WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Nierowna praca silnika i dziwne stuki
Autor Wiadomość
AirSoftowiec 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 52
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Na razie z wizytą się wstrzymam. Prawdopodobnie zakupię stetoskop żeby wiedzieć gdzie szukać źródła tych dźwięków. Na razie opcję że to rozrząd odrzucam bo został sprawdzony. Jedynie co to może być to zbyt duży luz osiowy wałka ssącego. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może w ten sposób stukać w silniku?
_________________
Hyosung GT 125- sprzedany
Suzuki gs 500 K2
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

sprzęgiełko rozrusznika może?
 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Simi pisze:
Doradza doradza - bo najwyraźniej wie lepiej...

Rozmiarów płytek jest 20 - tak. Od 2,15 do 3.10 co 0,05.

No i nie wiem czy dobrze doradzasz simi, ponieważ:
1. Rozmiarów płytek jest więcej, nie tylko co 0,05, są płytki z wartością np. 2,58; 262; 263...Występują one w nowym spasowaniu silnika po montażu. Takimi płytkami również można regulować i chyba takowe posiadam. Dlatego proponuję naprawę AirSoftowiec :)
2. Dodatkowo w silnikach z wyższym przebiegiem /a tu mamy na liczniku 20 tys. mil co daje ponad 30 tys.km, 12-13 letnie moto/występuje już zużycie takich elementów jak szklanki zaworów, łańcuch rozrządu..itd, które po nagrzaniu silnika uwydatniają "stukanie" na płytce zaworowej.
3. Dodatkowo gdyby simi znał inne silniki marki SUZUKI, to by wiedział i doradził że taka sytuacja /"stukanie"/pojawia się w innych modelach tej firmy, np GSF BANDIT :) i pochodzi z luzu na płytkach zaworowych.
Ehhh i tak dalej....tak dalej...

Nie będę się sprzeczał czy moja racja jest "mojsza" niż "Twojsza".
Natomiast po Twoich różnych wpisach stwierdzam że doświadczenie to mam o "mały krok" więcej od kolegi ;) !
Ale do rzeczy! Skoro kolega simi jest z Łodzi i ja też, to możemy się wspólnie spotkać i pomóc naprawić moto koledze AirSowtowiec :) ?? ??!!!
Z chęcią się spotkam z kimś doświadczonym w Suzuki GS 500, a wręcz było by głupio się nie poznać?! Nie poznać kogoś z kim można wymieniać wspólne doświadczenia.
Ja jestem otwarty na spotkanie i wtedy sprawdzimy kto ile wie i potrafi :) ! Potrafi w sensie naprawić :)
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Na wstępie proszę nie przeinaczać mojego nicka - simin, nie simi :)

Cytat:
1. Rozmiarów płytek jest więcej, nie tylko co 0,05, są płytki z wartością np. 2,58; 262; 263...Występują one w nowym spasowaniu silnika po montażu. Takimi płytkami również można regulować i chyba takowe posiadam. Dlatego proponuję naprawę AirSoftowiec :)

1. Nie miałem do czynienia z nowym GS'em - ale w ASO nie ma płytek innych niż co 0,05 więc najwyraźniej producent nie przewidział konieczności regulacji takowymi. I prawdę powiedziawszy dopóki nie zobaczę płytki oryginalnej z nadrukowanym rozmiarem z końcówką 2, 3, 7, 8 to nie uwierzę żeby były one oryginalne.

Płytki w innym rozmiarze powstają zazwyczaj ze szlifowania większych, gdy ktoś nie może znaleźć płytki w wymaganym rozmiarze albo cena 60 zł za płytkę w ASO jest dla kogoś nie do przyjęcia.

PePeMotoryzacja napisał/a:
2. Dodatkowo w silnikach z wyższym przebiegiem /a tu mamy na liczniku 20 tys. mil co daje ponad 30 tys.km, 12-13 letnie moto/występuje już zużycie takich elementów jak szklanki zaworów, łańcuch rozrządu..itd, które po nagrzaniu silnika uwydatniają "stukanie" na płytce zaworowej.

