego u nasady, dodatkowo przy docisnieciu zebatki do konca walka luz znika wiec wyglada na to, ze walek sie skonczyl
Niestety nie moge wstawic zdjec bo komputer mi padl.
Jezeli sa chetni to moge wyslac na maila.
Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Znalazlem firme Renthal, nieznacznie drozsza od Sunstara a opinie z tego co wyszukalem ma b. dobre.
Spotkaliscie sie kiedys z ta firma?
Bikes are awesome!
:
Jak dla mnie nie zmieni to za bardzo sytuacji.
Kup tą żębatkę teraz, sprawdź czy jak ją założysz to będą luzy wyczuwalne/słyszalne. Jeśli tak to zużycie będzie postępowało i prędzej czy później będzie cię czekała wymiana.
Ja bym wolał zimą zrobić samemu i mieć spokój a nie czekać do wiosny żeby przekonać się że nie jest ok...
Dobranie się do tego nie wymaga jakichś niesamowitych zdolności - ja przy pierwszym podejściu rozkręciłem i skręciłem silnik (znacznie bardziej niż żeby dobrać się do wałka zdawczego), a z mechaniką nigdy za dużo do czynienia nie miałem...
godofrock90 napisał/a: |
Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo. |
Jak dla mnie nie zmieni to za bardzo sytuacji.
Kup tą żębatkę teraz, sprawdź czy jak ją założysz to będą luzy wyczuwalne/słyszalne. Jeśli tak to zużycie będzie postępowało i prędzej czy później będzie cię czekała wymiana.
Ja bym wolał zimą zrobić samemu i mieć spokój a nie czekać do wiosny żeby przekonać się że nie jest ok...
Dobranie się do tego nie wymaga jakichś niesamowitych zdolności - ja przy pierwszym podejściu rozkręciłem i skręciłem silnik (znacznie bardziej niż żeby dobrać się do wałka zdawczego), a z mechaniką nigdy za dużo do czynienia nie miałem...
:
Masz racje, zebatke kupie jak najszybciej, zle sformulowalem zdanie
Cholera wie jak z tym wieloklinem
Przejrzalem zdjecia innych przypadkow i chyba nie jest tak zle z moim...
Cholera wie jak z tym wieloklinem
Przejrzalem zdjecia innych przypadkow i chyba nie jest tak zle z moim...
Bikes are awesome!
:
Co prawda z wałkiem nie miałem problemu ale nie masz na co czekać i liczyć na cuda. Jak wieloklin jest styrany i nawet przez chwilę będzie dobrze to i tak nową zębatkę szybko trafi.
Wałek kosztuje kilkadziesiąt złotych u Seta, jak podejdziesz do wymiany rozsądnie to z pewnością sobie poradzisz.
Wiem że dla forumowiczów to nie jest nowy temat (zresztą niedawno sprzedałem tutaj ten właśnie wałek). Poza tym masz sporo czasu na robotę i w razie czego bez ciśnienia możesz napisać na forum jak będziesz miał problem.
Wałek kosztuje kilkadziesiąt złotych u Seta, jak podejdziesz do wymiany rozsądnie to z pewnością sobie poradzisz.
Wiem że dla forumowiczów to nie jest nowy temat (zresztą niedawno sprzedałem tutaj ten właśnie wałek). Poza tym masz sporo czasu na robotę i w razie czego bez ciśnienia możesz napisać na forum jak będziesz miał problem.
:
Nie doczytalem sie jaki masz rocznik. Te przed 1994 byly na wąskie zębatki. Były awaryjne. Jak będziesz kupować wałek i zębatkę postaraj sie już założyć tę kupić teę na szerszy wielowypust.
Strach ma wielkie oczy. Jak nie sam to może znajdz kogoś kto Ci pomoże.
Strach ma wielkie oczy. Jak nie sam to może znajdz kogoś kto Ci pomoże.
:
Rocznik '89
zaraz kupuje zebatke i przy okazji nowe aku (yuase).
Przy odrobinie szczecia dojdzie na wigilie to sprawdze czy cos sie zmieni.
Przejzalem na szybko ebaya w piszukiwaniu walka i ceny nie sa takie zle.
Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?
Zastanawiam sie w sumie nad sprzedarza GSa i kupnem fazera, na przeszkodzie stoi tylko kat. Prawa jazdy A2.
Jezeli nie bede mogl zblokowac fazera to zostane przy GS i bede chcial doprowadzic go do stanu idealnego co za tym idzie- wymiana walka
zaraz kupuje zebatke i przy okazji nowe aku (yuase).
Przy odrobinie szczecia dojdzie na wigilie to sprawdze czy cos sie zmieni.
Przejzalem na szybko ebaya w piszukiwaniu walka i ceny nie sa takie zle.
Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?
Zastanawiam sie w sumie nad sprzedarza GSa i kupnem fazera, na przeszkodzie stoi tylko kat. Prawa jazdy A2.
Jezeli nie bede mogl zblokowac fazera to zostane przy GS i bede chcial doprowadzic go do stanu idealnego co za tym idzie- wymiana walka
Bikes are awesome!
:
Wałek zdawczy to 80 - 100zł
a zębatka nowa do GS 50zł http://netbiker.pl/produk...14z-rozmiar-520
tak wyglada. zabezpieczenie to jak porozmawiasz ze sprzedajacym wałek dostaniesz.
nie zapokmnij tylko przy zakupie wałka powiedziec ze musi byc ten po 1994r z szerszą zębatką. Nawet nie mów jaki masz rok. To nie ma znaczenia.
89r to juz miało prawo się wyrobić.
a zębatka nowa do GS 50zł http://netbiker.pl/produk...14z-rozmiar-520
tak wyglada. zabezpieczenie to jak porozmawiasz ze sprzedajacym wałek dostaniesz.
nie zapokmnij tylko przy zakupie wałka powiedziec ze musi byc ten po 1994r z szerszą zębatką. Nawet nie mów jaki masz rok. To nie ma znaczenia.
89r to juz miało prawo się wyrobić.
:
Nie komplikuj sobie jeszcze bardziej tego problemu. Zamów tylko to co jest/będzie potrzebne do wymiany. A jeśli tak bardzo chcesz wymienić kompletny wałek zdawczy, to nie zapomnij również o wymianie kompletnego wałka sprzęgłowego "najlepiej z tej samej skrzynki biegów".
godofrock90 napisał/a: |
Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie? |
Nie komplikuj sobie jeszcze bardziej tego problemu. Zamów tylko to co jest/będzie potrzebne do wymiany. A jeśli tak bardzo chcesz wymienić kompletny wałek zdawczy, to nie zapomnij również o wymianie kompletnego wałka sprzęgłowego "najlepiej z tej samej skrzynki biegów".
:
Odpowiedz do tematu
Mam pytanko, zauważyłem w swojej skrzyni dosyć duże luzy osiowe trybów na obydwu wałkach. W serwisówce nie znalazłem żadnych informacji na ten temat. Co dalej robić z tym fantem?