Pomocy / Terkotanie i luz w okolicy zebatki zdawczej
Odpowiedz do tematu

:
KATANA dziekuje za konkretna odpowiedz (po raz kolejny).
Troszke mnie przeraza ogrom i precyzja pracy.
Pewnie bym sobie poradzil ale cien watpliwosci zostaje wiec raczej nie bede sie czepiac.

Miejmy nadzieje, ze wymiana zebatki zalatwi sprawe (znacie jakies godne polecenia?)
Postaram sie jutro o fotki wielowpustu.

W przypadku, gdy wymiana zebatki nie zalatwi calkowicie sprawy, czy sa jakies konekwencje jezdzenia na wyrobionym walku? Poza denerwujacym terkotaniem :P
Zakladajac, ze walek i naped spisany na straty?
Chodzi mi glownie o usterki w podzespolach silnika, skrzyni, lozyska itp.

Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla :(

Bikes are awesome!
:
Zrób zdjęcia wielowypustu zębatki, oraz wałka zdawczego. Określimy na ich podstawie stopień zużycia tych części, i podejmiemy decyzję co dalej z tym fantem.

:
godofrock90 napisał/a:
Wybaczcie "druciarskie" podejscie ale koszt naprawy przewyzszy cene silnila albo nawet motocykla :(

nie...

weź serwisówkę, przeczytaj co i jak i ostrożnie podejdź do tematu.

Koszta jakie będziesz miał to wałek skrzyni ( http://netbiker.pl/produk...krzyni-biegow-i ), uszczelki pod dekle, simmeringi i to właściwie tyle.

Jeśli masz tak zjechany wałek że w miarę nowa zębatka lata (niezależnie jakiej firmy) to będzie szybko się dalej zużywał i zjeżdżał kolejne zębatki w ekspresowym tempie.

Ale jak było powiedziane wcześniej: zrób najpierw zdjęcia samego wałka...

:
Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu :(

Bikes are awesome!
:
godofrock90 napisał/a:
Zgadza sie, w Polsce. Tutaj taka naprawa sie nie kalkuluje, zakladajac ze dalbym sprzeta do serwisu :(
a czy ja mówię o oddaniu do serwisu?

Samemu można to zrobić...

:
Zgadza sie, ale nie bardzo czuje sie 'na silach' zeby samemu sie za to zabrac.

Nie ma co gdybac, jutro sprawdze wielowpust, zrobie zdjecia, bedzie jasne i cos wymyslimy :)
Dzieki za dotychczasowa pomoc :D

Bikes are awesome!
:
Sprawdzilem w koncu walek zdawczy.

Ksztalt wielowpustu na powierzchni roboczej rozni sie troche o tego u nasady, dodatkowo przy docisnieciu zebatki do konca walka luz znika wiec wyglada na to, ze walek sie skonczyl :(
Niestety nie moge wstawic zdjec bo komputer mi padl.

Jezeli sa chetni to moge wyslac na maila.

Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.
Znalazlem firme Renthal, nieznacznie drozsza od Sunstara a opinie z tego co wyszukalem ma b. dobre.

Spotkaliscie sie kiedys z ta firma?

Bikes are awesome!
:
godofrock90 napisał/a:
Na wiosne zakupie nowa zebatke i zobaczymy co bedzie sie dzialo.

Jak dla mnie nie zmieni to za bardzo sytuacji.

Kup tą żębatkę teraz, sprawdź czy jak ją założysz to będą luzy wyczuwalne/słyszalne. Jeśli tak to zużycie będzie postępowało i prędzej czy później będzie cię czekała wymiana.

Ja bym wolał zimą zrobić samemu i mieć spokój a nie czekać do wiosny żeby przekonać się że nie jest ok...

Dobranie się do tego nie wymaga jakichś niesamowitych zdolności - ja przy pierwszym podejściu rozkręciłem i skręciłem silnik (znacznie bardziej niż żeby dobrać się do wałka zdawczego), a z mechaniką nigdy za dużo do czynienia nie miałem...

:
Masz racje, zebatke kupie jak najszybciej, zle sformulowalem zdanie :P

Cholera wie jak z tym wieloklinem :/
Przejrzalem zdjecia innych przypadkow i chyba nie jest tak zle z moim...

Bikes are awesome!
:
Co prawda z wałkiem nie miałem problemu ale nie masz na co czekać i liczyć na cuda. Jak wieloklin jest styrany i nawet przez chwilę będzie dobrze to i tak nową zębatkę szybko trafi.
Wałek kosztuje kilkadziesiąt złotych u Seta, jak podejdziesz do wymiany rozsądnie to z pewnością sobie poradzisz.
Wiem że dla forumowiczów to nie jest nowy temat (zresztą niedawno sprzedałem tutaj ten właśnie wałek). Poza tym masz sporo czasu na robotę i w razie czego bez ciśnienia możesz napisać na forum jak będziesz miał problem.

:
Nie doczytalem sie jaki masz rocznik. Te przed 1994 byly na wąskie zębatki. Były awaryjne. Jak będziesz kupować wałek i zębatkę postaraj sie już założyć tę kupić teę na szerszy wielowypust.
Strach ma wielkie oczy. Jak nie sam to może znajdz kogoś kto Ci pomoże.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Rocznik '89 :)

zaraz kupuje zebatke i przy okazji nowe aku (yuase).
Przy odrobinie szczecia dojdzie na wigilie to sprawdze czy cos sie zmieni.

Przejzalem na szybko ebaya w piszukiwaniu walka i ceny nie sa takie zle.

Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?

Zastanawiam sie w sumie nad sprzedarza GSa i kupnem fazera, na przeszkodzie stoi tylko kat. Prawa jazdy A2.
Jezeli nie bede mogl zblokowac fazera to zostane przy GS i bede chcial doprowadzic go do stanu idealnego co za tym idzie- wymiana walka :)

Bikes are awesome!
:
Wałek zdawczy to 80 - 100zł
a zębatka nowa do GS 50zł http://netbiker.pl/produk...14z-rozmiar-520
tak wyglada. zabezpieczenie to jak porozmawiasz ze sprzedajacym wałek dostaniesz.
nie zapokmnij tylko przy zakupie wałka powiedziec ze musi byc ten po 1994r z szerszą zębatką. Nawet nie mów jaki masz rok. To nie ma znaczenia.
89r to juz miało prawo się wyrobić.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
godofrock90 napisał/a:
Wszystko sprzedawane jest zmontowane tzn. Wszystkie zebatki, podkladki juz na walku.
Tak pomyslalem, jakby wsadzic walek razem z zebatkami (zakladajac ze beda w dobrym stanie) czyli nie podmieniac na te obecne czy ulatwiloby to troche zadanie?


Nie komplikuj sobie jeszcze bardziej tego problemu. Zamów tylko to co jest/będzie potrzebne do wymiany. A jeśli tak bardzo chcesz wymienić kompletny wałek zdawczy, to nie zapomnij również o wymianie kompletnego wałka sprzęgłowego "najlepiej z tej samej skrzynki biegów".

:
Mam pytanko, zauważyłem w swojej skrzyni dosyć duże luzy osiowe trybów na obydwu wałkach. W serwisówce nie znalazłem żadnych informacji na ten temat. Co dalej robić z tym fantem?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.