Kupno pierwszego gs'a |
Autor |
Wiadomość |
Burzyk
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Lis 2016 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
PePeMotoryzacja napisał/a: | Burzyk napisał/a: | Strzał w dziesiątkę! Widzę, że ich firmowy znak specjalny jest naprawdę rozpoznawalny |
Nie bez powodu pytałem o tego sprzedawcę. Osobiście go nie znam pomimo że działamy na tym samym terenie to nigdy w jego ogłoszeniach nie widziałem opisu na temat regulacji, synchronizacji, serwisu...itd.
A przecież GS 500 to maszyna wymagająca odpowiedniej opieki: co 6 tys km serwis zaworów, po czym synchro gaźników a i świece i filtry by się przydało zmienić.
Jeśli nic nie było robione to radził bym zrobić cały przegląd w tym moto, bo takie są zasady w moto z gaźnikami i płytkami na zaworach co 6tys km do regulacji
Raczej nie zatrzymał bym się na słowach z ogłoszenia sprzedającego "Oprócz podstawowego serwisu czyli wymiany oleju w silniku nie wymaga wkładu finansowego"
Doradzam Tobie jako osoba która tych motocykli /GS 500/miała ponad 200 sztuk.
Burzyk napisał/a: | - ile nalać? |
do pełna i sprawdzić zakres działania kranika na otwartym poziomie i rezerwie.
Burzyk napisał/a: | - czy wąż sam "odbije" jeśli będzie za dużo? |
raczej tak, ale nie zaszkodzi kontrolować Czasem trzeba na końcówce podlewać aby pod korek zalać. Burzyk napisał/a: | - czy jest jakikolwiek sens tankować Vervę? |
tankuje raczej sporadycznie
pozdro
pepe |
Zdecydowanie tak zamierzam zrobić. Pojeżdżę miesiąc żeby sprawdzić ogólne wrażenia, po czym postaram się o jakiś konkretniejszy przegląd. Podczas rozmowy mojego znajomego, który zna się nieco na mechanice i kupnie/sprzedaży motocykli, uzgodnili że synchronizacja gaźników robiona była przed wystawieniem moto na handel i za to sprzedawca ręczył.
Jeśli zaś chodzi o całą resztę, to rzecz jasna po kolei będę próbował naprawić wszystko, co owej naprawy ewentualnie będzie wymagało. W końcu GS to nie prom kosmiczny, chyba ostatecznie wszystko da się tam naprawić, czyż nie?
Jeśli dobrze zrozumiałem, również zajmujesz się handlem? Może mój kolega, który już powoli traci nadzieję na zakup w miarę sprawdzonego GS'a coś by u Ciebie znalazł? |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
Burzyk napisał/a: | Jeśli dobrze zrozumiałem, również zajmujesz się handlem? Może mój kolega, który już powoli traci nadzieję na zakup w miarę sprawdzonego GS'a coś by u Ciebie znalazł? |
Zapraszam po zakup,myślę że coś tam wybierzemy dla kolegi, mam obecnie 8 sztuk
A Ciebie jakby co też zapraszam na serwis, bo zasada jest taka serwisu silnika, najpierw robi się:
- regulacje/kontrola luzów zaworowych,
- wymiana świec,
- czyszczenie gaźników, nastawy składu mieszanki, poziom pływaków...itd
- wymiana filtra powietrza,
- a dopiero na końcu synchro gaźników
Jeśli ktoś robi tylko synchro to raczej za mało i trochę w odwrotnej kolejności
Ktoś tutaj na tym forum dał porównanie że synchro to taka wisienka na torcie, jak nie ma całej reszty to sama wisienka nic nie wnosi
A jak zrobisz regulacje zaworów i gaźników to i tak od nowa synchro trza zrobić.
pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2017
|
|
|
PePeMotoryzacja napisał/a: | A przecież GS 500 to maszyna wymagająca odpowiedniej opieki: co 6 tys km serwis zaworów, po czym synchro gaźników a i świece i filtry by się przydało zmienić.
