Odpowiedz do tematu
: Problem z odpalaniem, gaśnie, olej w paliwie przyczyny?
Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa, Po tym incydencie działał normalnie ale po jakimś czasie zaczął mieć problemy z odpalaniem. Nawet na ssaniu trzeba było dodawać dużo gazu żeby wgl. odpalił chociaż to też nie zawsze pomagało bo czasem podczas jazdy obroty i tak spadały i później straszenie cięzko go było odpalić. W zbiorniku oleju dostało się paliwo, świece nawet po wyszczyszczeniu od razu są zalewane, śruba od obrotów dokręcona na maxa nic nie daje. Znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93') i wszystko bd ok. Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać. Pomocy
:
Ja bym zobaczył czy paliwo nie dostało się do króćców oraz venturi gaźników. Moim zdaniem wyczyszczenie układu z paliwa, wyczyszczenie gaźników, wymiana oleju, filtra oleju i być może filtra powietrza wystarczy zamiast zmieniać gaźniki na nowe.
Ja nie wiem, nie chce mi się
:
pierwotną przyczyną takiego zjawiska jest nieszczelność zaworków iglicowych w gaźniku, w wyniku czego przy pozostawieniu kranika w pozycji PRI paliwo po wypełnienie komór pływakowych nie jest odcinane i leje się dalej.
Pytanie jakie w tym miejscu mi się nasuwa - po co zostawiać moto na PRI, po co wogóle używać PRI w czasie sezonu gdy motocykl nie stał tak długo aby całe paliwo odparowało z gaźników.
W GSe nie ma żadnego zbiornika oleju, to gdzie wkręcony jest bagnet i gdzie mierzysz poziom oleju to skrzynia korbowa i miska olejowa.
Czy jak przepala ci się żarówka to cały żyrandol wymieniasz na nowy? może to i jest jakiś sposób.
Jak napisałem w pierwszym zdaniu nieszczelność zaworków iglicowych, wystarczy kupić zestaw naprawczy do gaźników ( http://netbiker.pl/produk...do-gaznika-nowy lub http://netbiker.pl/produk...znika-duzy-nowy - zestaw jest na jeden gaźnik a masz dwa) i wymienić, przy okazji można wyczyścić a następnie wyregulować gaźniki a na koniec zrobić ich synchro.
I tak jak napisał ave666, do wymiany olej, filtr oleju to na 100% - olej rozrzedzony paliwem nie spełnia swoich zadań smarnych i bardzo szybko zatrzesz silnik, druga kwestia to opary paliwa które mogą dostać zapłonu i rozpieldzieli Ci cały dół silnika, paliwo uszkadza także wszelkiego rodzaju oringi mające kontakt z olejem bo źle wpływa na gumę. Co do filtra powietrza to należy go zweryfikować czy nie jest zbyt mocno przesiąknięty i jeszcze da się go użytkować czy także do wymiany.
NIE UŻYWAJ TEGO MOTOCYKLA DO PUKI NIE DOPROWADZISZ GO DO WŁAŚCIWEGO STANU ABY NIE POGARSZAĆ SYTUACJI.
dzban22 napisał/a: |
Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa |
pierwotną przyczyną takiego zjawiska jest nieszczelność zaworków iglicowych w gaźniku, w wyniku czego przy pozostawieniu kranika w pozycji PRI paliwo po wypełnienie komór pływakowych nie jest odcinane i leje się dalej.
Pytanie jakie w tym miejscu mi się nasuwa - po co zostawiać moto na PRI, po co wogóle używać PRI w czasie sezonu gdy motocykl nie stał tak długo aby całe paliwo odparowało z gaźników.
dzban22 napisał/a: |
W zbiorniku oleju dostało się paliwo |
W GSe nie ma żadnego zbiornika oleju, to gdzie wkręcony jest bagnet i gdzie mierzysz poziom oleju to skrzynia korbowa i miska olejowa.
dzban22 napisał/a: |
znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93') |
Czy jak przepala ci się żarówka to cały żyrandol wymieniasz na nowy? może to i jest jakiś sposób.
dzban22 napisał/a: |
Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać. |
Jak napisałem w pierwszym zdaniu nieszczelność zaworków iglicowych, wystarczy kupić zestaw naprawczy do gaźników ( http://netbiker.pl/produk...do-gaznika-nowy lub http://netbiker.pl/produk...znika-duzy-nowy - zestaw jest na jeden gaźnik a masz dwa) i wymienić, przy okazji można wyczyścić a następnie wyregulować gaźniki a na koniec zrobić ich synchro.
I tak jak napisał ave666, do wymiany olej, filtr oleju to na 100% - olej rozrzedzony paliwem nie spełnia swoich zadań smarnych i bardzo szybko zatrzesz silnik, druga kwestia to opary paliwa które mogą dostać zapłonu i rozpieldzieli Ci cały dół silnika, paliwo uszkadza także wszelkiego rodzaju oringi mające kontakt z olejem bo źle wpływa na gumę. Co do filtra powietrza to należy go zweryfikować czy nie jest zbyt mocno przesiąknięty i jeszcze da się go użytkować czy także do wymiany.