30 tys km to bardzo daleko do wyższego przebiegu... Jeśli jest autentyczny to przy 13 letnim moto byłby niesamowicie niski.

Stuki na płytkach zaworowych wynikają wyłącznie ze zbyt dużego luzu zaworowego. Popychacze mogą mieć wpływ jeśli z jakiegoś powodu zmieniają luz na płytkach, ale dlatego przy regulacji kręci się kilkakrotnie wałem żeby się ułożyły odpowiednio i weryfikuje czy nic się nie zmienia. Jeśli po 2000 km luzy były takie same - to znaczy że jest ok.

Łańcuch po wyciągnięciu wydaje zdecydowanie inny dźwięk niż zawory i nie wiem jak Twoim zdaniem ma wpływ na luzy zaworowe... Wałki rozrządu nie odsuwają się od zaworów po wyciągnięciu łańcucha...

Regulacje zaworów wykonuje się na zimnym silniku - podejrzewam że wzięto pod uwagę coś takiego jak rozszerzalność temperaturową.

PePeMotoryzacja napisał/a:

3. Dodatkowo gdyby simi znał inne silniki marki SUZUKI, to by wiedział i doradził że taka sytuacja /"stukanie"/pojawia się w innych modelach tej firmy, np GSF BANDIT :) i pochodzi z luzu na płytkach zaworowych.
Stukanie zaworów nie pojawia się tylko w silnikach suzuki - pojawi się zawsze w przypadku zbyt dużego luzu. Ale w silniku stukać może bardzo wiele innych elementów - ja natomiast po prostu nie wiem skąd wiesz że to zawory, skoro kolega zweryfikował stan każdego elementu rozrządu.

PePeMotoryzacja napisał/a:
Natomiast po Twoich różnych wpisach stwierdzam że doświadczenie to mam o "mały krok" więcej od kolegi ;) !
Nigdy nie twierdziłem że mam doświadczenie jakiekolwiek - tak naprawdę GS to pierwszy silnik z którym się bawiłem, więc daruje sobie zawody w znajomości mechaniki GS'a :P

Co do spotkania żeby naprawić moto - nie ma problemu - ale dopiero po zlokalizowaniu skąd stuki się wydobywają. Na rozkręcanie na ślepo wszystkiego co może w silniku stukać nie mam ochoty.
 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

simin napisał/a:
Na wstępie proszę nie przeinaczać mojego nicka - simin, nie simi

Przepraszam obiecuję poprawę i większą dokładność, aczkolwiek moje nazwisko przekręcają ludzie całe życie i jakoś się nie upominam o poprawianie. Wiadomo o kogo chodzi :) !
simin napisał/a:
I prawdę powiedziawszy dopóki nie zobaczę płytki oryginalnej z nadrukowanym rozmiarem z końcówką 2, 3, 7, 8 to nie uwierzę żeby były one oryginalne.

W załączeniu zdjęcie płytek 270 i 278.

Simin napisał:
Płytki w innym rozmiarze powstają zazwyczaj ze szlifowania większych, gdy ktoś nie może znaleźć płytki w wymaganym rozmiarze albo cena 60 zł za płytkę w ASO jest dla kogoś nie do przyjęcia.
Nieprawda, nie trzeba szlifować aby mieć inny oryginalny wymiar płytki. Jest coś takiego jak nominalne pasowanie silnika/znane mi nie tylko z branży motocyklowej/, są to nastawy fabryczne i w ASO ich nie dostanie :)
PS. Proponuje interesować się bardziej marką SUZUKI a nie ASO. Firma ASO jak dla mnie to marka która dba o swoją markę, niestety to co naprawia jest dla nich bez znaczenia :cwaniak:
Cena za płytkę np. w Serwisie SUZUKI w Łodzi /PROFI/ wynosi 45 zł brutto, jeśli tomasz niedowiarek-simin chce to mogę wyciągnąć od księgowej ostatnią zakupową fakturę w Profi :)
Strasznie drogie to ASO :szok:

