Odpowiedz do tematu
: Chłodnica oleju
Witam, ostatni naszła mnie tak myśl, czy można do wersji gs 500E z '91 rocznika zamontować chłodnice oleju z gs 500F. Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra, może ktoś robił taki zabieg i potrafi się wypowiedzieć czy zdaje to egzamin i czy standardowa pompa oleju daje radę.
:
Różnią się miską olejową i uszczelką miski. Pokrywa filtra oleju jest taka sama w wersji E i F.
Dodatkowo musiałbyś dokupić do swojej wersji GS 500E z 91' :
- śruby do mocowania przewodów olejowych. Śruby mają otwory na olej i razem z miska trzeba je kupić.
- przewody olejowe (lewy i prawy),
- chłodnicę oraz uchwyt z guma do montażu. Uchwyt z guma podpiera od spodu chłodnicę. Uchwyt przykręcasz pod dwie śruby wspornika silnika nad kolektorami.
- uchwyty prowadzące przewody na wspornikach ramy (2 szt.).
Pompa oleju jest taka sama w wersji E i F.
Mógłbyś np. dokupić bagnet oleju z termometrem i dokonać pomiarów temperatury oleju przed i po modernizacji układu chłodzenia. Myślę, że była by to cenna wiedza dla forumowiczów, bo np gdyby okazało się że temperatura oleju po modernizacji układu spada ok.20 stopni Celsjusza, to warto w taki zestaw zainwestować
PS. Gdybyś kupował chłodnicę, to koniecznie z silnika bez kolizji. Czasem po uszkodzeniu silnika w chłodnicy zbierają się opiły które "blokują" przepływ oleju.
pozdro
pepe mootoryzacja
Rioux napisał/a: |
Wydaję się że różnią się tylko obudową filtra |
Różnią się miską olejową i uszczelką miski. Pokrywa filtra oleju jest taka sama w wersji E i F.
Dodatkowo musiałbyś dokupić do swojej wersji GS 500E z 91' :
- śruby do mocowania przewodów olejowych. Śruby mają otwory na olej i razem z miska trzeba je kupić.
- przewody olejowe (lewy i prawy),
- chłodnicę oraz uchwyt z guma do montażu. Uchwyt z guma podpiera od spodu chłodnicę. Uchwyt przykręcasz pod dwie śruby wspornika silnika nad kolektorami.
- uchwyty prowadzące przewody na wspornikach ramy (2 szt.).
Rioux napisał/a: |
czy standardowa pompa oleju daje radę. |
Pompa oleju jest taka sama w wersji E i F.
Rioux napisał/a: |
czy zdaje to egzamin |
Mógłbyś np. dokupić bagnet oleju z termometrem i dokonać pomiarów temperatury oleju przed i po modernizacji układu chłodzenia. Myślę, że była by to cenna wiedza dla forumowiczów, bo np gdyby okazało się że temperatura oleju po modernizacji układu spada ok.20 stopni Celsjusza, to warto w taki zestaw zainwestować
PS. Gdybyś kupował chłodnicę, to koniecznie z silnika bez kolizji. Czasem po uszkodzeniu silnika w chłodnicy zbierają się opiły które "blokują" przepływ oleju.
pozdro
pepe mootoryzacja
obecnie dżiksa:)
:
Hmmm.... a nie ma znaczenia różnica w kanałach olejowych w bloku silnika?
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? )
PePeMotoryzacja napisał/a: |
Różnią się miską olejową i uszczelką miski. |
Hmmm.... a nie ma znaczenia różnica w kanałach olejowych w bloku silnika?
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? )
:
Nie ma możliwości zamontowania chłodnicy oleju, do starszej konstrukcji silnika gsa. W nowszej konstrukcji silnika (bloku) są kanały olejowe, które stanowią zamknięty obieg oleju przez chłodnicę. Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik.
:
Słusznie kolega dymny zauważył i doprecyzował temat. Właściwie skoro jest inna uszczelka to samo się nasuwa że kartery są inne
Naprawa wymagała by wymiany dodatkowo karterów, a to chyba zrobi bardzo duże koszty?
Dokładnie tak będzie bo raczej nie będzie właściwego ciśnienia oleju.
pepe motoryzacja
dymny napisał/a: |
GS500F ma z tyłu motocykla jakiś kanał ( do pompy? ) |
Słusznie kolega dymny zauważył i doprecyzował temat. Właściwie skoro jest inna uszczelka to samo się nasuwa że kartery są inne
Naprawa wymagała by wymiany dodatkowo karterów, a to chyba zrobi bardzo duże koszty?
KATANA napisał/a: |
Więc powieszenie samej chlodnicy z podmianą miski olejowej niczego nie zmieni na lepsze.... a wręcz zniszczy twój obecny silnik. |
Dokładnie tak będzie bo raczej nie będzie właściwego ciśnienia oleju.
pepe motoryzacja
obecnie dżiksa:)
:
Faktycznie wymiana karterów generuje już zbyt duże koszty. Więc żeby nie zaczynać nowego tematu może ktoś z kolegów i koleżanek podsunie mi jakiś pomysł na poprawienie chłodzenie, mam akcesoryjny termometr i w upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi i chciałbym coś na to poradzić.
:
Osobiście nie sprawdzałem temperatury oleju podczas jazdy, ale słyszałem wypowiedzi użytkowników GSów że czasami olej sięgał ponad 120 stopni Celsjusza. Oczywiście cytuję wypowiedzi klientów którzy robili serwis u mnie.
Rioux napisał/a: |
upalne dni temperatura skacze mi nawet do 110 stopni trochę mnie to niepokoi |
Osobiście nie sprawdzałem temperatury oleju podczas jazdy, ale słyszałem wypowiedzi użytkowników GSów że czasami olej sięgał ponad 120 stopni Celsjusza. Oczywiście cytuję wypowiedzi klientów którzy robili serwis u mnie.
obecnie dżiksa:)
:
Odpowiedz do tematu
Dlaczego Cię to niepokoi? To normalna temperatura w prawidłowym zakresie. Powyżej 130 mógłbyś się zastanawiać a tak to nie ma co szukać dziury w całym.