Ile mocy(W) jest przeznaczone na kierunki w orginale? |
Autor |
Wiadomość |
Adrian1515
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017 Ile mocy(W) jest przeznaczone na kierunki w orginale?
|
|
|
Tak jak w temacie: ile mocy jest przeznaczone na kierunki? Z tego co słyszałem to 40W czyli 4x10W i tu mój problem, chce sobie wymienić kierunki na takie: http://allegro.pl/kierunk...jYmQ4Y2NkN2I%3D
ale tam sprzedawca napisał, że jedna żarówka to 23W, czyli 4*23W=92W, a to chyba za dużo no nie?
więc dwa pytania:
1) czy to możliwe, by ta żarówka z aukcji miała, aż 23W?
2) ile w oryginalnej elektryce jest przeznaczone mocy na żarówki kierunków? da się gdzieś to sprawdzić?
z góry dziękuje bardzo za pomoc |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
Sprawdź w instrukcji obsługi (dostępna m.in. na Forum w dziale Mechanika) jakie żarówki są montowane do kierunkowskazów oryginalnie. |
|
|
|
|
Adrian1515
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 6 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
dobra znalazłem, bo szukałem w angielskiej i tam takiej informacji nie było, stąd pytanie, ale w tej polskiej już znalazłem i pisze, że 12V 21W, tylko też tak napisane jest niezrozumiale:
- Światła kierunkowskazów 12V 21W , napisane w liczbie mnogiej tak jakby na 4 kierunki szło 21W, ale to chyba nie możliwe. czyli na jedną żarówkę 21W chyba |
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
Każda żarówka kierunkowskazów ma 21W co daje obciążenie 42W na stronę.
Co do zasady kierunkowskazy działają tak, że jeśli jest za małe obciążenie przerywacza to jest to interpretowane jako spalona jedna z żarówek i kierunkowskazy zaczynają migać szybciej, nie dość tego GS ma bardzo dziwnie podłączoną kontrolkę kierunkowskazów nie do masy a między prawą a lewą stronę motocykla co powoduje problemy przy przerabianiu kierunków na LED i w takim wypadku trzeba zmieniać przekaźnik na elektroniczny oraz wywalić lub całkowicie przerobić zasilanie kontrolki kierunkowskazów, więcej znajdziesz w temacie dotyczącym kierunków LED na forum bo było tego sporo |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
Wstawienie żarówek 23 W na pewno spowoduje trochę szybsze miganie kierunków, ale nie wydaje mi się żeby o tyle zwiększone obciążenie mogło spowodować problem w instalacji. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
simin napisał/a: | Wstawienie żarówek 23 W na pewno spowoduje trochę szybsze miganie kierunków | nic takiego nie będzie, bo przekaźnik jest ten sam na europę i na stany, a tam właśnie są żarówki 23W to raz, a dwa jak pisałem wyżej kierunki zaczynają migać szybciej jak jest spadek mocy, czyli któraś z żarówek się przepali. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
studi napisał/a: | nic takiego nie będzie, bo przekaźnik jest ten sam na europę i na stany, a tam właśnie są żarówki 23W to raz, a dwa jak pisałem wyżej kierunki zaczynają migać szybciej jak jest spadek mocy, czyli któraś z żarówek się przepali. |
Mam wątpliwości:
W momencie gdy jest wyraźny spadek mocy faktycznie miga kierunek 2x szybciej, ale to musi być spadek o połowę.
Z tego co kojarzę przy normalnym działaniu kierunkowskazów przerywacz rozłącza obwód gdy odpowiedni element się nagrzeje. Z tego też powodu kierunki LED nie migają tylko świecą światłem stałym na oryginalnym przerywaczu - prąd jest za mały aby rozgrzać wymagany element.
Ja po podpięciu do GS'a dodatkowego oświetlenia na stelażu i na kufrze (wszystko LED więc ogromnego poboru nie było) zauważyłem różnicę w częstotliwości mrugania. Nie była to taka różnica jak przy przepalonej żarówce gdy kierunek mruga dwa razy szybciej, ale różnica była zauważalna. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
simin napisał/a: | W momencie gdy jest wyraźny spadek mocy faktycznie miga kierunek 2x szybciej | zatem zastosowanie kierunków LED powoduje taki spadek mocy, że miga tak szybko, że nie miga a świeci się światłem ciągłym, w drugą zaś stronę można założyć przez analogię, że wzrost mocy będzie powodować spowolnienie kierunkowskazów. Tak przynajmniej wskazywała by logika. Bo jeśli jest to przerywacz mechaniczny to mamy bimetal, który pod większym prądem bardziej się grzeje co powoduje większe odkształcenie i dłuższy czas stygnięcia. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 25 Lip, 2017
|
|
|
studi napisał/a: | Bo jeśli jest to przerywacz mechaniczny to mamy bimetal, który pod większym prądem bardziej się grzeje co powoduje większe odkształcenie i dłuższy czas stygnięcia. | A nie jest tak przypadkiem że rozłącza się przy jakiejś stałej temperaturze, przy której się wystarczająco odegnie?
W tej wersji temperatura rozłączenia byłaby taka sama, w związku z czym czas stygnięcia byłby taki sam, natomiast czas rozgrzewania byłby krótszy przez większy prąd, więc czas świecenia w pojedynczym mignięciu byłby krótszy, dając w sumie krótszy cykl między mignięciami kierunkowskazów.
Trzeba przy najbliższej okazji dorwać GS'a i to przetestować |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|