Montaz wskaznika biegu
Odpowiedz do tematu

: Montaż wskaźnika biegu
Instrukcja montażu stworzona wykorzystując:
Wyświetlacz biegów od ROBGIE http://www.robgie.pl/inde...troller=product
Czujnik luzu do Suzuki GN 125 wersja 6 biegowa


Potrzebne narzędzia/ materiały:
    Klucze: 8, 10, 12
    Śrubokręt krzyżakowy
    Lutownica +cyna +kalafonia
    Opaski samozaciskowe ew. taśma izolacyjna
    Koszulki termokurczliwe ew. taśma izolacyjna
    Ściągacz do izolacji ew. nóż


1. Demontujemy dźwignię biegów- poluzować śrubę od dołu (klucz 10) i pociągnąć do siebie


2. Demontujemy tylny lewy dekiel- odkręcić 5 śrub (klucz 8 ) i pociągnąć dekiel do siebie


3. Demontujemy czujnik luzu- znajduje się nad zębatką, wystarczy odkręcić 2 śruby (śrubokręt krzyżak) oraz dodatkowo wyciągamy kabel przez wnękę obudowy



4. Montujemy czujnik od gn125- w miejsce starego czujnika montujemy nowy przykręcając go 2 śrubami (śrubokręt krzyżak) i przeprowadzamy kabel przez otwór u góry obudowy

5. Montujemy z powrotem dekiel boczny i dźwignię zmiany biegów

6. Demontaż siedzenia, uchwytu pasażera, łącznika tylnych owiewek i owiewek tylnych
Brzmi groźnie, ale jest to banał, który ułatwi nam dalsze prace- kluczykiem odblokowujemy siedzenie i je ściągamy, odkręcamy 2 śruby uchwytu pasażera (klucz 12), łącznik owiewek (śrubokręt krzyżak), po 1 śrubie na bokach owiewek (klucz 10) i ciągniemy owiewki do siebie- mając zestaw kluczy z dobrą grzechotka zabierze nam to może 2-3 minuty


7. Odkręcamy śruby mocujące bak- po 1 na stronie (klucz 12)

8. Stary czujnik odłączamy od istniejącej instalacji na kostce i odkładamy czujnik na bok


9. Kabel nowego czujnika luzu prowadzimy wzdłuż kabla wymontowanego czujnika w okolice akumulatora


10. Wyświetlacz biegów mocujemy na kierownicy, półce kierownicy lub w innym obranym miejscu- u mnie na razie jest prowizorycznie przymocowane taśmą do kierownicy, docelowo mam zamówioną lampkę rowerową za 6 zł- składająca się z odczepianej lamki i obejmy. Lampka posłuży, jako latarka, a obejmę przykręcam do kierownicy a do niej na klej z pistoletu przyklejam wyświetlacz biegów- pomysł użytkownika Mario1.15


11. Prowadzimy kabel wyświetlacza w okolice akumulatora- dla mnie element najbardziej żmudny. Na początek delikatnie unosimy i odsuwamy bak na bok a następnie dokładnie wzdłuż oryginalnej wiązki kabli prowadzimy kabel wyświetlacza. Dobrze jest się do tego przyłożyć i na załamaniach stosować opaski samozaciskowe. Kabel nie może nadmiernie zwisać, dotykać elementów silnika czy innych części, które mocno się nagrzewają, w okolicach główki kierownicy musi być delikatny luz by w skrajnych położeniach kierownicy nie zerwać kabla lub nie ograniczyć ruchu kierownicy



12. Przygotowujemy kable wyświetlacza i czujnika luzu do podłączenia- oba kable poprowadziłem w okolice tylnego błotnika za akumulator, w tym miejscu miałem na tyle dużo miejsca by spokojnie połączyć kable i je polutować, w niczym też nie przeszkadzają. Od nowego czujnika luzu odciąłem kostkę i końcówkę z pojedynczego kabla, od starego czujnika odciąłem kostkę z 10 cm kabla i wpiąłem ponownie, ze wszystkich kabli ściągnąłem po ok 1 cm izolacji i na pojedyncze kable od czujnika założyłem 2-3 cm kawałki rurek termokurczliwych

