WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Slabo kreci i nie chce odpalac... alternator czy aku?
Autor Wiadomość
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   Słabo kręci i nie chce odpalać... alternator czy aku?

Witam. Pewnego pięknego dnia, GS nagle nie chciał odpalić. Bardzo słabo kręcił rozrusznikiem. Podładowałem aku 30 minut i odpalił momentalnie. Gdy dojechałem na stacje oddaloną o 4 km, po zatankowaniu, GS znowu nie chciał odpalić. Udało się go na szczęście odpalić na pych z pomocą innego motocyklisty. Jaki jest jednak wniosek? Zrobiłem 4 km przez miasto. Silnik się nagrzał a mimo to wychodzi na to, że nie ładował tego akumulatora, skoro znowu nie chciał zapalić. Może myślę błędnie? Na dniach kupuję miernik i chcę zmierzyć napięcie aby zobaczyć czy faktycznie nie ładuje, jednak mam pytanie. Jeśli by się okazało, że jednak alternator jest ok, ale akumulator rozwalony i dlatego nie odpalał, jak mam to rozpoznać?

Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam :)
 
 
xalor 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 14 Lut 2016
Pochwał: 6
Posty: 258
Skąd: Krk
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

Są mierniki, które pokazują stan akumulatora, w każdym serwisie motocyklowym lub sklepie z akumulatorami ci podepną i sprawdzą, uszkodzony akumulator może się ładować a nie będzie dawał odpowiedniego prądu rozruchowego. Inna rzecz, że pół godziny ładowania na prostowniku to stanowczo za mało i nic nie wnosi. Podłącz prostownik na noc to będziesz wiedział więcej.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

xalor napisał/a:
Inna rzecz, że pół godziny ładowania na prostowniku to stanowczo za mało i nic nie wnosi. Podłącz prostownik na noc to będziesz wiedział więcej.

To zależy, jeśli użył prostownika samochodowego bez regulacji i poszło na aku 4A czy nawet 6A, to bardzo go podładował a nawet mógł zagotować.

Alban pamiętaj, że dla prawidłowego i długotrwałego cieszenia się dobrym stanem akumulatora należy, jeśli ładujesz go poza motocyklem, ładować go prądem nie przekraczającym 1.2A. Inna sprawa to to, że GS nie nadaje się do akumulatorów żelowych, jest to leciwe urządzenie i nie jest dostosowane do takich akumulatorów, z drugiej strony rozładowanie aku żelowego poniżej 8V to praktycznie aku do wywalenia.

Co do twojego problemu, to jak sam zauważyłeś po przejechaniu kilku km aku znowu nie dawało rady, może być to problem zarówno z samym ładowaniem, ze stanem zaśniedziałych lub niekontaktujących kabli jak i samego akumulatora, a ten może być zasiarczony i nie trzyma zgromadzonej energii albo może mieć zwarcie na celach i przez to się samoistnie rozładowuje.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

Dziękuję Wam za odpowiedzi. Akumulator był podładowany prostownikiem z trybem nastawionym na motocyklowy. Myślałem, że jeśli nawet będzie się ładował 30 min, to po przejechaniu się, naładuje się na tyle, żeby moto mogło ponownie odpalić.

Pojutrze powinienem mieć już miernik. Z tego co czytam, poziom napięcia powinien się mieścić w przedziale 13.8V - 14.4V, przy obciążeniu światłami.

Rozumiem, że jeśli będę miał mniejsze napięcie, ale takie, które nie spada, to aku do wymiany?

Jeśli będę miał dobre napięcie w tym przedziale, ale takie, które ciągle spada, to rozumiem, że coś z ładowaniem jest nie tak?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

Alban po dokonaniu pierwszego pomiaru czyli napięcia na klemach akumulatora przy włączonych światłach i prędkości obrotowej silnika 5000rpm będziesz wiedział co się dzieje na jego zaciskach, czy ładowanie jest czy go nie ma.

