Akumulator
Odpowiedz do tematu

:
Poprzedni zgodnie z zaleceniem sprzedawcy po zalaniu wsadziłem do moto i dalej już nie doładowywałem. Ale to było 4 lata temu to by się zgadzało że wtedy były suchoładowane.
Kurde gdybym miał stary aku to bym na nim przyjechał i ten nowy ogarnął jak trzeba...

:
Thomson napisał/a:
zgodnie z zaleceniem sprzedawcy
zawsze kieruj się zaleceniami producenta, bo sprzedawcy są różni, jedni wiedzą, inni coś tam wiedzą a są tacy co nie wiedzą a mówią cokolwiek, bo i tak klient łyknie wszystko

teraz też są suchoładowane, ale Yuasa tego modelu nigdy nie miała w takiej wersji. Tak samo jak niektórzy sprzedawcy do GSa proponują akumulatory żelowe podobne do tych jak do alarmów, ale układ ładowania GSa nie jest dla takich dostosowany, bo nie ma tam kontroli ładowania, a rozładowanie takiego aku poniżej 8V to praktycznie śmietnik

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Poprzedni akumulator dostałem bez opakowania i jakiejkolwiek instrukcji także nie pomyślałem nawet że sprzedawca źle mi doradza. Teraz ogarnę temat zgodnie z zaleceniami producenta.

:
Mam pytanko chce się pozbyć akumulatora otwartego (obsługowego) na rzecz zamkniętego do którego nie będę musiał zaglądać dolewać wody i przede wszystkim bez odprowadzenia pary.

Czy ktoś może mi podać numery na akumulator bezobsługowy zamienne dla 12V 11AH YB10L-B2

I czy są jakieś przeciwwskazania co do jego montażu.

SUZUKI SV 650S K3
:
Rene i inni użytkownicy Ja zaopatrzyłem się ostatnio w taki akumulator Tuborg YBX10L-BS w przystępnej cenie 150 zł rozmiarem identyczny jak fabryczny i parametrami odpowiadającymi standardowemu akumulatorowi lecz z nieco większym prądem rozruchowym no i w technologii AGM na co warto zwrócić uwagę że będziecie do tego typu akumulatora potrzebować prostownik najlepiej mikroprocesorowy który sam optymalnie do takiego akumulatora będzie dobierał prąd Ładowania.

Z poprzedniego doświadczenia i użytkowania Hondy Hornet CB600 z 2000 roku tam również zwykły mokry akumulator zastąpiłem akumulatorem w technologii AGM od firmy EXIDE i bez problemu jeździłem tak 5 lat do momentu sprzedaży motocykla, podejrzewam że dalej ten akumulator daje rade.

:
Mnie czeka zakup akumulatora na wiosnę bo obecny po miesiącu stania w mieszkaniu wygląda na zupełnie rozładowany. Już jesienią jak chciałem zawieźć moto na zimę to był zonk i ładowanie bo umarł.
Jesli taki aku AGM wymaga jakiegoś magicznego prostownika (innego niż z Lidla za 60 zł) to mi się nie kalkuluje. A jeśli ten lidlowy ogarnie to mogę zaryzykować. Piszesz, że prostownik ma być jakoś tam magiczny a jak to się ma do instalacji w moto, przez którą aku jest ładowany w czasie jazdy? Tam raczej magii nie ma...
Czeka mnie pewnie ten sezon jeszcze z GSem (na przyszły już coś nowego, chociaż powtarzam to od 8 sezonów...) więc jakiego nie kupię to pewnie ogarnie 😋

:
Odświeżę wątek.

Mam akumulator Exide, zakupiony nowy w 2021, przez cały 2022 i 2023 stoi wyjęty.
Nic z nim nie robiłam.
Myślicie, że się nada jeszcze?

:
Jak napięcie nie spadło poniżej 6v to nie powinno być problemu. Naładować i używać.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
A jak spadło? To już mogiła?

Znalazłam taką ładowarkę, niby ma funkcje ładowania od zera, czyli przywracania życia :D

Parę lat temu, w poprzednim aku miałam taka ładowarkę krzak.

A o tej co sądzicie?
https://allegro.pl/oferta/prostownik-automatyczny-z-funkcja-naprawy-12v-agm-6a-akumulatorowy-15070796882

:
mazzieh_madzia napisał/a:
A jak spadło? To już mogiła?


Po prostu sprawdź miernikiem jakie jest obecnie napięcie przed ładowaniem i tyle . Nie ma co dywagować. Wątpię żeby przez dwa lata spadło napięcie poniżej którego aku byłoby na śmietnik.

Tego prostownika nie znam . Ale z lidla jest sprawdzony i testowany w netach więc ten mogę polecić z budżetowych sprzętów.

Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
Podkopnik napisał/a:
Ale z lidla jest sprawdzony i testowany w netach więc ten mogę polecić z budżetowych sprzętów.


Dziękuję

:
To tak:
Akumulator podłączyłam do ładowarki z Lidla.
Klemy czyste.
Póki co pokazuje mi napięcie 7,3.
Czyli wg instrukcji obsługi akumulator jest uszkodoznony, a tutaj mówicie, że te 6V to granica.

To co? Zostawię go na cały dzień na tej ładowarce.
A jak się nie zmieni to co? Nowy aku czy jeszcze są jakieś sposoby na odratowanie go?

:
Ja reanimowałem swój akumulator tą ładowarką z Lidla i ma się całkiem dobrze (i ładowarka i akumulator). Ale gdyby Twój nie współpracował to ja osobiście bym nie ryzykował - koszt nowego akumulatora vs awaria w losowym momencie. Wystarczająco dużo razy pchałem GSa i próbowałem nim jeździć bez prądu - nie polecam :)

:
Jeżeli ma 7,3 to już jest śmietnik. Nie uratujesz go. Kup nowy.

Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
Tak zrobię, kupię nowy.
W ogóle to napięcie zaczęło spadać, pod wieczór było 6,6.
No ale nie zwalam na lipną ładowarkę, tylko po prostu. Nie podtrzymywany przy życiu akumulator zwyczajnie zdechł.
Eh.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.