GS a rdza ?!
Odpowiedz do tematu

FoX
[Usunięty]
: GS a rdza ?!
Rdza, rdza 2 dni z nią walczyłem.. chcąc dostać się do przedniej żarówki musiałem 2 śruby rozwiercić, bo były tak zardziewiałe (ogólnie to już 4 rozwiercałem) bo nie dało się ich rozkręcić... najpierw psikłem WD40 zostawiłem na noc z nadzieją że pomoże i zonk... Musiałem rozwiercać i śrubki wymieniać... Wszelka rdza z mojego moto po 2 dniach i nocach znikła, pytanie do was... Też macie, bądź mieliście problem ze rdzą ?? ?

KAWA
[Usunięty]
:
no ja w zime mam zamiar kilka wieczorow spedzic przy usuwaniu rdzy

a jak to robiles malowanie czy poprostu jakis odrdzewiacz tylko?

u mnie problem jest kolo akumulatora i tu bez malowania sie nie obejdzie a i na samej ramie sa juz lekkie slady korozji.

generalnie zima go troszke porozkrecam i bede dlubal co by na wisne juz bylo cudnie ;0)

a jeszcze kwestia wydechu czym go na czarno smignac? jest jakas farba co wytrzyma takie teperatury ( chodzi o czesc zwana kolankami i dalej tez )

KAWA

cygan
[Usunięty]
:
no pewnie że jest rdza. jak zdjąłem pierwszym razem siodełko to sie przeraziłem.
jak miałem 2 dni wolne to zdjąłem bak powykręcałem boczne uchwyty ,kosz na akumulator zamek itp i czyściłem papierkiem i druciakiem na wiertarce .pomalowałem i cześć .myślałem że to pyknę na momencie ale potem zebrało sie troche do skręcania.

KAWA
[Usunięty]
:
ot mniejwiecj to jest moj plan na zimowy tydzien ;))

a czym lakierowales? jakis areozol tak?

cygan
[Usunięty]
:
nie mniałem niczego szczególnego pod ręką.dwa hameraity jeden srebrny w puszce i spraj w tym samym kolorze,czarną w puszce i akrylowy czarny spraj.
jak by sie do tego przyłożyć bardziej to można byłoby kupić specjalne farby i podkłady ale ciul tam.srebrny hamerait nie różni sie zbytnio od koloru ramy trzeba sie przyjrzeć.
chodziło bardziej o zabezpieczenie przed postępowaniem choroby.
jak ktoś chce zrobić porządnie to rame gołą trzeba zawieść do piaskowania .

KAWA
[Usunięty]
:
jasne
tak tez liczylem ze lakiernik nie bedzie potrzebny

u mnie dojdzie jeszcze "mocowanie zegarow" tam tez mam ubytki lakieru wiec za jednym zamachem smigne wszystko i juz

szkoda tylko ze nie mam wlasnego garazu tylko bede na goscinnych wystepach to mi troszke przeszkadza no ale wyjscie nia ma a zrobic trzeba.

FoX
[Usunięty]
:
KAWA napisał/a:

a jeszcze kwestia wydechu czym go na czarno smignac? jest jakas farba co wytrzyma takie teperatury ( chodzi o czesc zwana kolankami i dalej tez )

KAWA


jest specjalny spray (owy posiadam) i w dodatku czarny - matowy, idealny na wydech :) Pójdę do garażu to zrobię foto tego sprayu :) Na wydech idealnie się nada..

tak jak szanowny kolega Cygan, będę robił na zimę, na razie tylko w okolicach zegarów i z grubsza rdze usunąłem... Jutro foto zamieszczę... :)

:
Ja malowałem wydech u siebie sprayem tego typu na czarno.
http://moto.allegro.pl/it...peraturowy.html
Wazne by oczyscić metal z rdzy i starej farby np papierem ściernym . Po dwukrotnym malowaniu i wygrzaniu na uruchomionym silniku trzyma sie dobrze i nie zmienia barwy.
Trzyma juz 2 sezon.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
KAWA
[Usunięty]
:
i git wiec spraw prosta

teza poczekamy az snieg spadnie i juz do czyszczenia drapania malowania i takich tam sie zabieramy

pewex
[Usunięty]
: Wydech i rdza?
Witam
Jestem nowy w środowisku i wciąż pogłębiam swoją wiedzę :) . Co wyszukam na necie to moje ale natrafilem na problem i nie znalazłem żadnych konkretów (być może za w cześnie się poddałem :P )... Mianowicie mojego GS'a zakupionego w październiku 09, chwyciła rdza, a dokładnie chromowany wydech... jak mniemam jest to wina przechowywania moto w ciut urągających warunkach (nieszczelny blaszak + towarzystwo pancernika FSO, który nie raz cały mokry wracał pod ów "lokal"), początkiem stycznia wrzuciłem go do cieplej i suchej piwnicy ale szkody są widoczne jak już wcześniej wspomniałem...

oto on:
http://img25.yfrog.com/img25/5297/23212814.jpg

Co z tym zrobić? oddać w ręce fachowca? czy próbować się tym bawić sam jakimiś środkami... tylko właśnie, jakimi?

Pozdro

:
Zdejmij cały wydech z motocykla. Potem papierem ściernym 500 na mokro wypoleruj blachę z nierdzewki. W razie konieczności pobaw sie tez pasta polerska i filcem.
Usuń starą farbę z tłumika i rur. Po usunięciu farby i rdzy, oklej dokładnie papierem blachę z nierdzewki by jej nie pochlapać farba, a potem pomaluj całość sprayem z lakierem do wysokich temperatur.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
pewex
[Usunięty]
:
ale wydech pokryty jest chromem, a nie farba chromowa i jak sądze to troche zmienia postać rzeczy

:
ja dodam jako ciekawostkę że robiłem to w ten sposób że demontowałem cały tłumik ,kolanka do portek jechałem wiertarką ze szczotką a dalsza część papierem ściernym najpierw 200 później 800 , zaklejałem element chromowany taśmą ( najlepsz papierowa bo nie pozostawia kleju jak się ją ściągnie) i psikałem wszystko zwykłym deco lakiem . Wydech w GSie ma największa temperaturę zaraz przy wyjściu z cylindrów czyli na kolektorach wydechowych . Oczywiście lakier stamtąd zejdzie ale w pomocy pozostaje zabieg ze smalcem. Zimne kolanka najpierw oczyszczamy z rdzy i starego lakieru i smarujemy je smalcem. Odpalamy moto i czekamy żeby smalec się przepalił. Czynność powtarzamy 4-5 razy i mamy super czarny mat na wydechu :)

pewex
[Usunięty]
:
thx za sugestie :) oczywiście czekam ten na inne... tak btw. zastanawiam się też nad szkiełkowaniem...

Cynamon
[Usunięty]
: Korozja/kosmetyka
Cześć,
jako dość świeży użytkownik motocykla niewiele wiem na temat jego konserwacji. Właśnie zauważyłam na niektórych elementach metalowych rdzę. W związku z tym mam kilka pytań w tym temacie:
1. czym można wyczyścić rdzę?
2. czym zabezpieczyć metalowe części?
3. jak oczyścić trudno dostępne miejsca (czy wymaga to jakiegoś rozkręcania, jak się uda załączę zdjęcie tego miejsca)?
4. czym smarować, nacierać, pastować, polerować itd. aby nie dopuścić do powstawania nowych przebarwień.

Za odpowiedzi z góry dziękuję:)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.