Odrazu małe sprostowanie, nie biegi, lecz bieg... Juz z pierwszym biegiem mam problem.
Motocykl stoi na luzie, cisne to sprzegło, zmieniam bieg na jedynke, nic. Teraz sie zastanawiam czy to wina sprzegla czy skrzyni ? Zaznaczam iz jestem swiezo co po wymianie silnika ze starego, z peknietymi panewkami na "nowa uzywke" (nigdy nie sprawdzana).
Czy ma ktos jakies pomysly ? W razie czego posiadam skrzynie biegow na 100% sprawna z mojego poprzedniego silnika, wiec pol biedy. Jednak wolalbym sie obyc bez podmianki, no chyba ze bedzie koniecznosc.
Nowy silnik 2001 rok 21 tys przebiegu udokumentowane, byl zdlawiony... przynajmniej papiery tak mowia.
Olej jest, wszystko jest. Motocykl gotowy do jazdy, ale bez biegow to nie pojezdze.
Pozdrawiam
Odpowiedz do tematu
: Biegi nie wchodzą
:
Jak na zgaszonym silniku wbijesz jedynkę a na zapalonym już nie to sprzęgło nie rozłącza.
VTR1000F
:
Tyle ze ja nie moge go odpalic normalnie bo mam prawe przelaczniki walniete. Chcialem na pych odpalic ale nie moge wrzucic biegu w ogole. Wiec o wbijaniu na zapalonym silniku nie ma mowy narazie.
:
Może to głupie co powiem, albo już to testowałeś, ale zobacz czy uda ci się zapiąć bieg bujając się moto przód tył
:
Wszystkie pomysly sa dobre, zwlaszcza te glupie tak probowalem, juz nawet chcialem go podnosic gora/dol hehe zeby tylko wskoczylo. Nie dziala
:
A nie zmieniałeś przypadkiem linki sprzędła?? może masz tak podciągnięta że cały czas jest "wciśnięte"
:
W gruncie to nie był głupi pomysł, ponieważ skrzynia w gs jest kłową a nie możesz zapiąć biegu to mogło być tak, że się zębatki nie mogły odpowiednio ustawić do zapięcia biegu dlatego te bujanie przód tył.
A czy problem występuje tylko w odniesieniu do 1, próbowałeś wbić w ten sposób 2
Oraz kolejne pytanie, jak chcesz zapiąć 1 to czuć takie jakby spężynowanie, opór, czy po prostu dzwignia napotyma naturalny opór dołu i nic się nie dzieje, czy jakies efekty dzwięmowe typu zgrzyty dochodzą ze skrzyni przy próbie zapięcia biegu.
Możesz spróbować odpalić silnik na kródko zwierając ręcznie przekaźnik rozrusznika i zobaczyć co się dzieje przy chęci zapięcia biegu
A czy problem występuje tylko w odniesieniu do 1, próbowałeś wbić w ten sposób 2
Oraz kolejne pytanie, jak chcesz zapiąć 1 to czuć takie jakby spężynowanie, opór, czy po prostu dzwignia napotyma naturalny opór dołu i nic się nie dzieje, czy jakies efekty dzwięmowe typu zgrzyty dochodzą ze skrzyni przy próbie zapięcia biegu.
Możesz spróbować odpalić silnik na kródko zwierając ręcznie przekaźnik rozrusznika i zobaczyć co się dzieje przy chęci zapięcia biegu
:
@Yogi136
Linke zmienialem automatycznie przy wymianie silnika do ktorego byla przytwierdzona. Krecilem i probowalem regulowac linke w miejscu gdzie wchodzi do silnika, krecilem w ta i w tamta strone...nic
@studi
Ani jedynka ani dwojka nie wchodzi. Opor mam taki jakbym w ogole sprzegla nie wciskal, ten minimalny luz ktory wystepuje na dzwigni, zarowno w gora jak i dol z metalicznym dzwiekiem clack clack
Linke zmienialem automatycznie przy wymianie silnika do ktorego byla przytwierdzona. Krecilem i probowalem regulowac linke w miejscu gdzie wchodzi do silnika, krecilem w ta i w tamta strone...nic
@studi
Ani jedynka ani dwojka nie wchodzi. Opor mam taki jakbym w ogole sprzegla nie wciskal, ten minimalny luz ktory wystepuje na dzwigni, zarowno w gora jak i dol z metalicznym dzwiekiem clack clack
:
@Leszczu a kontrolka luzu Ci świeci cały czas??
:
Kontrolka luzu swieci sie. "Blednie" lecz nadal swieci podczas proby wbicia biegu
Przy porannym grzebaniu w motocyklu, wymianie linki sprzegla, lacznie z przykrywka gdzie wchodzi "do silnika", udalo mi sie wrzucic biegi, jedynke, dwojke, trojke ( na zgaszonym silniku)
Przelaczylem znowu na luz i sprobowalem ponownie zmienic biegi. Tym razem moglem wbic tylko 2 i 3, by po chwili znowu zatrzymac sie na biegu neutralnym, bez mozliwosci zmiany na jakikolwiek... to jakas loteria jest
Mam wrazenie, ze problem tkwi w sprzegle.
