Żeby pozbyć się rdzy z trudno dostępnych miejsc których dobrze papierem nie zeszlifujesz, podkładem nie pomalujesz należy elementy rozebrać, dać do piaskowania i malowania proszkowego.
Jest na forum kilka osób które poddały Suzuki renowacji i ich tematy należy prześledzić uważnie.
Bardzo dobrym okresem jest zima, w kilka miesięcy przy chęciach można naprawdę dużo zrobić.
Odpowiedz do tematu
:
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze najlepiej wypiaskować i malować wszystko odnowa (najlepiej proszkowo). Sam robiłem to to przy swoim . Miałem dość mocno skorodowany wachacz. I robiłem to właśnie zimą , w sezonie to nie bardzo, bo szkoda marnować te ciepłe dni. A do lakieru to najprostrzym i najtańszym rozwiązaniem jest chyba Tempo
:
przedstawie tansza wersje
1. rozkręcasz i szlifujesz papierem ściernym potem oczyszczasz i lakierujesz, kiedys udało mi sie kupic spray który idealnie pasował pod kolor srebrnej ramy w gsie. - jakis czas wytrzyma
2. unikać pozostawiania moto na deszczu, osuszać po jeździe w deszczu. - nie ma na to rady
3. musisz rozkręcić i to spoooro
4. jesli chodzi o to ramę najlepiej pojechać na myjnie i wrzucić gorący wosk, na bak i plastiki normalny wosk raz na jakis czas
1. rozkręcasz i szlifujesz papierem ściernym potem oczyszczasz i lakierujesz, kiedys udało mi sie kupic spray który idealnie pasował pod kolor srebrnej ramy w gsie. - jakis czas wytrzyma
2. unikać pozostawiania moto na deszczu, osuszać po jeździe w deszczu. - nie ma na to rady
3. musisz rozkręcić i to spoooro
4. jesli chodzi o to ramę najlepiej pojechać na myjnie i wrzucić gorący wosk, na bak i plastiki normalny wosk raz na jakis czas
:
Pamiętasz może numer tego lakieru???
midd napisał/a: |
, kiedys udało mi sie kupic spray który idealnie pasował pod kolor srebrnej ramy w gsie. - jakis czas wytrzyma |
Pamiętasz może numer tego lakieru???
:
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy można wyczyścić ciężarki kierownicy ze starej farby i pomalować nową? Jeśli tak to czym to zrobić i jaką farbę użyć.
:
Ja do tego użyłem wiertarki z taka specjalną drucianą tarczą . I wszystko ładnie zeszło.
:
a czym pomalować?
:
Ja pomalowałem czarnym lakierem w sprayu a potem bezbarwnym i jest git.
:
Piszecie o piaskowanych ramach i lakirowaniu rposzkowym . Tak się skłąda ze ja dzisiaj pisakowałem rame i piaskowanie to jeden wielki mit fakt faktem usuwa ale tylko rdzę . Standartowo rama w gsie jest lakierowana proszkowo a lakiery RAL są badzo odporne na procesy mechaniczne. Jeżeli macie ramy odebrane z lakierni proszkowej to powklejajcie zdjęcia tylko dokłądne w okolicach główek ramy i tych miejscach które były najbardziej skorodowane. Jeżeli macie widok ramy po piaskowaniu też by się przydało. Szczególnie interesujacy jest efekt końcowy, tzn czy widać przejcia czy rama wygląda jak typowa nuweta. Ja zamieszcze jutro fotorealcje z restauracji mojej ramy. Pozdro
:
U mnie po piaskowaniu nie było nawet śladu po starym lakierze , rama wyglądała jak nówka .
:
a jaki to był koszt ?
:
Za wypiaskowanie całej ramy wahacza i paru innych metalowych elementów dałem łącznie 60 zł
:
Pewnie piaskowałeś małym pistoletem z niewielkiej wydajnosci kompresorem. W firmach które się tym zajmują, po wypiaskowaniu rama ma usunięty lakier i rdzę do gołego metalu, a sama faktura metalu jest matowa i szorstka. Dzięki temu podkład lepiej się trzyma i po lakierowaniu wygląda jak nowa. Trzeba uważać na numeracje ramy.
Chemical napisał/a: |
Piszecie o piaskowanych ramach i lakirowaniu rposzkowym . Tak się skłąda ze ja dzisiaj pisakowałem rame i piaskowanie to jeden wielki mit fakt faktem usuwa ale tylko rdzę . Standartowo rama w gsie jest lakierowana proszkowo a lakiery RAL są badzo odporne na procesy mechaniczne. Jeżeli macie ramy odebrane z lakierni proszkowej to powklejajcie zdjęcia tylko dokłądne w okolicach główek ramy i tych miejscach które były najbardziej skorodowane. Jeżeli macie widok ramy po piaskowaniu też by się przydało. Szczególnie interesujacy jest efekt końcowy, tzn czy widać przejcia czy rama wygląda jak typowa nuweta. Ja zamieszcze jutro fotorealcje z restauracji mojej ramy. Pozdro |
Pewnie piaskowałeś małym pistoletem z niewielkiej wydajnosci kompresorem. W firmach które się tym zajmują, po wypiaskowaniu rama ma usunięty lakier i rdzę do gołego metalu, a sama faktura metalu jest matowa i szorstka. Dzięki temu podkład lepiej się trzyma i po lakierowaniu wygląda jak nowa. Trzeba uważać na numeracje ramy.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Macie jakiś namiar na piaskowanie na ślasku ?
:
tak dokładnie jak kolega pisze. Piaskowałem przy 7 barach.
Odpowiedz do tematu
Breżniew napisał/a: |
Pewnie piaskowałeś małym pistoletem z niewielkiej wydajnosci kompresorem. |