WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja gaznika Suzuki VL 125 Intruder
Autor Wiadomość
Chemical 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2008
Pochwał: 2
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pią 20 Maj, 2016   Regulacja gaźnika Suzuki VL 125 Intruder

Witam
Na początku tego posta chciałem potwierdzić iż pytanie moje skierowane jest do mechaników motocyklowych w celu wymiany doświadczeń czy też podania pomocnej dłoni . Otóż sprawa dotyczy motocykla Suzuki VL 125 Intruder . Motocykl z silnikiem w układzie V więc 2 cylindry natomiast z jednym gaźnikiem . Problem tkwi w poprawnym ustawieniu składu mieszanki . Mam problem z regulacją gdyż regulacja nie chce ni w gruszkę ni w pietruszkę wyjść w pełnym zakresie tzn colortuns przy ustawieniach według manuala pokazuje na wolnych pomarańcz . Przy delikatnej regulacji przy jałowym biegu silnika udaje mi się uzyskać kolor niebieski z przebłyskami żółtego ale świece mimo to po nagrzaniu i dłuższej pracy barwią się na czarno ,co nie jest jak wiadomo pożądane . Za chiny ludowe jakbym nie kręcił błękitu nie uzyskam .
Mieszanka cały czas wychodzi za bogata co objawia się przydławieniem przy hamowaniu silnikiem . Próbowałem zmienić dyszę główną z 102,5 na 100 , założyć grubszą iglicę , opuścić iglicę na ostatni ząb , obniżyć poziom paliwa w komorze, nawet podmienić gaźnik z działającego idealnie . Nic to nie daje , cały czas mieszanka wchodzi za bogata . Próby robiłem w filrem i bez bo myślałem że być może przepustowość filtra nie taka. Niestety zero wpływu . Ze spostrzeżeń co wydaje mi się nie mniej dziwne tylny cylinder "barwi" świecę dużo później niż frontowy. Powoli brakuje mi pomysłów . Ciśnienie sprężania na zimnym po 11,5 bar.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 20 Maj, 2016   

Jak ogólnie zachowuje się silnik podczas pracy?, czy pracuje równomiernie w pełnym zakresie obrotów, czy nie szarpie/strzela/przerywa podczas jazdy, i jak z pracą silnika na obrotach jałowych?. Jaką ciepłotę mają obecnie wstawione świece zapłonowe (czy są sprawne)?. Czy było coś robione pod kątem regulacji luzów zaworowych?, czy sprawdziłeś dokładnie szczelność połączeń: króćca ssącego, oraz wężyków podciśnieniowych, membrany w kraniku paliwowym, membrany w pompie paliwowej. Czy zwróciłeś uwagę na działanie tzw. zaworu wisko sterującego dolotem powietrza do gaźnika, oraz (jeśli jest) działanie elektrycznego podgrzewacza gaźnika? (te elementy również wpływają na ostateczny skład mieszanki). Co prawda silnik może/powinien pracować dobrze na drugim sprawnym gaźniku, jednak zdarza się że wymagana może być minimalna korekta w ustawieniach gaźnika wynikająca bezpośrednio z kondycji mechanicznej samego silnika, oraz jego regulacji i ustawień. Zastanawiałeś się może nad tym, by podstawić "niesprawny" gaźnik do drugiej vl-ki, celem sprawdzenia jego pracy na drugim silniku?.

Ogólnie rzecz biorąc bym powiedział, że problem leży w rozkalibrowanym korpusie gaźnika, lub jego poszczególnych elementach... jeśli wszystko inne jest w porządku. Jednak wtedy ten sam efekt nie powinien się powtórzyć na drugim (sprawnym) gaźniku, czy próbowałeś dostroić podstawiony gaźnik do tego silnika?.
  
 
 
Chemical 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2008
Pochwał: 2
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016   

Cześć i dzięki za zainteresowanie tematem .
Otóż zawsze przy robieniu gaźników profilaktycznie zaglądam do krućcy ssących i na nowo je uszczelniam , tak też w tym przypadku . Motocykl na jałowych obrotach pracuje stabilnie , po nagrzaniu równo się wkręca . Na zimnym silniku trochę go przydusza ale to chyba ze względu że regulację zaworów ssących robiłem przy ich górnej granicy zakresu .Trafił on do mnie jako egzemplarz do wymiany uszczelniaczy zaworowych więc owe zostały wymienione a przy okazji montażu głowic luzy zaworowe też zostały na nowo ustawione .
Stan wszystkich połączeń gumowych tzn wężyki i membramki też posprawdzane . Są sprawne . Membramka w pompce szczelna w kraniku też .
Świece to CR8E - standardowe , które przewiduje serwisówka .

