Problem z brakiem mocy i prawdopodobnie gaznikami |
Autor |
Wiadomość |
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Sro 27 Lip, 2016 Problem z brakiem mocy i prawdopodobnie gaźnikami
|
|
|
Witam.
Pojawił się taki problem.
Gs500e 1994r jakoś w marcu miał robione synchro gaźników plus regulacje dawki.
Wszystko grało w tym sezonie z 200km przejechał.
Przejechałem się nim wczoraj zbiera się jak 125tka, ledwo jedzie, ale jedzie.
zabrałem się za gaźniki przeczyściłem trochę syfu wyszło, patrzę pokrywa ta ciemna podciśnieniowa nadpęknięta.
Myślę problem rozwiązany.
wymieniłem pokrywy oby dwie wcześniej były te bardziej kanciate teraz są te okrąglejsze.
Motocykl nie chce odpalić dopiero przy przytykaniu dopływu powietrza(wsysa rękę wyczuwalnie mocno), coś się rusza i delikatnie zaczyna gadać.
Paliwo w komorze jest, iskra bardzo dobra, przy przytkaniu dolotu ręka mokra od paliwa na obydwu gaźnikach.
Jak prztykam bezpośrednio na filtrze paliwa to nie czuć takiego mocnego zasysania
Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
Nie raz reanimowałem gsy robiłem regulacje, elektrykę i wszystko idealo.
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
Bez przytykania dolotów świece są suche.
Jest możliwość, że po zdemontowaniu ktoś przekręcił śrubę od synchro i dawki, bo dostęp do garażu ma sporo osób, ale raczej by odpalił chociaż na popych.
Z góry dziękuję za pomoc.[/code] |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 27 Lip, 2016
|
|
|
Mówisz że masz inne dekielki na gaźnikach... Może potrzebna jest inna długość sprężyn...
Odblokowanie niektórych roczników tego wymagało...
Z tego co piszesz to wygląda to na za dużo powietrza. Załóż stare pokrywy gaznikow jak na nich moto paliło to będziesz wiedział czy to tutaj jest problem... |
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pią 29 Lip, 2016
|
|
|
sprawdzone i to nie wina dekielków oby dwa motocykle na tych gaźnikach dysponują tą samą mocą 34kw.
zauważyłem, że dość często nie podaje paliwa, bo już kilka razy odpalił.
Jest to już 5 gs500e który robię i pierwszy raz mam takie problemy.
Ciężko określić co to może być.... |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 30 Lip, 2016
|
|
|
Cytat: | oby dwa motocykle na tych gaźnikach dysponują tą samą mocą 34kw. |
Równie dobrze możesz powiedzieć, że w takim razie to nie wina gaźników...
Robisz niby gs-y a gubisz się na takich rzeczach? Sprawa dość prosta, skopałeś przy czyszczeniu albo składaniu... Ewentualnie przy regulacji...
Rozebrać gaźniki, dokładnie wyczyścić każdy kanał i każdą dyszę (włącznie z pilotem), sprawdzić długość sprężyn i czy górne pokrywy mają taką samą wysokość, sprawdzić iglice, złożyć do kupy, ustawić wstępnie mieszankę i domknięcie przepustnic i odpalić... Można jeszcze sprawdzić czy kronik działa jak należy i czy przypadkiem pływaki nie są ustawione na pałe...
[ Dodano: Sob 30 Lip, 2016 ]
No i może jeszcze warto zerknąć na zawory |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Właśnie w niczym się nie gubię idealnie wszystko poskładane.
Dowodem tego jest przełożenie tego samego zestawu króćców do drugiego gsa wraz z gaźnikami, airboxem, kranikiem działa idealo.
Na drugim lipa.
Zepsuł się z dnia na dzień ( koleżanka używała go raz na ruski rok sprzedała drugiej koleżance i już w czasie sprzedaży była lipa, lecz osoba kupująca się nie znała i myślała, że wszystko jest ok.
Sprawdzałem rozrząd wszystko idealnie na znakach iskra idealna.
ogarnę jeszcze zawory i sprężanie na dniach.