Jeśli nic nie było robione to radził bym zrobić cały przegląd w tym moto, bo takie są zasady w moto z gaźnikami i płytkami na zaworach co 6tys km do regulacji
|
Szczerze to pierwsze słyszę, że z gaźnikami trzeba coś robić regularnie. W serwisówce jest tylko punkt odnośnie gaźników "sprawdź obroty jałowe co 6 tys.". Na GSie zaczynam trzeci sezon, zawory daję do zrobienia, świece, filtry, płyny wymieniam regularnie samodzielnie ale gaźników nigdy nie ruszałem. Skoro motocykl pracuje równo w pełnym zakresie obrotów, ładnie się zbiera, świece mają prawidłowy kolor a spalanie w normie to znaczy, ze gaźniki są w porządku, nie? Popraw mnie Pepe jeśli się mylę, bo mnie zaskoczyłeś. |
|
|
|
|
Burzyk
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Lis 2016 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Cytat: | A Ciebie jakby co też zapraszam na serwis, bo zasada jest taka serwisu silnika, najpierw robi się:
- regulacje/kontrola luzów zaworowych,
- wymiana świec,
- czyszczenie gaźników, nastawy składu mieszanki, poziom pływaków...itd
- wymiana filtra powietrza,
- a dopiero na końcu synchro gaźników |
Wielkie dzięki, przekazałem kontakt do Ciebie koledze, powinien wkrótce zadzwonić. Czy są jakieś wyczuwalne oznaki tego, że coś jest nie w porządku z tym, o czym wspomniałeś?
Silnik po odpaleniu trzyma się na równiutkich obrotach, przekręcenie manetki powoduje przewidywalny ich wzrost. Na jakim poziomie powinny trzymać się na biegu jałowym? Bo czasem mam wrażenie, że silnik pracuje aż zbyt cicho |
|
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
Burzyk napisał/a: | Silnik po odpaleniu trzyma się na równiutkich obrotach, przekręcenie manetki powoduje przewidywalny ich wzrost. Na jakim poziomie powinny trzymać się na biegu jałowym? Bo czasem mam wrażenie, że silnik pracuje aż zbyt cicho |
Na rozgrzanym silniku 1200 +-100 |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017
|
|
|
xalor napisał/a: | Skoro motocykl pracuje równo w pełnym zakresie obrotów, ładnie się zbiera, świece mają prawidłowy kolor a spalanie w normie to znaczy, ze gaźniki są w porządku, nie? Popraw mnie Pepe jeśli się mylę, bo mnie zaskoczyłeś. |
Właściwie to tylko uzupełnię Twoją wypowiedź.
Mamy dwa: 1. Moto Twoje którym już jeździsz 3 sezony i znasz swój sprzęt i mamy 2. Moto Burzyk'a.
/Poniższa opinia na ten temat jest w wersji PePe Motoryzacja/, każdy może traktować temat osobiście /
1.Moto Burzyk'a świeżo przyjechało do kraju, pewnie jak większość takich maszyn nie ma ze sobą kwitów książki serwisowej na potwierdzenie co było robione. Tak więc jako nowy właściciel zrobiłbym wszystko od nowa, tak ja to się robi np w autach : rozrząd, płyn...itd Wszystko od poziomu "zerowego, startowego."
Z własnego doświadczenia wiem że za granicą 90% motocykli sprzedawanych jest po niższej cenie ze względu na czynności które trzeba wykonać po danym przebiegu, czasem uszkodzeniu, wywrotce.
PS. Motocykle za granicą w dobrym stanie po serwisie są droższe niż na polskim rynku.
Więc wniosek nasuwa się sam, co do serwisu.
2. Moto Xalor'a. W takim moto nie ma potrzeby sprawdzać gaźników, po przejechaniu 6 tys km jeśli dokonałeś na "starcie " pełnego przeglądu, ale doradzam i robię przed każdym sezonem przegląd gaźników bo:
- poziom pływaków może ulec zmianie. Mam kilku stałych klientów z GSami i tak niestety się dzieje ze np poziom ustawiony na 13mm po sezonie jest na 11,5 mm. Oczywiście ktoś powie, że tą czynność można sprawdzić bez rozbierania gaźników, to fakt ale idźmy dalej w temacie.
- warto sprawdzić stan oringów i uszczelek w komorze pływakowej. Wszystkie te elementy są gumowe i odporne na paliwo. No taki oring czy uszczelka potrafi twardnieć lub delikatnie się rozpuszczać. Zmieniać swoja średnice czy obwód. Czasem na tych gumach osada jakieś cząstki z paliwa.
- czasem w komorach pływakowych znajdziesz po sezonie kilka kropel wody,. No bo przelew pod korkiem ze zbiornika jest nie drożny i gdy pada deszcz/ myjesz moto to po otwarciu wlewu woda wleje się do środka zbiornika. Ewentualnie sitko w kraniku nie zatrzyma tobie zabrudzeń ze zbiornika to za chwilę masz je w gaźnikach - nawet nie trzeba całego sezonu tylko kilka km i woda czy zabrudzenia są już w komorach gaźnika.
- po każdej regulacji zaworów trzeba dokonywać synchro gaźników, a żeby ja dobrze zrobić to trzeba miec pewność że gaźniki sa czyste.