" Czy zwróciłeś uwagę na działanie tzw. zaworu wisko sterującego dolotem powietrza do gaźnika, oraz (jeśli jest) działanie elektrycznego podgrzewacza gaźnika? (te elementy również wpływają na ostateczny skład mieszanki)."

No właśnie i tego nie sprawdzałem .
Możesz coś szerzej o tym napisać ?
W prawej górnej części gaźnika jest wkręcona ala "dysza" miedziana którą zinterpretowałem jako czujkę bo nie zagłębiałem się zbytnio do czego ona służy . To może być owy podgrzewacz.
Pytanie jaka jest jego zasada działania ?
Zawór wisko ? Można coś szerzej ?

Dzięki .
  
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Chemical napisał/a:
Możesz coś szerzej o tym napisać ?
W prawej górnej części gaźnika jest wkręcona ala "dysza" miedziana którą zinterpretowałem jako czujkę bo nie zagłębiałem się zbytnio do czego ona służy . To może być owy podgrzewacz.
Pytanie jaka jest jego zasada działania ?
Zawór wisko ? Można coś szerzej ?


No więc to co zinterpretowałeś jako "ala dysza", to jest to właśnie podgrzewacz korpusu gaźnika. Jego obecność i działanie sprowadza się do ogrzania gaźnika, w określonych warunkach pogodowych. Jest to spotykane wyposażenie motocykli na dany kraj, w którym te warunki często występują. Tego rodzaju grzałka ma przeciwdziałać obladzaniu się gaźnika w momencie, gdy wzrasta wilgotność powietrza przy mniejszej temperaturze powietrza. Podczas przelotu powietrza przez gaźnik zachodzą czynniki obniżające jego temperaturę tj. odparowywanie paliwa, oraz skokowe obniżenie ciśnienia. W niesprzyjających warunkach, czyli niska temperatura, wysoka wilgotność powietrza oraz ciągła praca silnika przy jednostajnym obciążeniu może doprowadzić do sytuacji, w której temperatura gaźnika spadnie poniżej zera. W tym stanie wilgoć zawarta w powietrzu zaczyna się odkładać na ściankach gaźnika w postaci szronu. Spadek ciśnienia robi się coraz większy, silnik dostaje coraz bogatsze paliwo, w skrajnym przypadku może nawet zgasnąć, dlatego aby temu zapobiec stosuje się ogrzewanie gaźnika, czy też kolektora ssącego za pomocą grzałki elektrycznej, lub też układ ogrzewany jest cieczą. Grzałka w tym przypadku włączana jest termo-włącznikiem, który włącza grzałkę przy określonym spadku temperatury otoczenia i wyłącza wraz z jego wzrostem.

Co do zaworu regulacyjnego, który reguluje dopływ powietrza do układu wolnych obrotów, działa na zasadzie oddziaływania temperatury powietrza na zastosowany płyn wiskotyczny w tym zaworze. Przy sprawnym funkcjonowaniu tego zaworu (a w zasadzie płynu nim sterującym), w momencie gdy temperatura powietrza jest niska (zwiększona gęstość powietrza) zawór zamyka się ograniczając dopływ powietrza do układu wolnych obrotów- a więc najważniejszego układu odpowiadającego za prawidłowy skład mieszanki w całym zakresie obrotów silnika, powietrze wtedy jest pobierane przez tzw. powolny układ w gaźniku (standardowa dysza umieszczona na dolocie gaźnika). Natomiast gdy temperatura powietrza wzrasta, zawór otwiera się dostarczając w ten sposób dodatkową porcję powietrza do układu. Według założeń twórców, dzięki takiemu rozwiązaniu mieszanka paliwowa ma być o jak najbardziej stałym optymalnym składzie, przy zróżnicowanych temperaturach otoczenia.

Dlatego w pierwszej odpowiedzi wspomniałem o tych dodatkowych elementach w układzie zasilania, które oczywiście mogą działać prawidłowo...jednak na tym właśnie to polega, aby je skontrolować i ewentualnie wykluczyć możliwość zakłóconego działania w tym miejscu.