Dodam, że nic nie cieknie z gaźników, jak odpalił to za wolno schodził z obrotów i regulacja mieszanki nie pomagała i to tylko na tym jednym gsie, bo na drugim idealo wszystko.
Pierwszy gs z takimi problemami które ciężko zdiagnozować |
|
|
|
|
|
Czecze
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 62 Skąd: Warszawa Włochy
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Pewnie to juz sprawdziłeś ale warto napisać. Maiłem takie same objawy moto. Zbierał się jak 125 i ledwo ruszał z jedynki. 2 miesiące w warsztacie i ch...usteczka wie co się z nim dzieje. A okazało się, że świeca walnięta i na jednym tłoku jeździłem... |
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Świece to były pierwszy etap sprawdzania.
Jeśli chodzi o układ zapłonowy wydaje się być wszystko ok.
Iskrę daje bardzo ładną na oby dwóch czasem odpalał, ale wolno schodził o obrotów i po jakimś czasie znowu nie chciał odpalać.
Próbowałem też odkręcać filtr powietrza i próbować przytykać dolot powietrza na każdy gaźnik wtedy próbował odpalić i czasem załapał, ale to i tak nie jest normalna praca gski. |
|
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
No to może któryś zawór wisi... Ale dla mnie problem jest w gaźnikach i czynnościach na nich przeprowadzanych... Skoro wcześniej palił ale się nie zbierał a teraz (po ruszeniu gaźników) nawet nie chce zagadać to chyba ktoś gdzieś popełnił błąd Ale spoko, zawsze zamiast sprawdzić w nich wszystko od A do z można szukać wszędzie indziej |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
może źle sprecyzowałem
palił i pali teraz już nie tracąc mocy, ale tak samo jak wcześniej, że przygasa, a później paliwko nie chce, dojść ciężko wyregulować dawkę, aby schodził z obrotów jak należy. |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
To może do regulacji pilota wypadało by troszkę zmniejszać obroty śrubą regulacji obrotów... Tak na przykład... Strzela w wydech jak schodzi z obr? |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 31 Lip, 2016
|
|
|
Jaka kompresja na cylindrach?
Czy inne gaźniki w tym gs'ie działają jak należy? Z tego co pisałeś zakładam że masz możliwość sprawdzenia takiej konfiguracji. |
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016
|
|
|
co do konfigurowania dawki to już każdym sposobem próbowałem
zawsze na 1,1tyś obroty jałowego.
Kompresja jeszcze nie znana, ale też powątpiewam że to jej wina.
a co do gaźników sprawdzane i na tym nie działa nic idealnie, na drugim oby dwa okey.
zawory były do regulacji, są już w normie. |
|
|
|
|
|
boleq
Model GSa: GS 500E
Wiek: 26 Dołączył: 15 Sie 2015 Pochwał: 1 Posty: 53 Skąd: Okolice Bolesławca
|
Wysłany: Pon 01 Sie, 2016
|
|
|
Ja tylko napiszę że jak coś to mam gaźnik na części z tym że: dysze 120, sprężyny jak przy zdławionym czyli 95mm, na jednej z iglic brak podkładki i tej zapinki do regulacji i przepustnice z dziurkami tak jak w zdławionym, poza tym wszystko jest jakbyś czegoś potrzebował to pisz śmiało.
A co do aktualnej sytuacji, pewnie już to robiłeś ale:
- Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych, może ma za mało paliwa i pływaki trzeba wyregulować ?
- Robiłeś synchronizację ? |
_________________
|
|
|
|
|
dynia950
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Wto 02 Sie, 2016
|
|
|
Dzięki wielkie Boleq
Udało się wszystko ogarnąć.
na tą chwilę ciężko mi powiedzieć co mogło być winą.
Ogarnąłem zawory wymieniłem wszystko uszczelki w gaźnikach ponownie wyczyściłem zatankowałem na nowo bak i wszystko gra
nie liczę tego co było do wymiany na pierwszy strzał czyli dekielki gaźników(nieszczelne z nadpęknięciami), i membrana. |
|
|
|
|
|