Wyświetlacz biegów od ROBGIE http://www.robgie.pl/inde...troller=product
Czujnik luzu do Suzuki GN 125 wersja 6 biegowa
Potrzebne narzędzia/ materiały:
- Klucze: 8, 10, 12
Śrubokręt krzyżakowy
Lutownica +cyna +kalafonia
Opaski samozaciskowe ew. taśma izolacyjna
Koszulki termokurczliwe ew. taśma izolacyjna
Ściągacz do izolacji ew. nóż
1. Demontujemy dźwignię biegów- poluzować śrubę od dołu (klucz 10) i pociągnąć do siebie
2. Demontujemy tylny lewy dekiel- odkręcić 5 śrub (klucz 8 ) i pociągnąć dekiel do siebie
3. Demontujemy czujnik luzu- znajduje się nad zębatką, wystarczy odkręcić 2 śruby (śrubokręt krzyżak) oraz dodatkowo wyciągamy kabel przez wnękę obudowy
4. Montujemy czujnik od gn125- w miejsce starego czujnika montujemy nowy przykręcając go 2 śrubami (śrubokręt krzyżak) i przeprowadzamy kabel przez otwór u góry obudowy
5. Montujemy z powrotem dekiel boczny i dźwignię zmiany biegów
6. Demontaż siedzenia, uchwytu pasażera, łącznika tylnych owiewek i owiewek tylnych
Brzmi groźnie, ale jest to banał, który ułatwi nam dalsze prace- kluczykiem odblokowujemy siedzenie i je ściągamy, odkręcamy 2 śruby uchwytu pasażera (klucz 12), łącznik owiewek (śrubokręt krzyżak), po 1 śrubie na bokach owiewek (klucz 10) i ciągniemy owiewki do siebie- mając zestaw kluczy z dobrą grzechotka zabierze nam to może 2-3 minuty
7. Odkręcamy śruby mocujące bak- po 1 na stronie (klucz 12)
8. Stary czujnik odłączamy od istniejącej instalacji na kostce i odkładamy czujnik na bok
9. Kabel nowego czujnika luzu prowadzimy wzdłuż kabla wymontowanego czujnika w okolice akumulatora
10. Wyświetlacz biegów mocujemy na kierownicy, półce kierownicy lub w innym obranym miejscu- u mnie na razie jest prowizorycznie przymocowane taśmą do kierownicy, docelowo mam zamówioną lampkę rowerową za 6 zł- składająca się z odczepianej lamki i obejmy. Lampka posłuży, jako latarka, a obejmę przykręcam do kierownicy a do niej na klej z pistoletu przyklejam wyświetlacz biegów- pomysł użytkownika Mario1.15
11. Prowadzimy kabel wyświetlacza w okolice akumulatora- dla mnie element najbardziej żmudny. Na początek delikatnie unosimy i odsuwamy bak na bok a następnie dokładnie wzdłuż oryginalnej wiązki kabli prowadzimy kabel wyświetlacza. Dobrze jest się do tego przyłożyć i na załamaniach stosować opaski samozaciskowe. Kabel nie może nadmiernie zwisać, dotykać elementów silnika czy innych części, które mocno się nagrzewają, w okolicach główki kierownicy musi być delikatny luz by w skrajnych położeniach kierownicy nie zerwać kabla lub nie ograniczyć ruchu kierownicy
12. Przygotowujemy kable wyświetlacza i czujnika luzu do podłączenia- oba kable poprowadziłem w okolice tylnego błotnika za akumulator, w tym miejscu miałem na tyle dużo miejsca by spokojnie połączyć kable i je polutować, w niczym też nie przeszkadzają. Od nowego czujnika luzu odciąłem kostkę i końcówkę z pojedynczego kabla, od starego czujnika odciąłem kostkę z 10 cm kabla i wpiąłem ponownie, ze wszystkich kabli ściągnąłem po ok 1 cm izolacji i na pojedyncze kable od czujnika założyłem 2-3 cm kawałki rurek termokurczliwych
13. Podłączenie kabli- pojedynczy kabel plusowy od wyświetlacza podłączyłem (tymczasowo) pod plus z akumulatora, wrzuciłem 1 bieg i kabel od wyświetlacza odpowiedzialny za ten bieg stykałem z kablami od czujnika puki nie wyświetliło mi biegu. Gdy znalazłem odpowiednia parę skręcałem ją. To samo robimy z biegami 2-6. Jeśli chodzi o luz łączymy ze sobą 3 kable- od wyświetlacza, od czujnika luzu oraz od instalacji- wspomniana wcześniej kostka starego czujnika z 10 cm kabla.
U mnie schemat koloru kabli wyglądał następująco:
Bieg Wyświetlacz Czujnik
1 Biało-niebieski czerwony
2 niebieski fioletowy
3 biało-pomarańczowy zielony
4 pomarańczowy żółty
5 biało-zielony różowy
6 zielony zielony (pistacjowy)
Luz biało-brązowy niebieski +niebieski z instalacji motocykla
14. Dla sprawdzenia wrzucamy poszczególne biegi i jeśli wyświetla nam wszystko tak jak ma być lutujemy wszystkie połączenia i zgrzewamy koszulki termokurczliwe na połączeniach
15. Kabel, który mieliśmy tymczasowo podłączony pod plus akumulatora podłączamy pod któryś z kabli w instalacji, który ma plus po kluczyku. Ja osobiście podłączyłem się pod jeden z kabli w przekaźniku po prawej stronie motoru
16. Skręcamy pozostałe elementy motoru i cieszymy się z naszego wyświetlacza biegów