13. Podłączenie kabli- pojedynczy kabel plusowy od wyświetlacza podłączyłem (tymczasowo) pod plus z akumulatora, wrzuciłem 1 bieg i kabel od wyświetlacza odpowiedzialny za ten bieg stykałem z kablami od czujnika puki nie wyświetliło mi biegu. Gdy znalazłem odpowiednia parę skręcałem ją. To samo robimy z biegami 2-6. Jeśli chodzi o luz łączymy ze sobą 3 kable- od wyświetlacza, od czujnika luzu oraz od instalacji- wspomniana wcześniej kostka starego czujnika z 10 cm kabla.

U mnie schemat koloru kabli wyglądał następująco:

Bieg Wyświetlacz Czujnik
1 Biało-niebieski czerwony
2 niebieski fioletowy
3 biało-pomarańczowy zielony
4 pomarańczowy żółty
5 biało-zielony różowy
6 zielony zielony (pistacjowy)
Luz biało-brązowy niebieski +niebieski z instalacji motocykla

14. Dla sprawdzenia wrzucamy poszczególne biegi i jeśli wyświetla nam wszystko tak jak ma być lutujemy wszystkie połączenia i zgrzewamy koszulki termokurczliwe na połączeniach

15. Kabel, który mieliśmy tymczasowo podłączony pod plus akumulatora podłączamy pod któryś z kabli w instalacji, który ma plus po kluczyku. Ja osobiście podłączyłem się pod jeden z kabli w przekaźniku po prawej stronie motoru


16. Skręcamy pozostałe elementy motoru i cieszymy się z naszego wyświetlacza biegów

:
Z tego co widzę, to za 64 zł jest wersja bez obudowy. Z obudową kosztuje 79zł.

EDIT:
Jednak oba są z obudową, jednak za 79 jest z czujnikiem luzu (odpowiednio dostosowanym)

Ostatnio zmieniony przez _adam_ Pon 05 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz
:
Świetna robota! Gratuluję. ;)

:
Wow, dobry opis. Ogromny plus za link do czujnika luzu, omijasz tym najmniej zabawną cześc montazu :D

Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
:
_adam_ napisał/a:
Z tego co widzę, to za 64 zł jest wersja bez obudowy. Z obudową kosztuje 79zł.

EDIT:
Jednak oba są z obudową, jednak za 79 jest z czujnikiem luzu (odpowiednio dostosowanym)


Ten wyświetlacz który ja zakupiłem składa się wyłącznie z wyświetlacza i długiego kabla- nie ma żadnych dodatkowych puszek.


Ten za 79 zł nie jest przeznaczony do GS 500. Zwróć uwagę na zapis " Wskaźnik przeznaczony jest dla motocykli Suzuki z czujnikiem luzu zbudowanym na rezystorach" Dodatkowo jeśli wejdziesz na stronę robgie.pl i przeczytasz instrukcję montażu tego wskaźnika to zobaczysz następującą listę modeli do których pasuje ten wskaźnik:

 Suzuki GSXR 600
 Suzuki GSXR1000
 Suzuki SV650 99-02
 Suzuki SV1000
 Suzuki GSX 1400
 Suzuki Bandit GSF650
 Suzuki Bandit GSF1250

Jest też jeszcze taki wyświetlacz:
http://www.robgie.pl/inde...troller=product

Jest dodatkowa puszka w tym wypadku ale sam wyświetlacz jest zminimalizowany tak aby go wygodnie wbudować np. w obrotomierz

:
wie ktoś jakie wymiary ma wyświetlacz w obudowie lub ten bez obudowy?

