Cieknaca benzyna, problem z odpaleniem - kranik paliwa
Odpowiedz do tematu

: Cieknąca benzyna, problem z odpaleniem - kranik paliwa
Witam wszystkich,

Panowie mam ogromny problem 500F 2004 r., proszę pomóżcie.

Problem pojawił się w tym roku po zimie - kłopoty z odpalaniem, jak odpalił to przez 15 min leciał biały dym, z któego czuć było niedopaloną benzynę, a z motora jak stał to dosłownie kapała benzyna - codziennie w garażu niewielka świeża plamka benzyny.

Kapało z takiego gumowego, zaślepionego przewodu z prawej strony - nie wiem czemu tam się zbierała benzyna.

Motor oddany do mechanika - stwierdził, że przecieka kranik paliwa. Ale nie ten pod zbiornikiem, ale ten po lewej stronie - przełącznik na RES i PRI.

Stwierdził, że zamówił kilka zestawów naprawczych ale żaden nie pasuje, mówi że przecieka uszczelka z kranika w kształcie 'uśmiechniętej buźki'. Teraz twierdzi, że musi zamówić nowy kranik, koszt 700 zł. Wydaje mi się to spora kasa jak na kranik (a ten sam mechanik dopiero co w listopadzie robił regulacje i czyszczenie gaźnika za co wziął 800 zł). Twierdzi, że mogę sobie kranik sam zamówić a on zamontuje.

I teraz pytanie do was - szukałem na olx i allegro, jedyne kraniki jakie znajduje to te główne pod zbiornikiem paliwa. Czy ktoś wie, gdzie mógłbym kupić nowy kranik PRI/RES?

Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam!

:
Zabierz moto od tego mechanika.

Problemem jest zawieszony pływak w gaźniku albo uszkodzony zaworek iglicowy.

Wężyk o którym mówisz idzie z airboxa - paliwo tam się dostaje jak jest za duży poziom w komorach pływakowych.

U mnie ten problem wystąpił podczas pierwszego wyjazdu na tor - naprawiłem go własnym siłami nawet nie zdejmując zbiornika - wystarczyło zaślepić wężyk paliwowy od kranika i wypalić to co było w gaźniku - wtedy pływaki opadną, a moto zgaśnie.

Kolejny krok - odblokować wężyk paliwowy i pływaki wrócą na swoją pozycję.

Problem który opisujesz jest w gaźniku a nie kraniku...

Mechanik jak dla mnie do zmiany - nawet jak kranik zmienisz nadal będzie to samo. Z tego co piszesz dodatkowo kranik pewnie jest ok - bo paliwo dociera do gaźnika bez oporów.

Możesz sobie sprawdzić kranik - jak na ON i RES cieknie tylko przy odpalonym silniku, a na PRI nawet na zgaszonym to kranik jest w porządku.

: Re: Cieknąca benzyna, problem z odpaleniem - kranik paliwa
vinyl napisał/a:
(a ten sam mechanik dopiero co w listopadzie robił regulacje i czyszczenie gaźnika za co wziął 800 zł).


To przeplacileś tylko czterokrotnie. Fajny mechanik.

:
Simin - ale niezależnie od tego mechanik stwierdził, że z kranika po prostu i tak leci i że kranik musi zrobić tak czy siak ... - czy to by się zgadzało? Twierdził że kranik puszcza na 100% i to sprawdził.

Sam gaźnik też dopiero co był robiony przez niego, powiedział że jak zrobi kranik bo musi niezależnie od wsyzstkiego, to w następnej kolejności sprawdzi gaźnik i będzie naprawiał na swój koszt. Czy to ma sens?

:
vinyl napisał/a:
Simin - ale niezależnie od tego mechanik stwierdził, że z kranika po prostu i tak leci i że kranik musi zrobić tak czy siak ... - czy to by się zgadzało? Twierdził że kranik puszcza na 100% i to sprawdził.

Co to znaczy że kranik puszcza? Kapało z obudowy kranika? Czy jak?

Jeśli mówisz o puszczaniu paliwa bez podciśnienia, to przy zawieszonym pływaku miałbyś pusty zbiornik i kałużę pod moto - bo by zleciało do samego końca na zgaszonym silniku.


vinyl napisał/a:

Sam gaźnik też dopiero co był robiony przez niego, powiedział że jak zrobi kranik bo musi niezależnie od wsyzstkiego, to w następnej kolejności sprawdzi gaźnik i będzie naprawiał na swój koszt. Czy to ma sens?
W sensie jak zapłacisz mu 700 zł za coś co może być niepotrzebne, to on na własny koszt spuści paliwo z gaźników żeby poprawić pływak?

Nawet jeśli okaże się że wymagane jest czyszczenie i regulacja gaźnika (warta jakieś 200-250 zł) to on nie weźmie za to ani złotówki mimo że 5 miesięcy temu wziął 800 zł?

Dla mnie to nie ma sensu... ja bym zabrał.

:
Podjedź do MotoMika na Żegiestowskiej.

Mi GS500 robił, Gixxa mojego i mojego przyjaciela i jest OK.

GS500E 92 Seledynek -> GSX-R 750 K3 Dzik
:
Cześć.
Aby nie zakładać nowego tematu, proszę o info na temat poniższych wycieków.
Czy w zestawie naprawczym znajdę takie uszczelnienia?
Jeśli temat w nieodpowiednim miejscu proszę o przeniesienie.
Dziękuję

https://files.fm/u/vwdpxmefr

:
No właśnie chciałbym się dowiedzieć którędy moto się poci i zaopatrzyć w części przed demontażem bebechów. Tzn. którędy to widzę :-) ale co za to odpowiada?

[ Dodano: Nie 25 Kwi, 2021 ]
Cabrio napisał/a:
No właśnie chciałbym się dowiedzieć którędy moto się poci i zaopatrzyć w części przed demontażem bebechów. Tzn. którędy to widzę :-) ale co za to odpowiada?


No i przede wszystkim skąd tam paliwo/smar, skoro powinno tam hulać powietrze? :-)

:
Tak się robi jak się 3 sezon lata bez czyszczenia, regulacji i synchronizacji gaźnika. Jeśli Ci nie przerywa nie kicha i mam moc to wyczyść pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. To jest osad z benzyny i/lub oleju z odmy. Gaźnik czasem kichnie i cofnie benzynę do airboxa. Tu masz schemat zasilania paliwem. Może Ci nieco to objaśni cały mechanizm http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?p=215595

GS 500 SF
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.