Suzuki GS 500 SF
Odpowiedz do tematu

:
Tak to replika koso rx2n. Funkcje podpiąłem w sumie wszystkie co ma Seryjnie GS500 ale: trzeba dodatkowo masę na poziom paliwa aby żebrak nie migał, oraz nie mam wskaźnika oleju - seryjnie czerwona lampka gasnąca przy odpalaniu, więc albo latać bez albo dorobić sobie diodkę. W tym liczniku chciałem to zastąpić opcją "check engine" ale wiem że ta opcja robi zwarcie. Obroty licznik sczytuje z mapy zapłonowej a nie z cewek/świecy. Ten licznik nie posiada funkcji temperaturowej jako °C albo °F. Ma za to jaka niby ikonkę od czegoś ale ja to mam wygaszone. Biegi robi się na czujniku luzu z GN 125 on ma seryjnie kostkę i ładnie zarobione piny więc nie mam mowy o wyciekach oleju czy przekłamaniach biegów. Ogólnie cała operacja podłączenia licznika to dzień "wkurwiania się" ale da się to zrobić. Licznik jest dokładny co do kilometra o ile dobrze się go skalibruje.
Jeśli ktoś nie miał mocnego dzwona lub nie przerabia mocno moto jak np czoko lub ja to nie warto się za to brać - fakt nawet ładnie się prezentuje ale jak bla mnie do seryjnego GSa/moto nie warto.

GS 500 SF
:
Jarosław z wczoraj



oraz Nielisz dzisiaj


GS 500 SF
:
BociekPL napisał/a:
W tym liczniku chciałem to zastąpić opcją "check engine" ale wiem że ta opcja robi zwarcie.

Robi zwarcie z czym?
BociekPL napisał/a:
Obroty licznik sczytuje z mapy zapłonowej a nie z cewek/świecy.

Z mapy, to znaczy? Możesz podać pin, albo zaznaczyć na schemacie?

Dzięki!

Pozdrawiam
Grzesiek
Non in verbis, sed in rebus est!
"Przychodzi facet do Pewexu:
- Poproszę kilo cacało.
- Proszę Pana, proszę. Ale nie mówi się "cacało", tylko "kakao". Czy coś jeszcze?
- Dziękuję. Poproszę jeszcze kilo kukru.
- Proszę bardzo, ale nie mówi się "kukru", tylko "cukru"...
- Curwa ale kyrk!"
:
1. W instalacji elektrycznej
2. Och, pomyliłem się, nie z mapy tylko z modułu zapłonowego
Nie pamiętam który dokładnie ale łatwo to sprawdzić bo pokazuje tylko na jednym z trzech.

Kolejne foto z Bieszczad tym razem nie moje:


https://www.facebook.com/...&type=3&theater

GS 500 SF
:
zdjęcie z jarosławia pod tytułem, gdzie jest Wolly ... a ostatnie z bieszczad pokazuje jak piękna to maszyna :P widziałem osobiście. I co ważniejsze siedziałem >>

:
Mały update:
Na dziś zaplanowałem wymianę łańcuszka rozrządu. Podczas czynności serwisowych okazał się, że przyciął się napinacz rozrządu. Nie wiem jak ja to ostatnio sprawdzałem, że się niby kończy. Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe: dolotowe 0,03 i 0,04 wydechowe 0,08 i 0,09.
Całą procedurę sprawdzenie stanu rozrządu porównałem z http://beergarage.com/GSTiming.aspx i u mnie zdecydowanie lepiej to wygląda. Nawet zrobiłem kilka zdjęć ale nic nie widać :/

GS 500 SF
:
Nom, nie widać nic ... musisz kalkulator zmienić :P

:
BociekPL napisał/a:
Mały update:
Na dziś zaplanowałem wymianę łańcuszka rozrządu. Podczas czynności serwisowych okazał się, że przyciął się napinacz rozrządu. Nie wiem jak ja to ostatnio sprawdzałem, że się niby kończy


Przy moim GSie też miałem miałem tą przypadłość z napinaczem i najlepsze że następny właściciel orzekł że silnik się kończy bo coś z rozrządem jest. Do końca nie wiem co się z tym silnikiem działo ale ostatnio na forum pojawił się post z ogłoszeniem z OLXa i pytanie o maszynę bo cena niska.

dgalka napisał/a:
Nom, nie widać nic ... musisz kalkulator zmienić :P

Może nie trzeba bo paczkę z Gmoto widać idealnie. Bardziej bym popracował z skupieniem obiektywu. :rotfl:

GS 500E' 06 => Hornet 600' 08 => NT 1100' 23
:
Gamer, Czytałem temat o Twoim byłym :D
Wspieram Podkarpackie sklepy motocyklowe ;)
Następnym razem będą makro zdjęcia :P