Jeśli napięcie nie będzie w prawidłowym zakresie to oznacza, że akumulator nie jest prawidłowo ładowany, ale nie oznacza jeszcze że uszkodzony jest alternator czy regulator napięcia.

Aby to zweryfikować musisz jeszcze zmierzyć napięcie na zaciskach wyjściowych regulatora, najlepiej dodatkowo spadki napięć między zaciskami regulatora, a akumulatora (+ z +, - z -) oraz napięcie na wyjściach uzwojeń alternatora (TU NAPIĘCIE ZMIENNE) po odłączeniu go od regulatora, są to trzy pomiary między trzema kablami i napięcie powinno wynosić co najmniej 70V (jak dobrze pamiętam)

Dopiero ten komplet pomiarów pozwoli na jakąkolwiek sensowną diagnozę.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

@studi, dzięki wielkie za podpowiedź :)

Akumulator został w pełni naładowany. Przed chwilą chciałem odpalić moto. Rozrusznik kręci i to bardzo ładnie, jakby aku było w zupełności zdrowe, lecz nie chce załapać :O Można kręcić i kręcić. Może nawalił w końcu rozrusznik? Bo już zgłupiałem. Na pych wtedy normalnie dało się odpalić na stacji.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 23 Sie, 2017   

Alban napisał/a:
Może nawalił w końcu rozrusznik?

to by nie kręcił, a jak kręci a nie odpala to brak lub słabej jakości iskra, w połączeniu z poprzednim stawiam na zaśniedziałe lub niekontaktujące przewody między aku a resztą instalacji z gniazdem bezpiecznikowym włącznie
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

Moto już pali :) Mam także miernik i jeszcze wczoraj napięcie było w granicach 14.0 V podczas obciążenia, no i ładowało elegancko. Dzisiaj gdy odpaliłem, aku miało 12.5V, ładowało, ładowało powolutku, aż wskoczyło jakieś 13.8V no i wtedy włączyłem swiatełka. Napięcie spadło do 12.5V i teraz ciągle się utrzymuje na tym poziomie. Nie spada niżej, ale się utrzymuje ciągle takie. Zdaje sobie sprawę, że jest za niskie. Jaka może być diagnoza?
 
 
majkelth 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Borneo
Wysłany: Sob 26 Sie, 2017   

Poniżej link - jak sprawdzić ładowanie krok po kroku:
http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=38480.0

Jeśli wszystko posprawdzasz i prąd/napięcia będą ok i nie stwierdzisz, że prąd ucieka na lewo, to sprawdziłbym akumulator.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Alban, a sprawdziłeś inne napięcia o których pisałem, czy tylko samo ładowanie na klemach akumulatora ?
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

studi napisał/a:
Alban, a sprawdziłeś inne napięcia o których pisałem, czy tylko samo ładowanie na klemach akumulatora ?
właśnie się mialem za to brać, ale odkryłem coś dziwnego. Gdy odpalam moto bez świateł, następnie je włączając, gdy silnik chodzi, napięcie jest zbyt małe, ale sie utrzymuje i nie spada. Gdy włączam zapłon, włączam światła i dopiero odpalam moto, napięcie nagle zaczyna wzrastać i wzrastac az osiaga te ok. 14.0v, czyli niby prawidłowe.
  
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 27 Sie, 2017   

Alban napisał/a:
Gdy odpalam moto bez świateł, następnie je włączając, gdy silnik chodzi, napięcie jest zbyt małe, ale sie utrzymuje i nie spada. Gdy włączam zapłon, włączam światła i dopiero odpalam moto, napięcie nagle zaczyna wzrastać i wzrastac az osiaga te ok. 14.0v, czyli niby prawidłowe.