- czasem gaźniki zaciągną coś prze filtr z air boxa na przepustnice. Mam znajomego który dość często jeździ szutrowymi drogami i ma po sezonie masę syfu w filtrze.
- reasumując, dlaczego według mnie warto zaglądnąć do gaźników bo w motocyklach które maja 15-20 lat warto mieć pewność że jest wszystko OK w gaźnikach niż wierzyć że jest dobrze
Burzyk napisał/a: | przekazałem kontakt do Ciebie koledze, powinien wkrótce zadzwonić |
wstępnie już dzwonił Burzyk napisał/a: |
Czy są jakieś wyczuwalne oznaki tego, że coś jest nie w porządku z tym, o czym wspomniałeś? |
Trudno to ustalić prze internet nie słysząc i nie widząc motocykla. Zawsze w takiej sytuacji doradzam pierwsze 500-800 km.
Porównasz z innymi forumowiczami:
- spalanie paliwa w zbiorniku i oleju w silniku,
- zachowanie motocykla podczas trasy /np 100-150km/,
- czy silnik po dłuższej trasie i nagrzani się zachowuje się OK,
- jaki kolor mają świece po przejechaniu 300-500 km,
- czy trakcja motocykla na trasie jest nie zakłócona przez shimmy, drgania itd,
- jak działają hamulce po nagrzaniu,
- czy ogólnie wszystko działa poprawnie.
pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
ElCygano
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Sob 25 Mar, 2017
|
|
|
PePe, aż żałuję że nie działasz na terenie Wrocławia Muszę znaleźć jakiś serwis co też tak ogarnia GSy Ale teraz po sprzedaży swojego rumaka, to jeszcze trochę poczekam zanim kupie GSa Ale wiem już do kogo uderzać na zakupy |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017
|
|
|
ElCygano napisał/a: | PePe, aż żałuję że nie działasz na terenie Wrocławia |
No niestety działam na terenie Łodzi, ale kilka maszyn sprzedałam do Wrocławia i okolic
Trasa Wrocław - Łódź ma dobre połączenie, 2 - 2,5 godziny i jesteś na miejscu.
ElCygano napisał/a: | Ale wiem już do kogo uderzać na zakupy |
Zapraszam, dla forumowiczów zawsze dodatkowe rabaty
ElCygano napisał/a: | Muszę znaleźć jakiś serwis co też tak ogarnia GSy |
Ogólnie każdy warsztat ogarnie GSa bo to znana i dość prosta konstrukcja,
a dodatkowo jak kupisz zadbany egzemplarz to raczej do warsztatów za często nie będziesz jeździł.
Co do mojego ogarniania GSów, to zawsze każde moto przed zakupem jest dobrze oglądane.
Czasem przejadę 600-700 km oglądając 2-3 GSy i żadnej sztuki nie kupię, a jak już znajdę sztukę że jest OK to zawsze staram się poprawić jej stan techniczny.
Po takich zabiegach co do selekcji i serwisu oddaje GSa nowemu właścicielowi
pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
dzwonektm
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
Witam wszystkich .
Podepnę się pod posta 😀
Jestem jakiś czas na forum ale dopiero teraz zdecydowałem się na zakup.
Będę oglądał w weekend gsa 😀 proszę o jakąs rade na co mam zwrócić uwagę.
Jak by ktoś zerknąl bo ja jestem zielony.
Dziękuję bardzo.
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDlzRYa.html
Mam nadzieje ze okaze się dobrą sztuka. |
|
|
|
|
Ravi
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 18 Maj 2016 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
dzwonektm, już Ci podrzucam info...tylko znajdę gdzie to zapisałem.
EDIT:
Cytat znaleziony gdzieś kiedyś na forum i zapisałem sobie bo dobrze napisane Nie pamiętam czyje.