GS 500 SF
:
Hey, tak jak obiecałem kolejne posty to mini seria przywracania do pełni sił Suzuki GSX-Ra 750W w malowaniu 1992 z datą pierwszej rejestracji 1996. W międzyczasie pojawią się też posty z GSa ale głównie postaram się poświęcić trochę miejsca Gixowi IV generacji.
Z silnika na obecną chwilę jestem bardzo zadowolony. Wszystkie 16 zaworów w normie. Rozrząd w dobrej kondycji. Krzywki wałków rozrządu bez jakichkolwiek rys czy uszkodzeń. Zawory bez nalotów zarówno na in i ex. Gwinty widać nie poprzeciągane.
Co dalej? Planuję na pierwsze maksymalnie 500 kilometrów wlać Valvoline SynPower 10w40 i potem dla pewności zalać nowym jeszcze raz - oczywiście wymiany z filtrami. Nie wiem co było do tej pory. Aktualnie czekam tylko na odbiór gaźników z ultradźwięków i biorę się za strojenie lub oddam na strojenie mechanikowi i przetransportuje mu GSX-Ra.

Czekam również na wasze zdanie oraz uwagi.
Więcej informacji o historii tego modelu znajdziecie tu:
https://www.motorcyclespe...sxr750%2092.htm

GS 500 SF
:
Przez chroniczny brak czasu dopiero niedawno silnik wleciał do ramy. Co dalej ? W przyszłym tygodniu środa, czwartek, piątek GSX-R ma trafić na synchronizację gaźników za pomocą elektronicznych wakuometrów. Jestem ciekaw jak to wyjdzie i jak bardzo ułatwi pracę. Jutro czeka mnie podpięcie elektryki, sprzęgła, liczników, układu chłodzenia i może wymiana przedniej opony.

GS 500 SF
:
Dziś około 11 godzin spędzonych w garażu. Gix jest na ostatnim okrążeniu. Jest prąd na kablach, rozrusznik kręci, olej zalany. Podczas prac wynikły nieprzewidziane trudności. Pierwszą z nich był naciąg łańcucha. Jest to istna tragedia jeśli ktoś nie wie jak dział. Albo jest to jeszcze większa tragedia gdy musisz ustawić łańcuch po kimś kto nie wiedział jak to działa. Udało mi się nieco odratować naciąg ale raczej szykuje się modyfikacja. No i druga trudność (choć to bardziej ciekawostka) kolektory numer 1 i 3 idą dokładnie pod filtrem oleju i trzeba kombinować żeby nie ciekło po tych elementach.
Pozostało: zalać płyn chłodniczy, wpiąć i wyregulować gaźniki, zmienić przednia oponę no i poskręcać owiewki.
Kolejne kilka fotek:

GS 500 SF
:
Już niedługo przyjadę zobaczyć bestie... no chyba ze ty przyjedziesz..

:
dgalka, Jasne, na pewno coś się wymyśli.

Motocykl nabiera swojego pierwotnego wyglądu. W tym sezonie powinien jeszcze dostać oryginalne części takie jak: wypełnienie nadkola wraz z uchwytem tablicy rejestracyjnej, oryginalne kierunkowskazy czy odblask pod tablice rejestracyjną ( który jest dostępny tylko w aso ) no i kilka innych drobiazgów.
teraz tylko opona przednia i gaźniki (synchronizacja i regulacja)
W sobotę wyszło 11 godzi a w niedzielę 7. Oto efekty i do czego dążę:


GS 500 SF
:
Kolejny weekendy spędzony z Gixem. Po zalaniu płynem chłodniczym zobaczyłem że układ nie jest do końca szczelny i wypływa gdzieś z okolic uszczelki pod głowicą. Na szczęście okazał się, że jeden z węży chłodniczych nie był dokręcony i lekko kapało. GSX-R po przelaniu gaźników odpalił "za pierwszym" ale niestety bez sprzętu nie ustawię gaźników na zegarowych wakuometrach :/ . Motocykl uruchomiłem na 2 minuty i zobaczyłem że jeden gaźnik leje. Będę musiał ustawić paliwo w komorze pływakowej. Potem Gixa przetransportuje do lepiej wyposażonego warsztatu na konkretne ustawianie.
Z kolejnych ciekawostek i planów: Motocykl ma inne mocowanie uchwytów owiewki do silnika więc trzeba będzie coś wykombinować; śruba regulacji wolnych obrotów jest na lince i linka się zerwała a koszt w ASO około 200 pln więc też trzeba będzie jakoś zaradzić na ten problem; no i wpadła nowa opona przednia Metzeler Z6 - stara opona była z 2004 roku :D

GS 500 SF
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.