pytanie o redukcje
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

: pytanie o redukcje
Siema

Mam taki problem , próbuje nauczyć sie płynnej prawidłowej redukcji w dół i mam taki problem

np mam stała prędkość chce redukować wciskam sprzęgło ( gazu nie ruszam ) a obroty mi skaczą momentalnie , pomimo ze manetki nie ruszam . Jest to normalne czy może źle operuje gazem , macie jakieś patenty or porady dla płynnej jazdy ?

:
Podłączam się pod temat z pytaniem czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ?

:
To tylko tytułem wstępu:

https://www.youtube.com/watch?v=30rxMYRXslc

Dalej polecam Motocyklistę Doskonałego, Twist of the wrist (film i książka).

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Piotras_5,
+
http://www.forum.gs500.pl...p?t=286&start=0

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
beacia500 napisał/a:
czy przy redukcji biegów robicie tzw przygazowke ? Jeśli tak to czemu ona służy ?

tak, gdyż jest to prawidłowa technika zmiany biegów w dół, chodzi o to, że jadąc dajmy na to 50km/h na biegu 5 mamy 3000rpm, a na 4 biegu będzie to 6000rpm (wartości zmyślone do pokazania procesu).
W związku z czym, jeśli po prostu zmienimy bieg to koło poprzez skrzynię biegów rozpędzi nam silnik do większej prędkości obrotowej z jednej strony, z drugiej ponieważ nie ruszamy manetki gazu silnik będzie miał w tym czasie moment hamujący co w niesprzyjających warunkach może prowadzić do zblokowania tylnego koła, a na pewno do szarpnięcia.
Redukcja z międzygazem, czyli tak zwana przegazówka służy do wyeliminowania tego zjawiska hamującego silnika i szarpnięć poprzez podniesienie obrotów silnika poprzez odkręcenie manetki gazu do takiego poziomu jaki wynika z obrotów jakie są spodziewane przy danej prędkości po zbiciu biegu.
Takie działanie pozwala uniknąć szarpnięć, blokowania koła tylnego oraz dużych udarów w skrzyni biegów.
A jak wykonujemy, zaczynamy od nacisku na dźwignię zmiany biegów, następnie wciskamy klamkę sprzęgła, dodajemy gazy, puszczamy płynnie klamkę sprzęgła i kończymy wywieranie nacisku na dźwignię zmiany biegów.

To tak w skrócie we w miarę laicki sposób.


Na portali znajduje się teksy szkoleniowy Tomka Kulika traktujący o tym http://forum.gs500.pl/por...ul=_przegazowka

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.