Wytrzymalosc opon
Odpowiedz do tematu

83matys
[Usunięty]
:
To co w takim razie warto kupic zakladajac ze nabywca jest sklonny, w granicach rozsadku, zaplacic za jakosc i przede wszystkim bezpieczenstwo? Jazda raczej po asfalcie (glownie miasto) - nauka jazdy na jednosladzie.

Plaster
[Usunięty]
:
nadszedl czas na wymiane tylnego laczka :kwasny: na dunlopie arrowmaxie D103 zrobilem 8tys km dla mnie to troche za malo. ogolnie jezdzi sie na nich bardzo dobrze(a lubie odkrecac manetke). teraz zastanawiam sie nad GT501 bardziej turystyczna ale za to bieznik gruby.

mikiet
[Usunięty]
:
siema,
a propos pirelli sport demon, to ja kupiłem nowe z net-caru. wyszły ok 500 chyba, może 600zl.
spędziłem z nimi sporo kółek na torze. jeździło się bardzo super. jak je sprzedawałem to miały z 6000km. jeszcze długo chyba pojeżdżą. używane były w GS500 Cup więc nie wydaję mi się że jest jakakolwiek lepsza opona.
śmiało kupujcie przód i tył na raz. jak zjedziecie tę warstewkę syliconu co jest na każdej nowej oponie, to odwijać można zawsze i wszędzie pełną parą. Naprawdę, nie ma lepsiejszej!:) Miałem pełne zaufanie do tej oponki, czego nie mogę powiedzieć o Metz'u Z6 w VFRze-co prawda już jest zjechana opona, ale strasznie się jeździ po torze bez pewności!
Aha- i nie jeździjcie na dwóch różnych oponach z tyłu i z przodu jak Wam życie miłe!:))
pozdro
mikiet

83matys
[Usunięty]
:
Ja sie zdecydowalem na Michelin Pilot Activ. Zbierają dobre opinie. Komplet z wymiana okolo 800 zł. Nie jest to mało, ale na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać. Myślę, że w tym, najpóźniej w przyszłym tygodniu uda mi sie wstawic motocykl na przeglad i wymiane gum.

Plaster
[Usunięty]
:
mikiet napisał/a:

Aha- i nie jeździjcie na dwóch różnych oponach z tyłu i z przodu jak Wam życie miłe!:))
pozdro
mikiet
jesli uzywasz moto do jazdy po torze to sie z toba zgodze ale do normalnego smigania spokojnie mozna miec dwie inne opony i nic z tego powodu sie nie stanie. ja w tej chwili mam dwa dunlopy arrowmaxy D103 ale tyl juz mi sie skonczyl bo byl zmieniony wczesniej niz przod. w sobote jestem umowiony w serwisie i zakladam dunlop arrowmax GT501 gdyz zalezy mi na dobrym odprowadzaniu wody a ten model ma pod tym wzgledem dobra opinie http://www.opony.pl/opony...119960&rodzaj=4

Plaster
[Usunięty]
:
no i lipa nie bedzie modelu GT501. dalem rano moto na wymiane oponki z tylu i myslalem ze gosciu zalozy mi ta gume ktora zamowilem tydzien temu. wracam po godzine patrze a tu mam D103 taka jaka mialem wczesniej :zdziwko: pytam sie czemu jest ta a nie inna? odp: co to za roznica ta tez jest dobra, GT501 jest do ciezszych motocykli. dobra temat odpuscilem, bo wiem ze D103 sa ok zrobilem na nich 8tys km, i nigdy mnie nie zaskoczyly. tylko nie moge zrozumiec tej glupiej francuskiej mentalnosci... to ja place i decyduje jaka opone chce i tyle.