Wspominałeś coś o demontażu głowicy... czy rozrząd został/jest ustawiony na pewno prawidłowo?, oraz czy układ wydechowy jest szczelny na odcinku głowica/kolektor. Sądząc po tym (jak piszesz), że silnik ogólnie pracuje stabilnie/równomiernie, to wykluczam (na obecną chwilę) potrzebę kontroli układu zapłonowego.
  
 
 
Chemical 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2008
Pochwał: 2
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie . Bardzo dużo mi to rozjaśnia .
Natomiast wracając do meritum to silnik pali na dotyk , trzyma wolne obroty , stabilnie przechodzi z zakresu wolnych na średnie i później na wysokie . Problem jedynie tkwi w składzie mieszanki, której regulacji nie jestem w stanie przeprowadzić w pełnym zakresie . Przy pełnym otwarciu przepustnicy puszcza delikatnie dyma ,na colortunie przy jałowym wychodzi żółty przechodzący w niebieski , na wysokich żółty , co objawia się podlewaniem przy hamowaniu biegami .

Z kolejnych ciekawości które zauważyłem to motocykl nie jest w stanie wkręcić się na wysokie obroty w chwili kiedy odczepię od gaźnika króciec gumowy łączący gaźnik z airboxem . Na obudowie airboxa są też jakieś zaworki podciśnieniowe więc przypuszczam ze to one mogą być odpowiedzialne za przejście z niskich do średnich . Pytanie czy nie jest to układ o którym pisałeś .
Spróbuje go jeszcze podmienić .

[ Dodano: Nie 22 Maj, 2016 ]
Chyba mówimy o tym samym :

air control.png
Plik ściągnięto 391 raz(y) 111,57 KB

 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Dokładnie tak, mówimy o tym układzie. Jeszcze zapytam, jaki wydech jest w tej vlce... seria? czy może jakiś akcesoryjny, to samo jaki typ filtra powietrza?.
 
 
Chemical 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lut 2008
Pochwał: 2
Posty: 181
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 23 Maj, 2016   

Tak wydech to oryginał typu cygaro .
Niepokoi mnie jeszcze jeden fakt .
Chcąc zajrzeć do filtra powietrza okazało się że zamontowany był po drugiej stronie "nerki" ( chromowana część pod bakiem ) . Zapewne ktoś walczył w tym problemem wcześniej i przez taki zabiegł chciał zwiększyć zdolność swobodnego przepływu powietrza .
Po drugie serwisówka nakazuje , po przepłukaniu filtra powietrza nasączyć go olejem po czym wycisnąć . Wydaje mi się że to już w znacznym stopniu ograniczy dopływ powietrza i skład mojej mieszanki będzie tragicznie obfity w paliwo . Co sądzisz na ten temat ?

[ Dodano: Pon 23 Maj, 2016 ]
Ps .Filtr jest oryginalny , czyściłem go sam.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Coś ruszyło w temacie?

Filtr powietrza nie musi pływać w oleju, wystarczy go delikatnie zwilżyć i dobrze wycisnąć, lub spryskać preparatem w sprayu. Co do problemu, to zlokalizowałeś już ten zawór? a jeśli masz możliwość to spróbuj później podstawić drugi po ogarnięciu bajzlu przy puszcze filtra- chyba że to właśnie tu jest problem.
 
 
greg2009 

Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: wieliczka
Wysłany: Sob 18 Cze, 2016   

Witam


mam ten sam kłopot z wolnymi obrotami w intruderze 125
i sprawdziłem czujnik podciśnienia w filtrze powietrza i raczej mam uszkodzony

wg tego jak powinien działać to powinien się otworzyć tylko przy wyższej temp
a ja mam cały czas otwarty
i efekt żę moto gaśnie i nie można ustawić wolnych obrotów
gdy tylko go odłączę i zatkam dolot do gażnika motorek trzyma wolne obroty i da się ładnie regulować

lecz jest problem bo on musi być bo bez niego odkręcanie manetki powoduje ze motor się dusi ,tak wygląda jakby mu brakowało powietrza

i najważniejsze pytanie do Was gdzie go mogę kupić
bo dostępny jest tylko używka i to na ebayu

symbol sensors airbox cleaner 13720-26F00-000


nie wiem czy można go zastąpić czymś innym

pozdrawiam
_________________
oki
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 20 Cze, 2016   

Wrzuć ten zawór do lodówki, i zobacz czy ruszy.
 
 
greg2009 

Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 2
Skąd: wieliczka
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

zrobiłem tak ale niestety to samo
_________________
oki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.