Cytat: |
A tak to standard od bezpieczeństwa: hamulce, grubość tarcz i klocków ( na tarczach jest wybita ich minimalna grubość mierzysz w rowkach o ile są ). Stan i jakość płynu hamulcowego ( im bardziej brunatny tym gorzej) oraz oleju zwłaszcza czy nie pachnie benzyną ( W GS-ach szybko robi się czarny). Napęd łańcuch a zwłaszcza stan zębatki tył. Potem opony ile jest bieżnika jaki wiek ( a nawet odwrotnie ). Następnie sprawdzasz łożysko główki ramy i zawieszenie . Lekko pchnąć potem po przednim hamulcu i bujając słuchać czy nie stuka nie puka, potem wszystkie wskazówki wskaźniki czy świecą gdy powinny i nie świecą jeśli nie powinny . Robisz wywiad co kiedy było czy są rachunki faktury względnie zużyte części. Lusterko i latarke i sięgasz gdzie wzrok nie sięga w każdą dziurę, mierzysz napięcie ładowania na i bez świateł , oraz w pełnym zakresie obrotów. Po odpaleniu słuchasz silnika ( pamiętaj jednak stuki puki to suzuki) jednak pewne rzeczy da się wysłyszeć. Potem za stery i siadasz próbujesz sprzęgło czy po powolnym puszczaniu zaczyna ruszać powoli, jeśli ruszysz samym sprzęgłem bez gazu znaczy że silnik jest w dobrej kondycji i serwisowany ( przy ruszaniu może poszarpywać ale potem powoli w miare równo już jechać). Potem jedziesz i sprawdzasz czy biegi 1,2 oraz 3 dobrze wskakują, nie wypadają przy gwałtownym dodaniu gazu, potem następne od 3 do 6 i z powrotem. Czy hamulce hamują nie szurają nie piszczą. Czy przed jazdą i po jeździe wszystko lekko chodzi nic nie kapie nic nie drapie i koniecznie jedź pierwszy aby silnik był zimny przed pierwszym odpaleniem. Sprawdź jak dymi - w przypadku gs na zimny nie pożądany kolor to czerń w innych chłodzonych cieczą to również błękit . Jeśli masz możliwość weź kogoś kto nawet jeśli się nie zna nie będzie patrzył okiem zapaleńca tylko na trzeźwo. To tak z grubsza, jest na ten temat sporo artykułów poczytaj. Wszystko co sprawdzisz zapisuj, wiem z doświadczenia że po 3 obejrzanym sprzęcie zapomina się co miało się patrzeć i co gorsza co się zobaczyło. Pamiętaj każde oszustwo sprzedającego potęguje czujność razy 10 , jednak jedna czy dwie niedoskonałości to na 20 kilka lat i tak niewiele. Następnie zgodność numerów z papierami po 3 kroć, targ kasa stół i w drogę. Powodzenia ! |
|
_________________ Filamenty do drukarek 3D | Gilera SDR50 2004r -> Yamaha YZF250 2007r -> GS 500E 2005r -> Kawasaki KXF250 2005 -> Mazda RX8 2004 |
|
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 09 Maj, 2017
|
|
|
dzwonektm napisał/a: | Będę oglądał w weekend gsa 😀 proszę o jakąs rade na co mam zwrócić uwagę.
Jak by ktoś zerknąl bo ja jestem zielony. |
-nieoryginalne malowanie. Moto z 2004 roku anaklejki na ogonie i zbiorniku a' la 2005rok.
-przemalowane ze srebrnych na czarne uchwyty przedniego reflektora,
-duże wyuszczenia lakieru na pokrywach silnika /lewa i prawa/,
-uchwyt pasażera jest srebrny a powinien być czarny,
-malowane niektóre śruby /przednia oś, śruby setów...a pozostałe z korozją np. śruba od tłumika!/,
Zegar jest w milach więc moto ma angielskie pochodzenie. Powyższe malunki/ubytki raczej wskazują na to że moto ma problem z korozją!
/Do sprawdzenia - jak będziesz na miejscu - wspornik silnika nad kolektorami. Bardzo często element ten mocno koroduje w anglikach. Moto z aukcji ma w tym miejscu naklejoną naklejkę oraz środek zbiornika pod kątem korozji/
Dodatkowo:
-tylna opona i przednia tarcza raczej się kończą,
-brak jakichkolwiek ciężarków w kierownicy,
-zbiorniczek od pompy hamulca przedniego otarty - trzeba sprawdzić czy szczelny jest sam zbiorniczek.
-brak zaślepki na ramie od śruby tylnego amortyzatora.
Tyle widzę ze zdjęć.
PS. Doradzałbym na oględziny wziąć ze sobą mechanika.
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
dzwonektm
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro 10 Maj, 2017
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Co do pytania o malowanie to mi tak odpowiedział :Witam. Bo on jest z 12.09.2004 wiec poczatek 2005r. Nie wiem jak się do tego ustosunkować.
Dzięki za szczegółowy opis moto. Jestem wdzięczny.
Czyli z tego co wnoskuje to nie bardzo warty jest. Nie daleko mam mogę go obejrzeć 😀
Pewnie będę oglądał jeszcze dwa moto:
1.https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gs500e-CID5-IDm0WK4.html
2.https://www.olx.pl/oferta/suzuki-gs-500cm3-2004r-duzo-dodatkow-CID5-IDjIdTr.html
Pojadę z kolega obejrzeć, który coś więcej się zna niż ja 😀
Pozdrawiam
Fachowa i nieoceniona wiedzą ! Pepe
Będziesz w Warszawie piwko stawiam 😀 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|