Kranik
Odpowiedz do tematu

CincinCM
[Usunięty]
: Kranik
Trochę jest to głupotą, ale po mojej przygodzie teraz chcę sie dowiedzieć jak to jest. Na odkręconym ON się jeździ normalnie, RES sie włącza jak przygasa i zostaje mi 2,5litra (chyba tak jest), ale nie mogę do niczego sobie skojarzyć skrót PRI... Co to znaczy?? I ile mi paliwa wtedy zostaje?

cygan
[Usunięty]
:
wiem że na ustawieniu pri pliwo ścieka samoczynnie i nie należy na tym jeżdzić ani zostawiać tymbardziej moto.(grozi pożarem ktoś napisał)
chyba przydatne jest jak na przykład skonczy ci sie wacha i moto zgaśnie i zamiast kręcenia rozrusznikiem(na "res" aż znowu załapie)można skorzystać z PRI.(nie wiem ile by to trwało
GŁUPOTY PISZE????

FoX
[Usunięty]
:
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz :)

:
FoX napisał/a:
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz :)


Nie. :!:
PRI jest owszem , bezpośrednim spływem paliwa z pominięciem zaworu otwierajacego sie automatycznie po uruchomieniu silnika. Dzieki temu mozemy napęłnic komory pływakowe paliwem w gaznikach gdy np moto długo stało i paliwo odparowało lub gdy zabrakło w trasie paliwa i po zalaniu baku chcemy odpalic. w takim wypadku ustawiamy kranik na PRI i czekamy ok 1-2 min by uzupełniło sie paliwo w gaznikach. Potem przełączamy na ON lub RES gdy mamy mało w baku i palimy moto.
Jazda na PRI lub pozostawienie na parkingu z takim ustawieniem skończy sie zalaniem gażników paliwem , wyciekiem paliwa pod motocykl oraz zalaniem oleju benzyna przedostajacą sie przez cylindry i tłoki czyli duzymi kosztami. W wypadku gdy mamy kałuzę pod motocyklem i olej smierdzi paliwem oraz podniósł sie jego poziom - olej do wymiany bo mozna uszkodzic silnik.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
satrion
[Usunięty]
:
on-wszyscy wiedzą
rez- też ale są dwie wersje gdyż niektórzy przycinają rurkę rez żeby dłużej na on jeździć i podczas jazdy nie bawić sie kranikiem
pri- to tak już napisane wolny przepływ paliwo się przelewa przez gaźniki co do uszkodzeń to zalewasz cylinder i po pierwsze albo nie pali bo świece zalało albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów i masz mieszankę paliwowo olejową i też dwa następstwa albo zacierasz silnik bo złamało gęstego oleju albo po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!! kolejna sprawa jeśli sie przeleje do silnika tzn. skrzyni benzyna niszczy ci wszystkie uszczelki. PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie

Ostatnio zmieniony przez satrion Sob 08 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz
FoX
[Usunięty]
:
satrion napisał/a:
PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie


No to już wiem.. :)

cygan
[Usunięty]
:
DALEKO NIE ODJECHAŁEM
dzieki koledzy i wszystko jasne......!!

FoX
[Usunięty]
:
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ?

KomaR
[Usunięty]
:
Po polsku fachowo zwie się to następująco :)
ON - otwarte
RES - rezerwa
PRI - dopływ paliwa rozruchowego

satrion
[Usunięty]
:
FoX napisał/a:
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ?


primary fuel - dosłownie pierwotne paliwo (czyli coś w sensie pierwsze zalanie

satrion
[Usunięty]
:
Sc0uT napisał/a:

:shock: rozsmieszyles mnie tym postem na maxa AHHAHAHAH
pzdr


czemu??

Sc0uT
[Usunięty]
:
zalewasz cylinder i popierwsze (.....)albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów (.....)po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!

Tam, gdzie jest (..) wyciołem tekst, bo sie z nim zgadzam, a to co zostawilem, to.... :lol:

CincinCM
[Usunięty]
:
To już wiem:D Dzięki wam. Tak myślałem, że PRI jest od Primary, ale w żadnym poprzednim moto nie miałem PRI, więc chciałem sie dowiedzieć;] Fajna sprawa z tym forum.

satrion
[Usunięty]
:
Sc0uT napisał/a:
zalewasz cylinder jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder.


to znam z bo sam widziałem szkody rozwalona świeca pęknięty korbowód

Sc0uT napisał/a:
po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
to jest czysta teoria gdyż prędzej zatrze się silnik niż rozgrzeje do temperatury która by mogła spowodować eksplozje ale hipotetycznie jest to prawdopodobne.

:
Owszem eksplozja oparow paliwa w misce olejowej i bloku silnika jest mozliwa. Spotkałem sie z czyms takim w samochodzie gdzie po zalaniu swiec i długotrwałym kręceniu silnika nastapił wybuch wyrywający korek wlewu oleju. Kolega manipulujący wtedy przy silnku o mały włos dostał by nim w czoło.
wybuch w cylindrze nie powinien spowodować zadnych uszkodzeń , w końcu normalana praca silnika tez opiera sie na zapłonie mieszanki .

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.