Siema
Mam taki problem , próbuje nauczyć sie płynnej prawidłowej redukcji w dół i mam taki problem
np mam stała prędkość chce redukować wciskam sprzęgło ( gazu nie ruszam ) a obroty mi skaczą momentalnie , pomimo ze manetki nie ruszam . Jest to normalne czy może źle operuje gazem , macie jakieś patenty or porady dla płynnej jazdy ?
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
: pytanie o redukcje
:
Podłączam się pod temat z pytaniem czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ?
:
To tylko tytułem wstępu:
https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYRXslc
Dalej polecam Motocyklistę Doskonałego, Twist of the wrist (film i książka).
https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYRXslc
Dalej polecam Motocyklistę Doskonałego, Twist of the wrist (film i książka).
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
==\/==
Podróż dookoła świata
Podróż dookoła świata
:
:
tak, gdyż jest to prawidłowa technika zmiany biegów w dół, chodzi o to, że jadąc dajmy na to 50km/h na biegu 5 mamy 3000rpm, a na 4 biegu będzie to 6000rpm (wartości zmyślone do pokazania procesu).
W związku z czym, jeśli po prostu zmienimy bieg to koło poprzez skrzynię biegów rozpędzi nam silnik do większej prędkości obrotowej z jednej strony, z drugiej ponieważ nie ruszamy manetki gazu silnik będzie miał w tym czasie moment hamujący co w niesprzyjających warunkach może prowadzić do zblokowania tylnego koła, a na pewno do szarpnięcia.
Redukcja z międzygazem, czyli tak zwana przegazówka służy do wyeliminowania tego zjawiska hamującego silnika i szarpnięć poprzez podniesienie obrotów silnika poprzez odkręcenie manetki gazu do takiego poziomu jaki wynika z obrotów jakie są spodziewane przy danej prędkości po zbiciu biegu.
Takie działanie pozwala uniknąć szarpnięć, blokowania koła tylnego oraz dużych udarów w skrzyni biegów.
A jak wykonujemy, zaczynamy od nacisku na dźwignię zmiany biegów, następnie wciskamy klamkę sprzęgła, dodajemy gazy, puszczamy płynnie klamkę sprzęgła i kończymy wywieranie nacisku na dźwignię zmiany biegów.
To tak w skrócie we w miarę laicki sposób.
Na portali znajduje się teksy szkoleniowy Tomka Kulika traktujący o tym http://forum.gs500.pl/por...ul=_przegazowka
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
beacia500 napisał/a: |
czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ? |
tak, gdyż jest to prawidłowa technika zmiany biegów w dół, chodzi o to, że jadąc dajmy na to 50km/h na biegu 5 mamy 3000rpm, a na 4 biegu będzie to 6000rpm (wartości zmyślone do pokazania procesu).
W związku z czym, jeśli po prostu zmienimy bieg to koło poprzez skrzynię biegów rozpędzi nam silnik do większej prędkości obrotowej z jednej strony, z drugiej ponieważ nie ruszamy manetki gazu silnik będzie miał w tym czasie moment hamujący co w niesprzyjających warunkach może prowadzić do zblokowania tylnego koła, a na pewno do szarpnięcia.
Redukcja z międzygazem, czyli tak zwana przegazówka służy do wyeliminowania tego zjawiska hamującego silnika i szarpnięć poprzez podniesienie obrotów silnika poprzez odkręcenie manetki gazu do takiego poziomu jaki wynika z obrotów jakie są spodziewane przy danej prędkości po zbiciu biegu.
Takie działanie pozwala uniknąć szarpnięć, blokowania koła tylnego oraz dużych udarów w skrzyni biegów.
A jak wykonujemy, zaczynamy od nacisku na dźwignię zmiany biegów, następnie wciskamy klamkę sprzęgła, dodajemy gazy, puszczamy płynnie klamkę sprzęgła i kończymy wywieranie nacisku na dźwignię zmiany biegów.
To tak w skrócie we w miarę laicki sposób.
Na portali znajduje się teksy szkoleniowy Tomka Kulika traktujący o tym http://forum.gs500.pl/por...ul=_przegazowka