Simin napisał:
Stukanie zaworów nie pojawia się tylko w silnikach suzuki - pojawi się zawsze w przypadku zbyt dużego luzu. Ale w silniku stukać może bardzo wiele innych elementów - ja natomiast po prostu nie wiem skąd wiesz że to zawory, skoro kolega zweryfikował stan każdego elementu rozrządu.
"Stukanie" o którym mowa, jest charakterystyczne tylko dla silników SUZUKI :) , w innych objawia się to inaczej.
Skąd wiem, bo naprawiłem już kilka takich sytuacji, choć przyznam się że za pierwszym razem niestety się poddałem wraz z moim mechanikiem, oraz mechanikiem nr 2 który pracował w PROFI kilka lat. Natomiast w kolejnej sytuacji ku mojemu zaskoczeniu okazało się że to płytki zaworów :)
Simin pisze:
Co do spotkania żeby naprawić moto - nie ma problemu - ale dopiero po zlokalizowaniu skąd stuki się wydobywają.

Jestem otwarty na propozycje wspólnego spotkania ze strony AirSoftowiec i twoje Simin :)
pozdro i do zobaczenia :D

DSC_0058.jpg
Dla tomasza niedowiarka
Plik ściągnięto 16 raz(y) 206,4 KB

_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
AirSoftowiec 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 52
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

Miło mi, że jest aż tylu chętnych do pomocy ;) W ten weekend zamawiam stetoskop i się okaże z którego miejsca dochodzą te stuki. Oprócz tego może dziś jak mi się uda zmierzę kompresję bo nie chce mi się wierzyć w przebieg który widnieje na liczniku. Motocykl dobrze jeździ wg moich indywidualnych odczuć ale zmierzyć nie zaszkodzi, zawsze to jakaś informacja o kondycji silnika.
Co do zaworów jeżeli badanie stetoskopem nie wykaże żę to z ich okolic dochodzą dźwięki raczej nie mam zamiaru tego ruszać. Żaden z el. rozrządu nie wykazuje nadmiernego zużycia za wyjątkiem wałka ssącego(luz osiowy) a luzy zaworowe były mierzone dokładnie zarówna za pierwszym jak i drugim razem i na dwóch zaworach są graniczne. Skoro producent przewiduje luzy od 0.03 do 0.08 to nie widzę sensu w regulacji bo przecież mieszczą się one w przedziale ;)
Zresztą moim zdaniem luzy zaworowe było by słuchać najbardziej na zimnym silniku i cykanie występowałoby najbardziej na wolnych obrotach a nie tak jak w moim przypadku bez różnicy czy ciepły czy zimny i tylko przy schodzeniu z obrotów. Tym bardziej że te stuki nie zawsze słychać więc bardziej obstawiałbym uszkodzenie jakiegoś el. np tak jak pisał simin sprzęgiełka rozrusznika.
_________________
Hyosung GT 125- sprzedany
Suzuki gs 500 K2
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   

AirSoftowiec napisał/a:
Miło mi, że jest aż tylu chętnych do pomocy

Proszę uprzejmie, przejeżdżam przez Piotrków dość często - mam teściową w Sulejowie :)
Jakby co to czekam na cynk z Twojej strony co do spotkania :) !

AirSoftowiec napisał/a:
Skoro producent przewiduje luzy od 0.03 do 0.08 to nie widzę sensu w regulacji bo przecież mieszczą się one w przedziale

Decyzja należy zawsze do właściciela motocykla ja tylko doradzam.

AirSoftowiec napisał/a:
Zresztą moim zdaniem luzy zaworowe było by słuchać najbardziej na zimnym silniku i cykanie występowałoby najbardziej na wolnych obrotach a nie tak jak w moim przypadku bez różnicy czy ciepły czy zimny i tylko przy schodzeniu z obrotów. Tym bardziej że te stuki nie zawsze słychać więc bardziej obstawiałbym uszkodzenie jakiegoś el. np tak jak pisał simin sprzęgiełka rozrusznika.