NIE UŻYWAJ TEGO MOTOCYKLA DO PUKI NIE DOPROWADZISZ GO DO WŁAŚCIWEGO STANU ABY NIE POGARSZAĆ SYTUACJI.
:
Ostatnio zmieniony przez ave666 Czw 05 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz
Też się nad tym zastanawiałem... po co zostawiać moto na PRI? Ostatnio się zajmowałem zmianą oleju, filtra oleju oraz filtra powietrza, robota na ok godzinę dla dwóch osób robiących te czynności po raz pierwszy. Zamawiałem zestaw z allegro za bodajże 170zł który zawierał te wszystkie elementy + świece.
studi linki nie działają, zestawy naprawcze również można znaleźć na allegro do każdego rocznika o ile dobrze pamiętam to w granicach 25zł za sztukę dla jednego gaźnika.
studi linki nie działają, zestawy naprawcze również można znaleźć na allegro do każdego rocznika o ile dobrze pamiętam to w granicach 25zł za sztukę dla jednego gaźnika.
Ostatnio zmieniony przez ave666 Czw 05 Lip, 2018, w całości zmieniany 1 raz
:
ave666, u mnie działają oba linki
:
U mnie linki też nie działają. I jeszcze jedna uwaga, Jeżeli filtr powietrza się zapaćkał to gaźniki nie mają warunków do których były wyregulowane więc dlatego może gasnąć.
Ewentualnie zatarłeś silnik bo nie wymieniłeś oleju od razu
Ewentualnie zatarłeś silnik bo nie wymieniłeś oleju od razu
:
zmieniłem linki na netbikera mam nadzieje, że działają teraz
:
studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł
Ja nie wiem, nie chce mi się
:
Tylko zdaje się, że za 25zl to chiński Mline a nie japoński Tourmax - z opisu nie wiele wynika, bo celowo jest bardzo enigmatyczny
Z resztą mniejsza z tym - to nie jest sednem wątku. Jak autor chce to niech kupi sobie tego Mline`a. Ważne żeby rozkręcić gaźniki, wykręcić dysze, wyczyścić korpus i dysze, a na końcu poskładać na nowych uszczelnieniach i wyregulować.
Przy okazji wyregulować luzy zaworowe, bo regulacja gaźników bez sprawdzenia zaworów mija się z celem
ave666 napisał/a: |
studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł |
Tylko zdaje się, że za 25zl to chiński Mline a nie japoński Tourmax - z opisu nie wiele wynika, bo celowo jest bardzo enigmatyczny
Z resztą mniejsza z tym - to nie jest sednem wątku. Jak autor chce to niech kupi sobie tego Mline`a. Ważne żeby rozkręcić gaźniki, wykręcić dysze, wyczyścić korpus i dysze, a na końcu poskładać na nowych uszczelnieniach i wyregulować.
Przy okazji wyregulować luzy zaworowe, bo regulacja gaźników bez sprawdzenia zaworów mija się z celem
:
dzban22 i jak? Udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną?
Ja nie wiem, nie chce mi się
:
Zestaw naprawczy będzie dopiero w poniedziałek, jeżeli nie będzie mi to kolidować z pracą postaram się od razu za to zabrać i dam znać.
:
no i dupa. Rozkręciłem wszystko i i na koniec lipa. Nie mogę odkręcic ostatniej śrubki od pokrywki na gaźniku tam gdzie jest pływak itd, siedzi bardzo mocno i ma wyrobiony łebek więc śrubokręt odpada. Macie jakieś pomysły oprócz wiercenia i gwintowania?
:
To jak, w końcu wygląda sprawa filtra powietrza? W jakim jest stanie? Bo to jedna z podstawowych spraw.
baja bongo i do przodu
giełes pińcet eeeee -> Fazeratti FZS600 (Paszczak)
giełes pińcet eeeee -> Fazeratti FZS600 (Paszczak)
:
Często klienci dzwonią do mnie z problemami gaźnika. Zawsze polecam zaczynać od pomiaru kompresji. Im kompresja niższa tym trudniej wyregulować gaźnik.
Witam. Ostatnie 2 lata byłem w delegacji w okolicy Olsztyna. Robiłem tam S51. Teraz w końcu wróciłem do siebie i wysyłanie paczek nie bedzie tak kulało. Córka nie ogarniała tematu w sezonie
Witam. Ostatnie 2 lata byłem w delegacji w okolicy Olsztyna. Robiłem tam S51. Teraz w końcu wróciłem do siebie i wysyłanie paczek nie bedzie tak kulało. Córka nie ogarniała tematu w sezonie
:
Odpowiedz do tematu
Filtr troche zajechany ale bez tragedii. Ogólnie wszędzie wyczuwalna mieszanka oleju i benzyny.