MATI.Evo
[Usunięty]
:
Plaster napisał/a:
no i lipa nie bedzie modelu GT501. dalem rano moto na wymiane oponki z tylu i myslalem ze gosciu zalozy mi ta gume ktora zamowilem tydzien temu. wracam po godzine patrze a tu mam D103 taka jaka mialem wczesniej :zdziwko: pytam sie czemu jest ta a nie inna? odp: co to za roznica ta tez jest dobra, GT501 jest do ciezszych motocykli. dobra temat odpuscilem, bo wiem ze D103 sa ok zrobilem na nich 8tys km, i nigdy mnie nie zaskoczyly. tylko nie moge zrozumiec tej glupiej francuskiej mentalnosci... to ja place i decyduje jaka opone chce i tyle.


A podobno "klient płaci, klient żąda.."

:
Może odświeże bo temat może sie przydać.

Ile przejezdzacie na tylniej oponie, ja jestem troche zaskoczony bo w oponie HEIDENAU 130/70-17 K64 po ok. 5 tys bierznik znika w oczach choć do końca jeszcze daleko.

Ile przejezdzacie, piszcie model opony i dystans w km

:
Metzeler Lasertec:
* przód - po ok. 10 tys. km wygląda przyzwoicie, myślę że starczy na ok. 15-20 tys. km
* tył - 10 i koniec i praktycznie koniec życia.

Następnie testuję opony Shinko kupione za przyzwoite pieniądze (385 zł z przesyłką za komplet opon)

Inku
[Usunięty]
:
Bridgestone Battlax 45.

- tył. Punkt graniczny po przejechaniu jakiś 14 tys.km. Ale jeszcze dokulałem na niej 6tys.km :) Nie było najmniejszej różnicy w jeździe, bo boki odprowadzały wodę.
Na pewno bym ich znów nie założył bo przy mocniejszych pochyleniach dupa odjeżdżała.
Na mokro można było osiągać całkiem przyzwoite opóźnienia.

- przód. Po przebiegu ponad 20 tys.km opona miała jeszcze ok. 20-30% bieżnika, ale lekko już spękała, miała 5 lat i była sklockowana więc poszła na śmietnik.

Maxxis Promaxx

- tył. Po przebiegu 10 tys.km do punktu granicznego zostało już bardzo niewiele, może na 1-2 tys.km. Trzymanie na suchym całkiem przyzwoite, nie ma uślizgów jak na bridgestone. Żeby się dobrze pobawić opony muszą być bardzo mocno rozgrzane i wtedy można przytrzeć nawet tłumikiem w zakrętach.
Na mokrym gorzej niż bridgestone. Mają alergię na białe, nawet jak białe jest suche.

- przód. Po przebiegu 10tys.km opona wygląda bardzo ładnie, powinna przekulać jeszcze 8-10tys.km

martinseeling
[Usunięty]
:
witka mam pytanie kupilem nowa opone continental do suzi mej i przejechalem na niej okolo 500 km ale jak wchodze w zakrety to czuje ze czasem dostaje dziwnych drgan i niewiem od czego moze za slaba opona moze za mieka lub twarda i troche mam stracha jak sie pochylam

Jamez
[Usunięty]
:
a sprawdzałeś ciśnienie?

[ Dodano: Sob 12 Wrz, 2009 ]
a tak swoją droga nie wiem czy ktoś już czytał:

http://www.scigacz.pl/Sta...mity,10566.html

martinseeling
[Usunięty]
:
ja nie tylko serwisant zakladajac mi nowa opone pompowal mi opone a mozesz powiedziec jakie powinno byc cisnienie w tylniej oponie

Jamez
[Usunięty]
:
ja mam standard - bez plecaka 2,25 tył i 2,50 przód.

nefliqs
[Usunięty]
:
Jamez napisał/a:
http://www.scigacz.pl/Sta...mity,10566.html

Jakoś mi się w ten artukuł nie chce wierzyć. Przecież wiadomo, że po jakimś czasie guma pęka ze starości.
A i sposób przeprowadzania tego testu jest co najmniej mało profesjonalny. Może to zgłośić do Pogromców Mitów :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.