Też tak myślałem za moim pierwszym razem jak miałem ten problem, tak jak pisałem i nić nie wymyśliłem. Dopiero za drugim razem jak miałem kolejne moto z tym "stukaniem", właściwie to stukanie pojawiło się po synchronizacji gaźników jak u Ciebie. Wcześniej moto jeździło OK, a po synchro, i dopiero po zamontowaniu wyższej płytki i ustawieniu luzu zaworowego 0,04 problem ustał :) Od tamtej pory zgłębiłem trochę ten temat.
W Twoim przypadku "stukanie" może uwydatniać się dodatkowo przez luz wałka o którym wspominasz, dodatkowo cały zespół zaworowy na tym wałku wyrabia się przez to stukanie.
Usunięcie owego "stukania" może zakończyć się:
- wymianą płytki na nową niższą /jest 0,08 a schodzimy na 0,03/ maksymalny koszt naprawy 45zł. Czas realizacji naprawy z zamówieniem nowej płytki 2-3dni :)
- wymiana wałka rozrządu na nowy /bez luzów/ koszt samego nowego wałka 750 zł.
http://www.cmsnl.com/suzu...0/#.VhlZ4eztmko
Ale po jakimś czasie temat znów powróci jak tylko wałek się ułoży w panewkach.
- no ewentualnie próbować skasować luz na samym wałku przez grubszą podkładkę dystansową co może w jakimś stopniu pomóc ale na dłuższą metę nie rozwiąże problemu, temat powróci.
Najszybsza i najtańsza metoda rozwiązania owego "stukania" w odnośniku nr 1 :)
Tak czy siak, jak będziesz miał ochotę się spotkać po zakupie stetoskopu to Ja jestem gotów na wizytę u Ciebie :) !
Pozdro i do zaobaczenia
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
AirSoftowiec 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 52
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015   

Minęło sporo czasu a motocykl niestety stał. Miałem parę rzeczy do zrobienia w aucie i musiałem się tym zająć w pierwszej kolejności. Stetoskop przyszedł dopiero parę dni temu- na dostawę czekałem 2 tyg.
Sprawdzałem na rozgrzanym silniku i stuki słychać w miejscach w których idzie łańcuszek rozrządu. Również w miejscach w których prowadzą go ślizgi. Są też ledwo słyszalne stuki na lewej krzywce wydechowej a także na wałku ssącym- prawdopodobnie przez luz osiowy.
Z tego wynikało by że to jednak wina łańcuszka a nie płytek zaworowych, ale zanim zabiorę się za demontaż pokrywy zaworowej muszę kupić przyrząd i sprawdzić kompresję bo pożyczony wskazał mi jedynie 6 bar na obu- na 99% zepsuty przyrząd.
_________________
Hyosung GT 125- sprzedany
Suzuki gs 500 K2
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 21 Lis, 2015   

AirSoftowiec napisał/a:
Sprawdzałem na rozgrzanym silniku i stuki słychać w miejscach w których idzie łańcuszek rozrządu. Również w miejscach w których prowadzą go ślizgi.

Powiem tak, nawet w prawie nowym silniku słychać jak łańcuch jest prowadzony po ślizgach. Robiłem takie próby ze stetoskopem przy różnych przebiegach w Suzuki GS 500. Odgłosy rozrządu w zależności od przebiegu/zużycia łańcucha/ zmieniały się ale zawsze było je słychać.
Raczej skoncentrował bym się na:
AirSoftowiec napisał/a:
Są też ledwo słyszalne stuki na lewej krzywce wydechowej a także na wałku ssącym- prawdopodobnie przez luz osiowy.

Tak czy siak, czeka na kolejne wieści od Ciebie po:
AirSoftowiec napisał/a:
demontaż pokrywy zaworowej

Daj znać o dalszych Twoich posunięciach w tym temacie :)
LWG
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.