B - teoria: 11.05.15, praktyka: 15.05.15
A2 - teoria: 20.05.12, praktyka: 27.05.15
pr0woKator
[Usunięty]
:
Aktualnie instaluję swój wyświetlacz w tarczy obrotomierza i mój posiada wymiary 17 mm x 12 mm

:
Zgodnie z opisem aukcji
31x21x17 z obudową
13x19 bez obudowy

:
Może dostanę małą złotą łopatkę, ale zauważyłem, że link do sklepu z czujnikiem luzu/biegów przekierowuje na stronę gdzie na sprzedaż jest czujnik 5 biegowy. Może to być mylące dla nieogarniających właścicieli GS-ów, którzy tego nie sprawdzą czy coś. Nie wiem, czy mogę podawać link, ale są inne sklepy w których jest obecnie czujnik 6 biegowy. Warto by to było uaktualnić :)

:
gdzie wyczytałeś że jest to czujnik 5 biegowy ? Ja po kilknięciu w sklep widzę że nie pisze ani tak ani tak. Jest natomiast zdjęcia z cyferką 6 na wyświetlaczu.

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
@Mordkaaa Wyświetlacz jest spoko, ale z tego co mi wiadomo to potrzeba zarówno wymienić czujnik luzu na wskazujący również biegi i zamontować wyświetacz. Tutaj czujnik luzu jest do skrzyni 5 biegowej, więc będzie wychodzić z niego za mało kabli. Nie miałbyś na wyświetlaczu 6 biegu wyświetlonego.

:
aaa faktycznie, jak ja robiłem to był zapewne 6. Może dostawca coś zmienił, ale to nie przeszkadza bo na alledrogo są na 6 biegów ;) + dla Ciebie za uwagę i spostrzegawczość :hyhy:

SV 650S


Jeśli pomogłem kliknij "+" ;)
:
Kiedy zamieszczałem instrukcję w sprzedaży posiadali wersję dla skrzyni 6 biegowej, od tego czasu najwidoczniej to się zmieniło. Plus za spostrzegawczość. Jeśli masz link do jakiegoś sklepu z wersją 6 biegową podrzuć mi go tu albo na PW to przeedytuje swój post

EDIT:
Zgodnie z informacją od Kurczi podany wcześniej link na sklep oferujący czujnik luzu jest nieaktualny dlatego też został zastąpiony samą fotką. Czujnik w właściwej 6 biegowej wersji w dalszym ciągu jest dostępny na allegro.

:
Mam pewien problem z wyświetlaczem biegów. Mam nadzieje, że jakoś mi pomożecie nakierujecie co może być nie tak. Jak kupiłem GS to miałem od razu zamontowany wyświetlacz biegów jednak mam problem z biegiem 2 i 3 pozostałe wyświetla dobrze tak jak należy natomiast 2 i 3 raz tylko błyśnie numerem biegu i gaśnie (nic nie wyświetla) raz działa normalnie i wyświetla czasem raz działa znika i znowu wyświetla. Dotyczy to tylko biegów 2 i 3 pozostałe działają za każdym razem . Kable nie są po drodze nigdzie lutowane (bynajmniej ja nie znalazłem miejsca lutowania). Mam wrażenie, że czasem jak w czasie jazdy po włączeniu biegu 2 lub 3 tak jak by podciągnę stopkę (nóżkę) zmiany biegów to wyświetlacz zaczyna działać, ale to możne być czysty zbieg okoliczności.

:
Kiu86, czy Twój GS500 rocznik 2000 nie jest przypadkiem z nowym sterownikiem zapłonu i pojedynczym impulsatorem (od 1998 roku wersja na Francję, a od 2003 roku wszystkie moto), jeśli tak to problemy na 2 i 3 wynikają z tego, że te biegi idą do sterownika zapłonu i on zakłóca pracę wskaźnika biegów.

W innym temacie dotyczącym wyświetlacza opisywałem, zresztą nie tylko ja, jak pozbyć się tego problemu przez instalacje dodatkowych diod separujących na przewodach od tych biegów.
http://www.forum.gs500.pl...p=193853#193853

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.