Bardzo dziwny problem
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

hapamasta
[Usunięty]
:
Dzięki. Na pewno się przyda. Mam nadzieję, że to nie jest coś z poza wiązki, którą ewentualnie wymienię. Ale chyba sam sobie z wymianą nie dam rady. Bo nie wiem gdzie i jak idą te przewody, a schemat jest ogólny. No ale już mam jakieś rozwiązanie.

Szejku
[Usunięty]
:
hapamasta napisał/a:
Hymm na allegro nie ma takich przewodów. A i wymiana była by dla mnie kłopotliwa, bo nie wiem gdzie i jak idą przewody. Ale zawsze mogę podjechać teraz do mechanika jak na razie pali i nic się nie dzieje. Zobaczę jutro jak będę jechał do pracy, czy coś będzie się działo.
Jak się przyjrzałem to prawie wszędzie wszystko jest owinięte taśmą izolacyjną. Ciekawe czy poprzedni właściciel Niemiec był przezorny czy już coś nawalało.


Dla mnie jest dziwne to ,że 99,9% Gs'ów ma przewody owinięte taśmą izolacyjną a jeszcze bardziej dziwne jest to ,że zamiast dogłębnie zbadać co było powodem problemów gaśnięcia/odpalania to sobie olewasz bo od nagle siedzenie podniosłem i działa .. Elektryka to nie przelewki i pamiętaj o tym ,że bezpiecznik chroni przed zgubnym działaniem natężenia a napięcie zawsze potrafi wyrządzić szkody, pytanie jak duże ... Mam nadzieje ,że następnym razem zanim poleci pytanie na forum przeczytasz chociaż haynesa albo jakiś poradnik dla samodzielnego mechanika i najpierw zajrzysz do moto a dopiero później na forum ;) .

hapamasta
[Usunięty]
:
O prądzie i napięciu wiem bardzo dużo. Ale nie mam drygu do grzebania w czymś co nie znam czyli w motocyklu. Niestety mechanik ze mnie żaden i warunków do tego też nie mam żadnych, bo na korytarzu bloku mieszkalnego to o kant rozbić. Olać nie olałem cały czas próbuję się umówić z mechanikiem jak tylko te problemy powstały ale no niestety zawsze coś mu wypada, albo dużo roboty albo coś dlatego sam się zabrałem za to i za forum.

:
hapamasta napisał/a:
O prądzie i napięciu wiem bardzo dużo. Ale nie mam drygu do grzebania w czymś co nie znam czyli w motocyklu.

A możesz mi powiedzieć czym różni się instalacja elektryczna motocykla od instalacji w lokówce czy odkurzaczu, że jest to dla ciebie takie skomplikowane, przypomina mi to trochę sytuację jak dawałem korepetycje i x * y = z było do rozwiązania (matematyka) a m = F * a już nie bo to fizyka. Podobnie ty się zachowujesz, znam się na napięciu i prądzie ale nie sprawdzę instalacji bo to motocykl.

A na początek wystarczy zwykły miernik napięcia i omomierz aby sprawdzić sprawność kabli i napięcia, bo skoro jak bujałeś to działał, to nie trzeba być alfą i omegą aby domyśleć się, że przewód jest pęknięty/ukruszony i raz łapie styk a raz nie (albo zaśniedziała/poluzowana złączka)

Chłopie ogarnij się trochę, bo ludzie zgłaszają twoje posty do usunięcia.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
hapamasta
[Usunięty]
:
Różni się. Ale już nie będę polemizował, bo równie dobrze można porównywać instalację elektryczną z energetyczną i nie widzieć problemy czy jest to instalacja napowietrzna czy NN, czym się różni wyłącznik SF6 od S303. Tu płynie prąd tam też. Kwestia gdzie płynie i jak najłatwiej dojść do przewodów. A niestety przewody w motocyklu są wszędzie i nie wiem gdzie ich zakończenia szukać. I o to chodzi. Myślałem, że otrzymam odpowiedź jaki obwód albo przewód może powodować takie gaśnięcie. Bo tak to mnie czeka szukanie igły w stogu siana. Na szczęście jeden z miłych ludzi na forum podpowiedział mi na priv gdzie są zakończenia i może dla innych się przyda, że trzeba szukać też w kloszu reflektora. Bardzo dziękuję użytkownikowi Bonzo. Dzięki temu nie muszę rozbierać całego moto.

:
hapamasta napisał/a:
A niestety przewody w motocyklu są wszędzie i nie wiem gdzie ich zakończenia szukać

Od tego jest instrukcja serwisowa a w niej zarówno schemat ideowy jak i schemat pokazujący ułożenie wiązek w motocyklu czy główne kostki wewnątrz przedniej lampy z opisem, co od czego.

hapamasta napisał/a:
Myślałem, że otrzymam odpowiedź jaki obwód albo przewód może powodować takie gaśnięcie. Bo tak to mnie czeka szukanie igły w stogu siana.

Jeśli gasło całkiem wszystko na ciemno, łącznie ze światłami a moto jest przedliftowe to szukał bym na odcinku aku -> bezpiecznik -> stacyjka, dalej nie ma sensu, głównie przewody czerwone oraz pomarańczowe i jedna z kostek w lampie do kompletu, ale jak zobaczysz na schemat to miejsc i tak jest sporo do sprawdzenia.

hapamasta napisał/a:
Na szczęście jeden z miłych ludzi na forum podpowiedział mi na priv gdzie są zakończenia i może dla innych się przyda, że trzeba szukać też w kloszu reflektora.

No to wiesz gdzie szukać, ale jak napisałem wyżej jak zobaczysz schemat to i tak masz do sprawdzenia ok. 10-15 punktów.

hapamasta napisał/a:
Dzięki temu nie muszę rozbierać całego moto.

Z lektury tego forum wiem, choć nie jestem mechanikiem, że musiał być jedynie zdjąć prawy zadupek oraz właśnie otworzyć reflektor a nie rozbierać do tego całe moto.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
hapamasta
[Usunięty]
:
O i o takie informację mi chodziło, bo nie ma sensu całej wiązki przeszukiwać, bo to na bank jest brak styku, czy to w przewodzie czy na złączu ale jak by było przy żarówce to by motocykl nie gasł. Teraz wiem gdzie szukać. Bardzo dziękuję. I mam nadzieję, że jeszcze się komuś to przyda. Jak znajdę i zrobię to opiszę co było i jak zrobiłem.

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.