Moje pytanie - czy to linka czy raczej juz mechanizm? Jak przebiega poprawna regulacja linki (na poczatek) ?
P.s.
Jest mozliwe ze tarcze sprzegla sie poprostu skleily z powodu nieuzytkowania silnika ? Moze to kwestia rozruszania go i zdjecia "pajęczyny" ?
Przy porannym grzebaniu w motocyklu, wymianie linki sprzegla, lacznie z przykrywka gdzie wchodzi "do silnika", udalo mi sie wrzucic biegi, jedynke, dwojke, trojke ( na zgaszonym silniku)
Przelaczylem znowu na luz i sprobowalem ponownie zmienic biegi. Tym razem moglem wbic tylko 2 i 3, by po chwili znowu zatrzymac sie na biegu neutralnym, bez mozliwosci zmiany na jakikolwiek... to jakas loteria jest
Mam wrazenie, ze problem tkwi w sprzegle.
Moje pytanie - czy to linka czy raczej juz mechanizm? Jak przebiega poprawna regulacja linki (na poczatek) ?
P.s.
Jest mozliwe ze tarcze sprzegla sie poprostu skleily z powodu nieuzytkowania silnika ? Moze to kwestia rozruszania go i zdjecia "pajęczyny" ?
:
Po pierwsze wyreguluj prawidłowo luz sprzęgła. Ruch jałowy klamki powinien wynosić ok 1cm na końcu.
Potem przepchnij motocykl jednocześnie wrzucając 2 bieg. Ważne - koła w motocyklu lub wał silnika musi się kręcić by wszedł bieg. Na zgaszonym silniku i nieruchomym kole biegi w każdym motocyklu będą wchodzić z trudnością.
Jak masz zapięty 2 bieg to przy wciśniętym sprzęgle przepchnij moto do przodu i do tyłu kilka razyby rozkleic sprzęgło . Po tym zabiegu nawet na 1 biegu i wciśnietym sprzęgle motocykl da się lekko pchać. To znak , że sprzęgło działa ok.
Odpal moto na stopce i sprawdź czy wchodzą wszystkie biegi po kolei rozpędzając tylne koło.
Jak wszystko ok to składaj i w drogę.
Potem przepchnij motocykl jednocześnie wrzucając 2 bieg. Ważne - koła w motocyklu lub wał silnika musi się kręcić by wszedł bieg. Na zgaszonym silniku i nieruchomym kole biegi w każdym motocyklu będą wchodzić z trudnością.
Jak masz zapięty 2 bieg to przy wciśniętym sprzęgle przepchnij moto do przodu i do tyłu kilka razyby rozkleic sprzęgło . Po tym zabiegu nawet na 1 biegu i wciśnietym sprzęgle motocykl da się lekko pchać. To znak , że sprzęgło działa ok.
Odpal moto na stopce i sprawdź czy wchodzą wszystkie biegi po kolei rozpędzając tylne koło.
Jak wszystko ok to składaj i w drogę.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Dzieki za odpowiedz. Jutro lece do moto bo pogoda w Poznaniu na dana chwile zacheca jedynie do siedzenia w domu Zdam relacje co i jak.
:
Zrobilem tak jak napisal Breżniew i wszystko smiga jak nalezy, pierwsze KM w tym sezonie nabite I pamietajcie zeby mocno dokrecic dzwignie zmiany biegow ! pozdrawiam i dzieki
:
U mnie nie wchodzą wcale Na postoju po prostu nie mogę zapiąć żadnego biegu. Kiedy postawiłem moto na centralną i wrzuciłem 1, koło zakręciło kilkanaście(jak nie więcej) obrotów ale w końcu się zatrzymało(czyli niby ok). Z kolei gdy wrzuciłem 1 i zgasiłem silnik (moto na kołach), zacisnąłem sprzęgło to moto mogłem przepchnąć, ale czułem, że jest ciężej niż na neutralnym(czy to normalne?). Dodam, że przy włączonym silniku wszystkie biegi wchodzą. Czy dalej sądzicie, że to linka sprzęgła? Warto mi brać się za regulację?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
Breżniew napisał/a: |
Na zgaszonym silniku i nieruchomym kole biegi w każdym motocyklu będą wchodzić z trudnością. |
U mnie nie wchodzą wcale Na postoju po prostu nie mogę zapiąć żadnego biegu. Kiedy postawiłem moto na centralną i wrzuciłem 1, koło zakręciło kilkanaście(jak nie więcej) obrotów ale w końcu się zatrzymało(czyli niby ok). Z kolei gdy wrzuciłem 1 i zgasiłem silnik (moto na kołach), zacisnąłem sprzęgło to moto mogłem przepchnąć, ale czułem, że jest ciężej niż na neutralnym(czy to normalne?). Dodam, że przy włączonym silniku wszystkie biegi wchodzą. Czy dalej sądzicie, że to linka sprzęgła? Warto mi brać się za regulację?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.
:
Odpowiedz do tematu
Poruszaj motocykl w przód - tył i wtedy zapinaj biegi na postoju. W naszych motocyklach szkrzynia biegów nie jest zsynchronizowana (czy jakoś tak:) ) i na postoju biegi moga nie wchodzić. Pozdrawiam:)