Przegrzewanie motocykla a obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
gacek778 napisał/a: | Ze swojej strony powiem że jak ci koledzy istnieją to muszą mieć dryg do mechaniki że im się udało taki silnik ugotować |
Raczej mieli pecha do mega dużych krakowskich korków
Silnik w GSie wcale taki termoodporny nie jest, mam teraz porównanie do innego moto z chłodzeniem powietrze+ chłodnica oleju, gdzie piec jest dużo trudniej mocno rozgrzać w korkach. No ale, niech będzie, że GSy są pancerne |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
toffic napisał/a: | do mega dużych krakowskich korków |
posmakowałem ich ostatnio i nigdzie nie stałem... ale to chyba przez to że przede mną jechał Łełek V'ką na przelocie |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016
|
|
|
toffic napisał/a: |
Raczej mieli pecha do mega dużych krakowskich korków
|
Albo pecha do zajechanych egzemplarzy
Tak się składa że GSa też po Krakowskich korkach goniłem bo czy jechałem do dziewczyny czy na uczelnię musiałem przejechać cały Kraków. 5 lat nie udało mi się go przegrzać więc uważam że jest kuloodporny i dlatego też teraz mam kolejny motocykl z piecem chłodzonym powietrzem.
Moim zdaniem jeżeli się sprzęt serwisuje, odpowiednie eksploatuje i nie dożyna raczej przegrzanie nie wchodzi w grę, to jest tak sprawdzona jednostka że ryzyko przegrzania nazwałbym marginalnym.
Wydaje mi się że najwięcej problemów z tym mają osoby, które nigdy takiego motocykla nie posiadały i chyba to one są odpowiedzialne za rozsiewanie tych głupot. Kiedyś rzuciłem temat na innym forum to myślałem że mnie zlinczują - "to się przegrzewa panie jak się na światłach zatrzyma" i tyle było gadania.
yaszczi napisał/a: | toffic napisał/a: | do mega dużych krakowskich korków |
posmakowałem ich ostatnio i nigdzie nie stałem... ale to chyba przez to że przede mną jechał Łełek V'ką na przelocie |
Pogodziłeś się już z utratą słuchu? |
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
gacek778 napisał/a: | Kiedyś rzuciłem temat na innym forum to myślałem że mnie zlinczują - "to się przegrzewa panie jak się na światłach zatrzyma" i tyle było gadania. |
Umiesz czytać ze zrozumieniem co napisałem wyżej??
2 post w temacie:
"GSa można łatwo zagrzać na postoju ew. przy częstym ruszaniu z dużym obciążeniem (2os i bagaż). "
gacek778 napisał/a: | Albo pecha do zajechanych egzemplarzy |
Raczej to efekt stania a nie sprawnego omjania jak Yaszczi
Więc na zakończenie powtórzę: w czasie jazdy praktycznie przegrzać się GSa nie da, za to stojąc łatwiej niż się wydaje |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
Fizi
Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 25 Kwi 2016 Pochwał: 2 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2016
|
|
|
Gdyby nie przegrzewanie silnika, to gs nie żłopałby tyle oleju. Raz, drugi się go przygrzeje i efekty są. |
|
|
|
|
Veth
Wiek: 28 Dołączył: 08 Wrz 2015 Pochwał: 1 Posty: 99 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2016
|
|
|
Od siebie dodam, że jak mieszanka jest za uboga w paliwo to bardzo łatwo przegrzać gsa. Dbajcie żeby sprzęty były wyregulowane. |
|
|
|
|
bezel
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016 Pochwał: 3 Posty: 151 Skąd: L-wo
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2016
|
|
|
Fakt. Ostatnio reguluję gaziory jak ty Veth i to nawet czuć podczas jazdy z której strony bucha gorące powietrze. |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sie, 2016
|
|
|
A ja zgodzę się z opinią że można przegrzać... emocje motocyklisty. Z wrodzonej ostrożności i z racji ubierania golca w owiewki pokusiłem się o czujnik temperatury ( fot. poniżej ). Prawdą jest że w ruchu paradnym prawie zamyka licznik, tak samo jak w postoju na światłach. Nie bardzo jednak chce wierzyć żeby inżynier z Japonii uznał że motocykl jest przeznaczony wyłącznie do jazdy, bo po co było by go dociążać hamulcami . Koszt montażu niewielki, w miarę nawet pasuje gdyby ktoś potrzebował chętnie powiem co skąd gdzie którędy. A jeżeli już ktoś tak strasznie nie lubi ciepła, to jednym z bardziej efektywnych sposobów obniżania temperatury oleju jest wymiana miski na większą i zwiększenie ilości oleju. Plus jak ktoś wcześniej zaznaczył zmiana klasy lepkości.
Dla lubiących ciepło nadmienię że nie jedna parada za mną, zawsze z plecakiem, temperatura około 40 stopni się zdarzyła i jedyne co się gotowało to moja część ciała gdzie to plecy kończą swoją szlachetną nazwę . Ale to pewnie przez strój, wyobraźnie i może upał
20160507_213135.jpg
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 126,91 KB |
20160507_213213.jpg
|
|
Plik ściągnięto 37 raz(y) 85,21 KB |
|
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Taśma led, żarówka wygrała z moimi nerwami zdecydowanie XD. Co do mocowania hmm musiałbyś to zobaczyć jest pokrywka z jakiegoś spreya, za uszczelkę robi kawałek dętki, mocowanie z blachy cięte dremelem i nity. No patent bez dwóch zdań a miejsce dlatego takie że było to jeszcze w gołej wersji. Chętnie opisze sposób montażu ale myślę że dopiero na jesieni jak będę mógł trochę zdjęć porobić . Jeśli chcesz to ogarniać w najbliższym czasie postaram Ci się opisać co i jak. Specjalnie trudne to to nie jest |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Wodoszczelność hmm trochę paruje po myjni i po roku padło podświetlenie, wymieniłem na taśmę led i jest pięknie. Ustrojstwo kupiłem tu http://www.dabtuner.pl/INDIGLO-k1-0--default.html. Można tam też dobrać jakieś kubełki jednak ja wolałem rzeźbę . Największy problem jest właśnie z czujnikiem, mi dorobił to za 10 zł tokarz wywiercił dziurę w korku spustowym i prze gwintował ( podobno nie typowy gwint był ). Pod to dałem miedzianą uszczelkę i jak na razie raz kapało po wymianie oleju, dokręciłem i od dwóch lat problemów ze szczelnością tyle. Problemem jest też przepuszczenie przewodów tak by nie dotykały kolektorów u mnie poszło to spoko bo mam owiewki to było gdzie schować. W wersji gołej puściłem po silniku i pod ramą. |
|
|
|
|
|
|