Kranik |
Autor |
Wiadomość |
Piroman1981
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2012 Posty: 15 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
No i nowicjusz dał d..y po raz drugi. Z miesiąc temu miałem w trakcie jazdy jakieś problemy z doprowadzeniem paliwa (mimo że wskaźnik paliwa jeszcze pokazywał zapas jakiejś 1/5 baku) i moto przygasało a potem w trakcie jazdy zgasło.
Przestawiłem kran na PRI, dałem radę dojechać do najbliższej stacji, zatankowałem, odstawiłem potem maszynę do garażu. Dzisiaj podobna sytuacja przy baku do połowy pełnym więc wlałem na full ale coś mnie tknęło i luknąłem na ten kran. Oczywiście zapomniałem go z PRI wtedy przestawić - stał tak ponad miesiąc w garażu. Nic z niego nie wyciekło ale po tym co tu pisaliście sprawdzałem - olej śmierdzi benzyną. Uszczelki nie poszły w diabły bo nic więcej z niego nie kapie. Pomyślałem co by może go otworzyć na korku parę razy na kilka godzin i niech odparuje po prostu ta benzyna z miski - w dwusuwach się to miesza bo oba płyny są niepolarne ale.... można tak spróbować, czy jednak trzeba znowu wymieniać olej?
Do cholery - 2 miesiące po wymianie oleju i następna 100-ka w plecy.... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Olej rozrzedzony, to olej nadający się już tylko do zlewki/recyklingu. Oczywiście że z zasady nie powinniśmy pozostawiać kranika na PRI (i to był twój błąd). Dodam tylko tak dla jasności, bo widzę że wszyscy strasznie się boją tego ustawienia kranika, mianowicie... jeżeli układ sterujący otwieraniem zamykaniem dopływu paliwa w gaźnikach jest sprawny, a części składowe tego zespołu nie są uszkodzone/zużyte- to nawet przypadkowe zapominalskie pozostawienie moto na PRI, nie doprowadzi do jego zalania- tak jest to możliwe i nawet działa, ale przypadki są różne dlatego postępujemy (prawidłowo zresztą) "zapobiegawczo". Praktycznie w każdym silniku da się wyczuć woń benzyny po odkręceniu korka wlewu oleju- pytanie jak mocno, bo od tego zależy też ewentualne ustalenie przyczyny powstałej usterki. Normalnie w trakcie pracy silnika, podczas suwu sprężania nie wszystkie produkty ulegają spaleniu... ich pewna część przedostaje się przez pierścienie tłokowe prosto do miski olejowej, i dlatego min. da sie wyczuć w oleju/silniku zapach benzyny. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Sunborn [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013
|
|
|
Witam mam problem ponieważ podniósł mi się stan oleju i czuć zapach benzyny. Tak więc dziś rozebrałem kranik, i nie wiem czy dobrze go sprawdziłem. http://img600.imageshack.us/img600/3705/8crc.jpg Na tej fotce został tylko wężyk który wychodzi z baku(z króćca po lewej stronie). Gdy jest w pozycji ON mogę normalnie dmuchać w wężyk, jednak gdy przerzuce na pozycje RES, lub PRI już się nie da. I teraz moje pytanie czy takie sprawdzenie coś daje?
http://img600.imageshack.us/img600/2974/atgf.jpg To zdjęcie mojej membrany. Nie powinno być tu jakiejś dodatkowej uszczelki? w momencie gdy dmucham ona wyfruwa ze swojego rowka. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013
|
|
|
Wszysto wskazuje ma to ,ze masz zle zlozony kranik.
Na pozycji ON i RES sprawny kranik nie moze puscic powietrza przy dmuchaniu/ zaciaganiu.
Przy PRI owszem gdyz jest to pozycja swobodnego zalewania omijajaca system podcisnienia.
Co do 2 giego pytania to u mnie tez tam nie ma zadnej uszczelki choc wiem ze powinna byc, ale wszystko z kranikiem jest cacy wiec zostawilem jak jest.
EDIT
na moje oko to pokreciles cos przy skladaniu a mianowicie ustawienie dzwigienki i blaszki.