Wygląda to dziwnie ale może być wytłumaczalne i to na kilka sposobów, a wszystko połączone z obciążeniem i wydzielanym ciepłem, np. uszkodzone półprzewodniki wewnątrz regulatora w taki sposób, że jak się pod wpływem większego obciążenia od razu rozgrzeją to działają poprawnie, a jak nie ma obciążenia to działają nieprawidłowo powodując większy spadek napięcia, może być też to spowodowane gdzieś złym stykiem, gdzie występuje mikro iskrzenie na złączkach, co z kolei przy dużym obciążeniu może powodować rozgrzanie elementu, jego odkształcenie i lepszy styk, a przy małym obciążeniu jest tylko zły styk.
Jest jeszcze kilka innych wytłumaczeń ale to zakrawa o teorię obwodów, prawa Kirchhoffa i takie tam.

Sprawdź jak pisałem w pierwszej kolejności napięcie bezpośrednio na stykach regulatora, zarówno wtórnych jak i na wyjściu samego alternatora, oraz spadki napięć między + regulatora a + aku i analogicznie dla ujemnego bieguna

Poszukaj, bo jakieś dwa miechy temu był zbliżony temat i okazało się, że spadki na kablach były za duże
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
  

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
Alban 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 06 Maj 2017
Posty: 9
Skąd: Stargard
Wysłany: Sob 02 Wrz, 2017   

studi napisał/a:
Alban napisał/a:
Gdy odpalam moto bez świateł, następnie je włączając, gdy silnik chodzi, napięcie jest zbyt małe, ale sie utrzymuje i nie spada. Gdy włączam zapłon, włączam światła i dopiero odpalam moto, napięcie nagle zaczyna wzrastać i wzrastac az osiaga te ok. 14.0v, czyli niby prawidłowe.

Wygląda to dziwnie ale może być wytłumaczalne i to na kilka sposobów, a wszystko połączone z obciążeniem i wydzielanym ciepłem, np. uszkodzone półprzewodniki wewnątrz regulatora w taki sposób, że jak się pod wpływem większego obciążenia od razu rozgrzeją to działają poprawnie, a jak nie ma obciążenia to działają nieprawidłowo powodując większy spadek napięcia, może być też to spowodowane gdzieś złym stykiem, gdzie występuje mikro iskrzenie na złączkach, co z kolei przy dużym obciążeniu może powodować rozgrzanie elementu, jego odkształcenie i lepszy styk, a przy małym obciążeniu jest tylko zły styk.
Jest jeszcze kilka innych wytłumaczeń ale to zakrawa o teorię obwodów, prawa Kirchhoffa i takie tam.

Sprawdź jak pisałem w pierwszej kolejności napięcie bezpośrednio na stykach regulatora, zarówno wtórnych jak i na wyjściu samego alternatora, oraz spadki napięć między + regulatora a + aku i analogicznie dla ujemnego bieguna

Poszukaj, bo jakieś dwa miechy temu był zbliżony temat i okazało się, że spadki na kablach były za duże



Dzięki wielkie :) Byłem na wyjeździe i w piątek dopiero mogłem się za to zabrać. Zdjąłem już boczną owiewkę, żeby się dostać do regulatora, ale cos mnie podkusiło, żeby sprawdzić kable. Dobrze zrobiłem. Jeden z kabli po odłączeniu, przedmuchaniu i ponownemu podłączeniu sprawił, że wszystko wróciło do normy! Teraz napięcie waha się pomiędzy 13.8 - 14.1 V :D Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 03 Wrz, 2017   

Alban napisał/a:
Jeden z kabli po odłączeniu, przedmuchaniu i ponownemu podłączeniu sprawił, że wszystko wróciło do normy! Teraz napięcie waha się pomiędzy 13.8 - 14.1 V Dzięki jeszcze raz za pomoc

najlepiej jeśli są takie sytuacje to wyczyścić styki papierem ściernym, ew. jakimś środkiem typu contact spray, następnie ew. delikatnie ścisnąć styki aby mocniej trzymały kontakty i dopiero złożyć ponownie co powinno definitywnie rozwiązać problem
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.