ON ma byc na dole
RES po lewej
PRI na gorze
Ustaw dzwignie i blaszke tak jak wyzej i powinno byc ok |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
Sunborn [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013
|
|
|
Wszystkie oznaczenia w kraniku mam takie jak piszesz okazało się, że wąż był zamieniony i dlatego tak się działo. Teraz jest tak, że na RES I ON nie na się dmuchnąć tylko na PRI. I wydaje mi się, że przez to ze mialem zamienione węzyki, nieswiadomie jezdziłem na PRI. Tylko mam problem może błahy bo nie mogę założyć wężyków na króćce przy baku. Jeden założe to drugiego się nie da bo blokuje sie o ten pierwszy. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pią 20 Wrz, 2013
|
|
|
Tez mialem ten problem, wezyki mam w oplocie i w miejscach przy kruccach musialem odciac kawalek oplotu a potem paluszek, slina , posmarowac kruciec i powinno wejsc |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
maciej9303 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Paź, 2013
|
|
|
Koledzy, kto mi powie jak poprawnie złożyć kranik? wyjąłem pokrętło i ze środka wypadł plastik, który da się włożyć w dwóch pozycjach. Jest na nim kropka, która chyba ma mówić o położeniu. Co do położenia blaszki to wiem jak ona ma być, ale ten plastik można chyba założyć niezależnie od niej w dwóch pozycjach. |
|
|
|
|
godofrock90
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 149 Skąd: Peterborough UK
|
Wysłany: Pon 07 Paź, 2013
|
|
|
Z tego co pamietam ten plastik z kanalikami dalo sie wlozyc tylko w jednej pozycji.
Wypustki od pokretla pasuja tylko do jednego ustawienia, chociaz nie wiem jak to wyglada w wersji poliftowej.
Jezeli masz watpliwosci to przypatrz sie na sam kranik, podmuchaj, pozbaj jego budowe i zasade dzialania, potem to samo z tym plastikiem i na logike zloz tak zeby dzialalo |
_________________ Bikes are awesome! |
|
|
|
|
maciej9303 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2013
|
|
|
Teraz już widzę, że da się w jednej pozycji, wtedy jednak wypadło to na otwartym zaworze głównym i lejące się paliwo skutecznie uniemożliwiło ocenę sytuacji, wepchnąłem to tylko, żeby zatamować wyciek |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
witam,
Panowie mam problem z kranikiem a mianowicie mi padł i zaczeło lecieć z niego ze wszystkich możliwych stron. mam pewnie problem ponieważ nie mogę dostać zestawu naprawczego. różnica jest taka ze mam membrane okrągłą a nie taką jak na zdjęciu w temacie: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2069
pytanie mam takie czy jak kupie zestaw taki jak na zdjęciach to będzie pasował do kranika który ja posiadam z okrągłą membraną bez otworów na mocowanie śrub? |
|
|
|
|
affectpct [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2014
|
|
|
Nie baw się w zestawy kup "nowy" używany od netbiker.pl i będzie gitara |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014
|
|
|
wróć do 13tej strony tego tematu to się dowiesz |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014 Który króciec do czego ?
|
|
|
Witam,
mam mały problem z kranikiem. Jadać w pozycji "ON" pobiera mi paliwo aż do samego dna. Nie sprawdziłem co by się działo w pozycji "RES", gdyż nie miałem czasu. Czy możliwe jest, że poprzedni właściciel przypadkowo zamienił przewody z kranika przy zbiorniku paliwa, które łączą się z kranikiem głównym ? Zajrzałem ostatnio pod zbiornik i na kraniku z lewej strony ( przy lewym króćcu ) jest napis R czyli jak wnioskuje rezerwa, a po lewej O czyli on. Przewód z lewej strony podłączony jest do lewego króćca przy kraniku głównym.
EDIT: Przejrzałem jeszcze raz post i znalazłem
Wynika z tego, że jest tak jak myślałem. Zamienione przewody. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 05 Maj, 2014
|
|
|
Co prawda kolejność powinna być taka że najpierw szukasz a później jak nie znajdziesz odpowiedzi to pytasz. No ale lepiej późno niż wcale. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|